Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nova GT GPL dublucorp
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Apollo_y2k5
Salut! am o Nova GT dublucorp pe gaz.....
masina full nu poate sa treaca de 120km/h si e puturoasa rau la depasiri peste 80 km/h....
asa e normal pt nove pe gaz? blink.gif
C a t a l i n
Da.
mihai0070
Da si Nu !!!

Daca masina este destul de obosita este normal, daca masina este prost regalta este normal, in alte conditii nu este normal , da nici normal nu este sa mergi cu ea incarcata full cu 120 km /h ca sigur vei termina rezervorul in 400 km.

altfel spus ce inseamna incarcat full? mai mult de atat ?


am nova pe gpl carburator 1.4 monocorp
si in feb am facut bucuresti caracal prin pitesti si pe autostrada am mers ~110 120 km/h cu varfuri de cativa km de 130km/h incarcat ~ 500 kg cu tot cu sofer si carburant 92 litri biggrin.gif

mi-a consumat si pe masura GPL ~ 9 % sad.gif
CyberT
Aceeasi problema o am si eu. Nu cunosc prea bine carburatorul asta cu 2 difuzoare. Dar daca bagi piciorul in ea si deschide a doua treapta si teava de gaz(daca nu ai mixer pentru dublu corp) este in primul difuzor, nu trage decat aer ?. Poate de asta nu trage cu dublu corp.
Apollo_y2k5
masina full adik 4 persoane si vreo suta de kile de bagaje.....


imi consuma incarcata full la mixt (DN, munte, serpentine si oras) cam 8 %

masina nu e obosita, are dekt 19 000 km .... kt despre reglaje, stiu sigur k pe benzina consuma enorm, deci de carburator nu as fi prea sigur; insa reglajul gazului e facut....
ArtVandelay
iti consuma prea putin biggrin.gif e reglata pentru consum mic, de-aia nu trage

apropo stai linistit ca reglajele carburatorului nu influenteaza cu nimic mersul pe gpl,nici consum
doar clapeta functioneaza pe gpl,deschide si inchide
nu ai treaba cu alte circuite si reglaje
poti sa incerci sa desfaci putin surubul de la furtul ce vine spre carburator (sa ti minte cat il de desfaci) si sa vezi daca e vreo schimbare
avansul e reglat bine?
anndi
Tureaza masina la 2500 rpm si invate de surubul de pe furtunul ce merge la primul corp al carbului pana obtii turatia max. Daca ai un singur surub pentru amandoua corpurile de acolo e problema.
corbex
Difuzorul de gaz ar trebui sa fie dublu(cam cum arata ochelarii), corespunzator ambelor difuzoare ale carburatorului. Furtunul de alimentare e unul singur. Daca asa-l ai, e problema e fie de reglaj, fie de instalatie subdimensionata. Trebuie sa poti ajunge pina pe la 150 km/h pe gaz. Greu, dar trebuie sa poti ajunge, iar acceleratia trebuie sa fie aproape la fel de vioaie ca si pe benzina.
Apollo_y2k5
care e difuzorul ala?
are doua intrari in carburatori pt gaz, fiecare pt o camera....
si instalatie nu e subdimensionata, cica poate max 110 kW vreo 2000 cc...
probabil cel care mi'a facut reglajul gazului era cam torpilat, desi mi'a pus sonda de noxe la esapament
corbex
Admisiile de aer ale carburatorului se numesc difuzoare. Tuburile alea inelare, cu gauri in ele, asezate deasupra admisiilor de aer, catre care duce furtunul de gaz se numesc tot difuzoare. Sau tie ti-a gaurit carburatorul si ti-a bagat gazul in el direct printr-o teava? Daca-i asa, nu prea e OK. Altminteri ar ramine problema reglajului.
ArtVandelay
de ce nu e ok? eu am avut prima oara difuzor cum zici tu,apoi am dat gaura direct in carburator
porneste mai usor,iar consumul in afara cand l`am facut ultima oara pe craiova-bucuresti a fost 7%+ ceva mers prin bucuresti dar o reglasem pentru consum mic
motor 1.3
Apollo_y2k5
am doua gauri in carburator pt gaz, cate una pt fiecare camera a carb'ului

kt mai costa un reglaj facut cu simtul responsabilitatii?
corbex
Poti scapa si cu 10 lei, trebuie sa gasesti un "gazar"priceput. Exista doua reglaje de baza:
1. sa iasa noxele bine
2. sa traga motorul bine.
Si alte "n" reglaje intermediare, dupa preferinta stapinului masinii.
La reglajele mai agresive motorul e vioi dar merge prost in relanti si se mai si opreste cind iti e lumea mai draga. La reglajul de la punctul 1, motorul merge foarte rotund, consumul e bun, dar n-ai destula putere atunci cind vrei s-o calci.
Nici un reglaj nu-i definitiv. Parametrii de functionare se schimba la fiecare lot de gaz. Mai bine mergi sa te invete cineva pe tine sa faci reglajele, n-o sa poti sta mereu dupa c**** unui mecanic.
mihai0070
corbex cam ai dreptate dar ai uitat ceva

cel mai bun reglaj este sa iasa noxele si masina va merge bine la relanti si satisfacator in sarcina , pesntru performanta mai deschizi fix jumatate de tura surubul de debit si atat , si dai talpa o sa simti diferenta ci acea jumatate de tura.

Nova Gt carb 1.4 dacie , pe gpl , 130km/h , cu reglajul de mai sus , mai mult nu se merita nici pt masina si nici pt buzunar la viteza de 130 % buc - pitesti consuma cam 9~10 % gpl
iryss31
sal! Am si eu nova cu carb monocorp. problema ar cam fi de rar, e posibil sa faca "galagie" penru el. L am schimbat pentru ca pe cel dublu corp crescuse consumul la 14,5 - 15 l / 100km atat pe benzina cat si p gpl. aveam un singur furtun de gaz jos in corpul lui. cum nu prea stia nimeni pe aici cum e cu dublucorp ul, n am avut decat sa pun mono. Mie mi place sa fiu in legalitate si ma bate gandul sa l repun in drepturi pe cel original.
Ma intereseaza daca stie cineva sigur, daca reglajele carburatorului sau jiglerele afecteaza consumul gpl, sau reglajele se fac numai de la instalatia gpl...
ArtVandelay
nu le afecteaza
pe gpl nu ai treaba cu jicloare si reglaje
doar clapeta de la carburator mai "functioneaza" sa zic asa,deci oricat de dereglat ar fi carburatorul ala dublu corp nu influenteaza mersul pe gpl
eu zic sa il lasi pe asta monocorp daca esti multumit de consum si de cum merge masina
iryss31
Culmea e ca nu am reusit sa scot consum mai mic de 14 si am facut reglaje doar p gpl cu dublucorp ul iar cu monocorp am scos consum acceptabil de cum l am pus adica 9,5 - 10, 5. Mai tin de monocorp un timp, pana studiez bine dublul. Multumiri pentru ajutor!
mihai0070
studiaza-l pana albesti , si de cap nu o sa ii dai , decat cu carbotest , dublucorpul meu este reglat pe banc la carbotest si sta sigilat si este pus pe masina o data la 2 ani biggrin.gif doar la itp in rest in pungulita si nu se umple de praf biggrin.gif
ArtVandelay
ce rost are sa il duca la carbotest sa dea aproape 1 milion daca el merge pe gpl? am mai zis,nu influenteaza reglajele carburatorului mersul pe gpl
ah...posibi in cazul in care ai alimentarea cu gpl prin cotul de la carburator si ai surubl micrometic de la treapta a 2a dereglat si iti merge cu ambele trepte deschise...dar nu e cazul lui , din cate am citit el avea alimentarea cu gaura direct in carburator

eu zic sa ramai la monocorp,ai consum bun,doar la itp pui dublucorpul
mihai0070
si eu spun sa ramani tot la monocorp
eu pe penzina scot la un mers de max 90 km / h

5.5 max 6 % benzina
6.5 max 7 % GPL

monocorp 1.4 , mers ~ constrant (ex: in feb: 5.4 % benzin cu plumb de 95 traseu buc - pitesti mers cu 80 ~ 85 km/h noaptea abia ca am miscar priciorul de pe acceleratie de vre-o 5 sau 6 ori in depasiri in rest constant totusi 5.4% inseamna ceva pt o nova cu mot de 1.6)
razvannn
mai reglati si voi avansul, culbutorii , verificati supapele sa inchida bine la gaz e mai dificil putin decat la benzina . consumul ala de 14 15 e doar de la mixer . mixerul ala de gaz e o prostie eu am avut pe papuc mixer si-mi consuma si 18 .pe nova am furtun sectionat si merge masina cu 165 .pe gpl . e bine ca debitul la gaz sa fia mai mic dar nu prea mult ca el merge pe aspiratie si daca e deschis prea mult papa mult gaz si degeaba
mihai0070
ce este ala "furtun sectionat" ? eu am un furtun din plamanul de gaz la carburator si undeva la jumatatea lui este un mic robinet de debit , asta este asa zisul furtun sectionat ?
ArtVandelay
cred ca se referea ca inainte a avut alimentarea prin gatul de lebada (cu mixer) apoi a dat gaura in carburator deasupra clapetei
asa am facut si eu..auzisem ca ar consuma mai putin..si chiar asa e
mihai0070
Asa si este , cu gaura in carburator consumul de gpl se reduce foarte mult , cel putin la mine asa a fost .

iryss31
Nu stiu cum reusiti sa scoateti consumuri asa de mici, ca eu nici cand aveam dacie de 1300 nu scoteam sub 7,5 la drum...acum 9,5 - 10.
Ar putea sa afecteze robinetul de pe furtunul de gaz? Nu mi se pare sa aiba un reglaj constant... pare cam brusc reglajul.
mihai0070
dute la reglat cu ea 10 % sau 11 % scot in bucuresti , in afara nu ai cum sa scoti un asemenea consum nici daca mergi cu jocul tras.
CyberT
Eu am furtun decat in primul difuzor. Pe sus prin filtru. Citisem undeva pe forum ca se poate regla carburatorul incat treapta a II sa nu mai deschida. Se poate face asa ceva ?
mihail_73
la mine cand am montat instalatia GPL, au facut un stut in carburator pe undeva in zona electrovalvei. nu stiu daca e in regula intrucat carburatorul e dublucorp. n-ar fi trebuit sa fie cate un stut pentru fiecare camera? la drum intins am observat la un moment dat o chestie ciudata: apasam pe acceleratie si parca nu mai avea putere. cand am lasat pedala mai incet a inceput sa se infinga mai bine? altminteri am prins si 135 la ora si mai mergea da mi-a fost frica sa fortez
kgw.
Cam această problemă o întâmpin și eu de când a rămas mașina la mine (fiind copil la ora actuală 17 ani și când mi-a lăsat-o tata aveam 16, adică acum un an și ceva) de atunci mașina stă, și acum câte-va luni am mai pornit-o și pe ea și am observat că la 120 km/h avea 5000 de ture.. nu mai trage deloc.. specific este tot Nova GT 1.6 dublucorp, tot GPL
allexx1968
Buna
Am si eu o Nova la care a fost montat un carburator simplu in locul celui cu dublucorp.
Instalatie GPL cu rezervor urias in portbagaj.Carburatorul este uzat la maxim,jocuri mari
la clapeta de aer,curge efectiv benzina pe la axul clapetei.Este folosita 95% din timp pe
gaz,dar ma gandesc totusi ca benzina care picura pe la axul carburatorului sa nu ajunga
la galeria de evacuare si sa se aprinda.
Am un carburator de schimb,dar acum vine o intrebare.Furtunul de gaz are un orificiu
de admisie sub clapeta de aer.Cel nou pe care as dori sa-l montez nu o mai are.
E de preferat sa-l modific,sau e suficient sa montez difuzorul de gaz deasupra
carburatorului,in pipa de plastic.Precizez ca am o pipa gata modificata,cu difuzorul de gaz
montat in ea,am primit-o odata cu masina.
Si inca o intrebare.As dori sa inlocuiesc rezervorul de gaz cu unul toroidal(este in
garaj deja).Intervine poblema omologarii oare?Sau pot sa-l inlocuiesc acasa
sau la ceva firma de garaj?
Multumesc
Spor tuturor
Alex
neacsugabrie
Poti folosi si pipa modificata pentru admisia gazului,dar sa-o etansezi bine si la stut si la imbinarea cu carburatorul.Butelia toroidala,pentru omologare trebuie sa fie speciala de exteriror si sa fie montata numai la o firma autorizata.
allexx1968
Buna
Multmesc.Daca nu gasesc pe cineva sa-mi puna teava de admisie sub clapeta,voi pune pipa modificata.Cu rezervorul nu stiu ce voi face.Rezervorul este de exterior,dar nu am
acte de provenienta.
Spor tuturor
Alex
PH-06-BOA
Nu se poate să nu tragă, mai ales dacă respecți tot ce am scris eu pe la topicurile cu reglajul GPL-ului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.