Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Izolarea termica/acustica la hayon
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Probleme tehnice - Dacia Sandero
BlaueCorsa
M-am uitat pe poze si pe filmuletele de prezentare, dar nu am vazut detalii asupra hayonului, asa ca am doua nelamuriri:

1. la deschidere, pare ca se vede destul de multa tabla. Exista pe interior vreun strat de plastic sau ceva care sa camufleze tabla si sa imbunatateasca izolarea termica si acustica (pana la aparitia greierasilor, cel putin?).
2. hayonul are vreun maner pe partea interioara, ca la alte hatch-uri, astfel incat sa nu trebuiasca sa pui mana pe caroserie? Mie mi s-a parut ca exista doar o deschidere in spoiler, astfel incat sa existe acces la partea inferioara a hayonului.
sonycu
eu din ce am vazut nu are nici un fel de antifonare pe haion..

si nici maner special.. din pacate.. e ca la solenza.. apuci de tabla..

bafta

dar asta e doar parerea mea.. poate exista un sistem care nu se vede in fotografii..
Serje
Intreba cineva daca Sandero ara lampa de iluminare in portbagaj, se pare ca are.
(Nu mai stiu cine si pe care topic si cred ca aici se potriveste cel mai bine)

http://www.youtube.com/v/iFgE60URIj0
Cylog
QUOTE(CuTzU @ 7 Mar 2008, 13:24)
Intreba cineva daca Sandero ara lampa de iluminare in portbagaj, se pare ca are.
(Nu mai stiu cine si pe care topic si cred ca aici se potriveste cel mai bine)

http://www.youtube.com/v/iFgE60URIj0
*



Eu am intrebat, dar intre timp m-am edificat din poze. Oricum, multumesc!
BlaueCorsa
Din pacate, hayonul nu are nici un fel de izolare, se vede tabla pur si simplu. Atasez poza.

EDIT: sau e plastic si vad eu prost?!
je_design
e tabla...
eXtenSion
Dar, din moment ce vreti sa fie ieftina, de ce va trebuie plastic si mocheta?
BlaueCorsa
Eu am spus ca as fi de acord cu un pret intre 7.000 si 12.000 EUR, care nu e tocmai mic (7000 EUR e baza de la Chevrolet Spark, iar la 12.000 de EUR ai de unde alege), deci macar la modelele cu echipare superioara se poate face o izolare decenta.
sonycu
QUOTE(BlaueCorsa @ 8 Mar 2008, 13:07)
Eu am spus ca as fi de acord cu un pret intre 7.000 si 12.000 EUR, care nu e tocmai mic (7000 EUR e baza de la Chevrolet Spark, iar la 12.000 de EUR ai de unde alege), deci macar la modelele cu echipare superioara se poate face o izolare decenta.
*



subscriu..
Stefan
dupa cum se vede hayonul are un maner interior, si exista plasticu ala numa pe mijloc, restu e neacoperit. ciudat.
BlaueCorsa
Multumesc pentru precizari; plasticul pus acolo nu e ciudat, cred ca acopera mecanismul stergatorului de luneta si sistemul de inchidere. E bine, dar se putea si mai bine. Manerul incorporat este o idee buna si economica.
je_design
nu stiu de ce am senzatia ca primele nemultumiri o sa apara din cauza haionului...
Stefan
QUOTE(BlaueCorsa @ 9 Mar 2008, 16:13)
Multumesc pentru precizari; plasticul pus acolo nu e ciudat, cred ca acopera mecanismul stergatorului de luneta si sistemul de inchidere. E bine, dar se putea si mai bine. Manerul incorporat este o idee buna si economica.
*



nu ziceam ca e ciudat plasticul ala, ziceam ca e ciudat ca nu au acoperit si restul. cat putea sa mai coste juma de metru patrat de plastic?
BAB
Nu-i nimic, il acoperim noi, cu mochetutza, cum am facut la Logan... radmasa.gif da' deschidere electrica o avea? rolleyes.gif
YR-ZBG
La deschidere ma gandeam si eu. La firma avem niste loganuri 1,6 16v varf de gama si odata cu actionarea deschiderii usilor din telecomanda descui si porbagajul. O tampenie dupa parerea mea pt ca atat timp cat usile sunt descuiate e descuiat si porbagajul (ma gandesc la smecherii de la semafoare). De atunci am prins un tic...ma urc la volan si ma incui in masina asta fiind singura varianta de a incuia porbagajul.

Daca e asa....parca era mai buna varianta initiala fara buton unde descuiai/deschideai doar cu cheia...ca ne descurcam noi de montat un actuator.
minny
Faptul ca te incui in masina e un lucru bun. Tot cum un smecher ti-ar putea deschide portbagajul poate deschide si o usa si Doamne fereste... Trebuia sa faci asta si inainte. banuiesc ca acasa inchizi casa doar, nu ? Iar varianta cu cheia era neserioasa, hai sa fim sinceri. Trebuia oprit motorul de fiecare data.
raqzvan
Deja lumea se gandeste la bricolaj. O mochetuta, pasla pe dedesupt, Aluband... Parca suntem la cercul de modelism! smile.gif Dacia e o masina amuzanta, crede Martin. tongue.gif Mm.. Sorry, n-am putut sa ma abtin. Dacia e o masina de care nu te plictisesti; intotdeauna ramane ceva de acoperit, de insonorizat, de adaugat sau modificat.

Io cred ca e simplu. Cine vrea o masina cu mocheta, insonorizare si plastic pe hayon, sa cumpere altceva. Cine vrea o masina un pic mai ieftina decat restul, si cu dotari pe masura (adica mai sarace), sa cumpere o Dacie. Da end.
BlaueCorsa
Domnule, m-ai convins! Da-mi si mie telefonul firmei!

Opel-ul meu e putin peste baza de gama, dar are strat izolator pe hayon si maner adevarat, nu gaura in plastic. Intrebarea este... am nevoie de ele sau pot umbla cu o mana murdara de noroi?! radmasa.gif

Lasand gluma la o parte, nu ma incanta deloc izolarea partiala a hayonului, dar faptul ca exista un rudiment de maner e OK. Probabil ca o sa-mi formez mai bine o parere cand voi vedea masina si dupa un drive-test.
sorin_tcm
LA HAION sigur va zdranganii ceva este imposibil, voi ati fost cu noua LAguna, sa vedeti ca si acolo zdrangane si vorba aia masina noua intre 16 si 26 mii euro....
sonycu
QUOTE(sorin_tcm @ 28 Mar 2008, 09:29)
LA HAION  sigur va zdranganii ceva este imposibil, voi ati fost cu noua LAguna, sa vedeti ca si acolo  zdrangane si vorba aia masina noua intre 16 si 26 mii euro....
*



la toate masinile cu haion zdrangane la un moment dat.. mai devreme sau mai tarziu..

si la solenza mea facea galagie.. dar am remediat problema cu un "flanel" moale.. 2 bucati in locurile strategice si gata.. nu se mai aude nimic acum..
emil b
oricum ceva de inbunatatit tot se afla, asa-i firea omeneasca vrea mai bine, alfel eram tot in epoca de piatra
W3f
super nova o zdranganit, solentza la fel ....logan mai putin dar si sandero? deja ii a4-a masina si tot asa?
daca o fi sa zdrangane imi siliconez usa si gata tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
phobos
De zdranganit haionul nu cred ca o sa scape nici un Sandero. Oricum spre norocul viitorilor proprietari problema poate fi rezolvata repede , ieftin si estetic.
W3f
zine tu phobos cum sa facem?
si cum o sa se rezolve cum am facut si la DSN am strans priza de prindere (inkidre) de nu se mai inkidea masina si am skimbat kederul de 2 ori?
phobos
Cu Dynamat . Eu asa am procedat la Matiz si sunt foarte multumit de rezultat

http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii_in...rizare/Dynamat/
rolleyes.gif
dadu221
pai cu cat te mai costa mocheta si dynamatu` si sa schimbi si junghiul ala de cd (2/4x15) deja urci pretul si iti permiteai masina mai smecheroasa cu care intreai si tu in rand cu lumea buna wink.gif O idee buna ar fi sa puna la optionalea capitonarea completa a potbagajului, presurile, geamurile (daca vrei sa se deschida complet sau ceva mai ieftin cu deschidere la jumate sau o patrime).
Shush
Eu ma gandesc ca nu sunt proiectantii aia atat de inconstienti incat sa propuna un haion care sa scartaie, tinand cont de experienta acumulata cu Solenza, SuperNova si Nova.
Asa ca nu vad de ce ar fi necesara o izolare fonica suplimentara. Bine poate doar pentru cei foarte pretentiosi.
Cat despre izolarea termica, chiar nu pot spune nimic deoarece nu ii vad sensul. Sa nu se raceasca/incalzeasca bagajele ?
phobos
@Shush
Stai linistit ca haionul troncane si la masini mult mai scumpe .Chestiile astea se dezvolta in timp datorita "ruliului" si "tangajului" caroseriei ca sa spun asa. biggrin.gif
dadu221
hai ca un tangaj mai merge dar ruliu ... e cam naspa si in momentele alea portbagajul e ultima ta problema wink.gif
e.so!id
De principiu caroseria suporta anumte tensiuni si "contorsiuni". Legile fizicii fac ca acest lucru sa se observe cel mai bine la astfel de caroserie. Dar, cand coroborezi asta cu faptul ca masina se numeste Dacia, rezultatul nu poate fi unul fericit.
BAB
Oameni buni, spuneti cuvantul corect: torsiuni. Caroseriile masinilor nu sunt monolitzi, sa fie nedeformabile. Pe timpul deplasarii, caroseria este supusa la fortze importante, atat longitudinal, cat si transversal, la oscilatzii, etc. care torsioneaza caroseria, in fel si chip. In partea posterioara, neexistand o traversa, la baza lunetei, care sa rigidizeze cadrul hayonului, acesta se comporta ca un "paralelogram deformabil". Totusi, ar fi interesant de stiut, de la posesorii de MCV, daca la masinile lor, fenomenul este prezent, in asa masura, incat sa apara acei nesuferiti greierashi.
vstef_is
MCV are doua usi inegale care se deschid lateral, astfel incat fortele sunt foarte diferite.
Stefan
Nu conteaza cum sunt usile. Conteaza cum e "gaura" biggrin.gif aia din spate si faptul ca la fel ca in cazul hatchului nu exista tracersa la baza lunetei. Si "gaura" e mai mare la MCV. Plus ca e mai lung, si logica mea spune ca un automobil mai scurt e mai rigid.
vstef_is
Conteaza foarte mult, la doua masini aproape identice una cu hayon si alta cu "usa" versiunile cu hayon zdrangane mult mai mult decat cele care se deschid lateral. Si a mea nu zdragane deloc (e pe "lateral" si masina e destul de veche)

Si in plus, la MCV nu exista traversa la baza lunetei, exista in schimb o zona destul de solida la intalnirea celor doua usi. Nu am studiat exact in cate puncte se face "inchiderea" pentru fiecare usa, insa adunat, in mai multe locuri decat pentru Sandero.

Oricum, revenind la Sandero, daca o sa isi prinda "trancanit" se poate repara, cu prinderi suplimentare, gen solutia "cui de solentza pe supernova".
solenzoi
Acuma , cu hayon-ul sunt de acord ca mai devreme sau mai tarziu va troncani, desi am solenza din 2003 si nu troncane nici cum dupa 103.600 km parcursi. Nu cred ca exista masina la care sa nu mai repari una alta sau sa nu mai strangi una alta. Cu o cheie potrivita si la Sandero se va putea strange inchizatoarea si sa nu mai sune. In sfarsit , dupa parerea mea este totusi superior logan-ului. Are alta tinuta de drum , are bordul redesenat , nu mai sunt muchiile alea ascutite de la logan .In plus si tapiteria nu mai este in culorile alea dubioase gen logan.Pare ca si palsticele sunt de alta calitate, oricyum nu este mirosul ala de cauciuc slab ca si la logan.Am ramas placut impresionat de stabilitatea lui , asa ca cei cu solenza care fac comparatie intre sandero si solenza sa se abtina. Si eu am solenza dar trebuie sa recunosc ca nu se poate compara. Este un pas inainte si sa ne gandim de unde a pornit dacia, incepand cu super nova. Masina asta are un aer vesel , in timp ce intr-una germana intr-un timp destul de scurt iti vine sa te sinucizi , parerea mea. Incepe sa se cunoasca aerul latin , confortul si design-ul specific masinilor franceze, si nu plictiseala si aerul anost al masinilor germane.
holograma
imi place optimismul tau. sincer!
dar totusi, sa fim si obiectivi. am facut un drive test. ma asteptam ca masina sa fie mai bine insonorizata. dar ti-ai gasit...
bordul e la fel ca la logan, nu e nimic redesenat.
consola centrala mi se pare oribila cu butoanele alea butucanoase. mai finute sunt la logan.
si ceea ce m-a dezgustat si mai mult e ca "proiectantii" nu au vrut in ruptul capului sa incline putin butoanele de climatizare astfel inacat simbolurile sa fie vizibile usor si sa nu trebuiasca sa te apleci ca sa stii pe ce e orientat butonul.
IRONICK
QUOTE(holograma @ 23 Jun 2008, 10:57)
ceea ce m-a dezgustat si mai mult e ca "proiectantii" nu au vrut in ruptul capului sa incline putin butoanele de climatizare astfel inacat simbolurile sa fie vizibile usor si sa nu trebuiasca sa te apleci ca sa stii pe ce e orientat butonul
Deja o dam in fineturi. Asa ceva la Dacia nu prea o sa vezi ...
unEL
Macar becul de la AC e mult mai vizibil de cit la Logan.
Dar prevad ca o sa se umble la culoarea lui biggrin.gif
Oare butonul ala ramane cuplat si dupa ce ai oprit masina ? Ca pe mine mult ma enerveaza la logan ca ramane apasat si cupleaza si seara sau cind nu e nevoie de el.
Mi-ar fi placut ca AC-ul sa se decupleze dupa fiecare oprire (luat contactul) si chiar si un martor in bord ca e pornit(gen bec ceata).
andrei79
QUOTE(unEL @ 26 Jun 2008, 14:50)
Mi-ar fi placut ca AC-ul sa se decupleze dupa fiecare oprire (luat contactul) si chiar si un martor in bord ca e pornit(gen bec ceata).
*



tu vrei clima pe Dacia,
da peste 20000 euroi si o sa ai ... la o masina noua ...
firele si ledurile costa ...
la Logan si daca lasi ventilatoru pe o pozitie diferita de 0 pleaca ventilatoru cind pui contactu ...
ata ete ...


in alta ordine de idei
merge daca ai grija de el, pina la urma la Dacia dai bani mai putini si trebe sa ai griji mai multe ..
parerea mea e ca face banii, si daca vrei imbunatatiri, te scoti mai ieftin cu un bricolaj mic si bine documentat decat cu alta firma de automobile, la alte preturi si alte pachete de dotari...

fiti si voi mandrii de marca nationala (chiar daca e sub patronat strain), ca pana la urma defecte gasesti oriunde ai cauta.
marius80_eugen
Mie imi vine in minte doar un vers care se poate aplica la tot topicul asta cu Sandero :
"Ce bine-mi pare ca ai luat teapa "

Nu v-ati obisnuit de calitatea indoielnica a masinilor ? Abia fost lansat modelul si deja oamenii vb de scartaituri , zgomote , cum sa imbrace mai repede si bine hayon-ul , cum sa impiedice condensul care va fi observat peste 2 luni si prima pata de rugina peste 4 luni de la vanzarea primei masini .

In loc sa faceti un boicot si sa nu mai cumparati si sa nu mai sfatuiti sa se cumpere astfel de petarde , voi sfatuiti ca oamenii sa suporte si sa scuze prostia proiectantilor ( ia uite ce seamana cele doua cuvinte icon_mrgreen.gif ) .

Poti sa dai si peste 12.000 - 14.000 euro si sa ai masina , nu trebuie sa dai peste 20.000 .
S-a facut DSN , s-a spus ca aia e masina , dupa ceva timp s-au observat problemele si aceeasi replica tampita : vrei masina la 3000 euro ? Pai ia una de 20.000 . S-a facut SLZ , la fel ... numai imbunatatiri , apoi au sarit repede cu petarda secolului , cu frigiderul romanesc , LGN , care nu se mai vinde nici la 20 % asa cum se vindea la aparitie , nici dupa 3 face-lift-uri .
Acum noua si super Sandero , uite ca are probleme de la prima aparitie , preturile nu sunt prea mici , dar inca nu a aparut diesel-ul , care va ajunge full options la 12.000 euro , bani de care iti iei alta masina cu siguranta .
Sandero nu are nici macar aerodinamica pe care o avea Clio 1 in 1999 , nu mai vb nimic de Logan , ca de , face parte din alta clasa .
Portbagajul cred ca e mai mic decat al meu , motorul se vrea la fel si desi s-au schimbat cateva repere , este aceeasi tehnologie in 99 , consumul macar au incercat sa-l estimeze mai aproape de adevar . Pentru toate astea si pentru o siguranta inchipuita ( vom vedea pe viitor si cum (nu) sar Air-bag-urile ) va fi platita o suma dubla , dubla si fata de acea promisiune a "masinii romanului de 5000 euro " .
klaus
marius80_eugen, macar uita-te la data la care a fost initiat topicu inainte de a face afirmatii nefundamentate...
aphophis
QUOTE(marius80_eugen @ 18 Jul 2008, 13:52)
Mie imi vine in minte doar un vers care se poate aplica la tot topicul asta cu Sandero :
"Ce bine-mi pare ca ai luat teapa "

Nu v-ati obisnuit de calitatea indoielnica a masinilor ? Abia fost lansat modelul si deja oamenii vb de scartaituri , zgomote , cum sa imbrace mai repede si bine hayon-ul , cum sa impiedice condensul care va fi observat peste 2 luni si prima pata de rugina peste 4 luni de la vanzarea primei masini .

In loc sa faceti un boicot si sa nu mai cumparati si sa nu mai sfatuiti sa se cumpere astfel de petarde , voi sfatuiti ca oamenii sa suporte si sa scuze prostia proiectantilor ( ia uite ce seamana cele doua cuvinte  icon_mrgreen.gif ) .

Poti sa dai si peste 12.000 - 14.000 euro si sa ai masina , nu trebuie sa dai peste 20.000 .
S-a facut DSN , s-a spus ca aia e masina , dupa ceva timp s-au observat problemele si aceeasi replica tampita : vrei masina la 3000 euro ? Pai ia una de 20.000 . S-a facut SLZ , la fel ... numai imbunatatiri , apoi au sarit repede cu petarda secolului , cu frigiderul romanesc , LGN , care nu se mai vinde nici la 20 % asa cum se vindea la aparitie , nici dupa 3 face-lift-uri .
Acum noua si super Sandero , uite ca are probleme de la prima aparitie , preturile nu sunt prea mici , dar inca nu a aparut diesel-ul , care va ajunge full options la 12.000 euro , bani de care iti iei alta masina cu siguranta .
Sandero nu are nici macar aerodinamica pe care o avea Clio 1 in 1999 , nu mai vb nimic de Logan , ca de , face parte din alta clasa .
Portbagajul cred ca e mai mic decat al meu , motorul se vrea la fel si desi s-au schimbat cateva repere , este aceeasi tehnologie in 99 , consumul macar au incercat sa-l estimeze mai aproape de adevar . Pentru toate astea si pentru o siguranta inchipuita ( vom vedea pe viitor si cum (nu) sar Air-bag-urile ) va fi platita o suma dubla , dubla si fata de acea promisiune a "masinii romanului de 5000 euro " .
*




da dom'le luati ceed , nu are deloc zgomote: http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?t=1413 , sunete http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?t=1412 , probleme la directie: http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?t=590 , rugina http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?t=2448 , greierasi http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?t=646 si daca mai caut gasesc radmasa.gif
dani_devito
Desi sunt mandru de marca Dacia ... mai bine prefer un Golf 4 din 2000 - 2004 decat Sandero ! .... si pret si calitate + Ingineria romaneasca nu se compara cu cea germana !
AR-18-MOS
QUOTE(dani_devito @ 7 Aug 2008, 14:25)
prefer un Golf 4 din 2000
*


TeDeIu, nu ... ?
Stefan
QUOTE(dani_devito @ 7 Aug 2008, 15:25)
si pret si calitate + Ingineria romaneasca nu se compara cu cea germana !
*



Vrei sa zici frantuzeasca...
Te tine cineva sa nu-ti iei Golf? Io imi iau Sandero, crezi ca intereseaza asta pe cineva?
zso2u

"si la solenza mea facea galagie.. dar am remediat problema cu un "flanel" moale.. 2 bucati in locurile strategice si gata.. nu se mai aude nimic acum.."


Unde sunt punctele strategice la SLZ? wink.gif


marius80_eugen
QUOTE(unEL @ 26 Jun 2008, 14:50)
Mi-ar fi placut ca AC-ul sa se decupleze dupa fiecare oprire (luat contactul) si chiar si un martor in bord ca e pornit(gen bec ceata).
*



Este anormal ca A/C-ul sa ramana pornit la urmatoarea pornire a masinii , mai ales ca se recomanda ca sa fie pornit dupa o anumita perioada minima DUPA pornirea motorului , ceva de genul 30-40 secunde .
La SLZ NU ramane pornit A/C-ul de la o pornire la alta si nici macar recircularea !

QUOTE(zso2u @ 31 Aug 2008, 19:04)
"si la solenza mea facea galagie.. dar am remediat problema cu un "flanel" moale.. 2 bucati in locurile strategice si gata.. nu se mai aude nimic acum.."
Unde sunt punctele strategice la SLZ? wink.gif
*



NU ai sa le auzi , pentru ca sunt secret si numai posesorii care si-au dedicat viata si timpul descoperirii lor le stiu ! icon_mrgreen.gif

Parerea mea : se trage o foaie mare de Dynamat pe tot hayonul ( partea de tabla ) se imbraca cu material textil , se fixeaza un maner ( pentru cei carcotasi si pitici ) si se rezolva problema cu zgomote si altele .
Daca vreti si o rigidizare a puntii spate se instaleaza o bara anti-torsiune intre amortizoare sau cel putin de-a lungul banchetei spate si iar se mai rezolva ceva .

DAR toate astea trebuie sa le faceti la o masina de 10.000 euro ... si asta e un lucru extrem de TRIST !
mstaniloiu
Am si eu Sandero si dupa 2800 de Km , nu face nici un fel de zgomot la hayon. Si nu am protejat-o saraca, am facut de multe ori drumul Ploiesti- Gaiesti, prin Targoviste, cei care stiu cat de rupt e drumul ala vor intelege.


Am avut si Nova R 523 si Break si faceau mai mult zgoot la hayon, la ele a trbuit sa fac reglaje inca de noi.

Mie mi se pare o masina de calitate pentru pretul ei.

Numai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.