Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: platina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SebyAvrig
(am dat cu search da` nu am gasit )intrebare de 5 puncte:care sunt efectele asupra masinii a unei platini prost reglate?

se poate ca masina sa intrerupa in sarcina (fractiuni de secunda)din cauza platinii? blink.gif
Paca
se simte si la ralanti dar mai putin...in sarcina iti trepideaza masina asemeni subturarii dar mult mai pronuntat...de ce zici ca e prost reglata ?
ag02cws
Daca e prost reglata, se vede de la inceput (la ralanti).
Paca
asa e...dar predominant se observa in sarcina smile.gif e o oarece diferenta
argon
platina prost reglata duce la dereglarea unghiului Dwell, dar si a avansului..nu e mai simplu sa o reglezi si sa vezi daca mai face, decat sa intrebi?
SebyAvrig
pai de cand am duso la service asta toamna,imi tot intrerupe in sarcina(fractiuni de sec,neregulat)...si numa platina o schimbato atunci.carburatoru o fost curatat si schimbat jicloarele...mai de curand.se poate sa fie din bobina de inductie?ca tind sa cred ce e problema de aprindere nu de alimentare...
ydaniel
pai ia o platina noua si vezi daca mai face asa.eu recomand sa cumperi o aprindere electronica cu senzor in locul platinei,este mult mai eficienta;)
SebyAvrig
si se gaseste apridere electronica de cumparat la magazin de dacii?ies scump daca imi pun asa ceva?ca am tot citit pe forum si am vazut ca o lauda lumea...
argon
Una simpla e 30 de ron, Gotronic, Malvina...este topic pentru asta.

Din toamna pana acum e mult, posibil sa se fi uzat pintenul la platina daca a fost pusa noua atunci, si daca e mai proasta, asa se intampla, in cateva luni se uzeaza putin, scade distanta la platini, dupa se stabilizeaza si nu se mai uzeaza asa usor, pentru ca ajunge la o zona mai lata.
ydaniel
intotdeauna la fiecare schimbare de platina se unge axul delcoului prin picurarea a 2-3 picaturi de ulei de motor .
o aprindere electronica cu senzor in loc de platina costa aprox 81lei.f putin fata de beneficiile aduse;)
SebyAvrig
sa mor de nu imi iau...da` unde se gaseste?la magazin de piese de dacii,se gaseste?si ce contine?tot delcou?ii greu de montat,sau tre sa ma duc la service?
born2_hate
as avea si yo o intrebare e posibil ca de la platina sa se auda bubuituri in carburatoe da fff dese ?
SGM.MYKE
QUOTE(SebyAvrig @ 4 Mar 2008, 20:49)
sa mor de nu imi iau...da` unde se gaseste?la magazin de piese de dacii,se gaseste?si ce contine?tot delcou?ii greu de montat,sau tre sa ma duc la service?
*


Ia legatura cu userul GOTRONIC si te lamureste el.
Cipiotul
intreb aici pt ca pe topicul "aprindere electronica" se vorbeste aproape numai despre aprinderea cu plasma ... mad.gif
e posibil sa se fi dereglat Gotronicul AT01 si/sau senzorul care inlocuieste platina daca in treapta IV cam la 60 - 70 km/h parca se ineaca (aceeasi chestie in treapta V dar la 80 - 90km/h) ? daca o las la 50 in IV (70 - 75 in V) nu mai face nimic ... cum o mai accelerez putin cum apare problema ...
ma gandesc ca e de la aprindere pt ca pe vremea cand aveam platina am mai avut aceeasi problema si un amic.. mecanic ... mi-a rezolvat problema umbland la delco.
Adrian_Boy
Puneti la punct aprinderea clasica si avansul si pe urma treci la aprinderea electronica wink.gif
Cipiotul
multumesc ... mi-ai fost de foarte mare ajutor ... dry.gif
Minel
QUOTE(Cipiotul @ 30 Sep 2008, 13:24)
multumesc ... mi-ai fost de foarte mare ajutor ...  dry.gif
*




Pai ce anume ai vrea sa iti spuna , ii cel mai logic lucru , sau tu crezi ca masina se repara prin tastatura .... dry.gif pune osu' la treaba ..... excl.gif
ionut.tanase
GOTRONIC is the best!!!
malvina sucks!!
Cipiotul
QUOTE(Minel @ 30 Sep 2008, 13:28)
Pai ce anume ai vrea sa iti spuna , ii cel mai logic lucru , sau tu crezi ca masina se repara prin tastatura .... dry.gif  pune osu' la treaba ..... excl.gif
*


dar n-am zis că "se repară prin tastatură" ca să te citez ... în caz că n-ai citit și postul meu de mai devreme am întrebat dacă e posibil să se fi dereglat aprinderea sau senzorul de-mi face figurile alea ... și-am intrebat ca să știu unde să umblu și ce să repar ...
dar se pare ca multora dintre voi le e mai ușor să răspundă "la mișto" decât să dea o indicație unora care nu s-au născut mecanici sau au vrut să invețe altceva ... și nici nu-s neamuri cu nu`ș ce procesor să poată face mai multe lucruri odată ...
bygy007
distanta optima este de 0,4-0,6mm daca intrerupe la o turatie mai mare , o mare probabilitate poate fi si bobina de inductie o testare rapida , poti inlocui acel senzor cu o platina , o reglezi la 0,4 mm si vezi daca mai face figuri , eventual poti trece pe clasic eliminind aprinderea total wink.gif
Cipiotul
deci dacă face aceeași chestie și pe clasic și cu aprinderea tranzistorizată .. problema e de la bobină ?
Freelancer
Bobina trebuie masurata sa fie in parametrii. Mai poate fi si avansul dereglat.
Sincer ultima componenta pe care as banui-o ca nu isi face treaba ar fi aprinderea Gotronic.
Cipiotul
pai asta ma interesa si pe mine sa stiu ... daca e aprinderea sau buba e in alta parte ... bobina era in parametri normali cand am montat aprinderea (aprox 1 luna de zile in urma). o voi masura iar si voi trece la faza 2 ... avansul (pe care-l banui si eu ... dar voiam sa ma asigur...)
multumesc celor care-au avut binevointa sa-mi dea un sfat unde sa umblu ...

bygy... din ce stiu de la Gotronic distanta e 0,5 - 0,7
TheKing
la bujii poate ... huh.gif
Cipiotul
QUOTE(TheKing @ 30 Sep 2008, 19:16)
la bujii poate ... huh.gif
*


deci ori sunt eu prost ... ori nu vad bine
citez din Instructiunile de utilizare de la Gotronic
QUOTE
- Senzorul 011 se monteazã în locul platinii mobile la o distanțã de cca 0,5...0,7 mm fațã de vârful camei axului delcou.
djasu82
Deci daca montezi platina in locul senzorului dar lasi aprinderea at011 cutiuta rosie in functiune distanta la platina se regleaza cu lera si e de 0.4mm lera se pune intre cele doua contacte ale platini iar pintenul de la pltina trebuie sa stea pe varful camei ( cama avand 4 colturi eglae ).
Daca montezi senzorul distanta se regleaza aducand varful camei spre mijolcul senzorului si introduci lera de 0.7mm intre varful camei si senzor si pozitionezi platina ficxa.
Daca ai interuperi la turati mari bobina face figuri oricum verifica si vezi la ce distanta da scanteie alba - albastra optim ar fi 1.2cm -2cm daca e rosie alta bobina.
bygy007
eu personal o am la 0,6 am observat ca la aceasta distanta merge cel mai bine
sriw
Salut,poate ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat.Am o dacie break din '97 si cam de o saptamana imi intrerupe si mie in sarcina.Ideea ca face asa cam de cand s-a racit mai tare afara,dimineata cand plec face ca naiba,ma scutura bine,dupa ce se incalzeste motorul,mai face dar rar.Sa-mi fie platina de bai?Mi se pare curios ca si dupa-masa cand e mai cald afara,chiar de nu e cald motorul, masina merge bine.

Ii multumesc cui va binevoii s-mi raspunda.
brigada_diverse
1. regleaza aprinderea, si ar trebui sa nu mai intrerupa la cald

la rece te scutura...cam normal daca mergi cu motorul rece si fara soc tras....
sriw
O las de fiecare data sa se incalzeasca putin si niciodata nu plec fara soc tras,in asa fel incat sa am un relanti stabil.Cand o accelerez se baga in bot.O sa verific weekendul acesta si aprinderea si alimentarea.Multumesc pentru interventie ,Cristi.
Adrian_Boy
Mi-aduc aminte ca la fel mi-au zis si mie baietii de pa aici, sa-mi reglez aprinderea clasica, si pe urma sa pun una electronica, pentru ca vezi tu, credeai ca e din gotronic si uite asa eliminai o chestie wink.gif
dupa care treceai la bujii - sa ai o lera cu tine
platina - clasica, bine reglata
pipa - negricioasa la locul cu scanteia
fisele (oxidate, invechite, etc.)
furtunasul de vacuum
capsula de vacuum sa functioneze, atentie la acel orificiu sa fie functional

Acuma, trebuie sa mai rasfoiesti pe aici, pentru ca sunt poze si multe alte sfaturi wink.gif
argon
QUOTE(bygy007 @ 30 Sep 2008, 17:47)
distanta optima este de 0,4-0,6mm
*



0,35-0,40.
RaduWra
Salutare dragi colegi,
Acum cateva zile mi-am achizitionat si eu un set de lere pentru daciuta mea.
Toate bune, ma duc la masina sa reglez distanta dintre platina mobila si cea fixa, toate bune, scot lera (aici am facut o greseala) 0.04mm reglez distanta, pornesc, si totul merge oke(mai reglez putin avansul).
Ei bine, masina se comporta oke, nu intrerupe, nu scadeaza relantiu', daaar aseara am citit pe forum si am vazut ca de fapt trebuie 0.40mm sau 0.50mm (nu-i o problema, lerele pe care le-am luat au distantele acestea).
Intrebarea mea ar fi urmatoarea, credeti ca este ceva defect la masina daca a functionat cu 0.04 mm ?
Multumesc frumos am invatat foarte multe de la voi !
pais_valenciano
QUOTE(RaduWra @ 2 Jan 2014, 09:24)
Salutare dragi colegi,
Acum cateva zile mi-am achizitionat si eu un set de lere pentru daciuta mea.
Toate bune, ma duc la masina sa reglez distanta dintre platina mobila si cea fixa, toate bune, scot lera (aici am facut o greseala) 0.04mm reglez distanta, pornesc, si totul merge oke(mai reglez putin avansul).
Ei bine, masina se comporta oke, nu intrerupe, nu scadeaza relantiu', daaar aseara am citit pe forum si am vazut ca de fapt trebuie 0.40mm sau 0.50mm (nu-i o problema, lerele pe care le-am luat au distantele acestea).
Intrebarea mea ar fi urmatoarea, credeti ca este ceva defect la masina daca a functionat cu 0.04 mm ?
Multumesc frumos am invatat foarte multe de la voi !
*



Salutare sar putea sa faci o greseala, sau o incurcatura la mijloc, eu am 2seturi de lere si cea mai mica dimensiune este de 0,05. Pune o poza cu lerele tale, poate faci tu confuzie, 0,04 la contactele alea cu un surub destul de mare cred ca nici cu lupa nu poti regla.
RaduWra
Astea sunt lerele, ai dimensiunile mai jos : http://www.bestautovest.ro/calibru-de-grosime.html
pais_valenciano
QUOTE(RaduWra @ 2 Jan 2014, 09:31)
Astea sunt lerele, ai dimensiunile mai jos : http://www.bestautovest.ro/calibru-de-grosime.html
*



okay din poza pusa de tine vad ca ai si lera de 0,04.
dar oricum la cat de subtire este nici daca ai vrea nu ti ar iesi distanta asta la reglaj.
lera pe care scrie 0,45 mm e destul de potrivita pentru dacie.
dupa ce ai reglat distanta si ai strans surubul, bagi lera , trebuie sa treaca cu o ,,usoara frecare,, adica nici sa simti ca tragi de ea greu dar nici sa treaca usor ca in branza, unii mecanici (printre care si eu biggrin.gif ) pentru verificare dupa simtul chestiei cu frecarea baga si urmatoarea lera mai mare, daca aceasta din urma nu trece deloc reglajul este ok.
am vazut un filmulet la o fabrica japoneza parca nisan, nu mi mai amintesc acum care , fac masini gen ferari dar pentru cei din zona japoniei, unde reglajele la motoare le faceau numai mecanici care aveau zeci de ani de frecat lere tongue.gif asa ca , cu totii invatam nonstop biggrin.gif
RaduWra
Mai tarziu cand scot masina din garaj o sa-i pun distanta 0.40mm. Mersi frumos pentru explicatie ! wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.