Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se incalzeste
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Devils
Am patit-o intr-o intersectie unde am fost nevoit sa stau cu piciorul pe frana (mult)pentru ca eram in rampa. S-a incalzit suportul sigurantei asa de tare incat a topit siguranta.... ma rog materialul plastic din care e confectionata siguranta. Am observat imediat pentru ca s-a oprit turometrul, indicatoarele de benzina, apa, ulei etc. Am facut mai tarziu probe si am observat ca numai atunci cand franez se incalzeste. Scurt nu cred sa fie, ca daca ar fi ori nu s-ar aprinde becurile de frana, ori ar functiona altceva aiurea. A mai patit cineva asa ceva? Mie mi-e frica sa nu ia foc. Stie cineva ce poate fi?


PS: Se incinge doar un picior al suportului! (cel din stanga )
SGN_1310
E scurt pe circuitul de frana.Eu am avut scurt pe circuitul de marche arierre. Putin noroi in jurul sondei s'a concretizat pana la urma printr'un mic incendiu la acel senzor, care m'a facut sa iau masca de la sigurante(cei care au berline stiu de grila aia din plastic) si sa incerc sa iau apa dintr'un lac ca sa sting flacara. Noroc ca s'a stins singur .
Simptome, pana la incendiu(ce maret suna smile.gif ). Turometrul murea din cand in cand fara sa stiu de ce. Miros de fum.
Eu nu am circutul de marche arierre pe sigurante, de aceea s'a ajuns la flacara. Daca ai sigurante, atunci ar trebui sa pocneasca la un moment dat.
Solutie. Verifica contactele de pe circuitul de frana, de la intrerupatorul de sub pedala de frana pana la firele de la stopuri. Trebuie sa fie ceva dezlipit care leaga la masa circuitul facand o rezistenta mica.Daca ar fi fost un contact direct la masa de mult ar fi ars siguranta.
bodel
Deobicei o legatura intre 2 fire in cazul tau siguranta se incinge cand prezinta un contact imperfect; faptul ca s-a topit cand ai stat cu piciorul pe frana este relativ simplu au intrat in functiune 2 becuri a cate 21W fiecare si a crescut intensitatea curentului + contact imperfect => topit siguranta. Cauta tablou de sigurante model nou (siguranta plata ca la SN) si scapi de orice problema de acest tip
diaconuliviu
QUOTE(SGN_1310 @ 13 Dec 2004, 02:01)
E scurt pe circuitul de frana.Eu am avut scurt pe circuitul de marche arierre. Putin noroi in jurul sondei s'a concretizat pana la urma printr'un mic incendiu la acel senzor, care m'a facut sa iau masca de la sigurante(cei care au berline stiu de grila aia din plastic) si sa incerc sa iau apa dintr'un lac ca sa sting flacara. Noroc ca s'a stins singur .
Simptome, pana la incendiu(ce maret suna smile.gif ). Turometrul murea din cand in cand fara sa stiu de ce. Miros de fum.
Eu nu am circutul de marche arierre pe sigurante, de aceea s'a ajuns la flacara. Daca ai sigurante, atunci ar trebui sa pocneasca la un moment dat.
Solutie. Verifica contactele de pe circuitul de frana, de la intrerupatorul de sub pedala de frana pana la firele de la stopuri. Trebuie sa fie ceva dezlipit care leaga la masa circuitul facand o rezistenta mica.Daca ar fi fost un contact direct la masa de mult ar fi ars siguranta.
*




<Mai repede contacte imperfecte; acel scurt din zona sondei face partial ce face si sonda:contact la masa PRIN BECURI, deci n-ar avea cum incalzi conductorii; acel noroi facea doar contact imperfect, care incalzeste datorita rezistentei de contact.
milu
Si eu sunt convins ca e de la contact imperfect, dar mai ar putea fi si de la un consum mare asta in cazul in care pe frana sunt legate si lampile de ceata, sau daca unul din becurile din spate cu 2 faze (cel de pozitie si frana) are scurt intre faze si atunci se aprind farurile cand calci frana deoarece prin acesta legatura se alimenteaza pozitia iar daca levierul de schimbat fazele este in pozitia de mijloc se aprinde si faza scurta - problema asta era la 1300 cu stopurile mici unde contactele de la stop unde veneau papucii de la cablu se puteau atinge foarte usor.
gcristi
QUOTE(milu @ 13 Dec 2004, 09:51)
Si eu sunt convins ca e de la contact imperfect, dar mai ar putea fi si de la un consum mare asta in cazul in care pe frana sunt legate si lampile de ceata, sau daca unul din becurile din spate cu 2 faze (cel de pozitie si frana) are scurt intre faze  si atunci se aprind farurile cand calci frana deoarece prin acesta legatura se alimenteaza pozitia iar daca levierul de schimbat fazele este in pozitia de mijloc se aprinde si faza scurta - problema asta era la 1300 cu stopurile mici unde contactele de la stop unde veneau papucii de la cablu se puteau atinge foarte usor.
*



La mine cel putin vechiul proprietar pusese sigurante de valori mult prea mici si se incingeau mai toate , rezolvarea problemei mele a fost sa pun sigurante de valori mai mari dar am schimbat totodata si tabloul de sigurante deoarece cel vechi era cam copt de cat mersese cu sigurantele incinse. In prezent nu se mai incinge nici o siguranta si nu mai am problema asta de 2 ani de zile .
johnsws
o siguranta trebuie sa se arda cand este un scurt pe circuit, nu sa se topeasca. de aceea e bine sa ai sigurantele calibrate corect, nicidecum mai mari decat trebuie, ca sa eviti incendiile. cred ca e vorba de contacte imperfecte (99%)sau in cel mai rau caz probleme cu circuitul de incarcare care debiteaza curent la tensiunea normala dar nu are amperaj suficient. un prieten a patit-o o data la un oltcit cand i s-au ars toate becurile de pe masina dar sigurantele erau intacte.
Devils
Deci .... repet, la mine se incinge suportul pe care sta siguranta... nu siguranta in sine. Am pus o siguranta de valoare mai mica - nu s-a ars, dar 'papucul' de contact cu suportul si suportul s-au incins. Daca era scurt imediat siguranta s-ar fi ars.
os
@Devils:
Problema ta este data cu probabilitate foarte mare de contacte imperfecte īntre clemele tabloului de sigurante si siguranta insasi si/sau īntre panoul de sigurante si papucii cablurilor care vin la acesta. Asadar:

1. Nu folosi sigurante de valori mai mari decīt cele specificate īn manual (pericol de foc); nu folosi nici sigurante de valori mai mici (se pot arde cīnd nu e cazul)
2. Curata atīt contactele sigurantei cīt si clemele panoului
3. Mareste strīngerea clemelor pe siguranta. Verifica strīngerea papucilor care vin la panoul de sigurante (prin spatele acestuia) si daca e vreo problema curata/mareste strīngerea/īnlocuieste
4. Cel mai bine-> un panou de sigurante nou, cu cleme din cupru-beriliu (aramii la culoare). La montare verifica strīngerea papucilor pe cleme.

Sanatate,
os
Devils
QUOTE
1. Nu folosi sigurante de valori mai mari decīt cele specificate īn manual (pericol de foc); nu folosi nici sigurante de valori mai mici (se pot arde cīnd nu e cazul)


Siguranata pe care o folosesc este de 15 A, deci cea care este recomandata.
Mersi pentru sfat. Am sa incerc si dupa aceea am sa va spun rezultatul.

QUOTE
4. Cel mai bine-> un panou de sigurante nou, cu cleme din cupru-beriliu (aramii la culoare). La montare verifica strīngerea papucilor pe cleme.


Cam cat face un tablou de genul asta?
os
QUOTE(Devils @ 13 Dec 2004, 12:18)
Siguranata pe care o folosesc este de 15 A, deci cea care este recomandata.
Mersi pentru sfat. Am sa incerc si dupa aceea am sa va spun rezultatul.
*


Pentru problema initiala (incalzirea clemelor), calibrarea sigurantei este mai mult sau mai putin irelevanta (rezistenta sigurantei este īn mod normal mult mai mica decīt cea a circuitului protejat).
QUOTE(Devils @ 13 Dec 2004, 12:18)
Cam cat face un tablou de genul asta?
*


Nu stiu (eu nu mai am Dacia de destula vreme), dar sunt sigur ca altii te pot informa si ca ar trebui sa nu coste (prea) mult. Daca bugetul iti permite, inlocuirea panoului (mai ales ca cel vechi s-a supraincalzit) este de departe cea mai buna solutie. Nu uita sa verifici contactul papucilor.

Succes,
os
diaconuliviu
QUOTE(os @ 13 Dec 2004, 11:45)
Pentru problema initiala (incalzirea clemelor), calibrarea sigurantei este mai mult sau mai putin irelevanta (rezistenta sigurantei este īn mod normal mult mai mica decīt cea a circuitului protejat).

[...]. Daca bugetul iti permite, inlocuirea panoului (mai ales ca cel vechi s-a supraincalzit) este de departe cea mai buna solutie. Nu uita sa verifici contactul papucilor.

Succes,
os
*



Da, si mai ales ca acea incalzire provoaca si "largirea" sau slabirea contactelot de sub panou, in zona niturilor, mai ales la cele ce se ramifica (ex. fazele, intra un fir si ies doua, ramificate prin punte din metal) Nu stiu daca vei reusi sa renituiesti incit sa apara contact ferm, deci, cum zice OS, mai bine schimbi.
Devils
QUOTE
Cam cat face un tablou de genul asta?


Ce misto e sa te citezi biggrin.gif. L-am cumparat cu 80000. wink.gif. Maine urmeaza sa il schimb ca la ora asta nu mai vad in bord nimic.
bdaniy
QUOTE(Devils @ 13 Dec 2004, 17:36)
Ce misto e sa te citezi biggrin.gif. L-am cumparat cu 80000. wink.gif. Maine urmeaza sa il schimb ca la ora asta nu mai vad in bord nimic.
*



80K??????? Unde in targu mures si ce fel de tablou?Eu iau de obicei din piatza armatei la 150K mad.gif cu 6 sigurante din alea cu picioare tip nova
SGN_1310

Revin asupra problemei mele. pe marche ariere nu stiu daca cei 50 W adunati de la ambele lampi pot sa chinuie un conductor multifilar de 1.5 astfel incat sa ia foc. Deci in cazul meu contactele imperfecte se exclud. Noroiul adunat la borne, plus umezeala au facut contactul dintre borna si corpul senzorului care se infileteaza in cutie.
Devils
@bdaniy
In 7 noiembrie este parcul acela unde e si statia de maxi-taxi catre reghin... aproape de benzinaria Petrom. Este cel mai eftin magazin de piese auto din Tg. Mures pe care il stiu eu. wink.gif

A... tabloul este cel normal de Dacia 1310 care merge sub bord, dar contactii sunt din cupru.
bodel
Incearca totusi sa cauti un tablou de sigurante cu model nou de sigurante ; eu mi-am cumparat unul din targ care are si indicator de siguranta arsa si am dat pe el 75.000 si 100.000 unui nene ca sa-l monteze ca eu il pusesem aiurea dadeam semnal si porneau stergatoarele biggrin.gif
michimaus
indicat ar fi sa verifici si cablajul pana la stopuri.e posibil sa se fi strangulat firul care duce la stopuri si sa se mai tina doar in cateva lite.daca ai stopurile pe frana cuplate pe lampile de ceata decupleaza-le.poate ca se vede mai bine dar n-ai idee ce stresant e pt cei din spate mai ales noaptea.schimbat tablou sigurante si pus sigurante calibrate pt fiecare circuit
driverx
Am si eu o problema si o postez aici.

Dupa ce pornesc masina, cand apas prima data pe frana, sau poresc farurile, aud (si vad pe martor) cum se aprinde scurt semnalizarea, dar foarte scurt. Daca repet operatiunea, maxim inca 1-2 ori se mai intampla....dupa aceea ...nimic....ce ar putea fi?
Devils
@michimaus
nu am franele cuplate cu cele de ceata, stiu ca e stresant ca doar vad la altii. smile.gif

PS: inca nu am schimbat tabloul. In weekend asta planuiesc.
michimaus
si daca tot schimbi tabloul strange bine papucii ca au prostul obicei sa sara si nu e placut sa te lase noaptea farurile si sa te chinui sa pui la loc contactele.
bdaniy
QUOTE(Devils @ 14 Dec 2004, 10:21)
@bdaniy
In 7 noiembrie este parcul acela unde e si statia de maxi-taxi catre reghin... aproape de benzinaria Petrom. Este cel mai eftin magazin de piese auto din Tg. Mures pe care il stiu eu. wink.gif

A... tabloul este cel normal de Dacia 1310 care merge sub bord, dar contactii sunt din cupru.
*



Devils
mersi de informatie, chestia cu contacte de cupru....ma abtin da is patit, prefer celelalte tablouri cu sig cu picioruse, fac contact mai bun
Devils
Deci.... am ajuns in sfarsit sa schimb tabloul de sigurante si.... surpriza... nu se mai incinge. Problema rezolvata. Multumesc tuturor. 124.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.