QUOTE(Lord Hades @ 25 Mar 2008, 21:35)
Daca iti faci treaba asta sa imi spui si mie la cat ajungi cu costurile. Eu ma gandesc sa nu mai schimb boxele ci sa imi iau un subwoofer si un Cd player cu iesire 4.1
nu ar fi mai misto decat sa dau banii pe 4 boxe? Unde se monteaza in portbagaj subwooferul?
Recunosc ca am tot zambit de la inceputul topicului si pana la sfarsitul lui , asa ca imi spun si eu parerea .
1. CD-Player cu iesire "4.1" nu exista si nu te mai uita la sisteme de PC ca nu-i acelasi lucru . Exista mp3-player cu iesire prin mufa ISO/EURO si suplimentar sa aiba si mufe RCA IN si OUT . Prin aceste mufe RCA iese sau intra semnal NE-amplificat , adica se baga semnal de la un player portabil sau de la orice alta sursa de semnal neamplificat si se scoate semnal neamplificat pentru statii de amplificare . Daca nu aveti RCA-uri si nici statia voastra nu stie de semnal amplificat , atunci se folosesc filtre hi-low , care scad nivelul iesirii de la 20 w rms la 2 w aprox. . Aceste filtre sunt ok cat timp nu aveti distorsiuni si paraziti pe partea de alimentare , altfel ii veti auzi in difuzoare .
2. Ce legatura are cumpararea a 4 boxe cu cumpararea unui subwoofer si a unui cd-player ?
In primul rand "o boxa" reprezinta un ansamblu de difuzor + incinta , iar ceea ce cumperi se numesc difuzoare , iar daca poti sa le faci o incinta independenta , atunci le poti numi boxe .
Difuzoarele redau frecventele medii si chiar medii-joase , tweterele redau frecventele inalte sau chiar medii-inalte , wooferele le redau pe cele joase , iar sub-wooferele le redau pe cele mai joase , pana la inceputul frecventei vocii umane .
Pe fata poti pune un sistem de difuzoare , adica doua twetere in colturile formate de parbriz cu bordul , doua filtre pentru twetere pentru a nu fi prea tipatoare , iar in usi doua difuzoare coaxiale , in locul celor standard , de preferinta cu diametru cat mai mare ( 13 - 16,5 cm ) si care sa poata fi prinse direct in tabla .
In spate se pot instala doua difuzoare rotunde sau ovale pentru frecventele medii , iar in portbagaj se instaleaza de obicei subwoofer-ul , statiile si alte componente audio sau de alimentare .
3. Problema mare pe care o are Loganul este ca sunetul din portbagaj nu prea ajunge in habitaclu , astfel incat dai sub-ul de-ti sare numarul in parbrizul vecinului , iar tu abia simti vibratiile , iar sunetul de bas este destul de obturat . La hachback-uri este cu totul alta treaba , sunetul trecand fara probleme dintr-un volum in altul .
4. Nu poti avea un sunet acceptabil in masina pana nu faci o insonorizare cel putin locala , adica in locurile in care se instaleaza difuzoarele ( incintele trebuiesc create pentru difuzoare ! ) , iar in portbagaj , pentru a avea cat mai mult sunet si mai putini greierasi trebuiesc izolate toate partile care rezoneaza / vibreaza si pot produce sunete adiacente .
5. Partea de alimentare este f importanta la un sistem audio . In primul rand din cauza pericolului , apoi daca nu este destul de calitativ si bine gandit vei avea fluctuatii si caderi de tensiune nedorite .
Nu poate sa ghiceasca cineva costurile pana nu spui la ce te-ai gandit si la ce te astepti de la instalatie !
P.S. Oare la ce-ti foloseste un adaptor hi-low daca nu ai kituri de instalare statie corespunzatoare , nu ai alimentat bine player-ul , nu ai insonorizat masina si iti faci probleme de 30-50 ron pentru costul acestui adaptor ???