Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: spalare motor si baie de ulei cu motorina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
bytzu18
am intalnit ideea intr-un alt post care nu m-a lamurit si discutia era purtata de ceva timp...Vreau sa schimb uleiul ca peste ceva timp ii dau masina maik-mii si nu vreau sa aiba operioada nicio problema cu ea....
Vreau sa va intreb dak e folositoare o "spalare" a motorului inainte de schimb cu benzina/motorina sau totusi sa cumpar un "flush-cleaner" sau ceva de genu? Motorul are 90k de km si consuma putin ulei( la putin ma refer cam 1l la 5000 de km)(atat am completat eu ca sa fie nivelul bun) Acu pun ulei OMW 15w40 multigrade classic(70ron 4l)
Cu oacazia asta schimb si filtrul si vroiam sa va intre de-un filtru de ulei si vreau o parere, am auzit ceva de filtre mann...cam cat ar costa sau daca exista alceva mai de calitate? Multumesc
ceaki
cum sa bagi motorina sau benzina? wacko.gif se spala cu motorina sau benzina piesele de la motor atunci cand acesta e desfacut. este solutie de spalat motorulinaintea fiecarui schimb. sa nu te pui sa bagi benzina sau motorina ca atunci il 'rezolvi'
mihai0070
NU RECOMAND...

Batranii mai spalau motorul cu motorina amestecata nu ulei , inainte de schimb , scoteau uleiul uzat il amestecau cu motorina 1 sau 2 litru si in puneau in motor , il porneau si il lasau sa mearga sa cateva min, dupa care alt ulei nou. acum exista motor flush sau alte solutii , dar intrebarea este , dece vrei sa speli motorul ?

ulei negru este de la filtru de aer imbaxit si neschimbat la timp

si motorul murdar este de la ulei neschimbat si extrem de uzat , (cazuri incare uleiul se solidifica pe capa tacheti si prin tot motorul ... ) atunci chiar vad rostul unei spalari in rest DECE ?
paul_p
Uleiul este negru in principal din cauza unui motor uzat. Daca motorul "scapa compresie" uleiul se degradeaza rapid.
cristidb
Motor flush face bine din cand in cand, nu la fiecare schimb. Eu pun la 30-40 000km. Motorina sau benzina in baia de ulei e cea mai mare prostie. Nu va mai luati dupa batrani. Si mai utila e schimbarea filtrului la fiecare schimb si ulei de cat de cat bun, fara aditivi si alte nebunii.
Uleiul se innegreste oricum.
renotgo
Spalarea motorului este o mare greseala...in motor exista o pelicula constanta de ulei si prin spalare aceasta este distrusa.Uleiul nou iti va spala motorul .
Tiberiu-Andrei
Prima chestie ar fii sa scrii corect romaneste,care este.
A doua nu baga nimica,schimba filtru de ulei cel putin o data la fiecare al doilea schimb,cu toate ca eu il schimb de fiecare data.....e 7-8 ron un filtru.Eventual dai jos baia si o cureti de gelatinele care le face uleiu,cureti sorbu pompei de ulei,verifici daca ti-a bagat benzina in ulei etc.Apropo uleiul daca nu se innegreste in timp inseamna ca nu are proprieteti bune de spalare blink.gif
psihoursu
am auzit la un nene ca el de fiecare data cand schimba uleiul spala motorul cu motorina.Mi-a spus ca baga in loc de ulei 2l de motorina si 1l de ulei, porneste motorul si il lasa sa mearga cateva minute
Tiberiu-Andrei
Horsule am mai auzit si eu fel de fel de metode aplicate,insa niciuna nu m-a convins.....mai degraba i-au ulei ieftin si ii dau drumu prin motor fara sa-l pornesc.Acuma stii cum e,fiecare cu al lui.Cred ca metodele astea provin de pe vremea cu nea' Nicu cand solutiile in privinta asta erau limitate si lumea incerca de toate......acuma care o fi adevaru stie doar un inginer.
einstein1984
Am auzit si eu de pus motorina in baie si tractat masina cu bujiile scoase, insa metoda era pentru motoare vechi, care urmau sa fie desfacute si reparate (asa se curata pasajele de ulei din bloc).
La masina mea nu as face asa ceva, poate cel mult un engine flush de la Valvoline si un ulei bun dupa aceea.
Kruger
Ba am facut eu, si fostul propitar a facut la randul lui. Oare de asta motorul meu are 136 de mii, nu s-a umblat in el, trage perfect si nu mananca ulei ?

Sa nu exageram totusi. Cineva care cunoaste, va putea explica de ce motorina bagata IN LOC DE ULEI, adica 3 litri, si lasata sa circule prin motor LA RELANTI timp de 2-3 minute cu motorul caldut (nu rece, nu fierbinte) isi va face treaba foarte bine ca si lubrifiant si va curata si motorul.




einstein1984
Daca-mi arati vreun manual de intretinere/service, chiar si din anii 50 care recomanda asta, eu il halesc cu coperti cu tot.
sobolan
merge pus juma de litru de motorina peste cei 3lt de ulei si mers la ralanti cam 2 min cu motoru cald.....
NU RECOMAND ASA CEVA SI NICI ENGINE FLUSH LA UN MOTOR SUB 60 000km unde tolerantele sunt prea mici....
eu faceam asa: scoteam uleiul ars si puneam 3lt de ulei ordinar...mergeam 3 km si apoi il aruncam si pe ala si puneam uleiul bun+filtru ulei....
Sorin_18
concluzia finala care ar fi pana la urma??sa nu spalam motorul cu motorina ???eu tocmai asta aveam de gand sa fac azi dar citind mesajele voastre......
Hacker
In 3 ani de cand am dacie nu am spalat niciodata motorul, sunt curios de finalul topicului, sa vad si eu ce fac la urmatorul schimb de ulei
Kruger
QUOTE(einstein1984 @ 13 Mar 2008, 10:38)
Daca-mi arati vreun  manual de intretinere/service, chiar si din anii 50 care recomanda asta, eu il halesc cu coperti cu tot.
*



Cu checiap sau mustar ? biggrin.gif

Evident ca nu gasim asa ceva in nici un manual. Concluzia mea este urmatoarea insa. Nu am stricat motorul facand chestia asta, si de curatat,....oho. Sa vedeti cu ce mizerii curge motorina aia dupa ce a circulat prin motor.
Sorin_18
QUOTE(Kruger @ 19 Mar 2008, 19:43)
Cu checiap sau mustar ? biggrin.gif

Evident ca nu gasim asa ceva in nici un manual. Concluzia mea este urmatoarea insa. Nu am stricat motorul facand chestia asta, si de curatat,....oho. Sa vedeti cu ce mizerii curge motorina aia dupa ce a circulat prin motor.
*


deci astazi o sa spal motorul ia sa vedem daca se strica ceva:D:D:D
autom
hm........exact frectie sa speli motorul cu motorina. Vedeti gomele depuse in capacul colbutorilor. Nu se dizolva nici cu benzina. Deci, motorina nu le ataa dar in schimb da peste cap motorul prin lipsa ungerii.

Motorul se spala cu un ulei bun, cu , calitati detergente bune, si intr-un ciclu de schimb de ulei.
Sorin_18
QUOTE(autom @ 20 Mar 2008, 09:38)
hm........exact frectie sa speli motorul cu motorina. Vedeti gomele depuse in capacul colbutorilor. Nu se dizolva nici cu benzina. Deci, motorina nu le ataa dar in schimb da peste cap motorul prin lipsa ungerii.

Motorul se spala cu un ulei bun, cu , calitati detergente bune, si intr-un ciclu de schimb de ulei.
*


daca tot ziceti ca nu e bine sa spalam motorul cu motorina explicati si voi de ce cand intra benzina in ulei nu se intampla nimic???si aici nu ma refer la cantitati mici de stiu cazuri cand sa mers mai bine de o luna cu aproximativ 2 litri de benzina in ulei.....nu este tot aia ???
autom
QUOTE(Sorin_18 @ 20 Mar 2008, 10:21)
daca tot ziceti ca nu e bine sa spalam motorul cu motorina explicati si voi de ce cand intra benzina in ulei nu se intampla nimic???si aici nu ma refer la cantitati mici de stiu cazuri cand sa mers mai bine de o luna cu aproximativ 2 litri de benzina in ulei.....nu este tot aia ???
*




Colega?

Nu e un bun exemplu !!! Este o prostie ff mare sa mergi o luna cu 2 litri de banzina in uleiul din baie.

Benzina care intra in ulei, se evapora.

Nu zic eu,zice un specialist in domaniu, Col Stratulat.

In functie de temperatura estimata, se poate turna benzina in ulei pentru usurarea pornii la rece. Pentru Romania este de ajuns 100 ml, volum care se evapora in primii 15 minute de la pornirea motorului.

In fine.....de aceea merg masinile din Romania asa cum merg. Din pricina folclorului de pe marginea rampei din service!
einstein1984
@sorin 18 Bai da deshtept ce esti tu! Si benzina aia nu reactioneaza deloc cu uleiul, care tot un produs petrolier e nu? Nu-i schimba propietatile? Nu degresezi o piesa scoasa din motor cu benzina, nu?
Kruger
Corect, evident ca ai dreptate.


Nu vreau sa se inteleaga faptul ca recomand manevra asta. E un fleac sa cumperi un flacon de engine flush (care pentru asta e facut) cand oricum se presupune ca dai banul pe un ulei bun si un filtru.

Vroiam doar sa spun ca nu se strica motorul.
cristidb
Daca nu se strica imediat nu inseamana ca-i face bine. Sunt doua modalitati de curtatare: cu ulei special si cu solutie engine flush care se toarna in motor inainte de schimb. Ambele dau rezultate bune, dar nu e necesar sa se spele motorul la fiecare schimb. Motorina benzina si alte nebunii nu fac nimic bun. Uleiul bun si filtrul schimbat la fiecare schimb de ulei previne aparitia depunerilor in motor. La Nova mea care a vazut doar BP (cand era bun) si ELF inca e lucioasa chiulasa. Am pus de 2 ori in 160 000km engine flush. Am vazut motoare care la 50-60 000km erau complet imbacsite. Alea doar prin demontare se mai pot curata.
emircea
Scrii ca motorul iti papa ulei, cam 1 l la 5000 km.

E posibil sa pierzi uleiul pe la simeringuri sau pe la ghidurile de supape.

Daca-l speli exagarat ai sanse sa cresti consumul de ulei; mizeria acumulata in motor are si ea un usor rol de etansare (inclusiv pe la ghiduri). Ai sanse sa dizloci mizerie in bucati suficient de mari sa-ti infunde canalele de ungere si generezi alte probleme.

Mai bine stai cuminte, schimbi filtrul de ulei la fiecare schimb, bagi flusher la 3 schimburi consecutive cu aceeasi marca de ulei sau de fiecare data cand pui in motor alt tip de ulei decat ce a fost.... si lasa-l sa-si 'traiasca' restul de zile. Daca il speli prea tare, ii grabesti uzura ce deja o are; motorina e prea subtire si-ti poate afecta si simeringurile. Tu vrei si speri ca maica-ta, folosind masina, sa nu prea aiba probleme; pune-i un ulei bunicel, fa schimburile la timp, schimba de fiecare data si filtrul si dpdv motor n-o sa ai sictire inainte de vreme.

Ca ulei, iti recomand daca gasesti Castrol XLR 15w50, tot timpul anului, sau Selenia HPX 20w50 (asta e facut cu baza sintetica, nu e mineral) pentru perioada calda. Schimburile le faci la maxim 5000 km sau la un an.
cristidb
De asta motorul trebuie spalat inainte ca mizeria sa fie prea groasa. Altfel se pot infunda orificii de ungere. Un motor foarte murdar nu se mai curata decat prin demontare.

Motoarele de 1,4 si 1,6 au simeringuri la supape, Daca simeringurile sunt bune nu e foarte importanta uzura ghidurilor. Nu va consuma ulei pe acolo.
Sorin_18
deci e clar o sa discutam mult si bine pe tema asta fiecare are o parere diferita.....eu unu am dat exeplu ala pt ca sa intamplat unui prieten anu trecut prin iulie a scos din baie cam 4,5 litri si culmea a mers cu el ceva timp si motorul ii merge excelent chiar si acum
mar85mar
sal emircea ulei iti mai papa si daca ii dai peste 90km/h si sa nu exagerez nu iti papa mult mai foloseste niste slik50 e un tratament super bun de motor mie imi consuma 1l la 1000km acuma lam dus 1l la 4000km e super aditivul
ionut.tanase
Am auzit si eu faza cu motorina in ulei si am inteles de la cei care au experimentat-o ca a dat si roade.
Pentru cei sceptici, faceti urmatorul test (mai degraba un upgrade la metoda de mai sus): scoateti uleiul vechi si puneti 1,5 litri de motorina amestecata cu 1,5 litri de ulei motor (mai ieftin si bineinteles nefolosit); porniti motorul si lasati sa mearga la relanti 2-3 minute dupa care se elimina totul din motor si faceti schimbul cu un ulei de calitate + filtru.



mar85mar
nu va recomand spalarea motorului cu motorina sunt soluti speciale se cheama purificator motor si costa 7 lei eu folosesc tot timpul scoate dim motor tot eu cand am folosit prima data parca era petrol era negru si vascos din cauza magai din motor cred ca nu a fost curatat niciodata
cristidb
Aditivii astia minune au prostul obicei sa lipeasca segmentii de piston. Nu ca ar mai conta cand motorul e oricum varza. Cineva care a vazut cu ochiul lui cum arata un motor care consuma 1l de ulei la 1000km nu mai incearca nici un fel de aditiv.
mar85mar
ba e regomandat daca motorul e uzat sa folosesti aditiv k iti tine ridicata presiunea sincer la mine a mers nu are nici un rost sa mint
Hacker
Mda , pareri, certuri, si eu tot nu am inteles daca e bine sa il speli.
O sa ii cumpar un flesh de curatat si un ulei bun.
cristidb
S-au adus aici niste argumente de ce nu e bine sa se foloseasca benzina si motorina, iar altii spun ca au folosit si nu a crapat. Fiecare face cum il taie capul.
bogdan_90
hai ca ma afirm si eu ce stiu, deci sa o luam de la inceput nu e bine sa bag motorina in motor. ganditiva daca dadea rezultate faceai si astia de la service baga ulei bun si schimba-l la timp si nu o sa ai probleme.
Sorin_18
QUOTE(bogdan_90 @ 20 Mar 2008, 18:09)
hai ca ma afirm si eu ce stiu, deci sa o luam de la inceput nu e bine sa bag motorina in motor. ganditiva daca dadea rezultate faceai si astia de la service baga ulei bun si schimba-l la timp si nu o sa ai probleme.
*


iti spun ca cunosc service care practica aceasta metoda (bine se ocupa doar cu parcul lor auto)
Hacker
cred ca raman la parerea mea, un flesh si un ulei bun. Eu unu multumesc.
emircea
Lasati-o mai moale; exista un topic de uleiuri in sectiunea piese auto, 70 de pagini, in care sunt tratati si aditivii, si spalarea cu motorina. Personal am facut asta si n-as mai face; au fost dezvoltate solutii speciale si apelez la ele.

Uleiurile au proprietati detergente, au rol de a curata diverse depuneri din motor. Curatarea se face fin, in timp.

Orice ulei mineral s-a observat ca lasa depunerile lui, chiar daca faci schimburile cu regularitate. Aceste depuneri suplimentare se spala cu flusher sau schimband mai des uleiul.

Daca vrei sa cureti motorul si sa fi sigur ca nu faci prostii, pur si simplu faci o serie de schimburi mai dese, pana esti multumit de ce obtii. Uleiurile despre care se zice ca au cele mai bune proprietati detergente sunt cele din seria Havoline.

Eu am dat aici cel mai bun sfat de care sunt in stare. Mai departe, fiecare face cum considera mai bine.
mitu2002
eu am spalat motorul cu motorina simbata trecuta si nu are nimica ba din contra e mai silentios
am intrebat in plealabil ce si cum pe la alti posesori de dacii din bloc ulterior si pe unchiul meu si 4 din 5 au confirmat ca practica chestia cu spalatul motorului
medoda este simpla se da capacul de la culbutori jos se spala cu o pensula si ceva benzina tot ce inseamna piese si suprafete pina se curata cit de cit rampa culbutorilor si chiuloasa se da drumu la ulei aprox 2 l adica sa mai ramina 1-1,2 l in motor si se toarna cam 2,5 l motorina incet si distribuita cit mai uniform in gaurile de la tijele inpingatoare se lasa 5 min si se porneste motorul (cu capacul de la culbutori scos )si se lasa la relanti cam 1 minut (cit sa ajunga zeama de ulei +motorina in rampa) apoi se oreste si se lasa iar 5 minute se sterge uleiul de pe rampa si se porneste iar dupa aceste 2 porniri scurte se da drumu la zeama (eu unu m-am speriat ce a curs dacolo)zeama f neagra si groasa parca avea mil prin ea )lasat sa se scurga 1 ora si dupaia facut schimbul
marius811
rolleyes.gif motorina aia are rol si de lubrefiere...intrebati pe cei care au diesel.. rolleyes.gif
zamouse
ok ok da pana la urma cum se sta cu aditivii aia 2+2 sunt buni de ceva? dura lube merge? sau imi bag piciorul in iei si merg pe normal numai cu ulei si filtru la fiecare schimbare?
tzepesch
stiati faza tare, ca daca scoti uleiul uzat, din cauza pozitionarii busonului nu se scurge tot? si tot jegu ramane pe fundul baii? ghici de ce se innegreste uleiul.

pornesti motorul , il lasi sa se incalzeasca, scoti bujiile, aduci toate pistoanele la acelasi nivel, vezi cu o surbelnita, si bagi ALCOOL TEHNIC pana sus la bujii... apoi pui bujiile si-l lasi asa vreo 10-12H. NU PORNESTI MOTORUL!!!!!

dupa 12H, scoti bujiile, si invarti manual pana iti scoate alcoolul in exces pe la bujii, daca a mai ramas.

scoti uleiul pe la buson,
inclini masina pe dreapta
apoi bagi un furtunel de acvariu si cu o seringa mare pe la joja si scoti ce mai ramane pe fund...

asta daca vrei sa faci o treaba...


eu am facut fig de vreo 3 ori, si cu baia data jos si curatata, acum, chiar si dupa 3-4000km uleiul e transparent.

la schimbul de ulei, fac fig cu scosul cu seringa...
e o manevra in plus dar scoate tot din baie.

25 Jun 2008, 17:57:
ps: lasa aditivii... ulei bun si filtru bun... mann. si ulei semi-sint. daca nu-ti manaca
einstein1984
Ai aflat ca baia de ulei se poate demonta si eventual spala?
djasu82
Iauzi vlade ce spune fizicianul biggrin.gif.
tzepesch
bai domnu dr. E=MC² , tu speli baia la fiecare schimb?

tu nu intelegi, ca datorita prinderii busonului, cam juma de kg de ulei ramane in baie?
ca nu e la nivel cu planul interior?

crede-ma am dat-o jos de vreo 3-4 ori si de fiecare data am slaa-to pana l luciu...

<span class='edit'>25 Jun 2008, 20:35:</span>
se pare ca tu n-ai demontat-o niciodata, asta inteleg din replica ta/// eu credeam ca am fost destul de clar. nu mai citi pe diagonala din 2 in 2. nu te supara... mai citeste 1 data postul de mai sus si vei vedea ca ai raspunsul din primul rand.
motanpaul
Eu am depuneri, pe techeti, pe rampa culbutori, in acele gaurele care urca uleiul.
Am un vecin care a avut dacii, a vandut masini, curse, deci este un pasionat.
Asa ma invatat sa fac:
-curat rampa, tacheti, capacu culbutori cu busonu deschis la ulei
-dupa ce am terminat de curatat, pun busonu, bag ceva ulei si motorina dar nu stiu sigur cantitatiile
-scot fisa de la bobina de inductie si dau la automat in reprize cam 1 min
- dau drumu la ulei+ motorina
-las sa se scurga ,ulei de calitate+ filtru de calitate si drum bun
Eu o sa incerc, de stricat nu prea vad de ce sa se strice, nu am ce pierde, decat cum se afla motoru acum imbacsit.
Va spun rezultatu dupa curatare.
mitu2002
eu am facut chestia cu spalatul si curatatul rampei cu benzina si o pensula la masina veche ( vinduta acu vro luna ) si dupa spalarea motorului cu motorina am sesizat i ameleirarea zgomotului iar presiunea a ramas cam aceiasi la cald adica 2.,5 relanti si aproape 6 in ture
nu am avut senzatia ca motorul a avut de suferit cu ceva dupa operatia respectiva
Minel
QUOTE(motanpaul @ 17 Oct 2008, 11:31)
Eu am depuneri, pe techeti, pe rampa culbutori, in acele gaurele care urca uleiul.


-curat rampa, tacheti, capacu culbutori cu busonu deschis la ulei

*



Iti recomand daca tot o sa te apuci sa DEMONTEZI rampa culburilor , cureti tot si rectifici culbutorii si apoi ii reglezi , nici nu o sa crezi ce sunet va avea motorul dupa !! rolleyes.gif muult mai silentios smile.gif
motanpaul
Dupa ce ii termin franele, vreau sa ma apuc de motor, oricum o zis taicamiu ca ar vrea sa dam chiluasa jos si sa o spal calumea. Si daca o dau jos, atunci se vad si supapele cum sunt, culbutori.Motoru are un tzacanit de la un tachet, insa motoru e bun in rest, este de dacie 1300 cam din 1977.Ulei nu manca.Fum un pic la pornire, cand e mai frig.Multumesc pentru ajutor deocamdata, sunteti de milioane
Muttley
QUOTE(mitu2002 @ 28 Mar 2008, 15:12)
eu am spalat motorul cu motorina simbata trecuta si nu are nimica ba din contra e mai silentios am intrebat in plealabil ce si cum pe la alti posesori de dacii din bloc ulterior si pe unchiul meu si 4 din 5 au confirmat ca practica chestia cu spalatul motorului
medoda este simpla se da capacul de la culbutori jos se spala cu o pensula si ceva benzina tot ce inseamna piese si suprafete pina se curata cit de cit rampa culbutorilor si chiuloasa se da drumu la ulei aprox 2 l  adica sa mai ramina 1-1,2 l in motor si se toarna cam 2,5 l motorina incet si distribuita cit mai uniform in gaurile de la tijele inpingatoare se lasa 5 min si se porneste motorul (cu capacul de la culbutori scos )si se lasa la relanti cam 1 minut (cit sa ajunga zeama de ulei +motorina in rampa) apoi se oreste si se lasa iar 5 minute  se sterge uleiul de pe rampa si se porneste iar  dupa aceste 2 porniri scurte se da drumu la zeama (eu unu m-am speriat ce a curs dacolo)zeama f neagra si groasa parca avea mil prin ea )lasat sa se scurga 1 ora si dupaia facut schimbul
*


Nu e mai silentios. Jocurile motorului, cele responsabile de "zgomot" au ramas la fel / s-au marit din cauza motorinei.

In rest... Doamne mellow.gif

QUOTE(tzepesch @ 25 Jun 2008, 18:54)
stiati faza tare, ca daca scoti uleiul uzat, din cauza pozitionarii busonului nu se scurge tot? si tot jegu ramane pe fundul baii? ghici de ce se innegreste uleiul.

pornesti motorul , il lasi sa se incalzeasca, scoti bujiile, aduci toate pistoanele la acelasi nivel, vezi cu o surbelnita, si bagi ALCOOL TEHNIC pana sus la bujii... apoi pui bujiile si-l lasi asa vreo 10-12H. NU PORNESTI MOTORUL!!!!!

dupa 12H, scoti bujiile, si invarti manual pana iti scoate alcoolul in exces pe la bujii, daca a mai ramas.

scoti uleiul pe la buson,
inclini masina pe dreapta
apoi bagi un furtunel de acvariu si cu o seringa mare pe la joja si scoti ce mai ramane pe fund...

*


Doamne... mellow.gif ...din nou.

Dragilor... Un motor e mare. E mare rau, e incalcit, sunt kilometri patrati de suprafete in el. Dar dintre toate astea, doar CATEVA au miscare relativa intre ele. Si anume:
- fusuri arbore cotit
- cuzineti
- dinti pinioane pompa ulei
- dinti pinioane distributie, lant, intinzator
- dinti pinioane ax delco si arbore distributie
- fusuri arbore distributie
- (parte din) came arbore distributie
- baza tacheti
- (parte din) suprafata laterala tacheti
- fund interior tacheti
- capete tije impingatoare
- suruburi culbutori
- capete culbutori
- interior culbutori
- (parte din) ax culbutori
- (parte din) cozile supapelor
- interior ghiduri supape
- bolturi
- gauri bolt pistoane
- fuste pistoane
- (parte din) segmenti
- (parte din) interior camasi

Aceste suprafete VA ASIGUR ca sunt curate luna!!!

Pe restul suprafetelor (adica tot ce ramane, inclusiv pereti bloc) poate sa fie si strat GROS de kkt. Motorul va functiona indiferent de asta, si va functiona absolut la fel cu cazu-n care ar fi curat peste tot.

Puneti motorina in motor. Realizati o singura chestie: il faceti sa functioneze fara ungere happy.gif

Am folosit motor flush de doua ori in motorul meu:
- o data cand am trecut de pe mineral pe semisintetic (nu prea a avut rost miscarea)
- o data inainte de a-l desface bucati de dragul canalelor de ungere din bloc si pentru a-mi usura munca de curatare a blocului.
Sorin_18
QUOTE(Minel @ 17 Oct 2008, 10:54)
Iti recomand daca tot o sa te apuci sa DEMONTEZI rampa culburilor , cureti tot si rectifici culbutorii si apoi ii reglezi , nici nu o sa crezi ce sunet va avea motorul dupa !! rolleyes.gif  muult mai silentios  smile.gif
*


unde se pot rectifica??la strungar sau se inlocuiesc??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.