Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: REPARAREA ELECTROMOTORULUI TIP LUNG cu poze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4
bygy007
Am facut acest topic special pentru repararea electromotorului lung (cu bobina pe stator si 2 perii) pentru a ajuta pe cei care doresc sa stie sa isi repare singuri electromotorul , pentru a nu mai apela la la diversi "MESERIASI"

Se incepe cu demontarea de pe masina , in primul rind se demonteaza bornele bateriei incepind ci borna minus apoi cea de plus (exista un topic pe tema asta) dupa care se demonteaza filtrul de aer pentru a avea acces mai usor la electromotor , apoi se demonteaza acea tabla de sub galeria de evacuare, si cablul de plus care vine in partea de sus a starterului , si a cablului de comanda a starterului [attachmentid=1627438541] dupa care se desfac cele 2 suruburi care tine electromotorul de carcasa cutiei , se incepe demontarea electromotorului, se da 2 semne pe electromotor pentru a-l monta corespunzator semnelor inapoi [attachmentid=1627438547] se desface capacul din spate (cele 2 piulite) cu o cheie de 11 sau patent apoi se desface frina[attachmentid=1627438570] apoi se scoate boltul de la furca [attachmentid=1627438549] dupa care se desface cele 2 sau 4 piulite care prind starterul de carcasa superioara si conexiunea statorului [attachmentid=1627438550] dupa care se demonteaza in partile componente
Avind probleme cu rotorul (avea pe o portiune colectorul topit din cauza ca o perie nu a facut contact) l-am strunjit ( am luat citiva mm din el) [attachmentid=1627438551] dupa care l-am decanelat (curatat canalele dintre lamelele colectorului) cu o pinza de bomfaier un pic polizata [attachmentid=1627438552] dupa care l-am suflat cu aer comprimat, am lipit 3-4 bobine deslipite cu ajutorul unui letcon dupa ce in pealabil am incalzit rotorul in cuptor timp de 20-30 minute [attachmentid=1627438553] am cositorit peria "de plus" cea cu izolatie pe cele 2 conexe de stator[attachmentid=1627438554] apoi l-am suflat cu aer comprimat , mai pot aparea unele probleme cu bobina se pe stator care poate fi arsa , aceasta se poate scoate daca se pot desface suruburile care tin polii[attachmentid=1627438571] , se continua cu lipirea periei de minus [attachmentid=1627438555] , schimbarea bucselor se face punund bucsa noua peste cea veche si batind usor cu ciocanul pina cea noua o inlocuieste pe cea veche, ilocuirea bucsei capacul superior (cel care vine spre motor)[attachmentid=1627438556] apoi cel inferior ( spre radiator) [attachmentid=1627438557] apoi se dau cu vaselina de preferinta grafitata cu aceeasi vaselina se da si pe canelurile pe care merge bendixul [attachmentid=1627438560] ,dupa aceste operatii se incepe montarea, se baga peria de minus in suporul ei apoi cea de plus (ce de pe stator) se pun cele 2 arcuri , periile trebuie sa se miste usor , sa nu frece in suporturile lor iar arcurile sa asigure suficienta presiune(apasare) de contact dupa care se inroduce rotorul prin stator se pune usor cu ajutorul unei surubelnite periile pe stator si in acelasi timp axul inferior se baga in capac [attachmentid=1627438558] dupa care se baga capacul superior cu starterul [attachmentid=1627438562] asa fel incit furca sa intre pe canal [attachmentid=1627438563] apoi axul rotorului se baga in bucsa in acelasi timp si se baga si prezoanele starterului [attachmentid=1627438564] avind grija sa intre si borna statorului si se stringe , se pune la semne apoi se stringe cu cele 2 piulite provizoriu , dupa care se stringe si suruburile (2 sau 4) la starter dupa care se monteaza boltul aliniind cu ajutorul unei surubelnite mici furca la gaura unde intra boltul [attachmentid=1627438566] apoi se baga boltul [attachmentid=1627438567] care se pune frina [attachmentid=1627438568] se desfac cele 2 piulite se pune capacul de protectie se string piulitele bine si gata [attachmentid=1627438569] se poate pune pe masina , eventual facuta o propba inainte minusul de la baterie legindu-se la carcasa , plusul la borna starteruluiiar firul de comanda de pune la borna +a starterului unde a fost pus cablul de plus
tzepesch
f bun

doar o completare,
bucsele de preferat, sa fie batute cu-n ciocan de cauciuc sau intre ciocan si bucsa sa se bage o placa de lemn...

se pot sparge, crapa, etc... just in case.


propun si un tutorial cu desfacerea starterului... ca ala e f imputit la reparat
sobolan
QUOTE(tzepesch @ 14 Mar 2008, 20:20)
f bun

propun si un tutorial cu desfacerea starterului... ca ala e f imputit la reparat
*



starter ai tu la neon acasa,"starter" sau "balastru" ii mai spune....

on topic: aia se numeste bobina de anclasare....

LE: stai sa-l vezi pe ala a meu cu 4 carbuni...o zi am plans langa el radmasa.gif tu-i mama lui ....
pcostica
completare:
bucsele de bronz sunt pereche,una scurta se pune la capacul cu perii iar cea lunga in capacul de aluminiu.Daca se strange gaura(nu intra axul de la rotor)se corecteaza cu ajutorul unui alezor fi12.
Bafta.
nirosbogos
QUOTE(sobolan @ 15 Mar 2008, 00:10)
starter ai tu la neon acasa,"starter" sau "balastru" ii mai spune....
*


Foarte gresit!!!Faci o mare confuzie!
Starterul e tubul acela mic cu 2 pini,care ajuta la aprinderea tubului fluorescent(neon,cum ii zici tu),iar balast se mai numeste droser-ul(alta componenta a corpului de iluminat cu tub fluorescent).
Balastru e ala de-l toarna dulgherii la fundatia cladirilor. wink.gif
tzepesch
starter, etc, cum s-o numi, .... ma rog, eu de starter il stiam.

asta e, invatam
Adrian_Boy
Vin si eu cu o intrebare, pornirea masini (contact, prima cheie) poate sa tina si de electromotor ? Si daca da, cam in ce procent ?
bygy007
inainte sa il repar pornea foarte greu , dupa reparatie , La sfert
djasu82
La mine avea o constanta de timp de parca as fi pornit un motor de avion cu turbina se auzea un tiuit si dupa aceea o loa , acuma dupa trrei luni ai arat cheia la motor si porneste.
diaconuliviu
QUOTE(nirosbogos @ 14 Mar 2008, 23:51)
Balastru e ala de-l toarna dulgherii la fundatia cladirilor. wink.gif
*


BALÁSTRU s. n. compas dintr-un braț, cu manșon la partea superioară, de care este legat un al doilea braț care se arcuiește și poartă un creion, la trasarea de cercuri mari.

BALÁST, balasturi, s.n. [...] 2. [...]; amestec de pietriș și de nisip întrebuințat la prepararea betonului, la pietruirea șoselelor etc. – Din fr. ballast.

DULGHÉR, dulgheri, s.m. Meseriaș care execută lemnăria unei case, a unei clădiri sau diverse alte construcții și elemente de construcție din lemn. – Din tc. dülger.

Asa ca...
Sursa: www.dexonline.ro
nirosbogos
QUOTE(diaconuliviu @ 3 Apr 2008, 12:05)
DULGHÉR, dulgheri, s.m. Meseriaș care execută lemnăria unei case, a unei clădiri sau diverse alte construcții și elemente de construcție din lemn. – Din tc. dülger.
*


La faza cu bastru am cam gresit-o smile.gif ,insa intereseaza-te mai bine si ai sa vezi ca in constructii ,dulgherii sunt aia care fac cofrajele (sabloanele/tiparele din lemn sau metal in care se toarna betonul).

In alta ordine de idei,cum pot elimina fenomenul care imi apare la electromotor(cam des) atunci cand pun contactul?Si anume zornaitul acela de patinare,scapare.Trebuie sa-i dau vreo 2-3 chei pana cupleaza.
pcostica
schimba bendixul.
Bafta.
Adrian_Boy
Fratilor ma tot chinui sa lipesc carbunele din interior cu letconul modelul aragaz (adica acela care se incalzeste de la flacara) si nu vrea, se duce caldura pe carcasa electromotorului.
Aveti vro sugestie ?

<span class='edit'>3 Apr 2008, 20:27:</span>
QUOTE(bygy007 @ 3 Apr 2008, 01:05)
inainte sa il repar pornea foarte greu , dupa reparatie , La sfert
*



Da, sper sa fie si la mine din aceesi chestie, ca fara cateva chei nu vrea, cu toate ca am schimbat de la tablita pe care sta carburatorul pana la platina (adica tot traseul).
diaconuliviu
QUOTE(nirosbogos)
Balastru e ala de-l toarna dulgherii la fundatia cladirilor.




QUOTE(nirosbogos @ 3 Apr 2008, 18:50)
[...]in constructii ,dulgherii sunt aia care fac cofrajele (sabloanele/tiparele din lemn sau metal in care se toarna betonul).

In alta ordine de idei,cum pot elimina fenomenul care imi apare la electromotor(cam des) atunci cand pun contactul?Si anume zornaitul acela de patinare,scapare.Trebuie sa-i dau vreo 2-3 chei pana cupleaza.


Deci, eu ma legam de ce fac dulgherii, care NU TOARNA balast, beton, alte amestecuri ci FAC COFRAJE, ma rog, lucreaza cu lemn.

Despre faptul ca electromotorul invirte inainte de a cupla, de regula din reglajul de cursa (daca ai electromotor LUNG, din piulita de pe solenoid, daca ai SCURT, din excentric) sau bendix (ambreiajul cu pinion) defect.
nirosbogos
Nu prea vad cum as putea sa-l reglez fiindca e practic lipit de motor si strans doar la cele 2 suruburi de sus.
Chiar nu stiu sa umblu.
Cat despre cat este el de lung,nu am de unde sa stiu fiindca nu l-am comparat cu altul.Seamana f.mult cu cel din pozele postate la inceput,de bygy007

Roata zimtata din capatul rotorului nu e tocita,am examinat-o cand am desfacut electromotorul.
yo9hrb
QUOTE(nirosbogos @ 4 Apr 2008, 12:06)
Roata zimtata din capatul rotorului nu e tocita,am examinat-o cand am desfacut electromotorul.
*


N-o fi ea uzata, dar in el mai ai niste role care blocheaza intr-un sens. Daca se uzeaza pe acolo, scapa (practic se invarte electromotorul in gol, desi bendixul e cuplat pe coroana).
P.S. Vezi si uzura coroanei.
nirosbogos
QUOTE(yo9hrb @ 4 Apr 2008, 14:33)
...dar in el mai ai niste role care blocheaza intr-un sens.
*


si cam care sunt rolele la care te referi? wacko.gif
bygy007
ciriitul ala (invirtirea in gol ) se produce cind surubul se desface sau se deregleaza se regleasa sau se stringe din suruburileindicate de mine cursa furcii tot de acolo se regleaza
Ionescu
Una din problemele frecvente este furca aceea care impinge bobina (sper sa nu zic gresit). Luati din aceea din teflon, pare-se ca e mai buna. Cand am luat din plastic pentru ca nu am stiut, la jumatate de an a trebuit schimbata. Din teflon se pare ca tine mai mult. O am deja de un an pe masina, iar tata nu mi-a raportat inca probleme.
Vorbea cineva de pornit. Da, dupa cate stiu eu, electromotorul are destula importanta. Poate a vea de exemplu un mic scurt undeva si mai papa din baterie.
Cat despre pornirea motorului de Dacie, in general, a zis bine cineva mai sus: daca platina e buna, si carburatorul ne-cofetarit, porneste la sfert si iarna la -20. Eu am un carburator nou-noutz, luat acum 4 ani, are deja 30.000km si nici macar la ralanti nu s-a umblat pe el. Platina e noua, condensatoru bun. Rezultatul? La -20 la Bv pe 3 ianuarie, a pornit la prima cheie. Evident cu starterul tras.
Nu uitati: platina si carburatorul fac totul!
payty
eu am desfacut electromotorul de pe masina mea si l-am curatat, am schimbat bucsele de bronz, etc, etc.

cand il montez la loc, daca strang cum trebuie cele doua piulite de pe capacul cu periile incepe sa se invarta greu. daca le las mai libere, se invarte acceptabil. E posibil sa nu fi montat cum trebuie bucsele? adica sa nu fie aliniate (cea dintr-un capat cu cealalta)?

Am dat cu vaselina pe ele, totul e in regula la capitolul asta.

Si mai e o chestie. Daca il alimentez la baterie si il las sa mearga vreo 7-8 sec, se incinge rau lagarul din capatul cu periile, in asa fel incat vaselina se topeste si curge din el ca un ulei. Care ar putea fi cauza?
bygy007
poate nu l-ai montat in aceeasi pozitie in care l-ai demontat
payty
nu , catarea aia am pozitionat-o unde trebuie. E una si in capacul frontal, si in cel din spate, cu perii. Trebuie reglat ceva la el? sau se pun pur si simplu cele doua capace, se strang suruburile si gata! Chestia asta cu incinsul o facea si inainte sa il desfac. Am avut niste probleme cu pornirea si daca dadeam mai mult la cheie (vreo 15 sec) iesea fum de undeva din zona electromotorului, deci banuiesc ca tot de la lagarul din discutie.
bygy007
poate este rotorul strimb , este posibil sa se invirta greu si din cauza frinei incalzirea se produce din cauza frecarii , alta idee nu am
payty
salut. Vreau sa testez electromotorul meu in circuit, exact asa cum e schema si pe masina.
Am legat C-ul din poza la firul scurt al electromotorului, masa la carcasa, dar nu stiu ce semnifica A si B din poza. Daca ma poate ajuta cineva, multumiri anticipat.

SGM.MYKE
A-ul e + permanent si B-ul e + pe contact. smile.gif

LE: Dar ce ai facut cu bobina de e rotita cu 90 de grade, ca parca trebuia sa aiba bornele A si C aliniate la corpul electromotorului. In pozitia asta o sa iti prajeasca galeria de evacuare firele de la A si B.
payty
pai cred ca asa erau, pentru ca nu pot monta bobina in alta pozitie din cauza gaurilor din capacul de aluminiu al electromotorului.
SGM.MYKE
Incearca totusi sa il indrepti. In mod normal ar trebui sa ai inca doua gauri filetate in bobina, muta cele doua suruburi din gaurile actuale in celelalte doua si gata.
bygy007
sper sa intelegi dar trebuie sa il tii bine in mina si sa ai cabluri destul de grosute (poate chiar cele de la baterie)
gameover
Salut !
Am fost la munte saptamana trecuta dintr-o data mi s-a oprit motorul, am constatat ca se infundase...am dat la automat cred ca 2 min in continuu pana cand nu mai mergea deloc la automat....a mai incercat o data si s-a auzit foarte incet ca incearca sa invarta apoi a cedat de tot.
Am reusit sa o pornesc impinsa in timp ce am vazut iesind fum dar nu stiu de unde ca nu am apucat sa ma mai uit.
Nu am mai oprit motorul pana cand am ajuns in Bucuresti.
Am incercat in cateva randuri sa dau la automat dar pur si simplu nu se aude nimic decat un simplu "click", am observat ca acel click este dat de butonasul acela dp electromotor, nu stiu cum se numeste dar nu are nici cea mai mica intentie sa invarta, decat click si nimic. Se aprinde bordul.
Mentionez ca am o dacia nova gt dublu corp din 99 iar electromotul este la fel ca la dacia lu` taicamiu`, el are 1310 din 86. Pacat ca el este la o distanta de 600 de km de mine si nu ma poate ajuta decat cu sfaturi, dar cum nu prea ma pricep mai deloc la mecanica va cer voua ajutorul....cine ma poate ajuta cu rezolvarea acestei probleme ? Sa se deplaseze pana la str. Doamna Ghica ? Ma pot deplasa si eu ca deja am dat jos electr dp masina si as putea sa ma car cu RATB`ul dar este mai complicat...
As fi foarte recunoscator daca ma poate ajuta cineva....imi stric sarbatorile de Pasti fara masina ......iar nu ies din casa sad.gif
Astept PM....
bygy007
QUOTE(gameover @ 23 Apr 2008, 01:26)
Salut !
Am fost la munte saptamana trecuta dintr-o data mi s-a oprit motorul, am constatat ca se infundase...am dat la automat cred ca 2 min in continuu pana cand nu mai mergea deloc la automat....a mai incercat o data si s-a auzit foarte incet ca incearca sa invarta apoi a cedat de tot.
Am reusit sa o pornesc impinsa in timp ce am vazut iesind fum dar nu stiu de unde ca nu am apucat sa ma mai uit.
Nu am mai oprit motorul pana cand am ajuns in Bucuresti.
Am incercat in cateva randuri sa dau la automat dar pur si simplu nu se aude nimic decat un simplu "click", am observat ca acel click este dat de butonasul acela dp electromotor, nu stiu cum se numeste dar nu are nici cea mai mica intentie sa invarta, decat click si nimic. Se aprinde bordul.
Mentionez ca am o dacia nova gt dublu corp din 99 iar electromotul este la fel ca la dacia lu` taicamiu`, el are 1310 din 86. Pacat ca el este la o distanta de 600 de km de mine si nu ma poate ajuta decat cu sfaturi, dar cum nu prea ma pricep mai deloc la mecanica va cer voua ajutorul....cine ma poate ajuta cu rezolvarea acestei probleme ? Sa se deplaseze pana la str. Doamna Ghica ? Ma pot deplasa si eu ca deja am dat jos electr dp masina si as putea sa ma car cu RATB`ul dar este mai complicat...
As fi foarte recunoscator daca ma poate ajuta cineva....imi stric sarbatorile de Pasti fara masina ......iar nu ies din casa sad.gif
Astept PM....
*


aceeasi problema am avut-o si eu acest topic l-am deschis cu aceasta ocazie daca urmaresti pasii il poti repara si tu este greu pina incepi ca dupa aia te inveti , nu este asa de greu , daca pui mina inveti daca nu nu o sa reusesti niciodata
ct_71_ccl
salut!

fratilor,ati mai intilnit asa ceva:am schimbat 5 bendixuri(4 mina a 2-a si ultimul nou, si tot nu merge pornirea!
da in gol(patineaza si croncane)pina cupleaza ,de vreo 3-4 ori la aproape fiecare pornire!citeodata o ia la sfert!
sa fie altceva decit bendixul?am incercat sa mai umblu la jocul furcii(am mai strins-desfacut)dar nu vrea!bucsile ok,carbunii la fel!
aveti vreun sfat?multumesc!
djasu82
QUOTE(ct_71_ccl @ 23 Apr 2008, 23:38)
salut!

fratilor,ati mai intilnit asa ceva:am schimbat 5 bendixuri(4 mina a 2-a si ultimul nou, si tot nu merge pornirea!
da in gol(patineaza si croncane)pina cupleaza ,de vreo 3-4 ori la aproape fiecare pornire!citeodata o ia la sfert!
sa fie altceva decit bendixul?am incercat sa mai umblu la jocul furcii(am mai strins-desfacut)dar nu vrea!bucsile ok,carbunii la fel!
aveti vreun sfat?multumesc!
*


Sa nu ai ceva pe corana de la volanta vezi dinti cum se prezinta. in rest daca nu arunca bendixul pe coroana ai probleme la releu de pe eletromotor.
bygy007
QUOTE(gameover @ 23 Apr 2008, 23:49)
Am reusit....am schimbat electromotorul cu totul, mi-a mancat zilele piesa aia, asa am patit si anul trecut, cand imi e lumea mai draga trebuie sa imping la ea, am preferat sa il schimb cu unul nou.
*


cam la 1,5-2 ani ii mai trebuie o revizie (dat jos schimbat ce trebuie si pus la loc) daca nu vrei sa te lase cu ochii in soare wink.gif
maseax
Salut ! M-a lasat iar electromotorul. De data asta s-a rupt (zici ca a taiato cineva) "pârghia" de legatura dintre bobina bendixului si stator, nu stiu exact cum ii spune.



[attachmentid=1627454142]


Cum se numeste defapt acea "pârghie"?
Se gaseste in comert? Daca nu cu ce o pot inlocui? O "barã" de cupru de ce grosime ?


Va multumesc!
tzepesch
cum se controleaza starterul sa se vada daca atrage?

se pune + permanent si +contact pe baterie si borna ca duce la stator la -????
v_razvan_c
E neaparat necesara cositorirea rotorului?
tzepesch
ce am observat
daca reglez bendixul sa fie mai tras in strarter porneste mai bine, chiar daca are probleme piesa... dar invarte putin mai mult... daca e tras mult catre volanta mai da rateuri la contact dar invartirea e mai rapida...


cum se face verificarea starterului pana l urma?
bygy007
QUOTE(maseax @ 9 Jun 2008, 01:47)
Salut ! M-a lasat iar electromotorul. De data asta s-a rupt (zici ca a taiato cineva) "pârghia" de legatura dintre bobina bendixului si stator, nu stiu exact cum ii spune.
[attachmentid=1627454142]
Cum se numeste defapt acea "pârghie"?
Se gaseste in comert? Daca nu cu ce o pot inlocui? O "barã" de cupru de ce grosime ?
Va multumesc!
*


acea chestie face parte din bobinajul statorului este alimentarea cu tensiune , daca observi si cel din poza a fost modificat ca si al meu s-a rupt si am lipit un cablu cu papuc

9 Jun 2008, 23:51:
QUOTE(tzepesch @ 9 Jun 2008, 11:04)
cum se controleaza starterul sa se vada daca atrage?

se pune + permanent si +contact pe baterie si borna ca duce la stator la -????
*


cam asa[attachmentid=1627454345] se alimenteaza , DOAR STARTERUL , pentru verificare

9 Jun 2008, 23:53:
QUOTE(v_razvan_c @ 9 Jun 2008, 14:47)
E neaparat necesara cositorirea rotorului?
*


numai daca sint dezlipite bobinele pe partea laterala a rotorului
maseax
QUOTE(bygy007 @ 9 Jun 2008, 22:43)
acea chestie face parte din bobinajul  statorului  este alimentarea cu tensiune , daca observi si cel din poza a fost modificat ca si al meu s-a rupt si am lipit un cablu cu papuc



Asta am observat. Cat de gros trebuie sa fie cablul? Merge si cablu litat ?

Ms
maseax
QUOTE(maseax @ 10 Jun 2008, 01:46)
Asta am observat. Cat de gros trebuie sa fie cablul? Merge si cablu litat ?

Ms
*



Imi poate raspunde si mie cineva? Please.

Ma intereseaza cat de gros trebuie sa fie cablul.
ciush
cat mai gros, e indicat sa pui cablu litat (cablul sa fie aprox de grosimea unui creion)
ArtVandelay
cat costa un bendix nou? dar second ? la mine nu cupleaza,se invarte in gol
Tiberiu-Andrei
Jocul furcii l-ai reglat?Dai jos electromotorul,si insurubezi/desurubezi furca astfel incat,cand o apesi la maxim(spre inauntru) distanta dintre bendix si bucsa opritoare sa fie de 0,05mm si 1,5mm....cel putin asa zice producatorul blush.gif.Dintii coroanei cum se prezinta?Dar ai bendixului?Studiaza problema putin si revino cu amanunte.....de 2 zile ma chinui cu al meu,avea bobina de anclasare defecta.In prima faza operatiunea de "vindecare" a ei e fost un succes insa seara asta m-am convins ca maine tre s-o schimb.
Spor la treaba!
tzepesch
am atins un nou stadiu de cunoastere dragii mei.

am desfacut starterul, sau bobina de anclasare.

am atasat poze cu ea desfacuta. sper sa intelegeti.

estas mui importante ca acea talpa de Cu si talpile celor 2 borne sa fie perfect plane si slefuite. acelea se impusca, ca si platinile. e posibil ca asta sa fie una din probleme?



problema e ca nu actioneaza.

ce sa desfac mai departe la ea sa inspectez?



>>>>>>>>>>>>


deci,sa va povestesc ce am facut.

am luat un E-M vechi de pe masina unui prieten, masina care va ajunge cubulet.

l-am probat. ciuciu.

la-m desfacut, bucati, constatarea fiind:

1, carbunii erau terminati, nu mai atingeau lamelele.
2. rotorul nu mai avea piesea aceea de plastic, dinspre bendix, in care se opreste acesta ca sa nu se loveasca in infasurarile rotorului.
3. starterul era mort.


bun, am schimbat carbunii.

am desfacut starterul.

1. de pe capatul cu bornele, se da jos fludorul, e in 2 puncte, pe unde ies firele bobinelor. un fir sus la surubul firului de contact, unul jos la borna statorului.

2. am prins starterul in menchina complet, cu bornele in lateral.
am ascutit f bine o surubelnita, si am bagat-o intre capac si camasa de tabla, carcasa, starterului. cu un ciocan lovesc in surubelnita de jur imprejur pana intra adanc si se sfasie putin carcasa. capacul trebuie intr-un final sa se miste. use force.

3. am scos din menghina starterul, l-am intors si i-am prins surubul de pa capat in falci. cu o cheie de 17 se desface "piulita" aceea foarte ingusta de dupa furca.
se scoate surubul si furca.

4. se scoate capacul cu bornele.

5. bornele se scot si se inspecteaza punctele de contact.

6. se apasa starterul in pamant, astfel incat se va ridica axul cu lamela aceea de Cu dintre fire. se da in jos lamela, tinadu-se cu degetele de ea si cu un sfic sau cleste, se scoate siguranta de pe capat. se extrag saibele, lamela, si arcul cu saibe din spatele ei.

7. se da afara axul. de pe acesta, se scoate arcul cel mare de din partea celalta si saiba de sustinere.

8. se scoate bobina din carcasa.

9. se desface taind pe burta izolatia de hartie. se inspecteaza vizual starea sarmei infasurate. se ia aparatul de masura si se verifica , pus pe 200Ohm, daca infasurararile sunt intacte, + aparat pe 1 fir, - pe firul sudat la masa langa. daca bazaie, si indica aparatul e in regula.

10. cele 2 borne mari filetate se pilesc la capetele de contact cu lamela. aceastea se impusca ca si platinile si ca atare nu mai fac contact cum trebuie, de aceea e f posibil sa nu mai atraga. sau daca atrage nu fac contact perfect cele 2 cu lamela.

11. se pileste si lamela pana se elimina urmele de impuscare. eu m-am folosit cu succes de polizor cu piatra f fina, gen smirghel pt platini.

12. cand se pun bornele la loc pe ele se mai poate baga cate o saiba sau grover, sa le tina mai apropiate de lamela, astfel facand contact mai repede. eu am folosit cu succes banda de teflon, infasurand pe capetete, sub patrat, pana ce am ajuns la nivel.
atentie, cand strangeti piulitele sa nu le traga la maxim, ci sa le lasae putin peste nivelul interior al formei in care intra. doar patratul sa itre cam jumate ca sa nu se invarta bornele.

13. se monteaza totul in sens invers, avand grija sa se greseze cu o pelicula subtire de v. grafitata, axul, si lamela pe partea de contact.

14. capacul camd se reetansseaza se pliaza tabala la loc pe el, si daca aveti, bagi un adeziv expandabil. se gaseste, e similar spumei pt termopane, numai ca e adeziv si expandeaza putin. e f rezistent. Bison e f bun.

va recomand ca la lipituri sa folositi ciocan de putere mare, peste 40W sau d-ala de pus pe aragaz. eu am unu micut, dar foarte eficient. topeste instant bare de cositor pt tevi. d-ala am si folosit fiind mai dur si rezistand la temperaturi mari pe perioada lunga de timp.


daca e cazul, curatati f bine interiorul statorului, rotorul, lamelele cu smirghel f fin, apoi santurile dintre ele. bagati vaselina in bucsi cand montati capacele.

concluzia, a pornit la prima!



ps: nu bateti cu ciocanul in capacul mare, ca e f casant metalul. eu am spart unul.
daca imi mai aduc de cate ceva completez.


ps2: multumesc pe aceasta cale colegului nostru Bygy, pt sfaturile date. altfel ma scarpinam cu stanga-n drepata. ceea ce am si facut pana mi-a dat cateva tipsuri.\\\


spor biggrin.gif
pcostica
sa inteleg ca demarorul in sine functioneaza? si ca bobina face tac si nu se invarte?atunci problema este ca acea tablita de cupru nu mai ajunge pe cele doua suruburi din capac!
Rezolvare:
se pun doua saibe de 1,5mm(cate una pe fiecare surub)pe interior.
Bafta!
tzepesch
exacct.... eu am bagat teflon la greu.
TheKing
al meu este facut de curand de un electrician, descurcaret baiatul si foarte priceput, dar imi invatre greu
Zilea el ca atunci cand cositoreste pe rotor, trebe ca toate alea cositorite sa nu se atinga intre ele. Problema cand invarte greu este contactul intre alea (nu stiu cum se numesc) cositorite? Alta problema ar putea fi?
tzepesch
hmmm, bateria cum iti e.

ti-a cositorit capetele alea de la carbuni?


sorin1983
QUOTE(SGM.MYKE @ 14 Apr 2008, 07:46)
Incearca totusi sa il indrepti. In mod normal ar trebui sa ai inca doua gauri filetate in bobina, muta cele doua suruburi din gaurile actuale in celelalte doua si gata.
*


eu am 2 modele d-astea lungi smile.gif la unul sta asa ca in poza si starterul e prins in 4 suruburi pe carcasa de aluminiu si celalalt are starterul pus normal si prins in 2 suruburi.
tzepesch
am completat mai sus procedura de desfacere si reparare a bobinei de anclasare, aka starter.. sper sa fie de folos.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.