Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Troncane in decelerare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
argon
de cateva saptamani, doar in decelerare in frana de motor, sau nu neaparat decelerare, si mers constant bagata in viteza, dar fara sa accelerez , se aude un trocanit pe stanga fata, cam in pedalier, cum accelerez dispare, cum o scot pe liber de asemenea, dar nu troncane deloc la accelerarea in pe drept sau in curbe, nici stanga nici dreapta. De asemenea cateodata acelasi troncanit apare in treapta de mers inapoi, dar numai la plecarile mai in forta. De la ce poate sa fie? planetara? unsure.gif tampoanele motorului si cutiei sunt bune.
BZN
Eu zic ca e articulatia dinspre cutie a planetarei, "tripoda"... chiar daca sunt sanse minime controleaza si bucsele tirantului.
Baga in viteza, si incearca sa ii faci un balans prin impingere cu mana , puternic ,si vezi cel mai bine de unde vine zgomotul.
mircea.a
Verifica daca mai ai splintul la planetara. Poti sa faci si un test. Ridici masina pe cric, (e preferabil o capra mai sigura), pornesti motorul si bagi in viteza. Poti astfel sa verifici si eventualele jocuri de la planetara.
argon
mi-am adus aminte ca acum cateva saptamani am dat cu scutul mai tare intr-o bordura, posibil sa se fi deformat, si da in galerie..asa se explica aparitia bataii doar la marsarier si decelerare-coboara putin motorul de față blush.gif


nu e de la scut...o sa ma uit dupa stiftul ala, lipsa lui poate da asa simptome? am mai observat o chestie, trag frana de mana, nu de tot, cat sa mai mearga putin, si incerc sa plec in marsarier, aunci troncane ca naiba, se simte in podea wacko.gif
BZN
Tampoanele sunt bune, dar cele 3 suruburi ale jugului cutiei? Daca se aude in podea , poate sa fie chiar si din esapament, nu neaparat din saxofon, una din doua!
argon
suruburi ok, am verificat stifturile planetarelor, par OK, dar, pe stanga tripoda are putin joc pe axul cutiei, semn ca stiftul nu e tocmai ok(sau se misca cu tot cu ax?! ), am dat sa scot stiftul, miezul e OK, dar marginea aia despicata pare rupta, care ar fi principiul stifturilor astea de planetare, ca am uitat de cand nu am mai avut de furca cu asa ceva wacko.gif E o camasa despicata, si goala pe dinauntru care se introduce in lacas, si se baga un miez sa o fixeze? cum schimb stiftul cu unul nou, in sensul de cum il dau pe ala vechi afara?!


PS daca bag un marsarier mai in forta face ca toti draci, parca tarai ceva dupa mine wacko.gif la accelerat normal e totul OK, si in curbe, nici un zgomot suspect...cand am lasat acceleratia, zdrangane de numa...
BZN
Numa-numa...Ehee cate am dat afara CU UN CUI! Nu cred sa fie din cauza stiftului... E posibil sa fie din CV, eu am avut EXACT aceste manifestari ,ce pot sa iti zic e ca am avut o pb cu rulmentii situati pe axele canelate ce ies din cutie...
cosminus
Stiftul il bati afara cu un dorn, dar sa nu fie conic. Eu aveam de la bunicul meu unul numai pentru planetare, cu umar, partea mai subtire era cat stiftul de lung si cam 5 mm grosime. Stifturile sunt ca doua tevi, crestate pe lung, care intra una in alta. Ca sa le bagi inapoi, introduci stiftul mic in cel mare jumatate si le bati cu un dorn mai gros pana la nivel. Taieturile le pui pe parti opuse. Stifturile cred ca se foarfeca din cauza jocului. Daca scoti planetara sa ai grija ca gaura la stift nu este pe mijloc
argon
Dorn nu am, asa ca o sa incerc cu un cui de grosimea potrivita, cu varful retezat, sa nu fie conic. o sa mai ma uit pe dedesubt, poate da toba pe undeva, desi zgomotul vine din fata, si nu din partea dreapta pe unde trece toba..cine stie..
BZN
QUOTE(argon @ 23 Mar 2008, 19:01)
PS daca bag un marsarier mai in forta face ca toti draci, parca tarai ceva dupa mine wacko.gif  la accelerat normal e totul OK, si in curbe, nici un zgomot suspect...cand am lasat acceleratia, zdrangane de numa...
*


Parca aud si acum zgomotul..., sigur e din cutie! Dau garant! biggrin.gif
argon
de unde stii ca nu e din tripoda, mai ales ca are joc fata de axul planetarei!?
BZN
Ia vezi primul post, n-am zis de tripoda?
Totusi am patit ASTA acum 2 ani, si stiu sigur ca stiftul era la locul lui... e din cutie dupa ce zici aici :
PS daca bag un marsarier mai in forta face ca toti draci, parca tarai ceva dupa mine la accelerat normal e totul OK, si in curbe, nici un zgomot suspect...cand am lasat acceleratia, zdrangane de numa...
Plus ca nu excluzi faptul ca tripoda NU are joc fata de ax, posibil sa fie joc in alte lagare...
argon
nu face doar in marsarier, ci atunci cand planetarele sunt solicitate in sens invers...

Nu stiu de unde sa incep, o las asa sa vad cum se comporta pe viitor?
BZN
Exista pe ax, un rulment care se strange cu o piulita de aluminiu mare,are niste "dinti"pe ea, cca 12 cm diametru. E, asta mie mi s-a desfacut din cauza ca a cedat siguranta ei si am ramas in drum asa ca...Dupa asta, din cauza ca nu am putut schimba inelul exterior al rulmentului care este conic (seamana cu cel de la roata din spate) a aparut ACEST zgomot.
diaconuliviu
Incepe pe o rampa cu verifiarea jocurilor obisnuite (tiranti, axe brate,etc), apoi jocul planetarei si al cutiei.
argon
jocuri "obisnuite" nu sunt, planetara are joc, am spus mai devreme, si axial si longitudinal, in partea dinspre cutie, la roata e OK...

Update: am mai testat in dimineata asta, in franele violente de motor nu face, decat in alea mai lungi si mai line, in viteza 4 de exemplu, deci accelerez in a patra pana la 70, si o las, troncane, bag a treia, deci frana mai violenta, nu face, decelereaza normal, fara troncanituri...
einstein1984
QUOTE(argon @ 24 Mar 2008, 09:45)
da, daca ati observat in posturile ulterioare era corect, daca n-ati observat, puteti spune ca am corectat dupa fara edit, don't care wink.gif  Daca va pricepeti si la altceva inafara de bagatul de seama, veniti cu idei..
*


Idee: renunta la estate, ca e si ea batrana si ia-ti masina,
argon
hint: uita-te la avatar biggrin.gif


Nu asta e ideea, problema trebuie rezolvata..
BZN
Asa e ca zgomotul este cam acelasi cu cel facut de o motocicleta cand reduce acceleratia? Jocul axului canelat trebuie sa fie insesizabil...
argon
zgomotul e ca o bataie in podea, exact cum se aude in curbe cand ai planetarele varza, dar la mine nu se aude in curbe, ci in conditiile sus mentionate..
Muttley
Bre, pune-te la un drum lung, de preferat prin pustietate. Garantat o sa-ti crape ceva si o sa te manace lupii flamanzi si vulturii.

O idee... Ca sa afli daca e din planetara sau nu, schimba-le-ntre ele.

- daca e din planetara stanga, troncaneala se va muta in dreapta si se va manifesta la accelerare sau la frana de motor la mersul inapoi.

- daca nu se schimba nimic, e din cutia aia de estate.



Totusi iti recomand cu caldura sa-ncerci sa ramai in pana in mijlocul pustietatii wink.gif
BZN

Inca o data ( vb lu' Cristoiu biggrin.gif ),99 % problema este din cutie... NU este bataie in podea! Atunci cand reduci viteza lin, exista un moment in care componentele cutiei nefiind solicitate, se "destind" daca pot spune asa, si vibreaza. Este posibil ca huruitul sa il simti si in levier , daca ai ,sa zicem, 90 km/h cand incepe sa se manifeste.
argon
se pare ca a fost 1 % biggrin.gif am urcat masina pe rampa, si m-am uitat, toba de coborare era la 2 mm de traversa dintre lonjeroane(unde se prinde si scutul), am dat scutul cu traversa jos, am pus cate o piulita intre lonjeroane si traversa, sa o distantez, am pus traversa si scutul, si piulita finala de strangere, nu mai face deloc, totusi, am observat ca toba e cam aproape(5 mm) si de bara antirului, dar daca nu mai sunt troncaneli, nu atinge...
emircea
Domnu', condoleante pentru estate, se pare ca-si schimba proprietarul.

Ma bucur ca s-a rezolvad problema fara escapada in pustietate. biggrin.gif

E cam ciudat totusi sa fie galeria asa de jos, nu cumva s-a rupt suportul motor din partea cu galeria? E mai slab facut si are obiceiuri din astea, proaste.

Cand mi-am dat jos motorul original de pe masina, suportul era bine forfecat. De-a lungul timpului suportul acela mi-a tot facut sictire, suruburile se slabeau si ma trezeam cu el desfacut cand mi-era lumea mai draga.
argon
Nu-si schimba nici un proprietar, ramane, nu e rupt nimic, cred ca s-a indoit traversa, cum spuneam am frecat o bordura...si scutul era indoit, dar l-am indrepatat cu alta ocazie...poate si teava de coborare din galerie e stramba, e originala saraca, s-a mai deformat cu timpul... Si bascula inferioara dreapta e toata julita, s-a frecat bine...drumurile din Romania...
emircea
Teava aceea de la galerie nu prea se indoaie daca n-are motive. In fine...

Daca estate-le nu-si schimba apropitarul, de ce nu l-ai lasat cum era in avatar? Si de ce in poza e un clio in prim plan (sau ce-o fi), cu un estate in plan indepartat?
argon
nu a fost niciodata esteitu' in avatar wacko.gif gata cu offtopicul dry.gif
argon
revin blush.gif

poate sa-mi spuna cineva pasii pentru schimbarea de unul singur al acestui suport? cat mai simplu, mai exact cum sprijin motorul...tamponul de cauciuc e bun, nu intentionez sa-l dau jos.. De fapt motorul nici nu mai trebuie sprijinit, ca se sprijina prin galerie in straversa si bara stabilizatoare wacko.gif
ydaniel
ala e suportu de motor pe dreapta.
unu nou e cam 20lei- vezi sa fie de uzina.dai jos scutu,ridici un pic motoru cu ajutorul unui cric,il desfaci pe cel vechi,il montezi pe cel nou.
argon
Cred ca stiu si singur ce e biggrin.gif deci 20 ron suportul, fara tampon?! sper ca nu trebuie sa demontez electromotor sau altceva. Cric hidraulic am, pe ce parte a motorului e mai bine sa-l sprijin? Pe galerie e OK? sa nu se indoaie, sau ceva..
ydaniel
pai cel mai bine e sa ai rampa;).bagi o bucata de lemn intre baie si cric,ridici incet(nu mult) si cu atentie.ai scule?asta e important,ca e cam ''tricky" operatia.ar fi bine sa iei si tampon nou,dar numai daca mai gasesti de rolast.
argon
ce scule? blink.gif trebuie o inelara cotita de 13, si inca una mai mare, pentru piulita de la tampon, m-am uitat, si blocul are o polita de sprijin in colt, nici nu trebuie sa dau scutul jos, sau sa ridic de baie..
ydaniel
laugh.gif foarte bine atunci.spor la treaba!
ai scut mic?
si daca mai astepti putin,poate te ajut icon_mrgreen.gif cool.gif wink.gif
argon
Suport dreapta de Conex-11 ron.

Suport dreapta de Uzina-25 ron.


Decat sa iau de Conex, mai bine il lasam pe ala vechi rupt, asa ca am luat de uzina, a trebuit demontat scutul termic de la electromotor, priza de aer cald de la galerie, si cam atat, Mai complicat a fost sa strang surubul dreapta jos de la suport, ca nu intra inelara cotita, dar am facut rost de o tubulara cu o prelungire la fix, ca nu intra cu prelungirea clasica..locul fiind foarte stramt, in conditiile in care nu am dat jos electromotorul.
ageana
Aceeasi problema o am si eu de ceva timp. Exact aceeasi problema.
Cat timp ti-a luat? Poate ma apuc si eu in weekend.
Cum ai ridicat motorul?
argon
blocul motor are in partea din fata mai spre stanga(cum privesti din fata masinii), chiar unde se imbina cu baia, o buza de vreo 2 cm, unde poti sprijinii cricul la fix, daca ai scut mic, si cric hidraulic nu-l dai jos, ca nu e nevoie, ridici motorul, si demontezi suportul vechi, iti trebuie fixa si inelara cotita de 13, posibil sa nu intre inelara la toate 3 suruburile, deoarece sunt prea aproape de margine, eu nu am dat electromotorul jos si m-am chinuit putin, daca il dai jos e mai simplu, ca ai loc. Mai trebuie sa demontezi neaparat priza de aer de pe galerie, si scutul termic de pe galerie, mai iti trebuie o inelara cotita(sau tubulara cu prelungire mica) de 19, pentru piulita de pe tampon. Odata dat jos suportul vechi, pui pe cel nou, strangi suruburile , dar nu taraneste sa nu strici filetul in bloc, aici am avut de furca cu surubul dreapta jos, din cauza pozitiei, cheia fixa nu prinde, inelara nu intra, tubulara cu clichet nu intra din cauza prelungirii prea mari, am reusit cu o tubulara cu maner cotit, fara prelungire...mi-a luat o ora in total..bafta, si nu mai amana ca faci varza planetara.

EDIT: daca nu dai jos electromotorul, sa decuplezi bateria neaparat, ca mai atingi bornele cu coada cheiilor wink.gif
ydaniel
icon_mrgreen.gif ti-am zis nenea argoane ca ai nevoie de scule.evident nu tre dat jos electromotoru.pt unele operatii ai nevoie de scule dedicate. icon_mrgreen.gif
bine ca l-ai schimbat.
ageana
Merci argon, o singura intrebare, ce legatura are planetara cu toata treaba asta ?
Merced
Nicio legatura. Se pare ca troncanitul provenea din alta parte si probabil ca a disparut odata cu schimbarea suportului.
argon
Zgomotul meu nu era de la planetara, dar legatura e ca motorul sta intr-o parte, prin urmare si cutia, de asemenea la accelerare si decelerare jocul e mare, si, in timp se duce naibii partea dinspre cutie a planetarei de pe partea respectiva.
emircea
De obicei n-ai treaba cu electromotorul, daca ai loc sa umbli la suruburi cand schimbi suportii.

Eu cand am montat suportii (cel din dreptul electromotorului se agata de galerie, asa ca l-am introdus dupa ce am fixat motorul pe cutie si in celalalt suport) am folosit cricul, peste care am pus o bucata de scandura, sub baia de ulei, sa sprijin si sa aliniez motorul. Scutul era dat jos.

Pana la urma.... tot cu suportul ai avut probleme.... ti-am scris ca galeria nu coboara de nebuna, iar pe partea aia suportul are prostul obicei sa se rupa. Eu am folosit un suport mai vechi, cu care am fost la un amic si i-am intarit sudurile... evident, sudura in argon biggrin.gif .
ydaniel
icon_mrgreen.gif suportu ala se rupe de obicei cand se schimba ambreiaju laugh.gif
cine stie,cunoaste cool.gif
mitu2002
Ba are legatura suportul ala cu planetara in momentul in care motorul nu mai este sustinut de tampon se lasa pe partea restectiva pina saxofonul se sprijina in scut Anul trecut am pati-o io cu 2 palnetare care sau dus in 300 de km una deteriorata f tare irecuperabila din cauza de suruburi rupte la tampon (culmea pe aceiasi parte cea cu electromotorul) plus ca a doua planetara batea de noua din cauza pozitiei ciudate in care statea Adica mereu intinsa existind riscul ca la un hop +curba sa iasa din lalea
Dupa inlocuirea tomponului a disparut bataia plus ca intra in viteze super bine fata de inainte (cind nu reuseam sa gasesc mersul inapoi)
ydaniel
mellow.gif ai perfecta dreptate.am mai intalnit un asemenea caz. wink.gif
Hacker
unsure.gif Am cautat un topic mai potrivit problemei mele pentru a nu deschide altul.

Problema mea e in felul urmator. Am un troncanit slab si putin sesizabil de cand am dat intr-o groapa prin Bucuresti. Se manifesta nu mai la plecarea de pe loc, si uneori in timp ce accelerez. Este pe undeva pe la roatile din fata sau la cutie ( nu stiu ce sa zic, mie mi se pare la roata dreapta, daca asculti mai atent este langa cutie, se propaga sunetul si nu imi pot da seama de unde vine )
Planetarele nu huruie la hopuri si nici in curbe. In afara de bucsele de bascula am schimbat tot pe fata ( etriere, bielete antiroliu, bielete de directie, pivoti superiori si inferiori, bucse tiranti).
Acum 1 luna am fost cu masina la ITP ( un prieten bun ) si am pus masina pe test sa vad daca mai trebuie schimbat ceva ( atunci nu aveam probleme ) si in afara de bucse de bascula care erau usor deteriorate nu aveam nimic.

Ce poate fi ? Sa fie planetara ? Bucse bascula? Suporti cutie(le-am verificat si par ok)? sad.gif
Minel
QUOTE(Hacker @ 22 Apr 2008, 10:12)


Ce poate fi ? Sa fie planetara ? Bucse bascula?
*



Posibil planetara dar nu la articulatia de la intrarea in fuzeta ci la partea de catre cutie !
Bucsele de la bascula ar trebui sa iti bata mai ales cand treci peste denivelari sau linii tramvai ,piatra cubica etc.
Nu ar strica sa verifici toate piulitele si suruburile de pe puntea fata !
Hacker
Acum am venit de la service si nu au stiut sa imi dea un verdict clar. Eu presupun ca e planetara. Dar cum imi dau seama care din ele, nu se aude ca ar fi stanga sau dreapta, e una din ele.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.