Gaby_19_4you
4 Mar 2008, 01:55
salutare! am o dacie din 1991, fara sa imi dau seama am pierdut apa din radiator si am mers asa destul de mult, vreo 200 km pana sa ars garnitura de chiuloasa si am ramas si fara ulei
, cand am constatat am dus masina la un mecanic sa imi schimbe garnitura de chiuloasa, de cand am luat masina de la el nu mergea asa cum trebuie, am descoperit ca surubul care prinde rampa de tacheti si capacul de tabla, in ciulaosa este retezat!!!!
Prezonul de la rampa de tacheti pentru pistonul nr. 4 sa retezat din chiuloasa , iar capatul lui de 1 - 1,5 cm a ramas fixat in filetul din chiuloasa, intrebarea mea este cum pot sa fac sa il scot de acolo? merge gaurit sau dusa masina in service - autorizat ??
E normal sa se intample asa ? ati mai patit ? cum v'ati descurcat ?
V'a multumesc anticipat si astept cu nerabdare raspunsuri!
DomnulK
4 Mar 2008, 03:09
ar fi mai multe solutii sa scoti surubul ala de acolo. prima solutie si cea mai civilizata ar fi sa dai o gaura cu un burghiu destul de subtire si sa faci un filet pe interior in sens invers de strangere. in momentul in care strangi surubul il vei desfileta pe cel din chiuloasa.
o alta solutie ar fi sa sudezi un surub de ce a mai ramas din surubul retezat si sa incerci sa-l desfaci.
Gaby_19_4you
4 Mar 2008, 03:31
prima solutie este destul de buna, am auzit de ea dar nu sunt sigur, si am tot cautat un burghiu pe stanga, sau cu filet invers si nu gasesc!
cealalta solutie cu sudatul sigur nu merge , nu am spatiu unde sa sudez...este foarte greu sa sudezi asa ceva! oricum ms!
incearca sa nu te joci cu motorul....du-l la un service in care ai incredere...il vor scoate ei cu grija...iar daca se intampla sa strice ceva, nu mai e vina ta si fac ei tot
DomnulK
4 Mar 2008, 06:25
QUOTE(Gaby_19_4you @ 4 Mar 2008, 04:31)
prima solutie este destul de buna, am auzit de ea dar nu sunt sigur, si am tot cautat un burghiu pe stanga, sau cu filet invers si nu gasesc!
cealalta solutie cu sudatul sigur nu merge , nu am spatiu unde sa sudez...este foarte greu sa sudezi asa ceva! oricum ms!
pai nu, burghiul trebuie sa fie normal, it trebuie un tarod si/sau filiera care sa faca filet invers.
radioman
4 Mar 2008, 08:01
Pe vremuri cand aveam Dracie 1300 am patit si eu la fel...Nu te impacienta se rezolva cu putin calm, adicatelea ala e un prezon de 6 , se gaureste si se majoreaza la baza filetul la 7 (in chiulasa ) pe o portiune de cativa mm si normal adica 6 in sus (cea mai mare parte a prezonului ) , dar bineinteles prezonul trebuie sa il faci la un strungar dupa cum ti-am zis (85 % de 6mm si 15 % de 7 mm).Putina grija la scos "defunctul" din gaura ori iese cu vreun cleste autoblocant ori nu-ti mai bati capul si il gauresti cu atentie in cadrul operatiunii de majorare a filetului din chiulasa de la 6 la 7 mm..Succes !
stefi_sv
4 Mar 2008, 08:40
sal eu am avut un prezon rupt la o motocicleta ala acre stringea chiloasa si cilindru si am dus motorul la un strungar, care i-a dat o gaura in prezon cu un burghiu de o marime mai mica decit a prezonului si dupa aia a bagat un patrat si la desfacut i 2min.
sobolan
4 Mar 2008, 13:03
s-a rupt si la JE unul
....am dat cu aparatu de sudura un punct fin pe el,l-am luat cu pila un pic si apoi desfiletat cu o cheie tip mox.....
Gaby_19_4you
4 Mar 2008, 16:59
imi poate spune cineva mai concret daca a patit asa ceva si mai detaliat cum a reusit sa il scoata afara, un service recomandat prin militari sau eventual un pret!
cu sudura ar fi mai greu ca nu este spatiu prea mare si mi-e ca se poate suda de chiuloasa! oricum ms de sfaturi!
..inca ceva, acel prezon se poate rupe dein cauza utilizari motorului la turatii mari in "forja" ? sau este vina exclusiva a mecanicului care a schimbat garnitura de chiuloasa?
sobolan
4 Mar 2008, 17:01
cu mare grija...de chiuloasa nu se sudeaza ca e din aluminiu....
Gaby_19_4you
4 Mar 2008, 17:10
sobolan , cineva imi zicea ca, chiuloasa la dacie este din fonta, ceea ce nu cred , a mea chiuloasa duce mai mult a fi din aluminu, nustiu ce sa mai zic!
...apropo, ati auzit de motor de dacie modificat din fabrica? segmenti, chiuloasa, pistoane(cu melci pistioanele)...supape si cam tot ce mai e prin camera de ardere. scuze de off-topic
sobolan
4 Mar 2008, 17:12
toate chiulasele de dacie sunt din ALUMINIU....
la camioane RABA sunt chiuloasele din fonta......
Daca sudezi sau dai gaura ai grija sa nu cada ceva prin motor ca altfel.....
Se gaseste la metro sau practiker o mica trusa speciala pentru scos suruburi si prezoane rupte. Contine un fel de tarozi cu filet invers. Nici nu costa foarte mult, cred ca aproximativ 10-15 lei.
[attachmentid=1627436934]
sobolan
4 Mar 2008, 18:45
QUOTE(Muratu @ 4 Mar 2008, 17:23)
Daca sudezi sau dai gaura ai grija sa nu cada ceva prin motor ca altfel.....
ce sa cada in motor?unde in motor?
sar brocuri de sudura....acoperi restu de chiuloasa cu o carpa umeda si gata....
mai Paul_p : treaba aia e buna...se numeste extactor....ala e bun ptr prezoane mai mari in diametru.la astea mai mici se rupe in ele f.repede daca nu esti mama atentiei....
Gaby_19_4you
4 Mar 2008, 20:00
NU, in motor nu are cum sa cada ceva pentru ca se poate acoperi!
Cunoaste cineva daca gasesc un EXTRACTOR la Metro-Militari ?
Cine a mai folosit aceasta metoda, a mers? de unde lati cumparat? cum se lucreaza cu el ?( mai detaliat va rog mult) care sunt riscurile ?
imi imprumuta careva un 'extractor'
? sau cum se-o numi
@Gaby_19_4you: punei o piulita de diametru un pic mai mare deasupra "ciotului" si dai sudura in interiorul piuletei. Asa am scos cu cineva un surub rup de la sonda de apa ...
Gaby_19_4you
4 Mar 2008, 22:51
problema mare, nu exista nici macar ciotul ala acolo, si este undeva sub nivelul chiuloasei, cu juma de cm...
sobolan
4 Mar 2008, 23:47
tot se scoate el cumva de acolo....daca e sub "cota" chiulasei trebuie musai gaurit si scos cu un extractor....daca dai gres nu e pb. ...odat si odata tot il scoti de acolo cu un mai mare efort...apoi majorezi gaura aia din chiuloasa ii faci filet interior din nou,majorat,si ii faci un prezon majorat pe strung....deci nu te agita ca se rezolva...am mai patit eu de astea.....
Gaby_19_4you
5 Mar 2008, 00:49
@Sobolan , daca ai dau gaura si il scot de acolo prin desfiletare cu un extractor numai trebui refacut filetul, nu? deci merge cu un prezon normal!
gasesc sa cumpar alt prezon normal de la piese auto? nu se gaseste la piese auto si un extractor ?
cat sa coste o rampa de culbutori...sau tacheti ? se potrivesc toate pe motorul meu sau sunt speciale ptr. fiecare tip in parte ?
daca tot zici ca ai mai patito, bucata rupta din prezon care a ramas in chiuloasa, stii cumva , opune rezistenta mare la desurubare? se scoate cu un efort considerabil ? cum este ea infiletata acolo ? frecare mare
? ms!
mitu2002
5 Mar 2008, 08:57
dai chulasa jos si o duci undeva unde au masina de gaurit fixa dai gaura in prezon cu 7 sau 6 si faci filet invers si incet si cu grija scoti afata prezonu
sau dupa gaurire incerci direct cu extractorul de la metro
masina de gaurit fixa iti trebuie pt a evita oscilatiile atit aie masinii cit si ale burghiului existind riscul de al rupe si dupaia alta dandana plus ca prezonu e tratat si progresul gaurii o s fiie f lent probabil o sa trebuiasca racit si burgiul sa nu plesneasca
din cite stiu genul ala de extractor merge la prezoane m8 dar grija la desfiletat cam are tendinta de a se rupe daca nu este inpanat drept
Gaby_19_4you
5 Mar 2008, 13:30
ok, ms mitu, chear acum plec la metro, si daca nu voi gasi acolo caut si in praktiker! ms de sfaturi!
sobolan
5 Mar 2008, 13:31
lasa chiuloasa acolo deocamdata...incearca asa fara sa o demontezi....
Gaby_19_4you
5 Mar 2008, 13:33
da sobolan' acum plec spre metro!
daca poti sa imi zici, cum gasesc la set? sau la bucata ? ce dimensiune sa iua, cat mai mic....nu ?
sobolan
5 Mar 2008, 13:38
gasesti la set....surubul ala rupt e M7 parca.....iti trebuie un burghiu de 3,5 mm si un extractor ptr gaura de 4mm...gaura se da fix in centrul ciotului de surub,apoi se infileteaza extractorul(cu filet pe stanga)...infiletandu-l desfiletezi surubul....succes man...
Gaby_19_4you
5 Mar 2008, 13:42
ok sobolan, chear am sa imi notez asta,. si am 2 burghie mici, normale, dar sunt destul de subtiri! am sa tin conte de sfaturile tale, inca odata multumesc!
sobolan
5 Mar 2008, 13:44
sa cresti mare
Se gaseste set de extractoare si la metro si la praktiker militari.
Dar fiind din zona, eu ti-as recomanda piata drumul taberei, sunt mult mai ieftine (mai putin de 50% din pret)
Gaby_19_4you
5 Mar 2008, 13:50
Klaus zimi te rog repede ce piata drumult taberi ??? te referi la moghioros ? si cat costa in moghioros? in ce zona gasesc eu extractoare ?
da, moghioros.
De la vreo 25 ron cat e in praktiker in piata e vreo 12 ron setul
Gaby_19_4you
5 Mar 2008, 15:27
gataaa, uraaaa am gasit in praktiker un set de 5 extractoare ONNEX Made in Germany + un burghiu de 2 mm pentru inox/stainless steel >Piranha<
urmeaza sa pun si poze!
5 Mar 2008, 15:40:pretul pentru setul de extractoare este de 28 ron si burghiul de calitate 7 ron.
5 Mar 2008, 15:43:acum stie cineva din bucuresti unde pot gasi un prezon care prinde rampa de tacheti, de chiuloasa???
am cautat pe la autogara militari in vreo 5 magazine si nu am gasit!
va rog ajutati-ma si cu aspectul asta!
un magazin care sa gasesc sigur, eventual prin militari! ms
sobolan
5 Mar 2008, 15:51
prezonu ala il gasesti maidegraba pe la dezmembrari,sau il faci pe strung...nu lua inca...s-ar putea sa iti trebuiasca unul majorat....scoate-l pe ala vechi si apoi vezi tu....
cat e diametrul celui mai mic extractor?
alea-s in spirala si cam "umfla" surubu cand intra...trebuiau de alea cu profil patrat....dar nu e pb. ....merge si cu alea.....
Gaby_19_4you
5 Mar 2008, 16:02
celami mic scrie M 3-6 , apoi M6-8, M8-11, M11-14, M14-18.
nu gasesc prezon nou ???
are ceva daca cumapr un surub din piata? si il tai sa il fac prezon, de aceleasi dimensiuni!
sobolan
5 Mar 2008, 16:16
ala e M7....asa parca...nu gasesti in piata....sa vedem dupa ce il scoti pe ala vechi daca mai ramane filetul bun si dupa aia mai vedem....daca se dileste filetul tre sa majorezi si apoi obligatoriu tre sa faci un prezon "custom" la strung.....poate iti fac eu rost de prezon original,sa caut prin fierataniile mele
...asta nu e pb.....
ai sa folosesti cel mai mic extractor.....
Gaby_19_4you
5 Mar 2008, 22:34
sobolan'e , am facuto praf...!
am incercat fara reusita sa scot nenorocitul de surub ramas acolo! nici vorba sa iasa, am rupt burghie in el si 2 extractoare, degeaba, am strans totul , am pus rampa de tacheti si am avut o idee buna, am pus capatul prezonului care mi-a ramas afara in gaura lui peste ciotul rupt, si iam bagat piulita aceea de se desface cu cheea de bujii undeva umpic sub nivelul capacului de culbutori, asa ca atunci cand am pus capacul , impingea in piulita din interiorul lui, acolo in camera inauntru cu toti tachetii, si am prins capacul doar in celelante 2 suruburi de deasupra in care se prinde si cablul de la acceleratie!
Si succes, capacul tine fix surubul deoarece apasa pe piulita prinsa dedesubt si surubul la randul sau tine capatul rampei cu tachetele ala sau ce o fi el, am pornit msina, merge considerabil mai bine, mult mai bine si cand ai scoteam fisa de la pistonul cu buba se simtea ca isi pierde din putere!
acum sa vedeam cat o sta acolo!
mai am alta treaba!
masina mergea infranata, si am saltato de spate si am indoit pe acolo unde are cantarul pentru repartitorul rotilor din spate , tablele alea de dadeau drumu la lichid sa intre in spate, sim acum nuj ce are ca pierde lichid pe aacolo, de la ce sa fie ?
sobolan
6 Mar 2008, 10:06
hmmm...sa inteleg ca rampa sta in doua prezoane acum?
Gaby_19_4you
6 Mar 2008, 16:53
rampa normal sta cam in toatae prezoanele, numai ca ultimul de la pistonul 4 este pus acolo fara filet, doar este prins tapan acolo, si presat de papacaul culbutorilor
, adica ultimul de la piston 4 este pus de forma si presat de capac, deoarece are piulita mare sub capac, si cand am pus capacul piulita a ramas jos in interior, acum capacul o preseaza si tine surubul in jos, fix!
<span class='edit'>6 Mar 2008, 16:55:</span>
toate 4 rotile infranate, oare dece?
aproape infranate ca inca pot sa plec dupa loc cu ea dar de impins nici vorba!
salut,
daca's toate 4 atunci poate ai pompa centrala atacata....
daca ai servo trebuie refacut reglajul
cu stima,
rba
Gaby_19_4you
8 Mar 2008, 05:12
@rba , salut si multumesc de sfat!
da, toate 4 rotile sunt blocate
, se misca greu, si da am servo-frana!
pompa a fost schimbata de curand, este sh nu este noua, si de la inceput am avut probleme ca era masina infranata, am incercat eu sa strang surubul din servo , care impinge pistonul in pompa, deoarece nu aveam acel 'punct mort' sau cum se mai numeste, adica era pedala tare de sus, nu avea un spatiu in gol de la apasarea pedalei pana la actionare pistonului in pompa!
ce reglaje mai pot face ca decand am masina am tot avut probleme, cand nu e infranata nu am frane deloc pe ea, si cand am frane bune este si infranata!
urmeaza sa duc masina in DacoServ militari pentru scosul prezonului rupt din chiuloasa si rezolvarea problemei, si inclusiv tot sistemul de franare pus la punct!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.