Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Imposibilitate reglare jiglor relanti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
DannyNova
Salut! Am carburator Carfli 32IRM 2AM montat de curand. Problema este ca nu pot strange pana la capat jiglorul de relanti. Daca fac acest lucru motorul se opreste. Daca il desfac putin (cam o tura) relantiul este foarte stabil. Am probat mai multe fara nici un rezultat. Acum am o saiba ca distantier. Ideea e ca daca jiglorul sta departat de scaunul sau trage benzina pe langa el. Lucru care cred ca afecteaza si consumul.
In alta ordine de idei, motorul functioneaza foarte bine, stabil (si relantiul), reglaj bun si la amestecul la relanti (2,5 ture), fara trepidatii.....dar consum cam mare 12,5 % in oras.
Ce ma sfatuiti?
PaulT
Daca mai desfaci surubul de amestec si strangi pana la capat jiclorul de relanti nu merge?
djasu82
DannyNova la cald stabilesti turatia 800 de ture din surubul oblic iar din surubul de amestec cel orizontal strangi pina cand motorul incepe sa trepideze si desfaci dupa aceea usor pina ce atingi un maxim . Daca depasesti 800...900...1000 de ture mai desfaci surubul oblic pentru a reveni la 800 si refaci iar amestecul din surubul de amestec cel orizontal... Cu alte cuvinte tu ce spui acolo ca strangi jiclorul de relantii la maxim si motorul da sa moara nu e bine din pricina ca tu ai strans surubul de amestec cel orizontal de la baza carburatorului . Jiclorul de amestec relantii aer ( cel care se infunda cu gunoie mereu ) trebuie sa stea strans la maxim daca il deschizi creste flusul de benzina implicit creste consumul. Asadar il strangi la maxim si desfaci surubul de amestec , inca ceva ca o proba pentru tine daca desfaci jiclorul de relantii ar trebui ca motorul sa moara asa e reglat perfect.
renotgo
Motorul iti trage aer fals!Prin jiclorul de ralanti trece o anumita cantitate de benzina necesara mersului in ralanti a motorului.Jiclorul de amestec (de unde reglam ralantiul ) combina benzina primita de la jiclorul de ralanti cu aer .Daca motorul trage aer in exces (aer fals ) e nevoie de mai multa benzina si desfiletam jiclorul de ralanti .Benzina va trece pe langa jiclor ,nu va mai fi dozata de orificiul jiclorului va cobori spre jiclorul de amestec ...acesta va trebui sa-l infiletam pentru ca avem destul aer tras de motor pe unde nu trebuie .Consecinte...consum mare si poluare pe masura .Renunta la improvizatie (saiba) schimba garniturile dintre carburator si galerie si garnitura dintre galeria de admisie si motor .
ArtVandelay
blink.gif blink.gif blink.gif
ai 2 suruburi,unul regleaza deschiderea clapetei si unul cantitatea de emlusie (aer+benzina) de intra in motor pe sub clapeta
cum reglati voi jiglorul ?blink.gif
djasu82
Daca are strans la maxim surubul de amestec multi desfac jiclorul de relanti cica nu papa benzina din contra ... Jiclorul de relanti se desface ulterior dupa ce ai pus la punct reglajul la carburator sa vezi daca se mai tureaza motorul ( consum mare de benzina ) daca nu se tureaza si da sa se opreasca e in limitele acceptabile consum mic.
ArtVandelay
ma repet : ce reglati voi din jiglorul de relanti? ala il strangi si gata,nu e surub de reglaj,nu se regleaza nimic din el,am zis mai sus care sunt cele 2 suruburi ce se regleaza si ce face fiecare
DannyNova
Renotgo, ai mare dreptate! Logic, cam asta e explicatia. Dar...partea de carburatie e noua. Carburator, pata calda, garnituri. Plus ca am pus si pasta rosie de etansare. Nu il pot face sa stea la relanti cu surubul strans la maxim. sad.gif . Daca lucrez din surubul de amestec se modifica negativ mersul motorului. In pozitia actuala (2,5 ture) merge perfect si nu tremura...dar consuma.
ArtVandelay
vorbesc pentru pereti..ce treaba ai cu jiglorul de relanti ALA NU REGLEAZA NIMIC?ai 2 suruburi ! din surubul ce actioneaza clapeta aduci relantiul la 900 rpm,apo din surubul din talpa cauti maximul de turatie
repeti astia 2 pasi pana nu mai poti creste turatia din surubul de jos,nu trebuie niciun surub sa stea strans la maxim,si oricum carburatorul asta nu prea are cum sa consume mult din reglaje,ca nu prea ai ce regla sa infulenteze consumul
poate ai jicloare decalibrate,nivel mare in cnc etc..
djasu82
DannyNova tu ai si avansul mic nu te ajuta cu nimic daca tot surubaresti carburatorul . Ma repet jiclorul de relanti trebuie strans la maxim ... apropo il ai din doua piese sau e turnat monolit...? Ne agitam degeaba dany stie cel mai bine ce are acolo ... Eu am spus cum reglez carburatorul pe al meu si pe altor 20 de amici restu trageti singuri concluziile 6-7 llitri in oras si 5 litiri in afara la 100km. Toba spune totul ... user posted image
DannyNova
omule, stiu cum se face reglajul amestecului, eu incerc se explic faptul ca motorul nu functioneaza cu jiglorul de relanti[SIZE=7] strans la maxim si ca trebuie desfacut putin, lucru care nu e normal...

23 Mar 2008, 22:32:
2 piese, am incercat cu mai multe dar degeaba

23 Mar 2008, 22:32:
2 piese, am inecrcat cu mai multe dar degeaba
ArtVandelay
fa o spalare a carburatorului in carburol..apoi o suflare la vulcanizare..scuze nu am inteles eu ce vrei sa zici
DannyNova
e nou, practic lui ii trebuie mai multa benzina la relanti
mihai0070
verifica si cablu de acceleratie , partrea mea este ca , consumul mare il ai de la un novel marit in camera de nivel , si avans dereglat, instabilitatea la relanti este data de joclor care sigur nu corespunde cu capacitatea motorului, ai un joclor subdimensionat , pune unul nou si strange surubul de relanti cam jumatate , porneste motorul si incepe sa invartide jocloru de dozaj relati pana gasesti turatia maxima , de acolo repeti pana cand ai turatie maxima la surub dozar (cel din spate si pus drept) si o turatie de 900 rpm din cel inclinat .
DannyNova
am pus si de 50 si de 52 Reglajul amestecului la relanti la motorul meu este optim (turatia cea mai mare si stabila) la 2,5 ture si la cel de la clapeta am 900 rpm
ArtVandelay
jiglor de aer pentru mersul in gol infundat?
DannyNova
Interesant!!!! Nu prea stiu unde sa-l caut, dar trebuie sa fie deasupra celui de relanti, nu?
Minel
QUOTE(DannyNova @ 23 Mar 2008, 22:36)
e nou, practic lui ii trebuie mai multa benzina la relanti
*




Poate sa fie nou ,dar daca are pe canalizatii in special pe cea de la relanti ramas span sau resturi de la prelucrarea sa excl.gif
ArtVandelay
QUOTE(DannyNova @ 23 Mar 2008, 22:53)
Interesant!!!! Nu prea stiu unde sa-l caut, dar trebuie sa fie deasupra celui de relanti, nu?
*



sincer nici eu nu stiu exact unde e,am gpl si nu am treaba cu jicloare
dupa schema din pdf-ul de mai jos cred ca e in partea de sus a carburatorului pe peretele opus cnc-ului
si vezi ca are dreptate Minel, poate fi span ramas in urma prelucrarii , parca a mai fost un caz pe forum mai demult..
Hacker
Dute la o benzinarie cu el in mana si suflal cu aer comprimat. Verifica daca nu iti trage aer fals pe la furtunul cu duza. Schimba jiglerele(poate e vreunu decalibrat).
DannyNova
Azi l-am suflat cu are comprimat. Bineinteles ca n-a iesit nimic din el, e nou. In schimb am mai micsorat nivelul si am pus jigloare de 1400. Problema cu relantiul tot nerezolvata, dar motorul merge bine.
Ovidiu Comănescu
Vad ca te incapatanezi, surubul de amestec nu trebuie sa fie strans la maxim, ce nu intelegi, repet, la reglaj nu trebuie sa-l strangi la maxim, acel surub influenteaza consumul numai la ralanti, in mers consumul depinde de alti factori, aprindere, distributie, avans, etc.
DannyNova
Am impresia ca tu nu stii sa faci diferenta dintre saurub de amestec la relanti si jiglor de relanti - jiglor care TREBUIE strans la maxim !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ArtVandelay
QUOTE(Ovidiu Comănescu @ 24 Mar 2008, 19:20)
Vad ca te incapatanezi, surubul de amestec nu trebuie sa fie strans la maxim, ce nu intelegi, repet, la reglaj nu trebuie sa-l strangi la maxim, acel surub influenteaza consumul numai la ralanti, in mers consumul depinde de alti factori, aprindere, distributie, avans, etc.
*



asa am crezut si eu ca vrea sa zica la inceput dar m-am inselat
citeste cu atentie,nu e vorba de reglaje ci pur si simplu de jiglorul de relanti,care daca il strange la maxim (cum e logic sa stea) i se opreste motorul
Ovidiu Comănescu
scuze, mea culpa, sunt la munca si m-am grabit sa citesc, deci daca i se opreste cand il insurubeaza la maxim traseul este obturat, asa se explica, atunci cand il desface putin benzina scapa pe langa el, in mod normal benzina trebuie sa treaca prin duza din capul jiglorului, ceva nu este in regula.

@DannyNova, nu te supara, dar am destula scoala si stiu foarte bine sa fac diferenta, doar graba a fost de vina, sanatate.

DannyNova
OK, nici o problema. tongue.gif Nu e infundat nimic, am suflat azi toate traseele. Am schimbat mai multe jigloare fara succes
gogoasa
nu stiu daca ce am avut eu (tot la fel nu aveam relanti corect) se poate aplica si la tine. firmele care fac componente pentru carburator de departe nu se mai respecta normele STAS, la cite seturi de jiglere cumparasem s- a dovedit ca nu functiona corect cu niciunul (pusesem si doua saibe la jiglerul de relanti in speranta ca va merge "rotund") pentru ca s-au dovedit a fi mai lungi si la stringere completa se optura accesul benzinei. rezolvarea a venit de la un mecanic de camioane care pe un smilgher fin a pilit din parte din fata (care este conica) si din doua incercari a reusit sa faca un jiglre calibret corect
CriSTI68
sunt foarte foarte proaste jigloarele astea de pe piata... imi da de furca si mie carburatorul, cu jigloarele vechi merge binisor cu cele noi merge bine o vreme apoi parca a turbat mad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.