Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema cu pompa de benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dreher
Salut pe toti forumistii de pe Dacia Club!
Vreau sa va intreb si eu ceva ..
Am o dacie 1300 model 82' si de ceva timp nu mai vrea sa lucre.
Am constatat eu si alti cativa meseriasi biggrin.gif ca ar fi pompa de bezina si sa va spun si cum ..am observat in mers ca murea subit motorul ,prima data am banuit partea electrica ,apoi am desfacut carburatorul si ce sa vezi ...in CNC benzina sub jiglere...binenteles ca am marit nivelul ..dar degeaba....am schimbat pompa cu una care stiam ca mersese cu nu mult timp inainte ...a mers cateva ore apoi a crapat ...am schimbat corpul pompei (ala cu supape etc) cu unul nou, tot asa, a mers ceva timp apoi a murit si asta ....curios ca daca desfac corpul si il suflu (iese benzina din el) merge o perioada apoi la fel moare ori merge motorul prost ,ca si cum nu ar avea benzina suficienta ...am suflat pe tur se aud bolboroace in rezervor ...am scos bushonul rezervorului si am mers asa cu el ..degeaba ....ave-ti vreo ideee?
A sa nu uit parca ultima oara cand am desfacut corpul pompei si l-am suflat a iesit putina apa odata cu benzina si a mers ceva mai mult timp 2 ore poate..
Cu stima!
Kinetix
Tu ai filtru cu pahar decantor intre pompa si carburator? Daca nu, pune-ti. Vei avea o surpriza sa vezi cum se aduna apa pe fundul paharului.
Atentie la montarea lui: benzina de la pompa trebuie sa curga direct in pahar (NU in elementul filtrant), apoi trece prin filtru si iese spre carburator.

Nu prea am inteles: daca scoti capatul furtunului de alimentare de la carburator si "dai la cama" (amorsezi manual pompa de benzina) nu iese nimic pe acolo?
ceaki
poate e crepat furtunul de la rezervor care face legatura intre conducta de benzina si rezervor. atunci pe acolo trage aer si nu trage benzina suficienta.
yo9hrb
Poate e infundata gaura cheii de la buson si face vacuum in rezervor.
argon
comunicarea cu atmosfera nu se face prin gaura cheii!
mitu2002
cuiul pontou? poate are guler si agata sau poate e blocat sau poate are un gunoi care il obtureaza aleatorin interiorul sitei carburatorului
tgg2k
hop si eu cu idei:

- sita (filtrul) de la carburator plina.
- prea multa apa in benzina
- rezervor plin cu impuritati
- conducte tur/retur partial infundate

solutii:
incearca o "curatare" a circuitului in felul urmator... cumperi 4 litri de benzina, in doua sticle de cate 2L de suc, si ii pui la pastrare vreo cateva zile (undeva in pozitie fixa, de exemplu pe balcon). daca e apa in benzina, aceasta se va aseza pe fund si probabil chiar va ingheta. asta o faci ca sa ai cel putin 2 L de benzina curata. speli rezervorul prin metoda lantului sau doar prin barbotare (clatire) cu benzina si apoi scoti benzina afara. o pui intr-o galeata si o treci printr-un tifon sau ceva material sa retina rugina.

apoi suflii cu o pompa (daca te chinui putin poti si cu pompa de umflat roti de la masina) conductele de tur si retur. sau daca poti bagi aer comprimat prin ele. saaaaauuuuu.... cumperi doua conducte noi (asta daca stii ca e curat rezervorul) si le schimbi (cam 15-20 RON impreuna).

dupa toate astea le pui pe toate inapoi si vezi cum se manifesta pompa de benzina.

bafta
dreher
pai sa incepem metodic
1 Kinetix :am pahar decantor (paharel de tuica)si se cam strange mizerie in el da acum este curat si da atunci cand dau la cama nu iese nimic, numai aer ,adica cred ca pompa in principiu ar lucra da nu are material biggrin.gif
2 ceaki : o sa verific si treaba cu furtunul
3 yo9hrb :am mers fara buson ,nu acolo este buba
4 mitu2002 : posibil ,oricum asta e zona de interes CNC-ul pana la pompa de benzina inclusiv
5 tgg2k : fii atent cum se manifesta,se opreste motorul,dau la cama de-mi ies ochii..nimic,desfac corpul pompei,suflu (cu gura ) in toate stuturile blush.gif (tur ,retur,iesire carb)
si montez la loc,amorsez si tasneste de zici ca este la Bellagio,plec merge ceva timp (km) si apoi popa.gif
Kinetix
Pai e posibil sa ai un gunoi in rezervor care obtureaza sorbul conductei de benzina in mod aleator. Am patit si eu asa la vechea Dacie...
Cred ca solutia este spalarea/inlocuirea rezervorului.
tibip
la mine a fost un pic de cauciuc desprins in furtunul intre pompa de benzina si carburator, care bloca curgerea benzinei. Ai schimbat furtunul intre pompa de benzina si carburator?
pacoman
Sigur ai gunoaie in rezervor.Si eu patesc la fel,de obicei cand mai am putina benzina in rezervor si cand mi se intampla asa scot furtunu de tur si suflu in el pana se duce toata benzina de pe teava,apoi trag putin pana vine benz,bag furtunu la loc,dau putin la coada de la pompa si gata.Mi-e lene sa dau jos rezervoru sa-l spal si cum nu se intampla prea des pe mine nu ma deranjeaza prea tare ca mi se opreste masina in intersectie. radmasa.gif Daca ai chef spala bine rezervoru sau schimba-l.
bygy007
eu am patit probleme cind mergream pe benzina in urmatiarea ordine:

gunoi mare in rezervor care pina la urma a fost tras pina la filtru decantor (mergeam 10Km dupa care se oprea si nu venea benzina)

filtru decantor slab sau garnitura de la pahar nu etansaza bine si nu trage benzina


furtun slab si vechi fara colier intre teava si filtru decantor

acelasi fenomen apare cind furtunele de la rezervor la teava sint invechite

icearca sa o amorsezi tragind cu gura pe la furtunul care vine la carburator si vezi daca ajunge benzina

poate fi si apa in benzina am gasit un pahar plin de apa dupa ce pusesem de la fostul shell (i-am dat foc cu bricheta si nu ardea , ca sa ma conving ca e apa)
tgg2k
off topic si nu chiar: rezervor nou + filtre + furtune + conducte tur/retur = 115 RON

iar daca vrei sa le schimbi, iti ia vreo doua ore toata operatia.
dreher
Am rezolvat!
Azi am plecat cu baiatul sa-l duc la scoala ....binenteles pe drumul de intoarcere "bestia"
si-a facut iar de cap ,adica s-a oprit.Si cum la fraieri le face Dumnezeu cuib si conform principiului "prost sa fii noroc ca sunt" radmasa.gif am scos furtunul care face legatura intre paharul decantor si pompa (asa intr-o doara) .Cand am tras de furtun s-a auzit un suierat ca si cand acolo ar fi existat vacuum.Deci pompa functiona.Asa ca am oprit la prima vulcanizare si am suflat cu aer comprimat conducta de tur.
TIP: Nu uitati sa scoateti busonul de la rezervor altfel ve-ti fi uimiti cum chiar si fara pompa ,benzina vine inapoi pe furtun biggrin.gif (cu destul de multa forta incat sa pierde-ti ceva benzina pe acolo ) Si asa am scapat de cel mai mare cosmar al acestei saptamani.Si pentru ca s-a terminat cu "happy end" vreau sa va multumesc tuturor pentru sfaturi ,idei etc. !!!
ps : inainte sa schimbati(arunca-ti) pompele de benzina cred eu ca este bine sa incerca-ti alimentare lor dintr-un pet de 2L in care a-ti pus ceva benzina curata si sa vede-ti daca se mai intampla fenomenul (mintea romanului cea de pe urma).
Merced
Revin si eu cu o problema similara care mi-a dat de furca deja de vreo 4 ori, si in situatii complet de cacao. Prima oara a trebuit sa vin prin ploaie cu diverse lucruri de la un hipermarket. Am zis atunci ca o fi pana prostului, desi benzina teoretic trebuia sa fie macar vreo 4 litri in rezervor. Am revenit atunci cu doi litri de benzina si cu o pompa de mana cam nasoala, ce-i drept, si am suflat pe cat posibil turul. Initial nu bolborosea nimic, apoi a inceput sa se auda clar ca in rezervor era combustibil suficient. Dar surpinzator tot nu se alimenta, adica abia venea un pic de benzina pana la carburator.
Eh, mai trecu' timp, si mi-a facut la fel. Tot asa, am pus benzina in ea crezand ca nu mai e, desi trebuia sa fie. A plecat dupa cateva chei.
Dar azi de dimineata foarte straniu. A plecat la prima cheie foarte frumos, a mers 5 secunde cred si s-a oprit. Apoi aceleasi simptome. Repede sarise un vecin sa-mi spuna ca am inecat-o. Dar CNC-ul era gol, benzina n-ajungea acolo.
Ce am constatat: scotand acel furtun care urca benzina de la pompa la carburator, din partea de sus, chiar daca dadeam la coada sau la automat, nu ajungea decat cate un stropsor de benzina. Daca insa scoteam furtunu' de jos se vedea ca pompa arunca cat de cat benzina, in cantitate destul de mare zic eu.
Problema e ca pare sa n-aiba puterea sa o "urce" pana la carburator. Nu pare nimic neinregula, membrana e pusa asta vara, clopotu' nu se uda si nici in ulei nu e benzina, doar ca parca n-are putere. Odata pornit motoru' in mare parte merge, asta daca nu-i dau o talpa sa se goleasca CNC-ul ca atunci am pus-o. Azi am ramas asa in ditamai intersectia, de m-a injurat lume garla.

Pe scurt: Nu ajunge benzina la carburator. Chiar si daca apuca s-o ia, am scos furtunu' din carburator cu motorul pornit si nu mai arunca nici pe departe cat de mult ar trebui in mod normal, ci tot asa, mai mult picaturele. Si acu' am juma' de rezervor. Sa fie o conducta indoita, care sa nu permita decat unei parti sa treaca, sau nu stiu ce altceva pe la pompa, altceva care sa-i afecteze debitu'. Sincer m-am saturat azi de benzina trasa cu gura, ca ajunsesem sa fac asta in timp ce dadeam la coada ca sa urce mai repede si sa incerc sa umplu suficient CNC-ul incat sa plece si apoi, cu noroc sa se si alimenteze.
Scuzati post-ul lung. Daca ati avut rabdare sa cititi, poate-mi dati o idee ceva, ca as vrea s-o fac cat de curand si de preferat cu mana mea.
djasu82
Verifica si tu conductele sa nu le ai partial infundate si dupa aceea pompa de benzina si in urma carburatorul.In final monteaza filtre de benzina unu decantor inainte de pompa si unu cu hartie dupa pompa . Primul protejaza pompa al doilea carburatorul cu siguranta nu vei mai avea probleme.
Merced
Pai s-ar putea sa fie partial infundate, sau sa tot traga acelasi gunoi care le infunda, ca azi dadea la coada benzina cacalau si fara probleme. Nu mai inteleg, nu mai vreau sa inteleg ce are. Bine ca stiu ca nu-mi consuma mult cum mi-era frica. Acum raman in pana de benzina cu juma' de rezervor plin, da' macar stiu s-o fac, nu-i nevoie decat de gura si multa admiratie fata de gustul inconfundabil de benzina. laugh.gif
Ionescu
A zis bine cineva mai sus, ia-o si tu de la coada la cap. Da jos rezervorul, goleste-l si vezi ce iese din el. S-ar putea sa fii surprins . Eu asa am patit si a trebuit sa schimb rezervorul; de atunci nu am mai avut probleme sleep.gif . Apoi vezi pe conducte. Mai am o idee: mergi la un compresor d-asta de aer la o vulcanizare, ceva si baga pe tur si pe retur. Odata completata operatiunea, mai verifica inca o data pompa. Daca tot o dai jos, verific-o la sticla... cu un furtun, dai cu mana la cama si vezi ce se intampla. Eventual partea de alimentare o bagi cu furtunul in alta sticla, sa nu iei benzina in oki cum am comis-o eu icon_mrgreen.gif.
Succes!
Merced
Rezervoru' poa' sa aibe un kil de rugina in el(cred ca are cel mai probabil), ca de dat jos n-o sa-l dau. Cat timp merge e ok. Oricum in maxim o saptamana ma lasa altceva, deja m-am obisnuit. wacko.gif
Merced
Revin cu un post ca azi iar mi-a facut figura. Si eram la mama dracu' plecat la o partida de pescuit. Aceleasi simptome, pompa parca n-avea putere sa urce benzina la carburator. Am stat si am tras iar din furtun de mi s-a facut gura punga, pana m-au apucat toti dracii si am luat o surubelinta cu gandul de a desface corpul superior al pompei.
Cand sa desfac primu' surub am constata socat ca mergea foarte usor. Le iau si pe celelalte la mana si vreo doua le-am slabit cu degetele. Eu imi aduc aminte clar ca am pus cu mainile mele pompa, ca stransesem destul suruburile, dar vad ca de asta vara si pana acu' s-au desfacut singure. Dupa ce le-am strans, alta surpriza, pompa lucreaza de minune.
M-am mai bucurat ca rezolvasem si am rezolvat o lae, asa ca vreau sa stiu, suruburile alea slabe au fost de vina? Ce intervenea daca erau un pic slabite, de ce pompa cand mergea, cand nu mergea, si de ce avea debit slab si putere ioc?
Dumiriti-ma si pe mine, v-as ruga...
Crow45
salutare.
la mine in fiecare dimineata nu vrea sa porneasca fara sa dau la cama pana se umple filtru de benzina,nu stiu care-i problema de lasa toata benzina inapoi din filtru 173.gif ajutor
mersi
Merced
La tine se dezamorseaza pompa. Trebuie desfacuta si vazut exact care-i problema. Ea din cate tin eu minte are niste "capsule" inauntru care se ocupa cu treaba asta, poate ca din cauza mizeriei de exemplu, nu mai actioneaza cum trebuie.
Crow45
acum chiar ca am probleme,daca pana mai ieri nu-mi statea benzina in filtru, de azi am schimbat membrana in pompa de benzina si de atunci mere 10 metri si se opreste motorul in mers,am observat ca filtru de benzina este plin cu bule de aer,va rog ceva sfaturi ,ajutor,ca eu nu prea ma stiu cu din astea,pompa noua ar fii o solutie sau se poate face ceva cu pompa asta? unsure.gif ms mult
Crow45
am rezolvat problema,mersi
053.gif
djasu82
pompele de benzina capsulate sunt cele mai bune debit marit si nu se strica . A mea are 9 ani deja si nu am avut probleme legate de pompa. Evident filtru decantor inainte de pompa si filtru cu hartie dupa pompa.
Ionescu
QUOTE(Merced @ 2 May 2008, 20:58)

Dupa ce le-am strans, alta surpriza, pompa lucreaza de minune.
M-am mai bucurat ca rezolvasem si am rezolvat o lae, asa ca vreau sa stiu, suruburile alea slabe au fost de vina? Ce intervenea daca erau un pic slabite, de ce pompa cand mergea, cand nu mergea, si de ce avea debit slab si putere ioc?
*



Raspund printr-o intrebare: de la suruburile slabe nu iti supura pompa? Nu era umeda de la benzina? Si da, influenteaza, probabil tragea oleaca de aer fals sau ceva.
Merced
Nu era uda, da-o-n viata ei. Deloc. Cum s-au slabit suruburile nu prea-mi explic nici acum, dar macar de-acu' incolo daca se mai intampla stiu ce sa-i fac, si nu ma mai chinui. Dupa strangere a inceput sa scoata si alt sunet, adica cand arunca benzina suna a pompa, inainte cand dadea trei stropi nu prea se auzea nimic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.