Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: M-am hotarat sa folosesc Biodiesel!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2
Trofin Liviu
Am vazut cateva topicuri despre Biodiesel dar nu se refereau la ce vreau eu sa discut acum. Poate nu supar pe nimeni ca deschid si eu unul!
Desi Biodieselul nu se gaseste la pompa, este folosit pe scara larga de catre agentii economici si nu-i o filosofie de procurat. Asa ca plin de curiozitate am cumparat si eu 20 de litri pe care mi s-a dat un bon care scrie 48 lei! Am stat si m-am gandit, sa-l folosesc, sa nu-l folosesc... apoi am inceput sa ma documentez radmasa.gif ! Si azi dimineata am pus 6 litri in rezervor si am facut un drum de 90 km! Nici o modificare in comportament. Motorul merge absolut la fel! Folosesc motorina de la Rompetrol( ma amagesc cu cardul lor Fill and Go cu 450 lei vechi discount tongue.gif ) si de multa vreme aditiv de motorina Metabond Megasel. Cred ca ma mananca pe undeva... biggrin.gif , dar va tin la curent!
Ps. Masina e cea din semnatura!
C a t a l i n
De unde ai luat?
tarzy
vreau si eu ... de unde se poate lua?
Trofin Liviu
De la o ferma agricola care foloseste si care in curand isi va cumpara instalatie si va produce ea insasi biodiesel. Nu e mare filosofie. Am avut de ales intre 2 sortimente unul mai inchis la culoare( arata urat chiar si mi s-a parut vascos dar era mai ieftin) si unul mai deschis la culoare ( mi s-a parut mai subtire cica mai bun pentru auto). Ei spera sa poata sa produca pentru necesarul intern si sa poata sa scoata la vanzare! Firma de la care cumpara actualmente cica il aduce de la Galati dar mai multe nu stiu si nu cred ca vinde la litru...
ady85btz
esti de apreciat pentru curajul de a-ti folosi masina pe post de cobai biggrin.gif
tarzy
eu vreau sa pun in aro ... rezervorul are 90 de litri ... daca crezi ca se vor baga da-mi si mie datele de contact

a ... sper sa fie ceva aproape de Bucuresti ...
argon
Motorul 1,9D merge si cu ulei trafo sau de mop, dar trebuie diluat cu motorina, le fel biodieselul, daca bagi nediluat, iti dau vreo cateva mii de km, dupa o sa bagi la bani in masina de 10 ori cat ai economisit, la Aro merge si nediluat, are motor de motor.
Trofin Liviu
Am pus 6 litri peste cei aproximativ 35 de motorina din rezervor. Vreau sa vad cum s-ar comporta la un raport de 10 Bio/ 30 Motorina mai mult nu ma risc. Sa vad si consumul pentru ca nu cred ca fac vreo economie. Eu merg cu 4 si ceva la suta deci nu vad economia adaugand si pretul aditivului de care nu ma lipsesc ies cam pe la 0 beneficii. Dar incerc sa vad cum e. Am sperat sa fie mai ieftin Biodieselul si din ce m-am documentat nu e indicat sa merg cu mai mult de 30%.
einstein1984
Culmea e ca pompa de injectie se strica de la carburant prost, nu motorul in sine (adica mecanism motor sau chiulasa).
Vezi ca daca biodieselul e prost, are mult metanol. Si ala maninca garniturile.
Trofin Liviu
Daca sunt din cauciuc natural. Asta am aflat-o acum cateva ore, sper sa nu fie. Dar cica nu se mai fac garnituri din cauciuc natural tocmai pentru asta. Cica pompele Lucas de care am si eu s-ar preta la bio dar nu mai mult de 30%.
BlaueCorsa
Nu e tocmai relevant in cazul de fata, dar in caietul de service scrie clar (cel putin la modelul meu):
nu este permisa utilizarea combustibililor diesel maritimi, a uleiului pentru incalzire, a combustibililor diesel fabricati integral sau partial din plante (de ex. biodiesel, RME sau ulei de rapita), acvasol sau emulsii motorina/apa similare..

Probabil ca si la dCi-uri apar instructiuni similare...
driverx
Da ma, conspiratie mondiala, protectionista pentru combustibilii fosili.
ydaniel
eu as baga si 100% biodiesel.motorina alpin de la OMV a ajuns azi la 4,5 lei/litru 173.gif 251.gif nono.gif hiptnotizat.gif
IsNa
Componente de cauciuc natural nu se mai filosesc de mult, pt. simplul motiv ca cel sintetic e mai ieftin.
Dar metanolul mananca si caucuicul sintetic. Cel natural era atacat si de bio-diesel (metil-esteri ai acizilor grasi).

La un diesel simplu cu sistem de injectie "clasic" (deci nu CR sau PD) nu prea risti mult cu BioDiesel, !! daca e bun !!.

Daca nu e fabricat cum trebuie poate avea apa, metanol, si multe impuritati, si atunci e f. periculos.
Verifica producatorul sa aiba macar certificare ISO (ceea ce nu e putin de cerut de la un producator mic).
Trofin Liviu
In experimentul meu pot sa fac o prima observatie! Desi nu am ajuns la concentratia de 30% pot spune ca masina e mai lenta. La 120/h am simtit ca nu mai are vlaga. La rece e chiar enervant de lenta. Relantiul e uniform si urcarea in ture la fel dar am senzatia ca parca nu are aer. Si filtrul de aer e nou. Vreau sa - i fac si proba de cosum si sa-i cresc concentratia de biodiesel.
AR-18-MOS
Vezi sa nu apara alte probleme ... wink.gif
Trofin Liviu
Nu am senzatia ca se intampla ceva anormal. Dadeam vina pe biodiesel dar am descoperit ca masina merge infranat. Un tambur mi-a fript un deget. Asa ca trebuie sa merg la service si sa remediez problema. Din pacate nu am facut drumuri atat de lungi sa pot sa fac experimentul mai repede!
argon
QUOTE(Trofin Liviu @ 26 Mar 2008, 16:43)
In experimentul meu pot sa fac o prima observatie! Desi nu am ajuns la concentratia de 30% pot spune ca masina e mai lenta. La 120/h am simtit ca nu mai are vlaga.
*




ma scuzi, dar la 62 de cai si 128 Nm este lenta si pe motorina 100%...la 120 km/h nu mai are vlaga orice i-ai pune..nu e facuta ca masina de fuga, ci de economie.
einstein1984
Garniturile in sistemul de alimentare sunt dintr-un polimer numit Viton parca, facut de DuPont, care e compatibil cu biodiesel.
Pompele pe Logan DCi sunt Delphi, nu Lucas. As recomanda sa intrebi la ferma care produce biodielselul daca au si un buletin de analiza pentru el, sa vezi cata apa si metanol are prin el.
darius
QUOTE(argon @ 27 Mar 2008, 07:16)
ma scuzi, dar la 62 de cai si 128 Nm este  lenta si pe motorina 100%...la 120 km/h nu mai are vlaga orice i-ai pune..nu e facuta ca masina de fuga, ci de economie.
*


Din nou Argon tre sa faca el remarci la adresa motorului astuia,e vorba de biodiesel in topic nu despre putere si Nm,si stai tu linistit ca are vlaga si la 120 numai vorbi aiurea,pana la 140 urca binisor...
Trofin Liviu
A mea pe motorina curata la 140 incepea sa devina mai lenta. Dar sa revenim la experiment. Am rezolvat-o cu franele si masina merge bine. Un pic, doar un pic mai lenesa. Cred ca in week-end trec la etapa a 2-a crescand concentratia la 30 %. La 15% deci nu are nimic si MERGE. Sunt curios de consum...
Executron
QUOTE(IsNa @ 25 Mar 2008, 13:52)
La un diesel simplu cu sistem de injectie "clasic" (deci nu CR sau PD) nu prea risti mult cu BioDiesel, !! daca e bun !!.
*



Ca fapt divers. La passatul meu 1.9TDI sistem PD scrie si in manual si la busonul de alimentare ca SE POATE folosi Biodiesel fara prob.

IN SCHIMB la Passatul nou (B6), 2.0TDI tot tehnologie PD scrie clar si in manual si pe buson ca NU se poate folosit Biodiesel.

Deci nu doar cele cu injectie clasica sunt "biodiesel ready" happy.gif

P.S. Si eu sunt revoltat de cresterea de peste 15% a pretului la motorina. (am doua bonuri. unul din 22.02 la pretul 3.7 RON/litru si pe 25.03 e 4.3 RON. Aberant.
george_slz
La mine la opel Astra H in manual spune clar NU merge biodiesel in nici o concentratie.
argon
QUOTE(Trofin Liviu @ 27 Mar 2008, 22:07)
La 15% deci nu are nimic si MERGE. Sunt curios de consum...
*




normal ca merge pe moment, mai vorbim in viitor..sa nu ai probleme cu pompa de injectie..

QUOTE(darius @ 27 Mar 2008, 20:28)
pana la 140 urca binisor...
*




QUOTE(Trofin Liviu @ 27 Mar 2008, 22:07)
A mea pe motorina curata la 140 incepea sa devina mai lenta.
*




140 de pe km sunt 125 toata ziua.
Laurentziu83
QUOTE(ady85btz @ 23 Mar 2008, 19:31)
esti de apreciat pentru curajul de a-ti folosi masina pe post de cobai  biggrin.gif
*


Ehh, la Solenza diesel sau papuc diesel se poate face experimentul asta, la dci-urile lui Reno n-as incerca in ruptul capului.
IsNa
QUOTE(Executron @ 28 Mar 2008, 00:18)
Ca fapt divers. La passatul meu 1.9TDI sistem PD scrie si in manual si la busonul de alimentare ca SE POATE folosi Biodiesel fara prob.

*



Interesant...
Si la mine la Fabia TDI 1.4L, scrie ca la modelul de 70CP e OK, la cel de 80CP nu e permis.

Oricum ramane problema sursei de incredere. Ca daca nu-i fabricat conform standardelor, strica orice motor. Si e foarte usor de fabricat BD, dar nu e usor de fabricat BD de calitate!
einstein1984
QUOTE(Laurentziu83 @ 28 Mar 2008, 09:44)
Ehh, la Solenza diesel sau papuc diesel se poate face experimentul asta, la dci-urile lui Reno n-as incerca in ruptul capului.
*


La alea 2 te asigur eu ca faci praf pompa de injectie. La dci-uri mai ai sanse sa scapi.
In schimb un 300d de la mercedes din 81 rezista mult si bine si cu biodiesel, si direct cu ulei vegetal.
argon
Si Aro rezista, si Golf 2 TD rezista, chiar si SDi-urile mai recente rezista , samd, problema e ca Renault nu statea prea bine la capitolul fiabilitate diesel-uri acum 15-20 de ani cand folosea motorul de pe solenza si papuc.

Ontopic, eu nu as mai baga biodiesel in Solenza, poate ca acum merge, dar mai vorbim in maxim 6 luni- un an..daca sunt pile la service pentru o pompa de injectie pe sub mana, da, dar la cat costa una noua...
tarzy
serios ..... de aia fac papucii cu diesel 200.000 km fara pbe
argon
pe biodiesel???

Si pe motorina 200 000 e nimic, ii faci cu Dacia 1310, desi la papucii de la firma, si nu sunt putini, au aparut destule probleme in primii 60-100 000 km, cum ti-e norocul. Nu e unul sa nu zici ca nu fost umblat in motor, de obicei pompa cedeaza pana in 70 000 km. Soferii iarna se bat pe robotul de pornire, ca-s morti fara, de bujii si relee arse lunar nu mai zic, iar scoaterea EGR-ului e obisnuita, asa ca lasa-ne cu ce ai auzit matale, ca eu ii am sub nas.
Andy_ACS
argon spunea ca dieselurile mai vechi sunt mai putin pretentioase (aro, glof 2) decat cele actuale. Perfect de acord cu el.
200.000 km e normal sa se faca, nu e asa mult.
Nu pot sa imi dau cu parerea daca se defecteaza ceva la solenza 1.9D de la biodiese, nu am cunostinte in sensul asta.

Pentru initiatorul topicului - la ce consum mic ai si avand in vedere ca bagi maxim 30% bioD, ar rezulta ca la 100km folosesti cam 1l biodiesel, deci la 100 km economisesti diferenta de pret intre 1l bioD si 1l motorina.

Crezi ca merita riscul numai pentru atat?

Bafta!
argon
eu am impresia ca doreste sa creasca treptat raportul de biodiesel...si nu-l vad bine..
tarzy


QUOTE(argon @ 28 Mar 2008, 12:58)
pe biodiesel???

Si pe motorina 200 000 e nimic, ii faci cu Dacia 1310, desi la papucii de la firma, si nu sunt putini, au aparut destule probleme in primii 60-100 000 km, cum ti-e norocul. Nu e unul sa nu zici ca nu fost umblat in motor, de obicei pompa cedeaza pana in 70 000 km.  Soferii iarna se bat pe robotul de pornire, ca-s morti fara, de bujii si relee arse lunar nu mai zic, iar scoaterea EGR-ului e obisnuita, asa ca lasa-ne cu ce ai auzit matale, ca eu ii am sub nas.
*



hai sa nu ne facem ca nu intelegem ca poate raman unii cu impresii gresite
pompa, bujii, relee nu e motor ...

nu-ti vorbesc deloc din auzite .... stiu papuc la care motorul a fost "dezvirginat" la 230.000

iar daca tu-mi arati o dacie 1310 cu mai mult de 150.000 cu garnitura de chilasa originala fac cinste cu-o bere

soferi aia a lu' matale ar face bine sa foloseasesac furtune mai mici in sectiune si sa nu mai boteze in halul ala motorina


QUOTE(argon @ 28 Mar 2008, 13:10)
eu am impresia ca doreste sa creasca treptat raportul de biodiesel...si nu-l vad bine..
*



in 20 de minute ma duc la oftalmolog .... vrei sa-ti tin rand si tie?

argon
QUOTE(tarzy @ 28 Mar 2008, 13:21)
hai sa nu ne facem ca nu intelegem ca poate raman unii cu impresii gresite
pompa, bujii, relee nu e motor ...
*




ok, mergi tu fara ele, eu zic ca toate de sub capota adunate dau fiabilitatea unui motor.
Andy_ACS
Back to biodiesel smile.gif

Cam cand se preconizeaza ca va ajunge acest combustibil la pompa (la noi)? Asta daca e vreun gand sa ajunga la pompa vreodata...

Bafta!
tarzy
asa asa .... si becul de semnalizare????!!!!!

si filtrele?

si mai stiu eu ce .... alea tot sub capota sunt

bre .... vorbeam aici de fiabilitatea motorului .... nu a accesoriilor

vad ca-ti plac discutiile in contre fara sfarsit

tu ori nu poti pricepe ori nu vrei .... in amble situatii nu am timp si chef sa-mi toc neuronii


iti doresc multa bafta dar eu nu-ti mai raspund
argon
QUOTE(einstein1984 @ 28 Mar 2008, 11:16)
  In schimb un 300d de la mercedes din 81 rezista mult si bine si cu biodiesel,
*



pacat sa strici biodieselul pe Mercedes icon_mrgreen.gif


einstein1984
Renault nu producea pompa de injectie de la F8q, care pompa fiind cu cap rotativ nu se pupa prea bine la biodiesel si ulei vegetal pe post de carburant. Mai zic odata, biodieselul nu strica cilndri, pistoane sau arbori cotiti, ci pompe de injectie si injectoare.
LC_TM
De ce nu se pupa cu Biodiesel sau ulei vegetal? huh.gif
Spui ca nu se pupa,dar nu vad sa iti sustii afirmatia,eu chiar ma mir ca nu se pupa. Vreau sa stiu de ce nu se pupa? smile.gif
einstein1984
Ca dupa o perioada relativ scurta de functionare se duce pe apa sambetei pompa de injectie. Pur si simplu nu e compatibila. Au incercat unii si au aflat?
Pompele cu elemente in linie in schimb sunt mai tolerante.
darius
QUOTE(argon @ 28 Mar 2008, 07:00)
140  de pe km sunt 125 toata ziua.
*



Or fi 125 toata ziua dar iti spun eu ca si tu cand spui ca mergi cu Estate-ul tau 120-130 viteza de croaziera antifonat fiind, ai de fapt 100.Mor pe oameni astia care vb din auzite,eu am masina asta de noua si in 4 ani am facut 95.000km si pot spune sincer ca tocmai motorul si cutia sunt punctele forte,in afara de bujii schimbate si consumabile motorul ala nu a vazut altceva,si nu il menajez.
Trofin Liviu
Parerea mea personala: Solenza 1.9D e cea mai fiabila Dacie!
AR-18-MOS
Asta e parerea ta ... wink.gif
argon
QUOTE(darius @ 28 Mar 2008, 18:00)
eu am masina asta de noua si in 4 ani am facut 95.000km si pot spune sincer ca tocmai motorul si cutia sunt punctele forte,
*



sleep.gif atunci ar fi cazul sa incerci altceva, sa ai termen de comparatie. O fi puncte forte in cazul tau, ca esti norocos dpdv al fiabilitatii, dar in rest e un motor slab si pretentios.
darius
Argon eu sunt constient ca masina asta a costat 6000 euro,si mai sunt constient din ce categorie de masini face parte ,am condus multe masini scumpe crede-ma si sunt constient ca nu exista termen de comparatie dar pt bani ei si dupa 95.000 km cred ca as putea sa trag concluziile si nu am nici un interes sa mint ,imi consuma aprox 5.5 % mixt,imi ofera demaraje decente si poate mentine viteze de croaziera de 140(ma rog 125 daca te simti mai bine,mai sus e zgomotoasa),ce pot sa ii cer mai mult la bani ei.
Spui ca e pretentios,argumenteaza ai condus-o mii de km sa iti poti da cu parerea,spui ca poate sunt norocos,poate colegi tai de la firma sunt ghinionisti.Stiu ca e puturos pt cilindreea sa si ca e zgomotos dar asta nu inseamna ca e pretentios si slab.In cazul in care nu sti motorul asta echipeaza si la ora actuala renault kangoo(cel putin echipa anul trecut),varianta cea mai ieftina si a mai fost pus pe clio si megane,bineinteles modelele mai vechi...si discutia poate continua la infinit pt ca tu o ti pe a ta si eu pe a mea,cert e ca nu pot fi de acord cu tine orice ai zice pt ca imi cunosc f bine masina si chiar e o masinuta cinstita pt bani ei.
Executron
Interesante filmuletele dar nimic impresionant. Ce as vrea sa vad eu e o masina 2002-2003 turbodiesel care sa mearga cu "solutia" aia "magica" care o baga respectivul in Mercedesul ala din '94 PE TERMEN lung, nu un rezervor etc.

P.S. Mama da ce tzacane masina aia. Asa e ea sau are tachetii praf?
fnp
Ce am retinut dintr-o emsiune de la tv: orice motor diesel poate porni cu biodiesel. Cele care sunt proiectate sa mearga cu biodiesel au toate garniturile fabricate dintr-un alt material decat cele "normale" si se specifica in cartea masinii ca este compatibila cu biodiesel. Totusi nu folosesc bio 100% ci in combinatie cu motorina (cam 70%bio din cate-mi aduc aminte) pentru ungerea pompei de injectie.
argon
QUOTE(darius @ 28 Mar 2008, 22:46)
In cazul in care nu sti motorul asta echipeaza si la ora actuala renault kangoo(cel putin echipa anul trecut),varianta cea mai ieftina
*




Anul trecut, adica 2007? dry.gif Ma rog, eu stiam ca s-a folosit la Kangoo pana in 2003, iar pe autoturisme pana in 96. Ok, sa zicem ca e fiabil, puternic, cum spui tu, dar eu nu as plati RCA si impozit de 1900 cc pentru 62 de cai.
FLP
"imi ofera demaraje decente"


inchide si te sunam noi. nu dezinforma, te rog eu
einstein1984
Demarajele sunt decente daca le compari cu vreun VW transporter diesel din 82 sau cu Papucul Diesel.
F8q e un motor cu camera de ardere divizata, nu prea are mare lucru modern pe el. Zgomot face berechet, si nici pompa de injectie nu e prea faimoasa.
Asa tacane un mercedes diesel din 80, desi nu era exclus sa aiba jocuri mari la tacheti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.