Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: unghi la rotile din spate..?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ZTV
salutare pt toate lumea....azi am descoperit ceva destul de neplacut la masina mea din semnatura, problema este urmatoarea:
..din greseala m-am uitat la rotile din spate si am observat o uzura neuniforma la cauciucurile de pe spate, privind masina din spate am observat ca cauciucu de pe roata dreapta spate ( privind din spatele masini) e mai uzat pe partea stanga, cauciucul de pe roata stanga spate ( privind din spatele masini) este mai uzat in partea dreapta, presinuea este OK, nu am umblat niciodata cu rotile dezumflate...
Din ce cauza apara uzura neuniforma?
Cat de grav este?
Cam cat ma costa reparatia?
Daca cineva e din Timisoara, si poate sa-mi recomanda un service ieftin si bun biggrin.gif..

multumesc pt sugestii si raspunsuri...

( problema este ca in aprilie vreau sa fac un drum mai lung timisoara - botosani - iasi - satu mare - cluj napoca - timisoara, si nu vreau sa ma trezesc cu surprize neplacuta )
PH-06-BOA
Inteleg ca uzeaza la interior. Puntea de spate e defecta. Daca e ruginita schimb-o, daca nu este, verifica prinderea fuzetelor , ca pot sa aiba joc in locasul lor , unde sunt fixate prin presare. Se poate suda , dupa ce ai stabilit paralelismul rotilor, cu 2mm mai inchis catre in fata.
mircea.a
Poate sa fie de la punte, dar mai inainte verifica sa n-ai vreun arc rupt si bucsile de la tendoane.
ZTV
arcurile sunt OK, cum sa verific, adica unde sunt bucsele de tendoane....

cat costa sa refac ( sa-l schimb ) puntele spate?
KTC
70ron la dezmembrari o punte completa, desi nu stiu cat de multe poti folosi din ea.
Iar in magazin in jur de 200-300 de ron doar puntea cheala fara nimic, dar macar stii ca e dreapta.
baranga
daca ai luat masina de curand s-ar putea sa fi rulat acele cauciucuri pe fata si ulterior sa fi fost puse pe spate!!!nu exclude aceasta varianta excl.gif
in caz contrar ai puntea stramba si solutia e sa o schimbi;daca tot o schimbi iati punte de break ca are tamburii mai mari si implicit frane mai bune.mult succes si cheltuiala mica biggrin.gif
ZTV
mc mult, sa vad ce fac, cred ca trebuie sa caut un service
Bulldog
Reconditionarea puntii spate nu prea are sanse de reusita, am patit asa la fosta Dacie. S-a incercat sudarea ei, dar tot n-a tinut.
Iar de la dezmembrari as zice ca risti sa iei o piesa la fel de stricata daca nu mai rea.
Tu avand masina din 1998 ar trebui sa ai din fabrica puntea de la break, asa cum am si eu la cea din 1997.
Adrian_Boy
Modificarea puntii la dacia berlina cu una de break nu o sa comenteze nimeni la ITP ?
Bulldog
Nu, deoarece dupa cum ziceam mai sus, el o are din fabrica asa.
Dupa 1996 parca, sper ca nu gresesc, si berlinele au primit punte de break.
baranga
mai exact 97 wink.gif
SGM.MYKE
Mergi la dezmembrari inarmat cu o ruleta si pe puntea pe care vrei sa o iei pui doua roti si masori distanta intre roti in trei patru puncte de pe circumferinta rotii. Daca distantele sunt egale atunci o iei. Spor la treaba. 053.gif
Minel
QUOTE(baranga @ 26 Mar 2008, 21:58)
mai exact 97 wink.gif
*




Si eu daca am masina din 95' cu punte de break din fabrica mai este valabila exactitatea ta ??? huh.gif
baranga
puntile de break pe berlina au fost puse odata cu punerea jantelor superbalon pe berlina
(adica fix 97 tongue.gif )asa ca cine are dreptate???
Minel
QUOTE(baranga @ 27 Mar 2008, 12:05)
puntile de break pe berlina au fost puse odata cu punerea jantelor superbalon pe berlina
(adica fix 97 tongue.gif )asa ca cine are dreptate???
*




Si atunci masina mea de ce are din fabrica punte de break si ii din 95' ???

Chiar mi-s curios de raspuns !!! blink.gif
Muttley
QUOTE(SGM.MYKE @ 27 Mar 2008, 11:25)
Mergi la dezmembrari inarmat cu o ruleta si pe puntea pe care vrei sa o iei pui doua roti si masori distanta intre roti in trei patru puncte de pe circumferinta rotii. Daca distantele sunt egale atunci o iei. Spor la treaba. 053.gif
*


Cele doua roti induc erori de masurare enorme, pt ca au bataie radiala.

Se poate verifica, dar altfel! Se marcheaza cu creta cate un punct pe circumferinta fiecarui pneu. Masuratorile se fac doar intre acele puncte care trebuie sa fie aliniate. Se fac doua masuratori. Una inspre botul masinii, una intre spate. Daca reies abateri, inseamna ca este deficitara CONVERGENTA.
Apoi se fac alte doua masuratori, una inspre josul puntii, una spre sus. Daca nu-s la fel, inseamna ca e dusa CADEREA.

Asta pentru puntea "noua" de la dezmembrari.

Pentru cea de pe masina se merge la un atelier dotat cu aparat de masura a geometriei rotilor cu 4 capete.

Sper sa se fi-nteles...

PS: cum s-a spus si pan-acu', nu se poate "regla" geometria spate. Se inlocuieste puntea.
ydaniel
mai bine iei o punte noua de ''uzina'' decat vreuna de la sh/remat.
KTC
Si daca cumperi SH. incearca sa te uiti la tamburi sa nu fie ovali.
Tragi usori cablul de la frana de mana pana anungi ferodourile pe tambur si incep sa frece si invarti de tambur ... daca sunt ovali o sa-ti dai seama repde. o sa atinga mai rau in unele parti si aproape deloc in cealalta zone.

Sa te uiti la ax sa nu fie stramb, pt ca multi au prostu` obicei sa se dea cu frana de mana, hop cu roata`n bordura si gata, s-a strambat axul puntii.

Eu am avut puntea cu un ax stramb si statea roata inclinata intr-o parte, boacana facuta de tata intr-o iarna si vreau sa zic ca nu-mi tocea gumele asa de rau. Pe urma am schimbat puntea cu una SH si desi vizual e super ok, imi toceste cauciucurile pe interior. Rotile calca drept si stau perfect pe sosea. Si totusi mi le toceste.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.