Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ceas presiune ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tzepesch
salut


am o problema cu ceasul indicator de presiune de pe bord.
e tip set-pereche cu cel de temp. apa, separate de indicatoarele de bord.

deci, cand scot firul din ceas, direct din el si pun altul si pun la masa, se duce la maxim. dar nu sta la maxim. cade si se duce iar.

daca leg firul de la sonda la ceas si capul de pe sonda la masa nu se intampla nimic.

daca verific firul cu becul , e bun, nu e intrerupt. papuci noi pe capete.
sonda e luata de pe alta dacie, dar functiona ca am probat-o.
senzorul, care aprinde martorii de bord functioneaza fara probleme.

acu, nush, se mai poate recupera ceasul?
am incercat sa-l desfac dar e capsulat. cat e unul nou? se gaseste si separat, sau numai setul complet?
viorel 77
unul nou costa cam 35 lei.
dar cred ca nu este legat bine
tzepesch
mai, l-am dat jos, i-am curatat contactele, tot ce trebuie, n-am reusit sa-i dau de cap

firele sunt corect cuplate.
Minel
QUOTE(tzepesch @ 19 Mar 2008, 00:03)
salut

sonda e luata de pe alta dacie, dar functiona ca am probat-o.
senzorul, care aprinde martorii de bord functioneaza fara probleme.

*



Posibil sonda sau conexiunea de la sonda ...???
bygy007
deci daca scoti firul de la sonda si il pui la masa sta pe maxim (iar daca il tii in continuare fara sa il iei de la masa cade in 0) atunci este ceasul daca merge bine si odata cade in 0 cind este pus la sonda de ulei atunci este de la sonda poate te ajuta schemele astea
pavel_daniel
Atat aparatul de ulei cat si cel de apa au alimentarea pe borna verde( inel verde) si iesirea spre sonda pe borna alba.Succes
tzepesch
merci bygy007

ps: te rog, foloseste niste semne de punctuatie...

cand il pun la masa se ridica si cade. trebuia sa stea la maxim, nu sa cada.

sonda e buna
bygy007
daca tii firul ala de la sonda la masa acul trebuie sa stea pe maxim atita timp cit tii firul la masa, cind l-ai luat trebuie sa vina in 0
tzepesch
da,corect

e, nu, se ridica si cade... nu sta.
bygy007
verifica alimentarea cu plus sau firele sa nu fie slabe , dar poate fi si de la ceas unul din arcuri sa fie rupt sau slabit

ca sa-ti faci o idee am postat cum este facut in mare acel indicator
tzepesch
multumesc

cred ca-i busit ceasul,

am verificat firele cu lamapa de control, toate merg
Hacker
Dute le dezmembrari si ea unu de acolo biggrin.gif
neajiji
Ia unu de la dezmembrari ca poate castigi 2-3 lei. NU mai dati sfaturi d-astea, cu presiunea nu e de joaca, daca ramai o data fara presiune ce faci? E destul de ieftin un ceas de apa/ulei ~25 lei. Hacker corect se scrie "ia unul de acolo".
kalyyyyyy
Am o problema similara cu cea a celui care a pornit topicul.Ceasul de presuiune oscileaza,ori sta unde trebuie si arata presiunea normal ori cade la 0.Din pacate nu am depistat o regula ca sa stiu cauza(ceasul sau sonda);uneori cade la 0 cand accelerez(creste presiunea),uneori cade fara sa existe o expilicatie la indemana.Ce ma gandesc eu este sa leg firul ce pleaca din sonda la masa si sa merg cu el asa un timp,iar daca nu cade in acest timp sa dau vina pe sonda.Intrebari:

-se poate strica ceasul de la aceasta experienta?

-am verificat dat cu spray de contacte mufele de la sonda(minusul),unde se afla plusul(care dintre bornele de la bord),ca sa fac acelasi lucru?

-sonda am schmbato recent(3 luni),sunt eu ghinionist sau sunt asa de proaste cele facute acum?
Hacker
MAi nea' neajiji, daca esti asa destept dute mai nene la olimpiada de romana. Aici trebuie sa dai sfaturi nu sa corectezi, de corectat se ocupa moderatoriiiiiii. Ai inteles ?
SebyAvrig
La mine la ceasul de temperatura a apei de fiecare data aproape,cand pornesc masina,apa incepe sa se incalzeasa,indicatorul ramane blocat sub 40.
Dar are si o rezolvare,daca vreau sa imi indice trebe sa ii dau un bobarnac de fiecare data ca sa isi dea drumu' biggrin.gif si numa asa merge.bobarnacu' ii la baza biggrin.gif
tzepesch
am revenit,


prin bunavointa unu coleg de aici, am facut rost de un set de ceasuri apa-ulei cu rame cromate.

sunt bune, la el mergeau, dar am facut tampenia de a scoate firele toate o data si de a nu le nota fiecare de unde sunt.

si acu, nu mai reusesc sa le dau de cap.

cand pun contactu se inchid luminile de la ceasuri. daca e contactu pus si inchid pozitiile se aprind.

sunt 2 fire rosii, 2 fire albe, 2 fire negre, unu verde si unu maro mi se pare. cum vin fiecare?

multumesc!
Minel
QUOTE(tzepesch @ 30 Apr 2008, 11:31)

sunt 2 fire rosii, 2 fire albe, 2 fire negre, unu verde si unu maro mi se pare. cum vin fiecare?


*




Pai ii simplu :

-firele rosii sunt pt. "+" pe contact
-firele negre pt. masa
-cele albe pt iluminarea ceasurilor
-cel verde este pt. apa
-cel maro pt. ulei

Bafta !
tzepesch
i wish it was that simple.

si verdele, si maroul unde vin? in ontactu dr. jos sau stg. jos?
Minel
QUOTE(tzepesch @ 30 Apr 2008, 11:40)
i wish it was that simple.

si verdele, si maroul unde vin? in ontactu dr. jos sau stg. jos?
*




Privind ceasul din spate ;o poza face cat o mie de explicatii , chiar daca ii de calitate indoielnica ,sper sa intelegi ceva !
Sunt sigur 90 % ca asa este corect ,daca nu este , atunci schimba firele, intre + si sonda si sigur ii ok atunci
tzepesch
- e aia din centru??????????

puteam sa jur ca e +.


tu n-ai bec?
Minel
QUOTE(tzepesch @ 30 Apr 2008, 13:05)
- e aia din centru??????????

puteam sa jur ca e +.
tu n-ai bec?
*




Am iluminare cu led mandru.gif
tzepesch
fleosc... stiam eu ca-i ceva diabolic la mijloc...

deci, - pe centru, + pe stanga, Sonda pe Dr.


meric, sper sa merga. sa nu cumva sa fi bulit eu ceasurile legandu-le prost

30 Apr 2008, 22:41:
am nimerit montarea loc.

ceasul de apa arat f bine, presiune l ulei ciuciu.

dupa verificarea cu firul sondei la masa (se ridica la maxim ceasul) am ajuns la concluzia ca si sonda asta e putreda.


sper sa nu fie altceva mai din interior
tzepesch
am gasit sonda de ulei, fabricatie streina, cu 25 lei, fata de 50 cate aia de Sacele.
pt 1300 ambele. sa iau d-aia de 25?
Def Jam
Nici la mine nu prea mai functioneaza corect ceasurie acestea. De exemplu cel de la apa sta la maxim, daca pun contactul revine la minim, in mers la fel trebuie batut cu palma pe bord ca sa isi revina ambele. Iarna mai ales este teroare cu ele.
STORMTROOPER
O problema asemanatoare am avut si eu. Pe linga ce ai descris tu la mine mai jucau si cite o sirba.Problema s-a rezolvat cind am schimbat releu regulator de presiune. De atunci nu am mai avut nici o problema. Incearca sa vezi daca se poate rezolva probllema asa si la tine.
bygy007
poate de tensiune

daca bati in bord si merg corect totusi verifica legatura electrica a cesurilor de cablaul bordulului (piulitele si folia aia de plastic) , poate sint slabe sau oxidate
Def Jam
Cand o sa se faca mai cald o sa verific tot circuitul. Multumesc de sfat @STORMTROOPER / @bygy007
maho
QUOTE(bygy007 @ 29 Mar 2013, 14:41)
daca bati in bord si merg corect ...
*


Asa mai patesc cateodata cu acu' de benzina, (la pornire); "mangai" putin bordul c-o palma, si-si revine. Am banuit ca agata acul pe undeva, dar nu-mi bat capul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.