Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: AJUTOOOOR!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SebyAvrig
...dupa un drum scurt cu masina ~5-8km...ajung in spatele blocului,o parchez si mi se pare mie ca relantiul nu suna destul de "rotund" si am zis sa umblu un pic la surubu de amestec(ala cu arc de sub cel de relanti).Cu motoru pornit am inceput sa invart de el(inspre inchis) si ma tot duceam in spate la esapament sa vad daca da rateuri.prostu de mine am oprit motoru,am strans de tot surubu de amestec si am desfacut 1,5 rotatii(asa parca am citit pe aici...).si sa vezi...nici vorba ca mai porneste...
am desfacut iar surubul cam cum era inainte dar tot nu vrea sa porneasca.(dupa ce las cheia de nu mai invarte demarorul din carburator iasa ca un abur cu presiune)de inecat ma gandesc ca nu am inecato...ca nu iam dat decat un sprit,doua...
CE SA II FAC ACUM???
apollo
scoate bujiile si acel plastic negru care vine deasupra carburatorului si las-o asa vre 30 de minute.e posibil ca fie inecata.

si treaba cu 1.5 ture cand ai desfacut surubul de dozaj, difera de la masina la masina.

te-as sfatui sa-l desfaci mai mult.
KTC
Daca e deja innecata las-o 10-15 minute sa se mai evapore benzina din motor.
Daca o chinui in continuare n-o sa porneasca deloc si omori bateria, electromotorul, etc.
Si surubul de aer (amestec) se desface 5-5.5 ture
SebyAvrig
pai cum so inec???doar din cauza ca am umblat la surub???ca nu iam dat pedale aiurea...sau fiindca iasa "abur" din carburator,asta ar insemna?
nu am cheie de bujii... sad.gif cum pot sa fac altfel... sad.gif
apollo
scoate "gatul de lebada" de pe carburator si las-o asa.

tu strangand acel surub ai redus din aer si ai dat benzina mai multa.de aici s-a inecat.
SebyAvrig
aha...mersi mult.ui acum ma duc...dupa o ora vin si va spun daca a pornit!

21 Mar 2008, 16:41:
gata,lam scos...cand ma uit inauntru carburatorului...acolo pe fund este(dar foarte putin) asa ca o ceata alba...ca un fum...cat timp sa o las asa?trebuie neaparat sa scot si bujiile...sad.gif ca nu am cheie...

21 Mar 2008, 17:48:
incredibil...tin sa va multumesc foarte mult!deci am strans surubu cu pricina la max,am desfacut exact 5,5 rotatii si am lasat o ora gatu de lebada scos.o pornit la prima cheie si merge furmos pot sa zic relatinu + zero rateuri in esapament!MULTUMESC!
SSilent
in carte scrie sa-i dai drumu la surubu ala 2.5 ture, dar dupa cum au spus si colegii mai sus difera de la masina la masina, io il aveam desurubat 2.5 ture si aveam amestec prea bogat smile.gif (la relanti)
Minel
QUOTE(apollo @ 21 Mar 2008, 16:25)

tu strangand acel surub ai redus din aer si ai dat benzina mai multa.de aici s-a inecat.
*



Surubul acela ii pentru reglarea cantitativa a emulsiei , nu a aerului wacko.gif

Amestecul vine gata dozat de la tubul emulsor si de la jiglerul de relanti ,

SebyAvrig
nu stiu io ce regleaza,cert ii ca dupa ce am desurubat 5,5 rotatii merge bine fara rateuri in toba...nu mai am curaj sa umblu la el biggrin.gif
tzepesch
bai fratilor dar voi nu stiti metoda la demaror? auzi, sa stai sa se evapore, hahahhahahaha

no offence, dar daa ati fi avut oltcit, nici dupa 1 sapt nu se evapora.

scoti bujiile, dai la demaror de 3-4 ori sa se duca amestecul din camera de ardere, cureti bujiile cu carpa, eventual le mai reglezi daca consideri, le pui la loc si pleci.

auzi... ahaha sa se evapore... nu zic nu, dar iti cresc urechile pana se intam pla asta.

surubul il strnagi la maxim, si-l desfaci 2.5-3.5 ture maxim... apoi reglezi la cald la turatia ce mai mare si mai "rotunda"
ATM
Cinstit si corect. Si la mine se mai intampla sa se mai innece...si daca tot curat bujiile, odata innecate, pun si demarorul in functiune. Mare curent nu consuma, ca fara bujii n-are compresie, si arunca afara instant vaporii de benzina de pe traseu.
Acuma, in cazul de fata, colegul coforumist cu problema nu avea cheie de bujii... deci a mers mai bine cu gatul de lebada. Dar e de tinut minte si faza cu demarorul.
tzepesch
in cazul asta, da, e mai complex...


eu am o minitrusa la motor, 2 surubelnite mari - si +, 3 chei mici 7-10, 2 tubulare duble, 9-12, o cheie de bujii, o lampa de control, o bujie rezerva, piulite, suruburi, saibe, silicon rosu, alcool izopropilic intr-un recipient de eferalgan, smirghel fin, carpe, clar... si asta e

a, plus obligatoria trusa de scule din portbagaj., de pe rezervor, deci mi-e greu sa ajung la ea daca nu scot tot din portbagaj.
KTC
da, surubul ala difera de la masina la masina.
Normal ar trebui reglat ca la carte ca sa nu-ti consume aiurea si sa mearga si frumos. Daca zici ca merge ok sa fii totusi cu un ochi pe consum sa nu fie prea exagerat. Daca cosumul o sa ti se para prea mare o sa trebuiasca sa-l reglezi iar smile.gif

PS: motorul fiind in 4 timpi, in orice pozitie s-ar tot timpul din 2 cilindri o sa se evapore benzina pt ca or sa fie deschise supapepe de adminise si evacuare ... iar ceilalti doi se opresc in ardere si compresie (deci cu supapepe inchise).
2 din 4 tot e ceva smile.gif

Daca vrei s-o scoti pe toata desfaci si bujiile.
SebyAvrig
da,stiam de faza cu "datu la automat" atunci cand ineci motoru.stiu cand miam luat masina ca am inecato si un vecin mia "dezinecato" si stiu ca ma pus sa dau la cheie putin(dupa ce a scos bujiile)...acum s-a rezolavat...am lasat doar carburatoru deschis sa intre aeru am asteptat o ora si a pornit.insa nu stiu cat de mult poate sa influenteze consumul,acel surub.citeam pe un topic ,ca nu influenteaza decat consumul al relanti... nedumerire.gif
uite aici un quote de pe topicul respectiv:
QUOTE
da..perfect adevarat...dar tu vrei consum redus la relanti? ca surubul ala aia face, emulsia la mersul in gol...

Ca sa lamurim pentru totdeauna..surubul ala e NUMAI pt mersul in gol...si nu influentiaza consumul..consumul este dat de jiglere.
Surubul ala se ocupa de consumul NUMAI la relanti.

Singurul inconvenient ca sa zic asa, e ca daca amestecu e prea sarac, adica inurubat surubu prea mult, de la relanti cand accelerezi s-ar putea sa dea in nas, dar in sarcina se comporta in mod normal, consumand la fel .
bogdangl
Adica cum? ca la mine e insurubat putin, cred ca maxim 2 ture(e insurubat), si nu mi se pare ca consuma mult( chiar sunt foarte multumit de consum), si nu am nici un fel de problema, o ia la prima cheie. Inseamna ca daca il insurubez mai tare voi avea consum si mai mic? ohmy.gif icon_mrgreen.gif
SebyAvrig
QUOTE
Adica cum? ca la mine e insurubat putin, cred ca maxim 2 ture(e insurubat), si nu mi se pare ca consuma mult( chiar sunt foarte multumit de consum), si nu am nici un fel de problema, o ia la prima cheie. Inseamna ca daca il insurubez mai tare voi avea consum si mai mic? ohmy.gif

pai daca citesti mai sus pe topic zice cineva ca gradul de insurubare a acelui surbub difera de la o dacie la alta...biggrin.gif...si am zis,nu influenteaza consumul in sarcina,doar la mersul in gol (relanti)...
PH-06-BOA
N-are influienta la consum, ci doar la mersul in gol. Il reglezi pana merge fara ezitari,rateuri...
Cand se ineaca, mai simplu, daca nu e pontoul defect si nivelul mare, apesi acceleratia la fund, o ti acolo 3-4 min, dupa care dai la cheie, fara sa misti acceleratia. La turatia aia mica, va trage mult aer si dupa cateva ture va porni, si ii reduci brusc acceleratia pentru a nu o supratura.
BeciAcustic
La surubul acela se umbla numai cand motorul este pornit ca sa iti dai seama de turatia si mersul corect al motorului.... oprind motorul ai facut o prostie foarte mare.... daca lasai pornit... observai imediat ca iti moare motoru cand ai dat prea mult de surub si dadeai inapoi ... asa... s-a dus.... data viitoare sa faci chestia asta cu motorul pornit si la temperatura optima de lucru ESTE F IMPORTANT.... nu il regla la 40 grade ca nu faci nimic... astepti tmp optima si apoi reglezi ....daca nu te pricepi mai bine rogi pe cineva ... majoritatea stiu si e treaba de cateva secunde....Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.