Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: prblema accelerare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
1310
salut.
am o dacie 1310 din '97 cu GPL pe ea.
-am urmatoarea problema: uneori, in mers, se intimpla ca accelerez, motorul se tureaza dar masina nu trage (nu trage). Aveti ceva sfaturi : ce poate fi?
-alta problema: cind pornesc, nivelul sta bine mersi la maxim (am facut schimbul de ulei acum 1 saptamina). dupa ce rulez o vreme, scade nivelul cu 1 linie. are legatura cu prima problema?

mersi
Adrian_Boy
Da un search ca sigur gasesti, din cate stiu eu e legat de stiutul acela de la gaz wink.gif dar cel mai bine cauta biggrin.gif
Magnumutz
Salut, desi si eu sunt incepator, imi dau si eu cu parerea... poate asa invat si eu cate ceva.

La prima problema, zic eu, ca ai ambreiajul bulit daca nu mai trage... sau iese din viteza?
La a doua... probabil pierzi ulei?
1310
Adrian_Boy: pai am citit pe forum si am intrebat ca sigur sunt care recunosc, poate, astfel de simtome...

Magnumutz: nu am probleme sa patineze cind schimb viteza, nici nu iese din viteza.
-nu cred ca pierd in ritmul asta. pe joja e in limite(dimineata). mai ales ca atunci cind pornesc e la max presiunea. E posibil sa piarda compresia?
Minel
QUOTE(1310 @ 18 Mar 2008, 14:29)
E posibil sa piarda compresia?
*



Depinde ce ulei ai,dar indiferent de calitatea lui tot ar trebui sa fie mai mare presiunea
Daca motorul nu mai este in parametri sigur pierde compresie, dar 1 bar in ture chiar ii mica
Posibil si pompa de ulei sau pinionul delco !
ArtVandelay
daca motorul se tureaza si viteza nu creste e clar ambreiajul
nivelul de ulei se verifica cu motorul oprit de minim 10 minute si pe o suprafata orizontala
daca il verifici imediat cum opresti de-aia iti arata mai putin, ca nu are timp sa se scurga
Hacker
La prima intrebare eu zic ca e din cauza reglajului de la gaz, e dat la minim ca sa nu consume mult.
Bineinteles asta in care ambreiajul tau nu are probleme. Sfat: dute la un mecanic, cu gazul nu e de joaca.
A doua intrebare: Presupun ca tu te referi la presiunea uleiul, adica la indicatorul de pe bord. Nu este nici o problema ca presiunea la relantiu si la o turatie nu foarte mare sa fie intre 3,5-6 bar. Problema apare atunci cand este sub 2,5 -2 bar datorita uzuri uleiului , liniei , dar atunci ai semne de oboseala ale motorului ( mananca ulei, trage greu, ruleaza la relantiu prost )
Presiunea motorului tau este ideeala.
Ce ulei ai bagat ? daca ai ulei 10W40 presiunea o sa fie mai mica. daca ai 15-20W40 presiunea este mai mare.
Stai linistit ai o presiune buna..
Si inca ceva, cand pornesti motorul, uleiul din baie este mai gros decat in timpul functionarii, astfel da o presiune mai mare. E normal ca presiunea sa scada in momentul incalziri motorului si implicit al uleiului.

argon
QUOTE(Hacker @ 18 Mar 2008, 15:15)

Ce ulei ai bagat ? daca ai ulei 10W40 presiunea o sa fie mai mica. daca ai 15-20W40 presiunea este mai mare.

*



este fix la fel, ca de aia e w40.
1310
este ulei panther 15W40.
da, e vorba despre indicatorul de bord al presiunii de ulei.
uleiul il verific dimineata cu motorul rece.
nu stiu care sunt corelatiile intre indicatiile de pe ceas cu presiunea in bari (adica la indicatia maxima ce presiune corespunde, la urmatoarea linie...).
Hacker
Ai o presiune buna la motor, e ok.
1310
mersi tuturor de sfaturi.
o sa vrb cu mecanicul sa vad ce parere are si el.
mar85mar
ce ulei ai bagat daca ai folosit prista e din vina uleiului nu e bun prista fugitzi de el si motorul nu itzi trage sunt mai multzi factori unul dintre ei e k daca itzi pleaca masina greu de pe loc si miroase si a fum inseamna k e din ambreaj e dus discul
petcasandrei
am si eu o dacie 1300 din '82 si am o problema cu acceleratia. Cand bag bag piciorul in ea putin mai tare da sa moara. Iam reglat avans , am reglat aer si nimik , membrana de la pompa de benzina e noua deci nu are cum sa vie. Ce ma sfatuiti sa fac ?
1310
mar85mar : am bagat ulei panther 15w40. nu am probleme la pornire, ci in timpul mersului...
tgeanin
la prima problema 1 rol il are gazu care e mai puturos decit benzina si e posibil sa ai si ambreiaju. mai regleazal daca e cazu.
la a doua iti spun ca e perfect normala pentru ca uleiul pe masura ce ii creste temperatura se subtiaza.

21 Mar 2008, 18:28:
Si iti mai dau un sfat daca dacia e model mai vechi bagai ulei de diesel.
Eu merg cu asa ceva de 30000Km si tot am presiune blana, abia acum vreau sa il schimb pentru ca e cam negru.
1310
am sa incerc sa-i fac un reglaj la gaz.
cum stiu daca e si ambreiajul?
SSilent
pei de obicei cand patineaza ambreeajul miroase a ferodou incins, si motoru' se ambaleaza dar masina nu ia viteza si nici nu are demaraj
bogdangl
E posibil sa fie de vina doar cablul de ambreiaj, cel putin la mine asa a fost, s-a rezolvat prin schimbarea lui 13ron
brigada_diverse
QUOTE(1310 @ 18 Mar 2008, 08:37)
salut.
am o dacie 1310 din '97 cu GPL pe ea.
-am urmatoarea problema: uneori, in mers, se intimpla ca accelerez, motorul se tureaza dar masina nu trage (nu trage). Aveti ceva sfaturi : ce poate fi?
-alta problema: cind pornesc, nivelul sta bine mersi la maxim (am facut schimbul de ulei acum 1 saptamina). dupa ce rulez o vreme, scade nivelul cu 1 linie. are legatura cu prima problema?

mersi
*



voi ati citit macar ce a scris?
"dupa ce rulez o vreme, scade nivelul cu 1 linie. "

adica de la maxim, scade cu 1 linie..la 6 bari...sau cat o fi la penultima linie
se refera la presiunea de la ULEI.
presiunea este mai mare la rece(la maxim), cand motorul se incalzeste, se incalzeste si uleiul, devine mai fluent, deci presiunea scade...este f normal ce se intampla....depinde si de calitatea uleiului. oricum, penultima linie la cald este fff bine
la ralanti si daca iti sta la prima linie este la fel de bine. nu are legatura cu compresia, asta depinde doar de pompa de ulei.
in mers presiunea trebuie sa creasca, nu neaparat la maxim.
daca se aprinde becul de presiune la ulei, atunci sa iti faci probleme(in mers).


daca cu ambreiajul ridicat total, apesi pe acceleratie si motorul se accelereaza dar nu ai demaraj, patineaza discul: ori e prost reglat ambreiajul.....ori sunt probleme la disc
1310
nu miroase deloc a incins.

atunci m-am linistit legat de presiunea uleiului.

urmeaza sa vad daca intradevar am o problema cu ambreiajul...

mersi tuturor de sfaturi respekt.gif
brigada_diverse
QUOTE(petcasandrei @ 20 Mar 2008, 20:24)
am si eu o dacie 1300 din '82 si am o problema cu acceleratia. Cand bag bag piciorul in ea putin mai tare da sa moara. Iam reglat avans , am reglat aer si nimik , membrana de la pompa de benzina e noua deci nu are cum sa vie. Ce ma sfatuiti sa fac ?
*



nu ai nicio, dar absolut nicio treaba cu reglarea emulsiei(aeru cum spui tu) , tine doar de ralanti
daca bagi picioru treptat sunt probleme?
daca asta o patesti doar cand bagi tare, ai mai multe variante: ori prost reglat avansul, ori probleme la platini/condensator
bujiile sunt noi? cati km ai?
deci, verfici platinile, le reglezi cu o lera la 0,4mm, verifici condensatorul sau il shcimbi(cum iti e mai usor), verifici capacul de delco, ii cureti putin contactele, iar daca chiar arata urat il schimbi. Distribuitorul(luleaua delco) sa nu fie prea oxidata.
fisele(sa nu fie intrerupte), sa fie curate contactele lor si sa nu aiba rezistenta mai mare de 5 kohmi(desi...merge si pana la 8 f bine). daca ai probleme cu ele le schimbi.
curata carburatorul f bine,regleaza nivelul in cnc, inlocuieste garniturile, verifica sa iti inchide cuiul ponto, si celelalte supape cu bila de acolo, ciocul de papagal sa fie curat, sa dea un jet constant. Nu in ultimul rand sa nu traga aer fals pe undeva
curata bujiile daca nu sunt caramizii(le iei, le stergi cu o carpa, le cureti cu o perie de sarma, o stergi iar(ca ramane span), o relgezi la 0,6/0,7 sau daca ai aprindere la mai mult si o prajesti un pic la aragaz(electrodul)...sa devina un pic caramiziu, atentie sa nu incalzesti prea mult.....
daca te lasa inima, cumpara altele, dar nu bosch...ca-s prostii alea.....
eu am incredere in sinterom (pt motor de 1400)..nu mai tin minte exact seriile...alea cu 14NP21 isi fac bine treaba...dar si celelalte cu 18...nu mai tin minte exact seria
la rece e normal sa se intample asa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.