Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cu BICICLETA in Buc.
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
tatabobu
QUOTE(romeo_id @ 2 Sep 2012, 13:16)
De unde ai luat poza asta? Sigur e de la noi? Pipera?! WTF...
*



De la noi e, d'aci, din Ljubljana.
nasty
incurajarea folosirii bicicletei, langa Arcul de Triumf, atentie pe trotuar nu este pista.
Semnul a fost plantat prin septembrie.

13 Dec 2012, 16:50:
pe directia Arcul DT - Piata Domenii
Laurentziu83
Respecta cineva semnele alea? Eu nu. Nu vad de ce un scuter poate sa treaca pe acolo, iar un biciclist nu.
Markos
Am ezitat.. să pun aici?.. să pun la imbecili autohtoni, la cafenea? nedumerire.gif
Speedy
Meanwhile in Viena..[attachmentid=1627870305] [attachmentid=1627870306]
b76bgaarh
hamsterdam rullz.

ps. mai e valabila hotararea aia a consiliului ca e intersiz sa circuli cu bicicleta pe carosabil?
Tamango
Daca ai pista alaturi, DA.
Babaq139QMB2
Salutare , daca tre sa te dai pe strada , ca parcheaza fara cei 1,5 metri , te dai cu bicicleta doar la acostament , sa ai CI sau BI la tine si sa dai dovada ca BICLA nu e furata , hahah traim in RO si e belea mare smile.gif succesuri multe va doresc .smile.gif
VladG
Am coborat pe "melcul" ala din Viena. Misto senzatia, desi am fost mai retiut cu viteza. Insa de senzatie a fost un localnic, cred ca il cobora cu 45-50km/h, inclinat la 45 de grade. Nu credeam ca poti sa stai in pozitia aia pe bicla biggrin.gif
[attachmentid=1627870333]

Iar asta nu e o sosea, e o pista de bicicleta la iesirea din Bratislava, vreo 14 km. blink.gif
[attachmentid=1627870334]
yo9hnf
http://catibiciclistisuntem.ro/
yhattori
cer date personale
nu poti vedea statisticile

concluzie: sa fie sanatosi.
romeo_id
Vine careva azi la protestul din parcul Izvor? ora 14:30. Se estimeaza deja vreo 2-3000 de biciclisti sa ia parte. E timpul sa iesim in strada sa cerem conditii civilizate de transport cu bicicleta, ca in alte orase europene de mai la vest.

pagina evenimentului: http://www.facebook.com/events/436582506428150/

Daca nu aveti timp, macar spuneti unui prieten.
b76bgaarh
gata, am inceput sezonul de naveta cu bicla la "berou".
Laurentziu83
Eu l-am inceput la 1 martie. wink.gif minim 19 km zilnic. Bine, cu pauzele aferente zilelor ploioase, zapada, etc. Deja am uitat sa merg pe jos.
Kojak
Foarte frumos ca mergeti cu biticloantele la bureau, da' va intreb si io, aveti si dusuri acolo?
Desi pare, intrebarea nu e pusa la misto.
b76bgaarh
eu am chiar si cada, la berou.

dimineata, pe racoare, nu prea transpiri. acum depinde si de ritm, conditie fizica, traseu.

hainele de birou le am in rucsac, pe bicla am pantaloni cu protectie la "fond", tricou, geaca, casca si manusi.

traseu meu e ok, de facut batraneste, cu pante si rampe acceptabile, lungime 7,5 km si maxim 3 stopuri.
Diac
Cam câti km sunt de la Piata Sudului la Cismigiu? Am facut de cateva ori sportul asta cu rezultate acceptabile. Trebuia sa am grija doar sa nu ma grabesc pentru ca altfel ajungeam lac de apa la birou.
b76bgaarh
aproximativ 6 (masurat cu google maps).
Diac
Hmmm, pareau mai multi pe bicla smile.gif
Dj_captainu
Eu merg in fiecare zi la serviciu cu bicicleta aprox 5km si nu transpir deloc...adevarul e ca merg foarte incet ~10-15km/h
Laurentziu83
Eu transpir doar la spate, din cauza rucsacului. Vara, cand erau caldurile mari, ajungeam transpirat la birou si daca mergeam cu metroul, asa ca mare diferenta nu e.
Ca si toale, imi iau camasa impaturita frumos in rucsac, iar pe bicla port un tricou, pe care il dau jos cand ajung la munci. Apoi, am intr-un sertar o pereche de pantofi care iau locul adidasilor.
Pantalonii sunt relativ casual, dar oricum nu-i problema, nu lucrez cu clientii.
Nasol azi mi-a fost ca a plouat, si am venit cu metroul. Ma obisnuisem sa am libertate pe bicicleta. Si nici nu eram asa fresh dimineata.
Ca si viteza, nu ma intereseaza daca trag tare sau nu, merg cum imi permite traficul, intre Obor si Floreasca ating de multe ori 30 la ora, idem si de la Diham pana la Titan, la intoarcere.
Cele mai multe probleme le am de la masinile parcate aiurea si puse pe avarii, ce nu ma lasa de multe ori sa trec. Sunt curios cum se va rezolva problema asta peste cativa ani, cand se vor implementa pistele de biciclete.
Satisfactia de a fi singurul care se misca intr-o mare de masini care sta, si de a obtine o medie de peste 20 de km pe ora in Bucuresti, mai buna decat daca mergi cu masina, nu poate fi egalata de nimic si ma face sa ma sui in fiecare dimineata cu placere pe bicicleta. Kilometrii se aduna, iar cei 20 de km zilnic sau peste (daca tot am bicla nu-i nici o problema sa fac si un ocol pe la Baneasa sau prin Regie, de exemplu), suplinesc foarte bine sala de fitness si economisesc timp si bani

Oricum, in cativa ani se va ajunge si la noi la situatii similare cu ce e in Olanda, Danemarca, etc, deja constat cu placere ca sunt mai multi biciclisti pe strada fata de anul trecut.
Markos
QUOTE(Laurentziu83 @ 14 May 2013, 22:30)
Cele mai multe probleme le am de la masinile parcate aiurea si puse pe avarii, ce nu ma lasa de multe ori sa trec.
*


Haioși sunt și ăia care ies cu spatele din parcările în spic, fără să se asigure prea tare.
Diac
Pe traseul meu, la ora la care merg eu, fac 30-45 min cu masina si 1 ora minim cu bicicleta. Plec un pic dupa ora de varf, deci argumentul timp pica. Cand vine vara si incep concediile fac si 20 de minute cu masina. Metroul are si el un argument puternic. A devenit singurul loc unde mai pot sa citesc carti.
melcu
Noul setup pentru Bucuresti
Ce bun ar fi fost anul trecut cand m-a tavalit taximeTRISTul... blink.gif
[attachmentid=1627893362]
Laurentziu83
Saptamana trecuta la mine a fost prima in care am pedalat cap-coada de luni pana vineri, cumuland 106 km. In alte dati ori ploua, ori era furtuna, ori aveam o zi libera, etc.
Mergem inainte.
Ieri am schimbat cablul si camasile la deraiorul spate cu un set Jagwire cu protectii la intratul apei in camasi. Combinat cu manetele si cu deraiorul Shimano Acera, acum schimba perfect, nu mai am probleme la schimbatul de la pinionul mare catre pinionul mic, cum aveam inainte (semn de gripaj in camasi). La o plecare de pe loc de la semafor pe Stefan cel Mare, schimband treptat vitezele, am ajuns pana la 39 km/h. smile.gif
Cu traficul m-am obisnuit, nu mai am probleme, nici claxoane nu-mi iau.
Bicicleta mea are acum 2300 de km, 1700 de km fiind facuti din februarie si pana acum.

I love biking!
Markos
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Jun 2013, 20:31)
1700 de km fiind facuti din februarie si pana acum.

I love biking!
*


up.gif
b76bgaarh
tu schimbi in trafic? eu o tin pe 3 cu 6.
Serpico
QUOTE(b76bgaarh @ 19 Jun 2013, 20:08)
tu schimbi in trafic? eu o tin pe 3 cu 6.
*


Chiar deloc nu schimbi vitezele in oras? Daca e asa, de ce nu-ti faci un single speed pentru oras? E si paguba mai mica in caz de furt.
b76bgaarh
schimb intr-un singur loc, unde trebuie sa urc/cobor niste rampe ca sa trec pe sub o sosea. in rest in bucuresti nu cand ma duc la birou.
Markos
Nici atunci când te întorci de la birou?
Laurentziu83
Pai da, eu tin foaia mare si folosesc toate cele 7 pinioane de cand plec de pe loc pana la viteza maxima, e drept ca cel mai mare pinion are rol doar de plecat de pe loc iar cel mai mic e folosit doar cand am o usoara vale, la peste 28-30 km/h.
Eu mai am obiceiul ca, atunci cand spatiul dintre masini si trotuar sa fie ocupat (din cauza vreunui sofer care a oprit la semafor prea aproape de bordura), sa o tai printre masini printre benzile 1 si 2, iar in cazul in care se face verde, e vital sa retrogradez concomitent cu cresterea cadentei ca sa pot sa iau viteza mai mare fata de coloana de masini si sa apuc sa ma repliez langa bordura, in siguranta. De asta am dublat valoarea biclei mele de 800 de lei cu alte anvelope, alt deraior, alt lant mai lung, alte cabluri si camasi, alti saboti de frana, alta sea, tocmai ca sa fac fata la traficul urban. Si nu regret nici un leu.

Sincer, nu potrivi un single speed, nici macar un ciclocross cu roti de 28 (am avut si am vandut-o) la traficul din Bucuresti, as pierde enorm din agilitate si m-as umple de claxoane. Poate cand vom avea piste de biciclete va fi altfel, momentan trebuie sa ma misc in ritmul traficului de masini si chiar mai repede.

In plus, la traficul din Bucuresti conteaza enorm sa stii strazile si particularitatile fiecareia, pe trasee noi de regula am ceva probleme.
Apoi, atunci cand ai in fata o masina oprita pe banda 1, te bagi in depasirea ei din timp, pentru ca soferii din spatele tau sa-ti vada intentia si sa te lase sa treci. Daca mergi pana in spatele lui, nu te lasa nimeni sa te bagi. Idem pentru autobuz oprit in statie.
E important apoi sa te inveti sa mergi "supraturat" adica pe un pinion relativ mare si cu o cadenta mare, de 80-90 de ture pe minut, te ajuta mult la urcari sau la vant din fata, practic nici nu le mai simti, nu mai vorbim de momentele in care trebuie sa cresti viteza, cand esti printre masini si trebuie sa scapi cumva.

Eu prind des semafoare cu masini care asteapta si ma strecor printre ele si trotuar. Aici e bine sa nu depasesti 20 km/h, pentru a frana in timp util in cazul in care ti se deschide o portiera in fata. Bine, un risc tot ramane, dar e mai bine sa fii pregatit si sa nu te strecori ca nebunul cu viteza mare.
De asemenea, cand mergi in aglomeratie (de ex: Obor->Ferdinand->Iancului la 6 seara), cand sunt atat masini care se misca ca melcul dar si masini stationate pe dreapta, atunci cand este nevoie sa te strecori printre o masina stationata si una blocata in trafic in stanga ta, in cazul in care coloana din stanga da semne sa plece de pe loc, e bine sa incetinesti pana trece masina din fata ta, altfel risti sa fii strivit intre cele 2 masini, soferul ce pleaca de pe loc de regula nu se mai asigura la ce a trecut deja.
Recunosc ca trec de multe ori pe rosu, profitand de faptul ca nu mi se poate lua carnetul, dar aici am grija sa nu jenez pietonii, cat sa nu ajung pe capota vreunei masini. Practic acest lucru pentru siguranta proprie, pentru a fi deja plecat de la semafor atunci cand se pune in miscare coloana la culoarea verde.
Cand ma apropii de o intersectie semaforizata la culoarea rosie dar cu intermitent pentru dreapta (intersectia Stefan cel Mare cu Lizeanu, sensul catre Victoriei), urmaresc semnalizarile masinilor (bine, si aici e relativ) ce intentioneaza sa vireze la dreapta pe Lizeanu si ma mut pe banda 2, pentru a putea apoi sa merg linistit inainte si sa nu fiu blocat de cei ce vireaza dreapta.
As mai atrage atentia apoi la cablurile de fibra optica rupte si lasate pe carosabil, aluneci pe ele de nu-i adevarat.

Si ar mai fi multe sfaturi, ce nu-mi vin in minte acum. Ideea e ca, dupa ce te inveti cu particularitatile strazilor si vezi ca obtii o medie orara de peste 20 de km/h, mai mare decat a masinilor si a transportului in comun, plus ca ajungi unde nu ajunge metroul, treci peste micile neplasari generate de pedalatul pe carosabil.
Serpico
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Jun 2013, 21:06)
Pai da, eu tin foaia mare si folosesc toate cele 7 pinioane de cand plec de pe loc pana la viteza maxima, e drept ca cel mai mare pinion are rol doar de plecat de pe loc iar cel mai mic e folosit doar cand am o usoara vale, la peste 28-30 km/h.
*


Combinatia foaie mare-pinion mare trebuie evitata. In aceasta combinatie, lantul e e supus unor solicitari laterale, care nu-i fac deloc bine. De aia ai si foi mai mici si schimbator fata.
Laurentziu83
Combinatia foaie mare-pinion mare o folosesc doar la plecarea de pe loc.
Iar la 42 de lei cat ar costa alt lant, nu-mi bat capul. Mai degraba cred ca se uza lantul atunci cand nu era deraiorul spate reglat corect si schimba aiurea.
Serpico
Poate ca o sa-ti bati capul daca cedeaza lantul undeva pe la Cuca Macaii.
Laurentziu83
Lantul ala nu da si ceva semne cand e sa cedeze? Ca am o vaga impresie ca mai pot ceda si alte 1000 de chestii la bicla cand esti la mama naibii.
Serpico
Si eu am o vaga impresie ca nu gasesti 1.000 de chestii la o bicicleta care sa te poata lasa in drum atunci cand cedeaza.

Lantul se poate rupe pe neasteptate. Ce semne ai vrea sa dea?
argon
QUOTE(Laurentziu83 @ 20 Jun 2013, 19:43)
Lantul ala nu da si ceva semne cand e sa cedeze? Ca am o vaga impresie ca mai pot ceda si alte 1000 de chestii la bicla cand esti la mama naibii.
*



Cand da lantul semne, ia dupa el si pinioanele si foile, iar alea costa sute de lei, lantul se masoara cu sublerul si cand trece de un punct se schimba. Iar cu 42 de lei nu stiu ce stift iti iei, ca eu am gasit spre 100 ceva de nivel mediu.
Markos
QUOTE(Serpico @ 19 Jun 2013, 22:29)
Combinatia foaie mare-pinion mare trebuie evitata.
*


Valabil și pentru foaie mică - pinion mic.
melcu
Extremele il fac sa se uzeze si automat sa cedeze mai repede. Pe langa asta toceste si foarte urat dintii de la foi si pinioane.
Pentru ture la Cuca Macaii se recomanda un minim in rucsac: leviere, o camera (excentricii pot avea si un cauciuc foldable), pompa, un lant , un set de imbusuri, placute de frana , bani si ceva mancare+apa. You'll never know!

Si apropo de rupt lanturi, anul trecut pe DN7C aproape de Cascada Capra pedalam ca un zmeu in picioare. Si sa vedeti ce sexy e ta iti pocneasca lantul cand esti in picioare si-n rampa .... daca nu aveam SPDurile dadeam cu mostenitorii de cadru urat de tot.
Laurentziu83
Lantul a fost 42 de lei (Decathlon), pinioanele spate (7, pe filet) 35 lei la Bikexcs, pinioanele fata naiba stie, o fi vreo 50 de lei, manopera o mai fi vreo 50 de lei. am bagat pana acum mai bine de 700 de lei in bicla, asa ca nu mor de 100 de lei cheltuiala. La pinioane mai degraba mi-e frica sa nu se rupa clicketul, la un MTB de l-am avut prin 1997 a crapat clicketul dupa 2 saptamani, iar la asta n-am reusit sa desfac pinioanele sa-i vad starea.
Vorba aia, degeaba protejez lantul daca imi crapa clicketul.
Pana ajung sa crape astea, nu cred ca va mai fi bicla in posesia mea, astept toamna sa-mi iau alta cu frane hidraulice pe disc, poate prind vreun SH rulat doar prin parcuri. Si poate si un suport de la Thule. wink.gif
Markos
QUOTE(Laurentziu83 @ 21 Jun 2013, 12:40)
poate prind vreun SH rulat doar prin parcuri.
*


Vorbeste cu argon.
Laurentziu83
Nu, ca ale lui sunt scumpe la piese, un lant e peste 100 de lei. tongue.gif
b76bgaarh
se da decat pe bici noua, mai nou.
Serpico
QUOTE(Laurentziu83 @ 21 Jun 2013, 11:40)
Vorba aia, degeaba protejez lantul daca imi crapa clicketul.
*


In asemenea cazuri, poti improviza in felul urmator: legi (cu coliere din plastic sau cu sarma) pinioanele de spite si transformi bicicleta intr-un fel de fixie.
nasty
ce piste s-au mai facut prin Bucuresti?
ca e clar ca trebuie facute, urmariti cu atentie 6 min si ceva, un video:

http://adevarul.ro/news/bucuresti/video-in...56fb/index.html
Markos
QUOTE(nasty @ 6 Aug 2013, 13:29)
ce piste s-au mai facut prin Bucuresti?
*


coffee_spitsk.gif
Laurentziu83
Au facut pista de la Arcul de Triumf la Aviatorilor, mai mult mai incurca, deoarece ma pun sa urc pe trotuar.
Eu unul m-am obisnuit sa merg pe carosabil, acum in perioada de concedii chiar am redus timpul de deplasare cu bicicleta de la 30 de minute la 25 de minute pentru cei 9.5 km pe care ii am de acasa pana la servici.
Azi mi-am luat si aparatori de noroi care acopera roata spate pe 180 de grade si roata fata pe 90 de grade, ramane de vazut cat de eficiente vor fi cand vor incepe ploile.
Markos
QUOTE(Laurentziu83 @ 10 Aug 2013, 16:39)
Au facut pista de la Arcul de Triumf la Aviatorilor
*


Or fi refăcut-o, că pista aia de de câțiva ani buni (pe trotuar). Eu ziceam despre vreo pistă nouă, nemaivăzută.
melcu
Hmm stiu ca era ceva articol cum ca toate pistele au fost scoase din functiune.

Sau ma insel !?
Laurentziu83
Cred ca le-au redeschis pe cele ce puteau fi folosite astfel. Piata Victoriei-Piata Aviatorilor e chiar marcata (semnul rotund albastru de Pista pentru biciclisti) iar bordurile au fost coborate, insa bulangiii nu le-au coborat complet, lasand 2 centimetri de la asfalt (ma rog, pavaj) la trotuar. La Piata Aviatorilor pista se termina intr-un chiosc, tipic romanesc, asa ca mi-am bagat picioarele si m-am intors pe carosabil restul drumului pana in Baneasa.

Decat piste dintr-astea, mai bine deloc, am o scuza sa merg pe carosabil, macar merg cu viteze decente si nu incetinesc la tot pasul. Iar cand fac zilnic 20-30-40 de km chiar nu-mi convine sa ma plimbe primaria intre carosabil si trotuar dupa cum i se scoala ei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.