Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cu BICICLETA in Buc.
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
tribunul
Am vazut ca poti sa inchiriezi in Bucuresti biciclete GRATIS doar cu buletinul.
catal1n2000
Un articol foarte interesant despre bicicletele pliante:
http://www.zf.ro/dupa-afaceri/pliate-pe-bucuresti-6785835
nasty
astia nu fac nimic nici impinsi de la spate ( nici amendati):

"simplu de implementat, dar tot nu s-au materializat: în primul rând, parcările pentru biciclete la instituțiile publice, unități de învățământ și centre comerciale. În document, primăriile sunt acuzate că nu condiționeză eliberarea autorizațiilor de construcții de amenajarea parcărilor de biciclete"

http://www.gandul.info/news/romania-are-ce...-000-zi-7157688
vis-a-vis
Dupa ce am mers tot Mosilor printre masini, dupa intersectia de la Obor, unde-s multe maxi-taxi, iese o martaloaga cu un Matiz rosu, de langa bordura, fix cu demaraj in fata mea. Incerc sa o depasesc larg si sa ma repliez in fata ei ca sa treaca pe stanga. Ea accelereaza si mai tare si imi da peste ghidon cu oglinda. Un sofer de maxi-taxi se uita la noi si incepuse sa urle si s-o-njure pe proasta. radmasa.gif
Am "prins-o" la urmatorul semafor, dar am trecut doar intorcand capul si injurand pe buze asa, cat sa ma vada. Se uita fix inainte...
zanzie
Din pacate e plin de nesimtiti. Eu la fiecare drum in oras nu scap neclaxonat. Astia cred
ca e soseaua lor si numai ei au dreptul. Niste nesimtiti.

Alta problema care mi s-a intamplat este deschiderea usii fara asigurare, exact in momentul in care trec eu cu bicicleta. De atunci las minim 1m intre mine si masinile parcate, chiar daca mai sunt "regi" ai soselelor care ma claxoneaza sa plec la dracu de pe drumul lor, mostenit de la ma-sa din mama-n fiu. Asta e natia.
Speedy
Miercuri seara a fost un mars al biciclistilor pe undeva intre Universitate si Romana. S-a intamplat sa trec si eu pe acolo cu masina. Cred ca a fost ceva neanuntat pentru ca nu am vazut niciun politist.
Cert este ca traficul a fost dat peste cap. Soferii care erau pe Magheru si vroiau sa faca la dreapta, trebuiau sa acorde prioritate biciclistilor care ocupau prima banda si mergeau inainte si uite asa s-a format o aglomeratie de toata frumusetea.
Noroc ca era undeva dupa ora 8 si nu erau asa multe masini.
Eu inteleg biciclistii (si eu sunt biciclist) dar asa nu se castiga respectul soferilor in trafic, ba din contra...
Liviu
Imi pare rau sa te contrazic dar tocmai asa ii faci pe soferi constienti de faptul ca in trafic mai exista si alt fel de vehicule decat cele cu 4 roti si volan.
zanzie
QUOTE(Speedy @ 26 Sep 2010, 12:34)
...traficul a fost dat peste cap. Soferii care erau pe Magheru si vroiau sa faca la dreapta, trebuiau sa acorde prioritate biciclistilor ...

Nasol moment, eu treceam cu masina peste ei, da-i dreaq. icon_mrgreen.gif
ageana
Eu inteleg ce vrea Speedy sa spuna. Cand e o intersectie cu mai multe benzi, iar eu merg inainte, caut sa ma incadrez pe a doua banda.
Mi se pare absolut normal sa fac asta.
Nu trebuie sa-mi dea toti prioritate daca imi vine mie sa fac stanga de pe banda 1, pt ca-s pe bicla.
Speedy
http://www.velorutia.ro/blog/atitudine/229...mbrie-2010.html

Maine o sa fiu acolo, calare biggrin.gif si daca vreun sofer vrea sa faca dreapta o sa ma opresc sa-l las sa treaca. Poate omu se grabeste si de ce sa astepte pe banda 2 sa treaca kilometrul de biciclete de pe banda 1?
nasty
QUOTE(ageana @ 28 Sep 2010, 13:27)
Cand e o intersectie cu mai multe benzi, iar eu merg inainte, caut sa ma incadrez pe a doua banda.
*



si ce faci cu cei care fac dreapta de pe banda a 3-a? ca sunt multi cu tupeu si cu permisu' luat prin zona pe la voi...
C a t a l i n
Maskatu
Cu toate ca am anti-furt, nu mi-am lasat niciodata bicicleta proptita de vreun gard sau stalp. Mai ales ca am quick release la șa si cauciucuri. smile.gif
vis-a-vis
Eu o tin numai in camera si n-o las din ochi nicaieri pe unde ma duc.
Daca as fi hot, as avea o "gura de lup" si as pleca cu ea in 20 de secunde.
Ca mi s-ar taia picioarele in secunda doi, e alta poveste... Numai cand ma gandesc cata foame am facut eu sa am bicla asta si n-as putea biggrin.gif
VladG
coolspeak.gif
horhel
un filmulet identic era pe youtube facut in new york
la un moment dat in film apare o duba de politie, trece pe langa ala cu fierastraul si se ia de cameraman ca statea pe strada langa bordura
la noi e inca gandirea : nu ma bag ca imi taie gatu'
nasty
inca 1 km de pista pt biciclete intre Piata Presei Libere si Podul Baneasa, facuti in cateva ore prin stampilarea trotuarului...
dezavantaje pt cei care mergeau pe carosabilul f bun si care vor trebui sa mearga pe trotuarul f denivelat
vis-a-vis
Ce caterinca proasta biggrin.gif
einstein1984
Pe acolo sunt benzile cam inguste.
nasty
ce mai fac altii:

http://think.hotnews.ro/copenhanga-planuie...-biciclete.html

"E un mijloc de transport folosit de toate clasele sociale; pana si politicienii o folosesc”. Strada care va gazdui prima asemenea autostrada este Noerrebrogade, pe care se inghesuie in fiecare zi 36.000 de biciclisti.
Autostrazile velo vor fi prevazute cu puncte in care biciclistii isi vor putea umfla o roata, repara un lant sau bea o gura de apa, iar semafoarele sincronizate le vor oferi prioritate in fata masinilor...
Copenhaha a cheltuit 44 de milioane de dolari pe infrastructura pentru biciclete, iar alte 13 milioane sunt alocate pentru 2011"
han_1.6 mpi
legat de asa zisele piste pentru biciclisti din Bucuresti; desi poate au mai spus-o multi repet si eu:

mersul pe trotuar este interzis de Codul Rutier romanesc, locul biciclistului fiind pe carosabil pe partea dreapta a benzii de deplasare.

Faptul ca niste oameni care ori au fost rauvoitori ori au fost nedocumentati au marcat cateva desene colorate pe trotuare nu creeaza obligativitate pentru folosirea trotuarelor de catre biciclisti.

in plus spatiul pietonal unde ar mai fi daca vin biciclistii pe acolo? nu este placut sa iti gasesti nevasta doborata la pamant pentru ca a lovit-o un biciclist asa cum am auzit la Radio Romania acum catva timp. Sau sa iti atinga cu bicicleta copilasul in timp ce mergi cu el de mana pe trotuar.

un pieton grabit merge cu 6 km/h in timp ce un biciclist se deplaseaza cu o viteza intre 20 si 35 de km/h. de multe ori nici masinile nu merg cu 20 de km/h in oras datorita aglomeratiei.


ccezar2004
din cate stiu esti obligat sa mergi pe strada si este interzis sa mergi pe trotuar DACA NU SUNT piste amenajate pe trotuar...conform codului...
problemele ridicate cu viteza si pietonii sunt reale... dar problemele sunt de fapt altele
1. trotuare mult prea inguste ca sa incapa si pista si pietonul
2. pe langa faptul ca sunt inguste se mai si parcheaza in draci pe ele din lipsa de locuri de parcare
3. si ca sa fie tacamul complet la noi nici nu exista mentalitatea utilizarii bicicletei... adica nici pietonii nu merg in afara partii amenajate pt biciclete (asta nu ma face totusi sa tip la ei si sa am pretentii de a mi se recunoaste teritoriul... astept politicos pana cand gasesc un mod sa depasesc tocmai datorita motivelor 1 si 2) si nici biciclistii nu respecta marcajele mergand pe langa ele sau pe contrasens...
han_1.6 mpi
pana acum 2 ani cand nu erau marcaje pe trotuare cum mergeam oare? de fapt vad ca 99% din biciclisti se deplaseaza pe carosabil lucru bun zic eu. lucru ce demonstreaza proasta idee de a marca benzi pe trotuar. benzile ar fi fost bune pe strada pe partea de langa bordura pentru a ajuta biciclistii in traficul aglomerat. si asta DOAR pe bulevardele mari cu mai multe benzi de circulatie unde biciclistul este mai expus la trafic, unde dupa cate se vede prima banda este mult mai lata decat celelalte benzi.


daca de maine se da o lege ca toate masinile sa mearga cu 15 km la ora in localitate si 40 in afara localitatii pentru a micsora riscul de accidente credeti ca lumea va accepta o asemenea stupiditate? la fel s-a intamplat cu marcajele pe trotuar pentru biciclisti.

in afara de copii mici care nu trebuie sa mearga pe carosabil nu vad ce am cata noi oameni maturi care mergem la serviciu sau la diverse treburi folosind bicicleta ca mijloc de transport, in alta parte decat pe strada. ca doar nu am iesit la joaca sa ne dam in leagane...


ps: eu lasand masina acasa si folosind bicicleta cedez spatiu celor care folosesc masina, ajut pentru un trafic mai lejer. nu poluez nici fonic nici cu noxe, nu ocup parcarile din centrul orasului.
Liviu
Han .. a mia oara iti spun ,, una e ce vrem noi ca biciclisti, alta e cum li se pare unora ca e moral sa mergem si cu totul altceva spune legea .... si asta din urma e cea mai tare cand e vorba de ce se ia in considerare.
Pana una alta, esti LIBER sa mergi pe unde vrei si sa faci ce vrei .. dar daca (Doamne Fereste!) ai o problema (vezi trozneala mea cu taximetristul) si erai pe sosea cand pe trotuar exista pista ... adios ... esti pe cont prorpiu ... legea nu mai e de partea ta.
han_1.6 mpi
am vorbit cu un avocat. daca (doamne fereste) un sofer loveste un biciclist si se dovedeste ca vina apartine soferului, nu il absolva de vina pe respectivul sofer faptul ca era vreo pista si biciclistul nu a folosit-o.

intradevar biciclistul poate lua o amenda de la politie ca nu a mers pe pista dar asta este alta discutie. si anume este foarte usor de dovedit in instanta ca pistele pe trotuar sunt inpracticabile.

deci mare atentie amatorilor de facut "glume" in trafic cu biciclistii.
Serpico
E doar teorie sau stie cazuri concrete in care judecatorul a decis asa?
ccezar2004
voi cu ce va imbracati pe vremea asta...
ma gandeam sa imi iau ceva echipament de iarna... pantaloni... o bluza... o haina de ploaie si vant, manusi de iarna si o cagula pentru fata.... eventual niste ochelari tip goggles cred ca ar proteja bine ochii....

ceva sfaturi?...
han_1.6 mpi
echipament special pentru ciclism ar fi ideal. gasesti in decathlon sau la magazinele de specialitate. eventual iti pot recomanda pe pm niste situri sa nu zica lumea ca fac reclama.

ce este important sa cauti: materiale windstopper. o haina buna pentru ciclism este usoara si foarte calduroasa.

cagula insa nu o recomand. daca protejezi gura si nasul se face condens si poti raci foarte usor. evetual un fes pentru skiori. trebuie sa ai acoperita fruntea si eventual urechile. ochelari cumpara speciai pentru ciclism, ceva care sa nu optureze cu ramele partea laterala a lentilelor. tot la decathlon gasesti ceva ieftin cu 3 randuri de lentile, fumurii galbene si transparente.


avand in vedere alunecusul care mai apare pe jos datorita iernii as zice: casca obligatoriu pe cap.
Serpico
Cea mai importanta este imbracamintea de corp (base layer).

Ai doua optiuni de luat in calcul:
- lana merinos subtire - pana la circa 200gr/mp (dar sa fie merinos cu grosimea fibrelor sub 19 micrometri, in caz contrar produce mancarimi la contactul cu pielea);
- sintetice, o alegere buna fiind Polartec Power Dry (daca se poate, cu tratmant anti-bacterial pe baza de argint - pentru o rezistenta mai buna contra mirosurilor neplacute).

Imbracamintea de corp din merinos este mai scumpa decat cea din PowerDry, dar are avantajul ca este mai rezistenta la mirosuri neplacute.

Exista persoane ce nu suporta nici imbracamintea de corp din cel mai fin merinos (din cauza mancarimilor la contactul cu pielea). Acestora nu le ramane decat optiunea sinteticelor.

De evitat imbracamintea de corp din bumbac (deoarece imbracamintea ramane uda de la transpiratie, bumbacul uscandu-se foarte greu).
rombul
base layer WEDZE-32,9 lei
polar mac kinley dry plus-69 lei
le folosesc la schi si sunt f eficiente la temperaturi scazute
vis-a-vis
De... vara.
nasty
de azi am reluat deplasarea la servici cu bicicleta, in fiecare zi total 16 km, dus si intors si am constatat ca s-au inmultit santurile neastupate, gropi, mizerie, praf mult, mai rau ca la tara.
Altii au ajuns la cu totul alt nivel:

http://life.hotnews.ro/stiri-prin_oras-842...o-city-2011.htm
nasty
exemplificari de cum se circula cu bicicleta spre servici. Nu stiu daca ati mers vreodata pe un asfalt bun, dar daca doriti... nu ramane decat sa emigrati...
La noi e ceva fara speranta, santuri peste alte santuri, termene de executie pt lucrari de maxim 1 luna - la noi se fac intr-un an...

1 Apr 2011, 17:17:
se poate si mai rau?
da, pe partea cealalta a strazii:
nasty
multumim celor care au inceput sa repare singuri traseul de biciclete:
mai cu o bucata de asfalt sau lemn sau cu cicanul sparg din bordura.
Din nefericire se fac noi borduri prea inalte sa le treci cu bicicleta pe sa
Laurentziu83
Eu nu folosesc pistele alea decat in conditii de trafic foarte aglomerat, altfel o iau pe carosabil, ca nu vreau sa ajung maine la destinatie.
corrado83
primele doua le recunosc sunt pe kiseleff
nasty
QUOTE(corrado83 @ 21 Jul 2011, 18:23)
primele doua le recunosc sunt pe kiseleff
*


am reluat de azi mesul la servici cu bicicleta - gaurile de pe Kiseleff sunt tot acolo, chiar mai mari si la a 2-a s-a "furat" umplutura de pietre.
andreig1982
Paris Bike And EV-Sharing Programs

mi se pare foarte tare
Laurentziu83
Azi dimineata, profitand ca vinerea nu trebuie sa vin la camasa la servici, am venit cu bicla la munci. Salajan-P-ta Floreasca: 10 km in 30 de minute la 8 si ceva dimineata, fara intrat prin pasajele Muncii si Obor. biggrin.gif Cu metroul fac cam 40, cu masina vreo 45.
Oricum insa, e destul de periculos prin Bucuresti pe arterele aglomerate, asta ca sa nu mai vorbim cata carne in frigider am bagat alora care opreau pe banda 1 si trebuia sa intru pe 2 sa trec de ei.
De luni insa ma intorc la metrou.
nasty
cea mai buna afacere e sa faci piste pt biciclete - tragi 2 linii pe trotuar si iei banii:

"Pentru amenajarea celor 122 de km de piste pentru biciclete, Primaria Capitalei a platit 11 milioane de euro"

http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_...tilizatorii.htm

oare da cineva socoteala pt mimarea constructiei pistelor? Cu banii astia chiar s-ar fi putut face legaturi nord-sud, est-vest, circulare si de iesit din oras la padure

3 Apr 2012, 11:01:
QUOTE(Laurentziu83 @ 23 Mar 2012, 19:57)
Oricum insa, e destul de periculos prin Bucuresti pe arterele aglomerate,
*



unde e posibil aleg strazi secundare - dar au devenit si ele aglomerate sau trotuarul, cu mentiunea ca nu mai ai continuitate in mers ( borduri, pietoni )
casper
poate nu știți, dar cineva încearcă să se lupte cu mințile luminate care au aprobat construirea ilegală pe trotoar a pistelor pentru bicicliști, ei sunt OPTAR și au reușit primul pas, se lucrează la diverse proiecte și manifestări pentru pentru desființarea pistelor și construirea lor acolo unde le este locul, adică pe carosabil. în scurt timp va începe o campanie pentru sprijinirea bicicliștilor bucureșteni și crearea de condiții pentru a putea circula în siguranță.

http://optar.ro/comunitatea-biciclistilor-...in-sfarsit.html
Markos
QUOTE
Domnul Nicu Dragos, seful Brigazii Rutiere, a facut o prezentare a activitatilor institutiei pe care o conduce. Printre alte actiuni, peste cateva zile urmeaza ca politia rutiera sa primeasca, in „Ziua portilor deschise”, grupuri de elevi dornici sa afle cate ceva despre munca politistilor.

In actiunile similare desfasurate in anii trecuti s-a observat cat de impresionati sunt copiii de masinile si motocicletele politistilor.

Pentru ca educatia se face de la varste fragede, am propus ca e bine ca acolo sa fie si niste biciclete.

Tineti minte cursul de anatomie din scoala ? Va mai rasuna in urechi cum se radea in clasa cand vi se vorbea prima data despre organele de reproducere ?

Ei bine, asa s-a ras si cand am spus: „Puneti si doua biciclete acolo, langa motociclete !”


Textul integral aici
zanzie
QUOTE(casper @ 3 Apr 2012, 13:02)
poate nu știți, dar cineva încearcă să se lupte cu mințile luminate care au aprobat construirea ilegală pe trotoar a pistelor pentru bicicliști,

Eu de mult am spus ca alaturarea biciclistilor cu pietonii prin construirea pistelor pe trotuare, n-are nicio treaba cu siguranta si cu civilizatia. Are mai degraba treaba cu imbecilitatea celor din conducere, niste gusati cu gipane 4x4, pentru care drumul public este considerat de ei mosia lor personala.
nasty
azi am plecat cu masina la serviciu pr a-mi rezolva niste probleme si am lasat bicicleta acasa:
de la Podul Grand pana la Casa presei libere am facut 50 minute,
pe jos as fi facut 30 minute, cu bicicleta 10 minute.
Priveam cu jind cum ma depasesc zeci de biciclete, bunicute cu copiii de mana, chiar si oameni cu carje, bastoane, 150kg.
Imi pare rau pt cei care nu pot folosi bicicleta pt mers la servici, dar pierd in jur de 1/4 din timpul liber blocati in trafic.
L!nuX
Ieri am zis sa ma duc cu bicicleta la servici , de dimineata se simteau noxele si praful si parca plamanii si traheea imi luau foc , la ora 15 nici nu mai zic , cand era caldura mare simteam efectiv cum ma ustura pe nas de la noxele din aer . Nu am mers prin zone foarte circulate , asa e tot orasul banuiesc ...
nasty


http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_...tia-rutiera.htm

"In perioada 02.08.2012 - 06.08.2012 politia rutiera a emis dispozitii de desfiintare pentru 8 piste de biciclete din Capitala, anunta intr-un comunicat de presa Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR). Pistele desfiintate pentru ca nu respecta conditiile legale pentru siguranta pietonilor si biciclistilor fac parte dintr-un total de 28 de piste receptionate de Administratia Strazilor in septembrie 2011 si pe care s-au cheltuit 25 de milioane de lei.
Conform calculelor, pistele din Bucuresti au costat 150 000 Euro/Km fiind cu mult mai scumpe decat o autostrada construita in Bulgaria. Si cu toate ca lucrarile la piste au fost de o mai mica amploare decat constructia unei autostrazi, acestea nu au fost finalizate niciodata. Astfel, prin plata unor lucrari neefectuate si prin receptia lucrarilor fara ca acestea sa fie conforme cu normele si avizele eliberate se poate vorbi de un prejudiciu considerabil in aceasta afacere a pistelor si semafoarelor pentru biciclisti.
Bucurestiul are 122 de km de piste pentru biciclete. Dintre acestia, 68 de km au fost realizati in 2008, iar Administratia Strazilor, institutie in subordinea Primariei Capitalei, a platit pentru realizarea lor circa 1 milion de euro. Restul pistelor pentru biciclete au fost realizate in 2010, iar pentru amenajarea lor s-au platit circa zece milioane de euro - 150.000 de euro pe km.

In comparatie, Viena are 1.206 km de piste pentru biciclete si plateste anual 6 milioane de euro pentru intretinerea si extinderea lor. La noi, de acesti bani s-a vopsit trotuarul in galben si verde, dar nu s-au adus bordurile la nivel si trebuie sa cari bicicleta in spate cand ajungi la intersectii; deseori, pistele se termina in stalpi de iluminat sau tomberoane. La Viena s-au facut piste pe langa trotuar, semnalizate corespunzator, si s-au amenajat si parcari pentru biciclete"

s-a asfaltat aleea care inconjoara lacul Herastrau - urmeaza dungile galbene pt incasarea a 150 000 euro/km si raportarea a inca 6 km de pista?


b76bgaarh
axe ce tacticos dai din pedale... cat faci pana in pipera?
nasty
noul pasaj Pipera?
romeo_id
De unde ai luat poza asta? Sigur e de la noi? Pipera?! WTF...
zanzie
QUOTE(nasty @ 1 Sep 2012, 15:14)
noul pasaj Pipera?

Nu. E pasajul basarab. sleep.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.