Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O intrerupere enervanta
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Sorin_18
problema este in felu urmator:am reglato in urma cu o luna mergea perfec pana ieri cand a inceput sa aiba o intreruere la relanti daca o turez este ok dar daca o las la relani parca are draci pe ea acum merge bine acum merge intrerupt am refacut reglajele am umlat peste tot posibil pe unde era de umblat platina,buji,condensator(am facut proba cu altu),carburator,de la ce sa fie?si inca ceva cand scot furtunasul de la capsula vacumatica motorul merge la fel (cred ca capsula nu ar mai fi buna,dar are asta vro legatura ???
Minel
QUOTE(Sorin_18 @ 18 Mar 2008, 11:45)
problema este in felu urmator:am reglato in urma cu o luna mergea perfec pana ieri cand a inceput sa aiba o intreruere la relanti daca o turez este ok dar daca o las la relani parca are draci pe ea acum merge bine acum merge intrerupt am refacut reglajele am umlat peste tot posibil pe unde era de umblat platina,buji,condensator(am facut proba cu altu),carburator,de la ce sa fie?si inca ceva cand scot furtunasul de la capsula vacumatica motorul merge la fel (cred ca capsula nu ar mai fi buna,dar are asta vro legatura ???
*




- In primul rand acele oscilatii sunt soldate si cu rateuri in evacuare ?, daca DA nu strica sa verifici culbutorii si dupa caz sa ii reglezi (prea mic, sau prea mare, dar in acest caz se aude si tzacanitul culbutorilor)

- Jiclor de benzina pentru ralanti partial infundat
- amestec ralanti incorect reglat (din surubul corespunzator)
- avans static incorect
- nivel prea mare in CNC
- un cilindru nu lucreaza (fisa sau bujia defecta)
Sorin_18
Nu am rateuri...
Minel
Daca scoti furtunul de la capsula vaccumatica si motorul nu isi schimba turatia si functionarea ,capsula defecta ,se inlocuieste si se reface avansul vaccumatic !
Bafta !
bygy007
ia vezi pe la bujii eu am luat noi si dupa 2 saptamini am schimbat 2
Sorin_18
multumesc de raspunsuri,as merge pe varianta cu capsula bujiile le-am verificat acum 5 min merg toate aveti idee cat costa o capsula vacumatica??
Minel
QUOTE(Sorin_18 @ 18 Mar 2008, 13:08)
aveti idee cat costa o capsula vacumatica??
*



Maxim 15 lei , cred ...
Hacker
Bujile, culbutorii, supape in cazul in care ai rateuri pe teava de esapament.
capsula vacumatica trebuie schimbat ( sunt curios daca e de la ea ).
Sa ne spui si noua din ce a fost.
Tiberiu-Andrei
Scoate capacul delcoului,luleaua si plasticu ala si poti vedea daca iti functioneaza capsula.Scoti celalalt capat al furtunului din baza carburatorului,astupi gaurica din fundu capsulei(atentie ca nu toate au)si tragi(sugi) tare.Depresiunea creata ar trebui sa se mentina daca membrana nu e sparta,poti vedea cum arcu se comprima.Daca te-ai convins ca nu e membrana sparta da arcu nu se comprima mai desurubeaza cate putin din surub ca sa-l detenzionezi si incearca asa.
mircea.a
Dupa ce faci tot ce s-a zis pana acum si masina face la fel ar fi cazul sa umbli la lantul de distributie si la patina.
za_kristake
Ei daca iti functioneaza vaccumul la relantiu si scoti furtunasul o sa inceapa sa se balbaie motoru. Eu cand am fost sa-mi reglez avansu mosulica ala a vazut ca nu era nici o diferenta cu sau fara furtunul care venea de la delcou la carb. Asa ca am dat carb jos si sub clapeta de acc e un orificiu care trebiu sa fie desfundat. Daca e infundata gaura aceea intorci carb si in partea cealalta de jiglerul de amestec e un dop de aluminiu pe care il gauresti cu un bughiu de 4,dar atentie sa nu treci de nivelul gaurii de sub clapeta.Daca e infundat de la furtunas inspre gaura clapetei trebiue sa il schimbi carburatoru. Puneam si niste poze da nu reusesc nici cum.
kalyyyyyy
La avans ,daca e de acolo,cand il schimbi il pastrezi pe cel vechi si pui arcul de la el.Arcurile noi sunt muuult prea tari iar avansul practic este inexistent/ineficient.Daca si arcul vechi e tare gaseste un arc mai moale(de exemplu de la pompa de benzina).Spor!
ionut.tanase
Cine poate sa-mi explice si mie de ce cand scot furtunasul de la capsula vacumatica motorul merge bine si rotund iar cand bag furtunasul la loc scade turatia, motorul merge cu intreruperi si tinde sa se opreasca.

Mentionez ca am testat 2 capsule vacumatice si nu s-a schimbat nimic din cele de mai sus...

Ambele capsule vacumatice "tin" deci sunt bune, misca platina mobila cand trag aer pe furtunas iar distanta la platina este regata bine.
Cine poate sa-mi dea un raspuns logic la cele descrise mai sus ca am ramas in pana de idei la ora actuala.

PS: Ca sa funtioneze corect a trebuit sa anulez furtunasul care merge din carburator catre delcou.

Astept cu interes sugestii si opinii din partea Dvs.
Minel
QUOTE(ionut.tanase @ 19 Mar 2008, 08:26)
Cine poate sa-mi explice si mie de ce cand scot furtunasul de la capsula vacumatica motorul merge bine si rotund iar cand bag furtunasul la loc scade turatia, motorul merge cu intreruperi si tinde sa se opreasca.

*



Motorul iti functioneaza astfel datorita faptului ca orificiul de sub clapeta de acceleratie este infundat (care face legatura intre carburator si capsula vaccumatica )
La regimul de mers in gol depresiunea in spatele clapetei de acceleratie actioneaza asupra avansului vaccumatic ,avans care modifica darea scanteii functie de sarcina motorului !
Hacker
unsure.gif Hmm am mai aflat ceva, Bun dar cum se desfunda ( chestia cu burghiu in carburator ma sperie ) cine stie sa spuna mai detaliat.
ionut.tanase
Multumesc pentru raspuns dar am uitat sa mentionez ca am verificat si daca trage aer pe furtunul care vine dinspre carburator si ... trage. Deci nu este infundat.
Ce ar mai putea fi?
Minel
@Hacker,


Nu cu burghiul wacko.gif , orficiul respectiv ar trebui sa fie (din cate stiu eu ) diametral opus fata de gaurile de progresiune se desfunda cu aer comprimat sau cu o sarmulita de la un fir multifilar
Normal s-ar introduce in Decarburol ,le lasa vreo 24 de ore si apoi se sufla cu aer comprimat imediat ce se scoate din solutie pt ca mizeriile de pe canalizatii aflate in stare de suspensie sa nu apuce sa se solidifice la loc

Bafta !

@Ionut.tanase

Depinde si cat trage, daca nu mai insel depresiunea in spatele clapetei trebuie sa se incadreze in niste valori 470...520 mm Hg,si in concomitent cu un arc cu o rezistenta la comprimare mare ,(mai ales la capsulele noi ) efectul este cel descris de tine
Probabil ai si neetanseitati la canalizatia de admisie ,etanseitatea camerei de ardere sau jocul termic dintre supape si culbutori !!!

Ai incercat sa mai jonglezi cu rotita aceea de reglare a vaccumaticului ???

Comprima sau slabeste arcul cu pricina, adica ii modifica practic constanta elastica, dai in sensul acelor de ceas se intareste-scade avansul vacumatic, invers, se slabeste-creste avansul vacumatic. Daca nu a mai fost umblat la el, si are stanta de vopsea intacta, eu zic sa-l lasi asa.
omegabear
QUOTE(ionut.tanase @ 19 Mar 2008, 08:26)
Cine poate sa-mi explice si mie de ce cand scot furtunasul de la capsula vacumatica motorul merge bine si rotund iar cand bag furtunasul la loc scade turatia, motorul merge cu intreruperi si tinde sa se opreasca.

.........................
.................
...........

PS: Ca sa funtioneze corect a trebuit sa anulez furtunasul care merge din carburator catre delcou.

Astept cu interes sugestii si opinii din partea Dvs.
*



amestec incorect, avans static prea mare, filtru aer infundat sau avans vacumatic prea mare.... sau cate un pic din fiecare.
mishujkl
QUOTE(omegabear @ 19 Mar 2008, 09:41)
amestec incorect, avans static prea mare, filtru aer infundat sau avans vacumatic prea mare.... sau cate un pic din fiecare.
*


Exact. Amestec bogat. cand scoti furtunul carburatorul trage aer fals si se normalizeaza amestecul- se tureaza motorul.
Minel
QUOTE(omegabear @ 19 Mar 2008, 09:41)
avans vacumatic prea mare....
*




Cum sa fie prea mare daca el la anulat de tot ,
ionut.tanase
QUOTE(Minel @ 19 Mar 2008, 10:21)
@Ionut.tanase

Probabil ai si neetanseitati la canalizatia de admisie ,etanseitatea camerei de ardere sau jocul termic dintre supape si culbutori !!!

Ai incercat sa mai jonglezi cu rotita aceea de reglare a vaccumaticului ???

Comprima sau slabeste arcul cu pricina, adica ii modifica practic constanta elastica, dai in sensul acelor de ceas se intareste-scade avansul vacumatic, invers, se slabeste-creste avansul vacumatic. Daca nu a mai fost umblat la el, si are stanta de vopsea intacta, eu zic sa-l lasi asa.
*



Etanseitatea am pus-o si eu sub semnul intrebarii adica si eu m-am gandit ca s-ar putea sa traga aer fals pe la garniturile de sub carburator insa ce-i drept nu am verificat ...
Rotita de la reglarea vacuum-ului am pus-o in toate felurile ... acelasi rezultat wacko.gif
Referitor la forta arcului: am pus 2 capsule cu forte diferite ale arcurilor (una era aproape noua iar cealalta a fost pusa pe un alt delcou mai vechi) si am constatat ca nu exista nici o diferenta in functionarea motorului nici cu cea mai noua, nici cu capsula mai veche (arc mai moale).

Cred ca pana la urma de la garnituri trebuie sa fie ... sau de la carburator in cel mai rau caz .

Dar totusi ... daca a mai intalnit cineva acest fenomen ... astept opinii.
Hacker
Tot pe forum am citi si eu cum poti verifica garniturile de la carburator fara sa dai jos carburatorul, cu un sprei pornire, se da pe la garniturile carburatorului si daca masina se accelereaza automat pentru putin timp inseamna ca pe acolo trage aer fals, mai poti verifica si furtunul cu duza sa nu fie infundata duza, sau gaura prea mica si sau sa nu traga aer fals pe la coliere furtunului. Curata filtru de aer daca tot umbli la aer ( sau schimbal). Daca tot da rateuri, fise, bujii, capac, lulea ( sa fie bune ) apoi, curbutori nereglati ( dar asta de regula da rateuri pe toba) supape care nu mai inchid ( pline de calamina )
Totusi eu nu cred ca nu da rateuri pe toba? Poate tu nu le auzi dar ele sunt, altfel nu ar trebuii sa meara prost motorul. Ia o bucata de hartie asa gen cartela de metrou dar subtire, porneste motorul si apropie hartie de gaura tobei. Daca iti trage hartia inapoi inseamna ca ai un rateu, daca hartia flutura si uneori nu o trage inapoi , inseamna ca nu ai probleme la supape si nici la culbutori. SUCCES
Sorin_18
QUOTE(mircea.a @ 18 Mar 2008, 19:28)
Dupa ce faci tot ce s-a zis pana acum si masina face la fel ar fi cazul sa umbli la lantul de distributie si la patina.
*


pei daca ar fi de la lant ar face numai la relanti ??daca o turez merge bine dar relantiul este problema,apare o interupere dar nu mereu
Minel
QUOTE(Sorin_18 @ 19 Mar 2008, 11:51)
pei daca ar fi de la lant ar face numai la relanti ??daca o turez merge bine dar relantiul este problema,apare o interupere dar nu mereu
*



Posibil si de la pompa de benzina sa ti traga aer pe la "clopot " ,destul cat sa nu mai debiteze destula benzina in momentul in care apare intreruperea

Am simtit-o pe pielea mea mad.gif
mircea.a
QUOTE(Sorin_18 @ 19 Mar 2008, 12:51)
pei daca ar fi de la lant ar face numai la relanti ??daca o turez merge bine dar relantiul este problema,apare o interupere dar nu mereu
*


Am avut un caz la care a fost nevoie de asa ceva. Acum reglam motorul si mergea bine si dupa cateva sute de metri mergea prost. Pana nu am schimbat lantul si patina nu s-a rezolvat problema. Daca ai joc mare in distributie datorita uzurii lantului si mai ales a patinei, ai momente cand merge bine si cu acelasi reglaj dupa cateva clipe sa inceapa sa mearga prost. Stiu ca este incomod sa umbli la distributie, dar asta in ultima instanta cand nu mai ai ce-i face.
Sorin_18
QUOTE(mircea.a @ 19 Mar 2008, 13:54)
Am avut un caz la care a fost nevoie de asa ceva. Acum reglam motorul si mergea bine si dupa cateva sute de metri mergea prost. Pana nu am schimbat lantul si patina nu s-a rezolvat problema. Daca ai joc mare in distributie datorita uzurii lantului si mai ales a patinei, ai momente cand merge bine si cu acelasi reglaj dupa cateva clipe sa inceapa sa mearga prost. Stiu ca este incomod sa umbli la distributie, dar asta in ultima instanta cand nu mai ai ce-i face.
*


sper sa nu fie asta sad.gif maine schimb capsula vacumatica daca mai face asa cred ca ar trebui sa ma gandesc la varianta ta sad.gif
brigada_diverse
QUOTE(Minel @ 19 Mar 2008, 09:21)

Ai incercat sa mai jonglezi cu rotita aceea de reglare a vaccumaticului ???

Comprima sau slabeste arcul cu pricina, adica ii modifica practic constanta elastica,
*



poate e offtopic..dar nu prea suport sa vad greseli elementare de fizica. comprimand un arc, doar ii aplici o forta de comprimare sau de intindere , nu ii modifici constanta elastica. aia depinde de material

pt problema....vezi daca nu merge innecat si regleaza avansu usor usor
Minel
QUOTE(cristitranca @ 19 Mar 2008, 18:06)
poate e offtopic..dar nu prea suport sa vad greseli elementare de fizica. comprimand un arc, doar ii aplici o forta de comprimare sau de intindere , nu ii modifici constanta elastica. aia depinde de material

*



Corect ,m-au luat degetele pe taste cam repede tongue.gif
Sorin_18
se pare ca am rezolvat problema azi am schimbat capsula si merge foarte bine ,acum se simte diferenta cand scot furtunasul
mar85mar
e capsula de vacum sigur adca scoti furtunul de vacum motorul trebuie sa dea simtome sa se opreasca sa nu mai mearga rutund sa piarde si din turatie scimba vacumul si la jigleorul de la relanti punei niste lita in loc de saiba il prinzi putin pornesti motorul si apoi il stangi pana pana ce auzi ca motorul merge rotund si frumos si de acolo poate sa fie
Minel
QUOTE(mar85mar @ 20 Mar 2008, 13:43)
e capsula de vacum sigur adca scoti furtunul de vacum motorul trebuie sa dea simtome sa se opreasca sa nu mai mearga rutund sa piarde si din turatie scimba vacumul si la jigleorul de la relanti punei niste lita in loc de saiba il prinzi putin pornesti motorul si apoi il stangi pana pana ce auzi ca motorul merge rotund si frumos si de acolo poate sa fie
*




In primul rand scrie corect dpdv gramatical si apoi daca dam sfaturi sa dam bune nu bazate de improvizatii cu lite, etc....

Dacă, pe măsură ce deșurubezi jiglerul, mersul se îmbunătățește, înseamnă că nu are aer suficient (fiindcă și-l trage pe lîngă jigler) și va trebui să cureți din nou carburatorul, traseele de aer.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.