Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Testare consumatori
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
dani_devito
In primul rand salutare la toata lumea.
De cateva zile , saptamani sa spunem am si eu o problema cu masinutza. Nu stiu unde dar imi fura curent la greu . Deci totul a inceput asa....

Aveam pe masina o baterie bosch , nu era cea mai noua dar acum realizez ca era ceva klumea. Da intr-o zi m-a lasat balta , m-am enervat si am cumparat o baterie poloneza cu 30 de euro acum. Dar in 2 saptamani m-o lasat si aceasta.

Problema este in felu urmator , cred ca unu din cosumatori e in scurt si fura curent. Daca nu pornesc masina o zi, nici o sansa sa mai pornesti a doua zi.

Alternatoru nu este devina deoarece azi bateria a foarte moarta efect, am lasat motoru sa merga 15 min si bateria si-o revenit.

CARE ESTE CEA MAI SIMPLA SI CEA MAI EFICIENTA METODA DE A TESTA CARE DIN CONSUMATRI FURA CURENT ?
KidTx
cu un ampermertu pe care il pui in serie cu bateria .
opresti toti consumatorii si vezi daca daca ai consum.
ai alarma pe masina?
kalyyyyyy
La mine si la multi alti(s-a mai discutat) a fost casetofonul.Mai pot fi diverse relee,in special de la faruri si semnalizare,alarma - cam orice consumator care poate sta deschis cand scoti cheia.ca sa testezi acest lucru iei un ampermetru(daca nu ai in obor cel mai ieftin e 6 lei,nu ai nevoie de mai mult pentru ce faci acum),il pui in serie(scoti o borna,un fir al ampermetrului il pui la borna goala de la baterie iar celalalt la borna masinii),scoti cheia si vezi ce iti arata.Daca nu e 0 sau apropiat de 0 nu e bine:Te uiti sub bord,la cutia de sigurante si incepi sa scoti sigurante,cand arata 0 ai depistat consumatorul.Vezi ca o siguranata face conexiunea cu un panou din spate(accesorii) si acolo pot fi mai multi consumatori.Daca ai casetofonul pe direct scoate-l intai pe acela.Succes.
Ionutz_TM
in momentul in care conectezi ampermetrul in serie cu borna + de la baterie, sa ai usile inchise, pentru a evita sa ti se aprinda plafonierele ce ar insemna un consum de curent wink.gif

O alarma papa cam 5 ... 10 ... max 15 mA in stand-by (depinde de alarma) Memoria unui cd-player ... firul ce sta legat tot timpul pe + pentru a tine minte setarile de radio si de ton, ar trebui sa mamance tot sub 5 mA
dani_devito
Problema esta ca am si alarma si cd player.
Deci faceti-ma si pe mine sa inteleg , dau jos borna - ( minus)
Pun o borna de la ampermetru pe + si cealalta unde o pun ?
argon
cum sa o pui pe +? wacko.gif ampermetrul in legi intre borna bateriei ramasa goala si borna deconectata. Nu te atingi de cealalta borna a bateriei ramasa legata.
dani_devito
pai asa zi ..... tongue.gif si daca imi da cu 0 e de bine .NU ?

Si daca imi da valori ciudata , ma apu csi scot cate o siguranta si unde nu mai fae acolo e problema , corect ?
KidTx
daca da 0 este OK
mai intai deconectaza alarma si CD-player

Ionutz_TM am intalnit o alarma care lua 1 A....marca nu o stiu
argon
era defecta, un releu blocat..de exemplu..
dani_devito
ok .... multumesc de sfaturi . am sa incerc azi sa o rezolv
dani_devito
Deci cum am spus am incercat sa rezolv problema .......rezultatul fiind ca problema persista.

Deci am facut eva masuratori ......

Am masurat bateria initial ..... + 12,30 V

Bateria cu motorul pornit ...... + 14,00 V

Dupa 2-3 ore de stationare ...... + 12,01 V


Astazi cand am venit de la lucru am zis sa las alarma pana seara sa vad daca scade ..... surpriza bateria e tot la 12,30 V

DACA LAS MASINA 2 ZILE NEPORNITA BATERIA NU ARE PUTERE NICI SA IMI APRINDA BECURILE IN BORD KLUMEA .

AM ADAUGAT SI CEVA POZE POATE VA DA VREO IDEE.

PE MODERATORI II ROG SA NU MUTE ACEST POST 2 ZILE , AM MARE NEVOIE DE AJUTOR . LA DIVERSE NU PREA SE DISCUTA NIMIC.
KidTx
cum sa lasi alarma?
activata sau dezactivata
dani_devito
La acelea 2 ore de stationare a fost cu alarma si tot nu s-a schimbat, ce draq poate fi . Mentionez bateria are 1 luna.
shaaitan
Si eu am aceeasi problema ideea e ca atunci cand masor bateria fara consumatori imi arata cam 1-1,2 A....daca las masina 3 zile nepornita cum e frig afara daca nu porneste din prima , adio.

Faza e ca am leduri care imi arata nivelul consumului din baterie.

Sa explic un pic, dau drumul la motor si sub 1000 ture imi arata verde+portocaliu, peste 1000 ramane doar ala verde(alternatorul incarca bine l-am reglat acum 3 luni cand am pus baterie noua pe masina) opresc motorul, becul e verde, dupa 3 zile e deja rosu.

Nu am casetofon nici alarma pe masina. Deci de unde imi consuma in halul ala ca nu cred ca acel 1 A imi poate descarca bateria in 3 zile. Si bateria e din aceea care are ochiul ala de verificare al nivelului care imi zice ca nu are nevoie de incarcare.

Daca dau 2 chei in schimb la a 3-a deabia mai invarte electromotorul. Ultima oara am pornit-o cu cabluri de la alta baterie.

Daca o pornesc zilnic totu e ok desi e becul de consum pe portocaliu; dar in 3 zile moare.!!
dani_devito
Aceasi problema.....

CARE STIE O METODA SIMPAL SI EFICIENTA DE VERIFICARE ???
tibip
1 amper? e imens consumul asta. Si DA, in 2-3 zile iti omoara bateria. Si DA, ai sanse mari sa-ti ia foc masina. Vezi nu a ramas ceva bec aprins, in portbagaj, in compartimentul motor... Scoate toate sigurantele, scoate alarma, cdplayer, si vezi cum stai cu consumul atunci... Si leaga inapoi unul cate unul , cu ochii pe ampermetru. Cand vezi ca ti-a crescut brusc consumul de curent, gasesti problema.
didosdoru
Imi pare rau pentru dani_devito, dar bateria cumparata de el nu este poloneza, dupa cum arata este un produs "made in china". Ai avut ghinionul sa dai peste una proasta. Daca ai garantie dute si o schimba.
bygy007
curentul maxim absorbit fara contact pus (in stationare) recomandat de producatorii de baterii este de 50mA sau 0,05A masurarea se face ca in poza
mihai0070
un matiz are o baterie de 45 Ah , tu ai de 38 ? ce masina ai Smart ?
dani_devito
E modelu MK2 de fiat punto ... motor de 1,2 . Bateria invarte klumea , cica ala de la magazin mi-a cautat in catalog si aceasta e bateria de punto mk2
Am atasat si o poza cu masina cu pricina, desi am vrut sa aduc dacia aici nu am putut ca nu ai voie sa circuli numa 3 luni aici.
Ionescu
Dupa mine, 2 probleme posibile: scurtcircuit undeva pe instalatie, ori o masa proasta. A doua varianta este bateria defecta...
Incearca si cu bateria altcuiva.
dani_devito
pai am avut alta baterie si a mancat-o , am crezut ca e bateria si am cumparat alta si cu asta tot la fel face.
bygy007
ai facut masuratoarea ?? ce spune
dani_devito
BYGY007.....am sa postez toate masuratorile maine seara , nu am avut timp deloc zilele acestea si nu am avut timp sa rezolv problema. Dar deja am incercat metoda ta pe un bec si o baterie si arata bine consumu becului, vrea sa vad acum cat iasa pe masina.
dani_devito
Deci azi am dat jos o borna si am facut masuratori ...... pe scara de 10 A

Cu toti consumatorii conectati .... 0,45 - 0,37 A
Cu toti consumatorii conectati & alarma armata ... 0,45 A

Am incerca sa scot cate o siguranta si sa vad daca se schimba ceva ..... surpriza la siguranta " radio " .... imi da consum 0,01 A ohmy.gif

E mult daca am 0,45 A consum , deoarece am verificat toate conexiunile la mp3 si nimic nu pare sa fie desfacut sau in scurt .

Normal cat e consumu unei masini in stand-by ?? wacko.gif
bygy007
este foarte mult de 9 ori mai mult decit trebuie consumul tau este de 450mA adica o jumatate de amper la o baterie de 55 Ah rezulata ca in 4,5 zile bateria este consumata

cauta becuri aprinse masuratoarea o faci cu usile inchise (sa nu ai bec la plafoniera aprins) scoti sigurantele pe rind si vezi de ce consuma asa mult , curentul trebuie sa fie de 50mA sau 0,05A
djasu82
S-ar face un circuit cu doua relee pentru decuplarea tuturor consumatorilor de la baterie atunci cand se inchide masina si se asigura cu alarma.
dani_devito
doar v-am spus acum stiu ce este devina este mp3 playeru

cand scot siguranta la mp3 consumul e de 0.01 A

Ce pot modifica la acesta sa ma scap de consumul acesta enorm.
fnp
Sa-ilegi numai alimentarea la + pe contact.
De obicei sculele audio pt. auto au 2 alimentari + : una la plusul prin contact (alimentat numai cand pui contactul) si una la plusul permanent. Trebuie sa o identifici pe cea care este la + permanent si sa o elimini. Verifica si firele ca poate este unul prost izolat si da la masa.
dani_devito
ok...si daca scot plusul permanent , acela e pentru memoria la mp3 , corect ?
Asta inseman ca de fiecare data tra sa setez mp3 cand ii dau drumu ?

La fire m-am uitat si totul pare sa fie ok.......
bygy007
poate este mp3 defect nu trebuie sa consume atit
djasu82
La mp3 poti sa vezi daca iti sta becurile aprinse in st-by . In rest ai doua alimentari de + 12 V Bat si o siguranta de 10A e mare si graosa si +12V Mem si o siguranta de 5A mai mica . Alimentarea +12V Bat o decuplezi de la baterie si o treci prin contact de la motor si vezi cum se prezinta . Pui contactul se alimenteaza mp3 , iei contactul se decupleaza mp3.
dani_devito
da... mp3 are un led ca martor care tot bipuie la fiecare 5 secunde . Am sa fac o poza azi , e un mp3 tevion cu usb si toate felurile de adaptoare dar nu cred ca asta ar trebui sa influenteze consumul...sau ?!?
bygy007
un led consuma citiva mA , cum parca zice cineva are 2 alimentari , de regula rosu si galben cu sigurante pe ele, pe unul din ele ia curent mare vezi pe care poate este pirnit daca are fata detasabila sau consuma partea audio in stand by mult
dani_devito
Paii ii cu fata detasabila , dar cand dau jos fata se aprine ledu acela . ( Nu cred ca de aled sa fie consumul ) . Daca nu aveam woofer scoteam alimentarea permanenta, dar asa trebuie sa ii dau de cap, altfel tot trebuie sa reglez sonorizarea si ma enerveaza la maxim .
bygy007
daca nu il opresti cind scoti fata ete posibil sa ramina pornit sau o parte din el , opreste-l scoate-i fata si vezi consumul dupa
dani_devito
azitazi m-am enervat rau si m-am apucat de scos fire ...........
........surpriza si alimentarea permanenta si cea care ar trebui sa fie pe contact sunt pe un singur fir. Masina nu pare sa fi fost prevazuta cu fir prin contact , deoarece imbracamintea unde se leaga firele are mare pe el Fiat Italy.....
( pe firu care e de alimentare si vine de la firul care ar trbui sa fie prin contact scrie mare " Make sure this wire is conected thrue the ignition key. If NOT it could damage or uncharge your battery" )

De nervi am taiat firul acela am masurat la borna ...consum 0.01 A
Maine mai ramane sa trag u fir de la "ignition key" ......are careva o idee cam pe unde sa leg casetofonu pe contact...nicodata nu am mai facut asta tongue.gif
bygy007
acel fir il poti pune printr-un intrerupator pentru a asculta muzica fara a pune contactul
dani_devito
nu e idee rea, dar totusi eu ascult muzica numai cand ma duc la lucru si pe drum acasa, ca aici faci 5 km in 40 de min . Si totusi am sa incerc sa o leg prin contact.
Thks de idee.
Sorin_18
Este cineva dragut sa imi spuna si mie cum verific alternatoru si releul de incarcare, dar separat
bygy007
QUOTE(Sorin_18 @ 27 Apr 2008, 14:05)
Este cineva dragut  sa imi spuna si mie cum verific alternatoru si releul de  incarcare, dar separat
*

alternatorul si releul daca exista o sursa reglabila se demonteaza si se poate verifica siasa
dani_devito
incerca cu voltmetru pe borna bateriei .... cu motoru pornit si cu motoru oprit si vezi daca ii vreo diferenta
scania
salut am masurat si eu din curiozitate si cu alarma dezarmata am 32mA si cu alarma armata am 37mA, deci sa inteleg ca e bine????
Sorin_18
se pare ca la mine este de vina releul(am releu mecanic) la relanti 13,7 fara consumatori,cu consumatori scade la 12,5 chiar si mai putin turata imi ajunge la 16,2 cu faza scurta si lunga pornite pe rand,se poate adapta un releu electronic? este greu ?va multumesc
bygy007
da depinde cit de mult te pricepi poti sa il faci tu sau sa cumperi unul daca vrei neaparat sa citesti ai destul material
Sorin_18
maine cumpar releul o sa incerc sa il montez,daca nu ma descurc ma ajutati si pe mine? tongue.gif bineinteles cu poze si tot ce trbuie biggrin.gif
djasu82
Sorin ce alternator ai e de 50A sau de 36A . Cumpara un banal releu la 14 lei si cu siguranta nu vei mai avea probleme. Eu azi am modificat fulia am pus una mai mica si cu faza lunga am 13.8V la 700 de ture la 2000 de ture am 14.1V .Fara consumatori am 14.1V, eu zic ca e bine avand in vedere ca am trecuta tensiunea de la blocul de lumini spre baterie prin doua relee. Tensiunea care pica pe contacte la relee e in jur da 0.3V-0.5V. In scurt timp voi rezolva si acesta belea . Totusi azi am desfacut alternatorul si aveam o rezistenta foarte mica pe bobina de magnetizare in jur la 3.3Ohmi cea ce in carte tehnica se specifica minim 4.6 ohmi . Trebuie sa trec la bobinat rotorul de la alternatorul de 50A ,norocul meu a fost ca aveam un rotor de la un alternator de 36A .
Revin de ce oare alternatoarele de 36A au satorul in stea si puntea de 36A iar alternatoarele de 50 A au satorul in triunghi si puntea de 50A ? Se stie ca statorul in stea are putere mai mare fiindca si sarma e mai graosa fata de statorul in triunghi care are sarma subtire.
Sorin_18
sincer,nu stiu ce alternator am,(un banal releu este vro 27 de lei din pacate) si ar mai fi o problema.....nu prea stiu cum sa montez acel releu,eu am releu mecanic si acum vreau sa adaptez unul electronic si nu am nici cea mai mica idee cum ar trebui sa il leg
djasu82
Simplu ai plusul de pe contact +12V care vine si la acel releu mecanic si la borna bobinei de inductie . Pe acel relu ai A+ , acel a+ se leaga la firul care vine de la contact. Df care excita bobina de magnetizare a alternatorului se leaga la borna releului care se afla cu surub si scrie DF. Releul se prinde cu doua piulite si 2 saibe. Daca mai ai inca un fir rosu acela se leaga la borna de plus de la alternator .
bygy007
QUOTE(Sorin_18 @ 29 Apr 2008, 21:56)
sincer,nu stiu ce alternator am,(un banal releu este vro 27 de lei din pacate) si ar mai fi o problema.....nu prea stiu cum sa montez acel releu,eu am releu mecanic si acum vreau sa adaptez unul electronic si nu am nici cea  mai mica idee cum ar trebui sa il leg
*


daca citeai cu atentie 5 min gaseai asta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.