Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: zgomot curea distributie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3
draculafly
deunazi am avut si eu problema cu scurgerile de ulei in zona distributiei ,mentionez ca am logan 1,6 mpi model kiss noiembrie 2007 cu doar 2500 km la bord.urmarind topicul am fost la adras militari recomandat de cei de pe aici ca fiind experti in rezolvarea scurgerilor.s a uitat seful de service impreuna cu mecanicii si au concluzionat ca de vina ar fi un surub ce nu era masticat indeajuns,intr adevar uitandu ma si eu nu se vedeau scurgeri pe la simering sau pinion.mi au schimbat cureaua de distributie ,simeringul totusi au masticat suruburile toate au intins cureaua distributie cu un dizpozitiv de masurat dupa care am plecat.pe drum surpriza din zona distributiei se aude un zgomot dogit. de pe la 1500 rpm in general in decelerare. m am intors in service le am explicat problema iar ei mi au spus ca asa va face pana se lasa cureaua????cateva sute de km. e normal???aztazi ridicand capota am observat o mica uzura pe toata intinderea curelei de accesorii pe partea dinspre motor.problema e ca nu stiu daca o avea inainte .am facut 100km de la interventie ulei nu mai curge dar cureaua nu s a lasat!!!!!va rog daca puteti sa ma ajutati cu normalitatea asta
AR-18-MOS
Daca va creste uzura ... nu e normal deloc.
draculafly
daqr zgomotul de la cureaua de distributie e normal pana se lasa???
Kojak
QUOTE(draculafly @ 26 Mar 2008, 14:45)
deunazi am avut si eu problema cu scurgerile de ulei in zona distributiei ,mentionez ca am logan 1,6 mpi model kiss  noiembrie 2007 cu doar 2500 km la bord.urmarind topicul am fost la adras militari recomandat de cei de pe aici ca fiind experti in rezolvarea scurgerilor.s a uitat seful de service  impreuna cu mecanicii si au concluzionat  ca de vina ar fi un surub ce nu era masticat indeajuns,intr adevar uitandu ma si eu  nu se vedeau scurgeri pe la simering sau pinion.mi au schimbat cureaua de distributie  ,simeringul totusi  au masticat suruburile  toate au intins cureaua  distributie cu un  dizpozitiv de masurat dupa care am plecat.pe drum surpriza din zona distributiei se aude un zgomot dogit. de pe la 1500 rpm  in general in decelerare. m am intors in service le am explicat problema iar ei mi au spus ca asa va face pana se lasa cureaua????cateva sute de km. e normal???aztazi ridicand capota am observat o mica uzura pe toata intinderea curelei de accesorii  pe partea dinspre motor.problema e ca nu stiu daca o avea inainte .am facut  100km de la interventie ulei nu mai curge dar cureaua nu s a lasat!!!!!va rog daca puteti sa ma ajutati cu normalitatea asta
*



...in primul rand, nu vreau sa te sperii, dar daca petardele alea de asa-zisi mecanici din service nu ti-au tensionat cureaua de distributie cu ajutorul diapazului la valoarea corecta...e nasol rau. ( de exemplu, eu in ciuda protestelor mecanicului, am stat langa el cand mi-a pozitionat si tensionat noua curea de distributie...asta ca sa ma asigur ca nu o sa am probleme)
...e o chestie pe care tu, din pacate nu ai cum sa o verifici, dacat cel mult daca se aude un zgomot anormal sau nu trage masina cum trebuie

...iar treaba cu "lasatu' curelei", e o aberatie...nici vorba de asa ceva! excl.gif

...in ceea ce priveste uzura neuniforma a curelei de accesorii (care, by the way...trebuia si ea schimbata odata cu interventia in zona, conform protocolului), aceasta se datoreaza nepozitionarii corecte pe fulii si galeti, adica, mai mult ca sigur nu e asigurat paralelismul acesteia cand se ruleaza pe toate fuliile si cei 2 galeti, adica freaca undeva, daca pot sa ma exprim asa,....am patit-o si eu, la numai 200km efectuati dupa schimbare si pozitionare defectuoasa, se uzase rau de tot chiar se formase un mic sant si in plus se auzea si un zgomot ciudat....m-am dus cu scandal peste ei si s-a rezolvat...asta la una dintre interventiile incipiente in zona distributiei ( ca am avut 6 in total)

In concluzie, parerea mea (neavizata tongue.gif ) este ca problema in cazul masinii tale este la cureaua de accesorii prost pozitionata.
Daca este cum zici tu, te-ai dus peste ei si te-au luat cu: "n-are nimic, tre' sa se lase", eu zic sa dai URGENT un telefon la vocea clientului si sa se relatezi (reclami) intrega poveste (cu lux de amanunte, inclusiv numele celui care ti-a luat masina in primire)
Cu siguranta, ulterior vei primi un telefon si te vor chema cei din service ca sa-ti repozitioneze, eventual schimbe cureaua de accesorii.
Intre timp, n-ar fi rau ca din cand in cand sa te uiti daca in zona distributiei daca a inceput sa-ti musteasca din nou sau nu ulei.

In speranta ca ti-am fost de ajutor, iti urez bafta! (...ca succesu-i asigurat smile.gif )
YRX
Curelele se mai "lasa" in timp insa nu semnificativ.
In cazul tau cu cureaua de accesorii s-ar putea sa fie o gresala de montaj.
Neaparat trebuie ca santul liber (uf, ce exprimare!) sa fie inspre motor ca in poza. Daca la tine nu-i asa galop inapoi la service.

[attachmentid=1627441058]
Kojak
E corect ceea ce afirma colegul YRX. smile.gif

Mai exact, in cazul in care masina este dotata (din fabrica) cu A/C (cum este si cazul masinii initiatorului topicului), "dintele" liber al fuliei trebuie sa fie cel dinspre interiorul motorului (cum privesti din fata, cu, capota ridicata), deci cureaua de accesorii se pozitioneaza spre exterior, musai sa "calce" bine, adica in acelasi plan pe toate fuliile respectiv cei 2 galeti infasurator si intinzator.
Verifica treaba asta. wink.gif
draculafly
tocmai ce m am intors din service! dupa ce am fost la stimabilii ingineri si le am explicat din nou problema acestia au catadicsit si au schimbat cureaua de accesorii9motivand totusi ca cureaua nu era roiasa ci "macerata de la ulei". facem proba cand surpriza zgomotul dogit era la locul sau ohmy.gif .incearca mecanicul sa mi spuna ca asa " face toate ".mergem la alta masina o pornim si .....nu se auzea nimic asemanator .cheama mecanicul pe seful lor asculta si el recunoaste prima data ca e ceva ciudat isi pune castile si asculta cu un aparat vreo 20 min. incepe sio isi da cu presupusul ba e de la rezonanta curelei wub.gif ba de la curentii de aer care si au schimbat traiectoria blink.gif ba asa face toate !!!la fel ma invita la alta masina, dau sa mergem cand surpriza imi spune ca pot sa ma duc si in alt service daca nu sunt multumit sovaie putin dupa care imi spune ca e zgomotul facut de vopseaua curelei pe intinzator ohmy.gif blink.gif wacko.gif imi scoate mecanicul masina nici nu se uita la mine ma urc si plec mkai confuz decat am venit...dau telefon la VC care imi spune ca va lua legatura cu servic ul si voi fi anuntat >>> asa ca am de asteptat. nu ma las pana nu vor fi lucrurile asa cum trebuie. apropo cine ii lauda pe cei de la adras???ca un ps cand s a schimbat cureaua o picatura de ulei atarna pe un surub ii spun mecanicului acesta imi zice ca poate a ramas de data trecuta blink.gif

26 Mar 2008, 20:40:
scuze pentru eventualele greseli de scriere dar tremur de nervi
klaus
Ori ti-au montat prost intinzatorul, ori ti-au intins cureaua de distributie prea mult.
In oricare dintre situatii trebuie refacuta distributia si inlocuita cureaua.
Fi ferm si cere remedierea problemei, nu mai pleca l aprima aburire a lor.
Stai pe capul lor non stop, pentru GARANTIE la lucrare (adica nu te duci la alt service, ca ala nu are de ce sa-ti dea garantie la lucrare)
draculafly
in dimineata asta sunt sunat de cei de la VC le explic din nou problema dupa care acestia imi propun sa imi faca o programare la dacoserv militari .le spun ca accept orice numai sa se rezolve problema .sunt sunat din nou si cu parere de rau mi se comunica ca sunt fff ocupati si ca abia peste doua saptamani.VC imi propune sa ia legatura cu cei de la conducerea adras si sa ma instiinteze ce am de facut. de atunci liniste au trecut vreo 4 ore. credeti ca am vreo sansa cu PC.????ma gandesc ca celor de acolo le trebuie o constatare facuta de cineva autorizat ca sa certifice ca e o problema ( ca inafara de conserve stricate nu stiu daca mai au habar de altceva)sunt curios cum o sa se rezolve daca se va rezolva cumva daca nu ce ramane????cred ca un par si oblojiti cu el toti aia cu insemnele dacia pe haine...EXPERTII radmasa.gif radmasa.gif

27 Mar 2008, 13:24:
cureaua de accesorii e pozitionata asa cum zicea YRX nu stiu cum era inainte sa ma duc la ei a doua oara . cert e ca zgomotul si a marit plaja in care apare . sau m am scrantit eu la cap si aud numai zgomote
draculafly
problema rezolvata la meridian vest ..... curea prea tensionata.s a detensionat si zgomotul a disparut
tkx
e bine ca s-a rezolvat dar specifica si cureaua care era prea tensionata...
draculafly
distributie
mark``
Nu postez de obicei pe topicurie Logan dar citind asta, fratilor dati-mi voie sa ma exprim JALNIIIIC. Cum poate avea un om incredere in Service autorizat daca chiar oamenii de acolo habar n-au sa lucreze, eu nu stiu cine face treaba in service, incepatorii sau elevii in practica? Lucruri de genu asta ma fac sa evit tot timpul service-urile Dacia pe langa problema banilor. Daca nici distributia care e zic eu cea mai importanta interventie asupra masinii nu se face corect, nici macar nu-si dau seama daca au facut-o corect sau nu atunci nu stiu ce sa mai zic. Uite si de ce Dacia isi merita numele si atrage apelativul: "apai e dacie"! Imi asum offtopicul pt ca parerea mea e inadmisibil scapari de genul asta, ti se strica o masina aproape noua din cauza unor mainute!
Kojak
@mark

...din pacate ai dreptate, ai punctat foarte bine! smile.gif
$$ilvviu
N-ar fi fost normal sa-i schimbe cureaua?
Odata tensionata....
Kojak
...corect!

...poate au schimbat-o din nou ultima data, dar a omis sa ne zica "amanuntul" asta dry.gif
draculafly
nu nu au schimbat o doar au slabit o putin ce m a mirat a fost faptul ca nu au masurat o cu diapazul.iar atunci cand l am intrebat de diapaz mecanicul mi a raspuns ca are reperele lui mai exacte ca diapazul.sunt curios pe viitor cum o sa se comporte masina.
klaus
QUOTE(draculafly @ 6 Apr 2008, 21:19)
mecanicul mi a raspuns  ca are reperele  lui  mai exacte ca diapazul
*

O da, dovada ca i-a iesit din prima...
D-aia te-ai mai dus inca o data la ei sa o mai slabeasca, le iesise bine din prima cu "reperele lor mai exacte decat diapazul".
Putea-i sa-i mentionezi ca si data trecuta tot cu "reperele alea mai exacte" a reglat-o si se pare ca nu a reglat-o bine.
draculafly
m ai inteles gresit .... de data asta am fost la meridian vest cei de la adras la care am fost prima data mi au spus ca e un zgomot functional chiar si dupa ce am sunat de cateva ori la VC si li s a cerut punctul de vedere la fel au spus ca e un " zgomot functional"
a001122
in cazul in care nu au schimbat cureaua de distributie poti sa te pregatesti pt alte reparatii dar de data asta mai costisitoare.
mergi inapoi si punei sa inlocuiasca cureaua. odata tensionata nu poate fi detensionata sau daca o fac aceasta nu isi face treaba asa cum ar trebui.
in momentul in care ai plecat iti asumi responsabilitatea.
YRX
Off-topic:
Voi ati vazut pe undeva de vanzare aparatul ala minune de masurat intinderea curelei?
klaus
Off-topic: Nu.
draculafly
m am cam saturat de service uri. am garantie asa ca daca se intampla ceva ii dau foc la ei in fata serviceului si gata am terminat cu tot .sunt eu vinovat ca au angajati numai dobitoci???sa fie sanatosi atata stiu atata fac .am vazut ca si cei de la VC le tin isonul.e garantata 3 ani cum apare o problema telefon si in service cu ea. nu mai stau sa le explic ce trebuie sa faca si ce nu .daca le convine sa faca reparatii de 10 ori valoarea masinii e problema lor.sper sa nu se strice in TURCIA unde vreau sa ajung de paste blink.gif
Kojak
QUOTE(a001122 @ 7 Apr 2008, 15:50)
in momentul in care ai plecat iti asumi responsabilitatea.
*



INCORECT! excl.gif
...service-ul care ti-a facut interventia poarta intreaga raspundere in cazul in care apare o problema in zona amintita, lucrarea fiind in garantie, pe langa faptul ca masina propriu-zisa se afla in garantie iar tu, draculafly, ai dovada ca ti s-a efectuat o interventie chiar prin stampila care ti s-a pus pe caietul de garantie, nota de comanda, etc., plus telefoanele la VC...care telefoane la VC de fapt sunt cam egale cu 0 printre altele.

...asa ca du-te linistit in Turcia ca nu o sa pateasca nimic masina. smile.gif
ciush
Salut, ma bag si eu aici cu o nelamurire:
Am facut revizia de 60.000 km (schimbat, curea distributie, curea accesorii, etc)
la plecare am observat ca motorul scoate un zgomot mai gros, iar accelerarea se face cu o mica intarziere, am senzatia ca parca e mai strans motorul
Sa fie pre intinsa cureaua de distributie?
draculafly
QUOTE(ciush @ 23 May 2008, 08:49)
Salut, ma bag si eu aici cu o nelamurire:
Am facut revizia de 60.000 km (schimbat, curea distributie, curea accesorii, etc)
la plecare am observat ca motorul scoate un zgomot mai gros, iar accelerarea se face cu o mica intarziere, am senzatia ca parca e mai strans motorul
Sa fie pre intinsa cureaua de distributie?
*


la mine se auzea un chiuit
ciush
la mine suna mai gros si se mai aude un bazait (ca si cum as avea clima pornita, dar mai slab ca intensitate)

23 May 2008, 23:10:
mama lor, nu mi-au mai montat tubul de admisie la filtrul de aer, se poate din cauza asta sa faca zgomot mai gros la turtii mai mari (2500 - 3000)?
maine (sambata) la prima ora sunt peste ei!
vai de capul lor, ii disper maine daca nu-mi dau tubul de adnisie!
ciush
tot eu, mi-am recuperat tubul de aer, dar tot nu-mi place cum suna si cum merge:
- motorul scoate un zgomot mai gros
- la acceleratii in gol se accelereaza cu intarziere (ex: apas pedala scurt pana la jmatatea cursei si motorul se tureaza abia dupa ce ii dau drumul si revine in pozitia initiala)
- parca nu mai are asa forta (in sarcina se duce mai greu)
In schimb porneste bine si la rece si la cald!
PS. toate chestiile astea se intampla fara clima pornita sau alti consumatori porniti
sa fie vreo prboblema datorata schimbarii kit-ului de distributie? sau sunt eu prea exigent? (masina am condus-o doar eu de la 0 Km si am simtit imediat ca nu merge ca inainte)
poll
se pare ca mecanicii inca nu au invatat cum se monteaza o curea de distributie. trebuie sa mai schimbe cateva ca sa se prinda cum merge treaba sau cum functioneaza scula magica de tensionat cureaua.
si la mine aceeasi problema cu un "zgomot de diesel" la 1400-1500 de rotatii dupa o interventie in service pentru scurgeri ulei
ciush
pai, dupa ce au lucrat toata viata cu ciocanul flexul si ranga, e greu sa se invete cu diapazul sau laptopul
emsal
Am schimbat ieri cureaua de distributie la o Honda Civic. M-a ajuns la 400 de lei doar manopera la un service nespecializat pe Honda. Cand am ajuns acasa, am ascultat cu atentie motorul si mi s-a parut ca e ceva mai zgomotos ca inainte. Mecanicul a strans cureaua destul de bine, pt. ca cea veche era slabita. Am pus pe youtube un filmulet facut la cateva ore dupa schimbarea curelei. Masina a pornit pe la 1500 de rot/min. Am acceletat-o si eu pana pe la 3000, ca sa aud mai bine motorul. Dupa 3 minute a scazut la 900 rot/min. As vrea sa vedeti si voi filmuletul si sa va dati cu parerea. Este intr-adevar prea zgomotos motorul?

Vedeti aici
&eurl=
Batrânul
Capota motor ridicata, camera video aproape bagata in motor - normal ca e foarte zgomotos ...
andi306
recent am schimbat si eu distributia la vreo 59000 km si se aude un zgomot ciudat un trancanit la turatii mari peste 3000 ceva de genu mentionez cureaua nu a fost reglata cu diapazu ala. oare o fi prea intinsa cureaua, are nevoie de rodaj ceva?
ceva info care poate sa-mi dea biggrin.gif
Serje
Descrie si tu un pic mai detaliat, cum adica trancanit?
andi306
un huruit ceva de genu si se accentueaza odata cu turarea .mentionez peste 3000 rot
toate curelele sunt noi rulmentii intinzatori noi de asemenea plus semering. dacia solenza clima
klaus
Eu as banui un intinzator prost reglat.
andi306
am turat-o astazi in gol si n-a carait absolut nimic toata tevatura mi se intampla in mers. sa fie oare vreo planetara ceva de genu? se poate sa se fi miscat ceva odata cu operatia de demontare de componente pentru a ajunge la distributie?
bae
Ma bag si eu putin in vorba, ca nu as vrea sa mai deschid alt topic: am facut luna asta 4 ani de cand am masina si mecanicii, baieti buni, stim cu totii, preocupati de starea masinii mele, cica sa schimb neaparat kitul de distributie. Am doar 29.000Km facuti cu masina. Voi ce ziceti, e dracul chiar asa de negru? Nu mai pot merge asa un timp (ca ma ingrozesc de ce citesc pe aici)?

PS Chiar nu mai este nici un alt topic despre kitul de distributie, ca eu nu am gasit. Mai era unul cu revizia la 4 ani, nici p-asta nu-l gasesc.
cris06
Sa inteleg ca te afli printre norocosii care nu au avut probleme cu pierdererile de ulei la distributie... Bun! Parerea mea: mergi la un mecanic si roaga-l sa se uite la distributie si sa vada starea ansamblului. Daca starea curelei si a intinzatorului e buna mai trage de ele. Desi, teoretic, chiar daca nu au km efectuati au varsta. E un compromis! dry.gif
fixxxer
Mai poti sa tragi de ea asa. Mi-am vandut dsn cu 105k km la bord cu distributia originala cu precizarea ca ii las la pret si sa se duca sa o schimbe imediat. Poti sa dormi linistit. Bafta
Serje
Dormi linistit ca pe banii tai dormi, nu pe a lui fixxxer, el poate spune toate prostiile posibile ... ca nu pe el il arde la buzunar, daca ti se rupe cureaua.
fixxxer
Ce tb am eu? Am semnat ceva notarial ca sa despagubesc pentru sfaturi? Ma rog eu nu sunt genul de om care se sperie de pungi pe drum. Asta s-a intamplat cu masina aia si punct! Mananci tu cureaua aia daca nu se rupe?
klaus
Nu, pentru ca nici tu nu platesti pagubele daca se rupe...
Altii sa raspunda pt sfaturile date, dar tu nu. Romaneste tipic.
andi306
mda problema s-a rezolvat ma panicasem degeaba, defapt scutul lovea in baie ulei sau in catalizator cred, am bagat niste mici departatoare la suruburile scutului si acuma nu mai face nici un zgomot. problema aparuse cand s-a dat jos scutu pt a schimba uleiul in cutie, operatiune executata in aceasi zi cu schimbul curelelor si asta m-a indus pe mine in eroare si alte ganduri ingrijoratoare asupra distributiei. smile.gif
Peja
Am avut această problemă. Scurgeri de ulei și sunet ciudat la 15000rpm. Serviciul de distribuție schimbat cureaua și centura tensiune roata. Zgomotul dispare. Explicație: ulei + praf = sunet ciudat de la roata de tensiune la 15000rpm.

Peja

P.S. Ulei de scurgere a continuat! mad.gif
bae
Poate este cineva priceput sa ne spuna ce se intampla de fapt cu un kit de distributie care cedeaza: ce efecte are si care sunt "simptomele". (Nu ma refer la cazul in care masina a fost impinsa, ci la cedarea in conditii de exploatare normale.)
bobo77
Ce insemna cedeaza adica se rupe cureaua? sau doar se deterioreaza.
fixxxer
Conditii de exploatare normale inseamna ca masina are parte de intretinere. Aici nu poate fi vb sa se intample ceva cu distributia. Eu nu cred ca e vreun inconstient care realizeaza ca nu e finut cu ambreaju si se apuca s-o porneasca tractata de capu lui. Mai detaliaza intrebarea totusi icon_mrgreen.gif
bae
DSN-ul tau a avut parte de intretinere dupa parerea ta? Ce s-ar fi intamplat cu distributia daca nu o vindeai si mai mergeai cu ea inca 105k de km fara s-o schimbi, asta era de fapt intrebarea.

QUOTE(bobo77 @ 21 Apr 2009, 19:54)
Ce insemna cedeaza adica se rupe cureaua? sau doar se deterioreaza.
*


Se rupe.
fixxxer
Probabil ca ma pregateam de reparatie la chiulasa. Ceea ce nu ar fi fost o perspectiva incantatoare avand in vedere ca eram student icon_mrgreen.gif . Dar sincer cred ca nu mai apuca sa faca inca 10k sad.gif . Deci cu alte conditii imi bateam joc de banii mei putini in conditiile date. Costuri nu stiu sa le enumar exact da erau ceva de genu terifiant icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.