Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: scanteie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SSilent
salutare, de ce cand scot o fisa de la o bujie oarecare bobina incepe sa scape scanteie? adica scapa de unde pleaca fisa principala, se face un arc intre fisa si o borna de la bobina, ce e de facut?
viorel 77
este cam normal biggrin.gif
pavel_daniel
Schimba bobina.S-a strapuns bachelita de la capac.Succes.

18 Mar 2008, 07:39:
Daca face numai cand scoti fisa,e normal.
tzepesch
aaa, da, si eu am pati-to si mi-am busit bunatate de bobina... dupa 2 chei n-a mai mers.
Kinetix
SSilent, poti sta foarte linistit si bucuros in acelasi timp. Ai o bobina foarte buna.
Lungimea acelei descarcari dovedeste ca izolatia secundarului e mai buna decat cea a aerului, astfel ca tensiunea autoindusa nu se descarca intre spirele bobinei, ci in aer.
Pe de alta parte, daca masori aproximativ traiectul scanteii intre borna centrala si una din bornele laterale ale bobinei vei descoperi ca ai cu mult peste 15mm, distanta considerata corespunzatoare unei bobine bune.
Deci, ce tip de bobina este cea de pe masina ta?
Mult succes!
P.S.: Ai grija sa nu te curentezi. smile.gif
SebyAvrig
daca tot ii vorba de bobine...se poate ca bobina sa dea curent cu intreruperi catre bujii?dar intreruperi neregulate,rare...si doar cand masina este in sarcina.am observat ca la relanti merge destul de bine...deci vreau sa zic ca in timpul mersului masina are niste intreruperi scurte chiar si cand motorul e cald,se simt niste zgaltaituri indiferent de viteza.dar aceste intreruperi apar rar,pot fii si succesive de scurta durata,si sunt foarte enervante.
este normal ca bobina sa se incalzeasca?cam ca si caloriferul...cald de nu poti tine mana pe ea prea mult...
Minel
QUOTE(SebyAvrig @ 18 Mar 2008, 17:21)
cald de nu poti tine mana pe ea prea mult...
*



Din cate stiu eu nu, dar daca iti functioneaza ok ,las-o pana cade si din precautie sa ai alta de rezerva !
SebyAvrig
QUOTE
Din cate stiu eu nu, dar daca iti functioneaza ok ,las-o pana cade si din precautie sa ai alta de rezerva !

pai asta nu stiu,daca functioneaza sau nu ok...am zis cu un post mai sus ca intrerupe...dar nu sunt sigur daca este bobina de vina....se poate?
Tiberiu-Andrei
Daca se incalzeste tare si zici ca ai si intreruperi mai bine tii una de rezerva in portbagaj.Daca ai un multimetru masoar-o in primar si secundar.Bafta
SebyAvrig
deci se poate sa fie intreruperi din bobina...dar numa in sarcina cand nu te astepti face...dar in ultimele zile face parca mai rar decat imi facea asta iarna...las ca poate fac rost de o bobina de la o dezmembrare ceva...si vad...sper...
SSilent
Kinetix , nu stiu ce bobina am, o sa ma uit, merci de lamuriri biggrin.gif
baranga
aceeasi problema ca sebyavrig am si eu.exact la fel,rar,mai intrerupe in sarcina.bujiile au 13000km si cum le-am pus asa le-am scos tongue.gif sa fie bobina sau toata treaba e din avans???am observat ca daca dau cu spray din ala de contacte electrice acolo unde intra fisa centrala in bobina merge bine o zi doua dupa care istoria se repeta huh.gif
o data am miscat eu avansu asa la ochi si nu mai intrerupea dar un mecani mi-a zis ca e avansata si ca pleoscaie pe esapament dar relantiul era stabil si megea zici ca era injectie biggrin.gif acuma sunt in mare dilema,ce sa fie??? sad.gif
Minel
QUOTE(baranga @ 19 Mar 2008, 14:26)
mi-a zis ca e avansata si ca pleoscaie pe esapament dar relantiul era stabil si megea zici ca era injectie biggrin.gif acuma sunt in mare dilema,ce sa fie??? sad.gif
*




Multi vorbesc ca sa nu taca , vreun argument solid ti-a dat in afara ca "pleoscaie" wacko.gif ???

Daca ti-a merg bine cum ai reglat-o tu ,asa trebuia sa o lasi , fa-o inapoi pe injectie tongue.gif
baranga
am rezolvat problema si anume:am curatat o platina mai veche deasta romaneasca
intermotor (am avut mult laudata platina "duducu" care parerea mea!e un stift),am pus noua platina,am facut distanta la 0.45 ??? sper sa nu gresesc,am facut avansul asa cum stiu eu,am uns cama platinei si merge iar injectie biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
sper sa va fie de folos ce am scris mai sus!
referitor la ce am zis mai sus cu contactul de la bobina unde intra fisa centrala trebuie sa fie impecabil ca masina sa mearga os!
baranga
revin cu o alta problema referitoare la scanteie;vad ca scanteia mea de cateva zile e rosie si slaba;porneste f.bine la cald iar la rece mai chinuit dar o ia;
de la ce pot sa am scanteie slaba daca si cu alta bobina care stiu sigur ca e buna am scanteia tot la fel de slaba???(am verificat sa nu fure curent pe la platina sau pe la condensator;condensatorul e bun,fisele sunt bune,am incercat cu unele noi ce le am in porbagaj;deschizatura la platina e ok,nu am scurt in contactul cu cheie;am probat-o pe direct.....am ajuns la CAPATUL meseriei.............. 251.gif
Minel
QUOTE(baranga @ 30 Nov 2008, 18:26)
.....am ajuns la CAPATUL meseriei.............. 251.gif
*



Pai lasa-te de meserie .... laugh.gif , am glumit si sper sa se ia ca atare .....

Posibil ambele bobine pe duca unsure.gif
Sau ceva din circuitul aprinderii ,condesator, platina ,bujii (conteaza enorm la pornirea la rece ) etc..
Din ce scri tu , ii clar ca doar prin metoda eliminarii poti sa ii dai de cap , incearca-le pe rand , schimba condensatorul , apoi platina ....
djasu82
Pune voltmetru pe baterie si sa vizualizezi tensiunea atunci cand pornesti motorul daca tensiunea scade sub 10V incarca bateria. Verifica montand voltmetru pe borna de plus a bobinei si masa ( caroserie "-") vezi ce tensiune apare cand pui contat daca e sub 12V verifica firul care vine de la contact si verifica contactul vezi daca apare caderide tensiune pe contat. Remediu montezi un releu de 40A/12V iar partea care vine de la contact si alimenteaza bobina de inductie se leaga la bobina releului iar un fir de la bobina releului la masa . Contactele de la releu se leaga la borna de plus a bobinei si borna de + de la alternator . Atunci cand cuplezi contactul releul cupleaza contactele implicit bobina e alimentata direct cu 12V in acest fel elimini caderea de tensiune si pe cablu si pe cntactul de la cheie.
Nu stiu ce tot ai vorbit cu tu curatarea centrala a bobinei ... de obicei se baga o carpa uscata se sterge se unge interiorul cu vaselina si fisa la fel si se cupleaza la fel si la fisele care se cupleaza la capacul de delco implicit la bujii.
Distantele la bujii sa le ai de 0.7mm toate iar platina 0.4mm . Vezi avansul daca e mic sau mare porneste greu.
De obicei la rece se apasa pe acceleratie pentru a elimina vapori acumulati peste noapte in motor sub clapeta de acceleratie ... se ventileaza cu aer proaspat dupa aceea se trage socul la jumatate se ia piciorul de pe acceleratie se apasa ambreajul la fund si se actioneaza demarorul.
Eu cand aveam dacia am taiat un mic tubulez care limita socul la jumatate adica 2000 de ture.
Vezi ca la actionarea demarorului avansul creste si mai mult din cauza avansului vacumatic...sti ce si cum.
CodeXS
@djasu82 "Remediu montezi un releu de 40A/12V ....."

De ce asa mare? blink.gif
djasu82
Fiindca sa tina la multe porniri.. si sa nu se perleze prematur contactele de la releu plus ca acest releu il gasesti peste tot fiindca e special pentru auto.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.