alextudor
7 Mar 2008, 11:01
Salutare.Am o mica problema cu butonul de avarii,si anume : nu functioneaza cand masina nu are contactul pus...in schimb ''semnalizarea'' functioneaza cand contactul nu e pus...ma gandesc ca,pe undeva, niste fire sunt inversate.As vrea sa stiu care e asezarea corecta a firelor..ma refer pe culori(banuiesc ca nu difera de la Dacie la Dacie).Ca sa simplific explicatia am atasat urmatoarea schema.Va multumesc.
Tiberiu-Andrei
7 Mar 2008, 11:48
Da e pe butonu de avarie hiba.Pune mana si verifica.Scoti cate unu si verifici ce nu merge,bagi la loc si tot asa,le mai inversezi etc.In maxim 10 minute trebuie sa apara vinovatu.Eventual daca nu te prinzi care e +, pregateste si cateva sigurante
Bafta
bygy007
7 Mar 2008, 12:10
buton avarie
alextudor
7 Mar 2008, 13:40
Merci Tiberiu pt sugestie,insa nu-mi place sa merg la ''ghici'' cand e vb de electrica. Merci si tie bygy,dar vroiam sa stiu coloristica firelor.era mai simplu,cel putin pt mine.poate se gaseste cineva care sa aiba vreo poza,sau sa le stie.
sub bord ai 2 prize, una cu + permanent, alta cu + contact, firul corespunzator avariilor, din pacate nu stiu care, (poti incerca sa scoti pe rand cu contactul pus pana nu mai merg avariile) cred ca e pus in priza gresita. Trebuie pus in + permanent.
Tiberiu-Andrei
7 Mar 2008, 14:50
Ehe le aveam eu scrise pe foaie dupa culori care unde vine......cand mi-am scos bordu nu stiu cum de face ca uitasem de butonu de avarie si au sarit papucii de pe pini
,nu cred ca tre sa povestesc cat am stat sau cate sigurante am ars,pan la urma a mers treaba si nici n-am luat foc.Nici multimetru nu aveam,incercam firele cu becu
Pai nu e ghici ca iti poti da seama ce merge si ce nu merge,trebe incercat.
Spor
LE:e clar ca esti aproape,teoretic 2 fire trebuie inversate.
masalko
7 Mar 2008, 14:51
IN MOD NORMAL AVARIILE SUNT ALIMENTATE DIRECT DE LA BATERIE IAR SEMNLIZAREA DE LA CONTACT (MA REFER LA BORNA PLUS DE LA CELE 2 CONTACTE AVAND IN VEDERE SCHEMA DE MAI SUS INCEARCA SA INVERSEZI CELE 2 FIRE SI VEZI CE IASA
bygy007
7 Mar 2008, 22:19
am modificat poza pusa de tine nu culorile ci pozitionarea sa tii cont
grasuhye
7 Mar 2008, 23:15
poate ajuta....
8 Mar 2008, 00:20:
sau asta....
8 Mar 2008, 00:25:
cred ca la tine firele de la contactele 1 si 2 sunt inversate
alextudor
8 Mar 2008, 13:10
Multumesc tuturora pt ajutor.Va salut!
LE: intr-adevar,firul de tensiune permanenta era pus in locul celui de tensiune cu contactul pus.o mica inversare si totul s-a rezolvat.multumesc inca o data.salutare.
pavel_daniel
9 Mar 2008, 18:59
Salut.Firele vin asa:PE RANDUL CU 4 PICIOARE,DE SUS IN JOS:MARO ALB.
PE RANDUL CU 3 PICIOARE,DE SUS IN JOS:GRI.
CELELALTE 4 FIRE NU AU IMPORTANTA CUM LE PUI.SUCCES
alextudor
9 Mar 2008, 19:49
multumesc mult,s-a rezolvat..nu mai stiu exact cum le-am pus,fiindca culorile nu au corespuns intocmai schemelor de mai sus,dar s-a rezolvat f usor.merci inca o data.
Sincer nu stiu ce anume sa ma verific
problema sta in felul urmator , cand semnalizez indiferent de directie(stanga sau dreapta ) imi fluctueaza turatia la relanti cu vreo 50-100 de ture ,si pe avarii la fel
Am verificat toate becurile si le-am curatat contactele ,(pe fata, pe spate si lateral ), de semnalizat semnalizeaza ok fara probleme iar cand cand motorul este in relanti fara sa semnalizez functioneaza perfect ,nu variaza nu nimic
As putea sa suspectez releul de semnalizare chiar daca functioneaza semnalizarile si avariile corect sau ce anume ca am ramas fara idei ???
pavel_daniel
10 Mar 2008, 11:25
Daca-t variaza turatia din cand semnalizezi cred ca e vorba de lipsa masei tabloului de bord.Masa tabloului se afla lanfa surubul care tine releul de incarcare,de regula.Incearca sa-l cureti.Succes
QUOTE(pavel_daniel @ 10 Mar 2008, 11:25)
Daca-t variaza turatia din cand semnalizezi cred ca e vorba de lipsa masei tabloului de bord.Masa tabloului se afla lanfa surubul care tine releul de incarcare,de regula.Incearca sa-l cureti.Succes
Ii primul lucru care l-am facut ,ii curatat luna si ii si dat cu un pic de vaselina pt un contact mai ferm
Azi am masurat diferenta de tensiune cu contactul pus (fara contact era 0 ) , intre "-" de la releul de semnalizare , "-" de la contact si am incercat si cu "-" de la caroserie , diferenta era de 0,4 V
Poate sa imi afecteze turatia in relanti cand semnalizez indiferent de parte , aceasta diferenta de tensiune chiar daca semnalizarile merg ok ???
Am schimbat releul de semnalizare cu unul nou de proba , am schimbat si butonul de avarii , am curatat si restrans toate legaturile la masa , incarcarea este buna ,14,2 in relanti, sincer nu mai stiu ce sa ii fac
razvanarghius
13 Mar 2008, 09:45
am si eu o intrebare. unde se leaga firul de la butonul de avarii care duce la sigurante, la care si ele. eu am sigurantele sub capota, pot sa il leg fara sigurante dar unde.
pavel_daniel
13 Mar 2008, 12:32
Salut.Ce vrei sa faci:sa-ti montezi buton de avarii sau doar sa sti unde legi firul?
13 Mar 2008, 12:33:
Salut.Ce vrei sa faci:sa-ti montezi buton de avarii sau doar sa sti unde legi firul?
13 Mar 2008, 12:34:
Salut.Ce vrei sa faci:sa-ti montezi buton de avarii sau doar sa sti unde legi firul?
bygy007
13 Mar 2008, 14:30
QUOTE(razvanarghius @ 13 Mar 2008, 10:45)
am si eu o intrebare. unde se leaga firul de la butonul de avarii care duce la sigurante, la care si ele. eu am sigurantele sub capota, pot sa il leg fara sigurante dar unde.
sus in stinga ai 2 reglete (trecute prin sigurante) una +permanent si una +contact firele le legi ca in schemele de buton de mai sus
grasuhye
13 Mar 2008, 16:44
vezi aici...
DannY_SmekeruL
20 Dec 2008, 22:41
sper ca nu se supara nimeni daca scriu si eu pe aici problema pe care o am la masina.astazi am schimbat vechiul bord (scoica) cu un CN4. toate bune si frumoase pana cand a trebuit sa verific instalatia daca merge.toata instalatia merge numai semnalizarea si avariile nu mergeau.mentionez ca am modificat vechea instalatie.am verificat toata instalatie si tot nu merge(mi-a spus cineva ca este de la butonul de avari (am legat firele ca in carte si tot degeaba.curent primeste dar nu se aprinde nici un bec .
QUOTE(grasuhye @ 7 Mar 2008, 23:15)
poate ajuta....
<span class='edit'>8 Mar 2008, 00:20:</span>
sau asta....
<span class='edit'>8 Mar 2008, 00:25:</span>
cred ca la tine firele de la contactele 1 si 2 sunt inversate
la utilajul din dotare fabricat in 89 s-a potrivit a doua poza
cine ma poate ajuta si pa mine cu montaju acestui buton
ghitza
24 Feb 2013, 20:22
eu am incercat siu nu am reusit,butonu e pentru 5 si fire, in instalatie sunt 7 parca
alinworm
19 Feb 2014, 21:11
daca prima schema e corecta atunci la butonul de CN de 9 pini ar functiona astfel. Maine il testez/? Modific ceva?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.