Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator 32IRM-2AM
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tibip
De curand mi-am luat o Dacie 1310 la care i s-a schimbat carburatorul cu unul nou, 32IRM2AM.
De functionat functioneaza perfect. Dar, cu ocazia unei inspectii de rutina, am observat ca la talpa unde intra cele doua furtune de incalzire mai are un stutz prin care trage aer, dar stutzul ala nu e legat nicaieri, la nici un furtun!!!
M-ar interesa unde se leaga racordul respectiv. O poza ar fi cat 1000 de cuvinte... Oare trebuie sa schimb si plasticul prin care vine aerul filtrat de la filtru? Aveti ceva idee? De cautat am cautat prin documentatiile ce le-am gasit dar nicaieri nu se explica sau se descrie treaba asta...
mihai0070
o am si eu si nu este legata nicaieri , merge bine cu ea "in aer"
tibip
bun, dar trage aer nefiltrat, si omoara prematur motorul sad.gif
revin cu precizari: deci este T-ul de pe carburator, in care intra gazele de la capacul de culbutori, si in cealalta parte intra furtunul de jos de la galerie, cu duza de 1,5 mm. Dar mai este stutul asta liber, care si ala trebuie sa fie conectat undeva. Dar unde???

Poseidon
este tare simplu!tu ai avut tipul vecchi de furtun cu duza!cineva a schimbat flansa cu una de model nou!tocmai stutul acela are rol de duza ,se scoate duza de plastic,se astupa orificiul de la galerie,iar furtunul se intruduce la stutul de la flansa si masina va MERGE MULT MAI BINE!a se vedea postarile cu flansa+VIS , a lui Diaconu Liviu care e super tare,de la sect. inbunatatiri
kalyyyyyy
Acea gaura,care daca te uiti mai bine este mica,tine locul la carburatoarele de 1400 noi de furtunul cu duza.Ideea e ca fiind in pata calda,mizeriile care se aduna acolo se topesc si nu mai infunda duza.De monatat e simplu,iei alt furtun fara duza(cel nou e un pic mai scurt) si infunzi cu ceva gaura veche din galerie.
mihai0070
nu iti fa probleme de aerul nefiltrat eu merg cu duza aia asa de aproape un an si am dat jos chiuloasa recent si arata perfect setul , deci nu influenteaza prea mult duza aia descoperita . daca vrei neaparat sa ie filtrata ia gat de lebada cu stut si il conectezi acolo .
tzepesch
auziti, dar daca se obtureaza stutul de la T carb care vine la flansa si la furtunul de la flansa (eu am UIS) se adapteaza un filtru, sau se leaga la cagula filtrului de aer nu se considera ca trage aer fals?

or what?
Kinetix
Daca se obtureaza vechea priza din galerie care era pentru furtunul cu duza si se leaga stutul de aer de la flansa calda la cagula, NU, nu e aer fals.
Daca se foloseste si vechiul sistem de reaspiratie a gazelor arse, cu duza, dar si stutul de aer de la flansa calda, atunci, Da, ai aer fals prin stutul flansei.
mihai0070
NU !!! orificiul este calibrat si special pus acolo .

eu daca il astup motorul incepe si trepideaza la relanti si nici nu mai trage bine.

aer fals:

pe sub talpa carburatorului
pe la galeria de admisie
pe la capac (in camera de nivel)
pe la avans vacumatic
etc...
tibip
de fapt stutul cu duza de 1,5 mm era astupat la mine de o gramada de mizerie, si tragea aer prin stutul ala fara furtun. O leg eu la carb printr-o "cagula" din aia model nou, sa nu se infunde si asta.
Se poate inchide topicul , va multumesc!!! smile.gif
Poseidon
aer fals inseamna atunci cand se aspira aer mai jos de obturator!si nu mai sus de obturator(clapeta)!sistemul de recirculare a gazelor din carter la dacii e conceput prin doua circuite :unul prevazut ptr relanti cand ne ajuta depresiunea mare de subt clapeta(de aceea avem duza sau flansa cu stut)si altul ptr atunci cand depresiunea scade dedesubt de obturator o data cu acceleratia si atunci gazele sunt aspirate prin teu dar deasupra clapetei de acceleratie.fara acea duza sau flansa calibrata la 2 mm motorul aspira prea mult aer fals si amestecul devine prea sarac,iar motorul nu va sta la relantiDaca avem insa conectate si sistemul cu duza dar si flansa rezultatul va fi prea mult aer fals,insa ATENTIE motorul in acest caz poate sta linistit la relanti reglandu-se din surubul de amestec cantitativ(mai deschis),desi nu va trage ca inainte,insa ar trebui sa se astupe ori stutul din galerie ori flansa de la carburator
Kinetix
Asa, e, Poseidon, daca se pastreaza ambele orificii deschise, motorul poate fi reglat sa mearga bine, dar o sa consume mai mult la ralanti probabil. Daca insa se pastreaza reglajele normale, aerul care intra in plus prin stutul flansei va reprezenta aer fals, iar mersul motorului ar trebui sa se inrautateasca la ralanti.
mihai0070, ai dreptate in mod relativ:
- ce sa caute aerul fals la capacul carburatorului? acolo nu avem depresiune, ci presiune atmosferica; neetanseitatea de acolo face sa se piarda benzina la accelerari/franari bruste sau cand motorul e foarte cald;
- e adevarat ca orificiul din stutul flansei e calibrat, dar aerul intrat pe acolo poate fi numit aer fals daca vechea priza de aer de pe galerie nu este obturata si se folosesc in paralel ambele sisteme: si cel cu duza din furtun, si cel cu gaura calibrata din stut.
Toate cele bune.
Poseidon
corect ,KINETIX ,iata un om care cunoaste meserie domne!bravo!
tzepesch
bun

stutul din galerie e astupat meserie.

furtunul de la UIS nu are diuza, logic.

deci inteleg ca pot sa-l cuplez linistit la cagula sau la un filtru separat si sa obturez gaura lui predestinata de la T carb???
Poseidon
fara multe alte complicatiuni:furtunul ala tre sa faca legatura dintre flansa si teu simplu!ptr a se putea aspira gazele nearse din carter si refolosi !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.