Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum schimb Uleiu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dany_daci1300
...Sa nu radeti ...da va intreb si eu cum schimb uleiu ....adik ce trebuie sa fac
maryus_83
Fuga la un service de cartier.. 5-10 Ron la baieti. smile.gif
psihoursu
trebuie sa desfaci un surub ca sa scoti uleiul vechi sa il pui la loc si pe urma sa torni uleiul nou
einstein1984
Cauti un manual de reparatii Dacia si spune acolo tot ce trebuie sa stii. Inainte sa se inventeze forumurile, lumea mergea la bilbioteca sa intrebe chestii din astea. Dar manualul il gasesti si pe DC.
psihoursu, spune-i si care surub, ca daca scoate uleiul din cutie si pune doza dubla in motor (au patit-o si mecanici mai calificati) nu prea e bine.
ydaniel
era bine daca erai din buc:)te invitam la mine icon_mrgreen.gif
Paca
cumperi cheie pt buson la baia de ulei,e 8 ron ca am cumparat eu.urci masina pe o rampa dupa ce ai mers putin cu masina...ca sa fie uleiul din motor cat mai subtire.desfaci busonul si dai drumu la ulei intr-un vas(ai grija sa nu te frigi pe maini de la ulei).dupa ce lasi 10 minute sa se scurga,zgudui motoru cum poti...sa iasa cat mai mult.pui busonul inapoi dupa ce'l cureti putin si te asiguri ca mai are garnitura.desfaci filtrul de ulei vechi cu o cheie speciala sau daca nu ai incerci cu,,,,cureaua de distributie.pui in filtrul nou cam 300 de ml de ulei si ii ungi garnitura de cauciuc cu ulei si il infiletezi inapoi.apoi torni ulei 3 litri pe la capacul culbutorilor si gata.ai schimbat uleiul.
argon
Daca pui 300 de ml in filtru, de ce ai baga 3 litri in motor dupa? dry.gif

In filtru nu se pune nimic, doar se unge garnitura..asa fac eu.
einstein1984
In filtru pui ca sa se amorseze, sa dureze mai putin pana creste presiunea de ulei si ajunge acesta la lagare. Torni 3 l in total, cu tot cu ala din filtru.
psihoursu
daca ai cat de cat ceva in cap despre un motor e imposibil sa te bagi sub masina si sa nu te prinzi ce surub trebuie sa desfaci ca sa poti scoate uleiul
einstein1984
Poate e o masina pe care nu o cunosti. Si daca sunt 2 suruburi.... poate nu-l nimeresti pe ala bun.
wind
daca pui aia 300 ml in filtru cand incerci sa il montezi jumate e pe motor. ungi garnitura si gata.
ilgo
Daca vrei instructiuni video gasesti cateva cautand "how to change oil" pe youtube.
Eu la fosta am avut cosmaruri cu schimbatul clasic de cand am rupt busonul si a trebuit scos cu bormasina, dalta si multa munca. Oricate busoane si garnituri am incercat balta de ulei era nelipsita. Odata cu Loganu mi-a atras atentia metoda asta. Am inteles ca exista asemenea aparat si manual si electric, totul e sa-l gasesti. Cum schimb uleiul la 6 luni eu zic ca merita investitia. Pana atunci la primul schimb am improvizat cu un aspirator, un borcan cu doua gauri in capac, doua garnituri si un furtun subtire.
Principiul e acelasi ca in film si e simplu: sa ai un recipient din care sa extragi aerul care vine prin furtunelul aflat pe fundul baii de ulei. E mai eficient, curat si sigur decat metoda clasica, parerea mea.
einstein1984
Eficient nu e, ca nu scoti tot uleiul, furtunul nu ajunge in cel mai jos punct al baii. Asa ca namolul tot acolo ramane, namol care ar fi preluat de ulei in drum spre gaura lasat de busonul de golire.
MAi curat nu e, ca daca pui recipientul de ulei unde trebuie si porti manusi, nu te murdaresti.
Mai sigur nu vad de ce ar fi, ca nu am auzit sa moara nimeni schimband uleiul.
Asa ca pana nu inventeaza cineva o masina fara buson de golire, inventia de mai sus e doar o metoda de luat banii fraierilor.
pcostica
sant de acord cu maryus_83.Acolo au si chei ptr. dop si garnituri si dispozitiv ptr. filtru si scapi si de uleiul ars...ce sa-i faci 'ecologisiti astia'...
Bafta.
maseax
QUOTE(psihoursu @ 28 Mar 2008, 16:15)
daca ai cat de cat ceva in cap despre un motor e imposibil sa te bagi sub masina si sa nu te prinzi ce surub trebuie sa desfaci ca sa poti scoate uleiul
*



poate ca ai dreptate, dar se gasesc in comert chei de buson de baie care au la celalalt capat cheie pentru busolul de la cutia de viteze. Si daca nu nimeresti capatul care trebuie e cam nasol ca ramai fara ulei in cutie si ai sa ai 6l de ulei in motor ceea ce zic eu ca iar nu e bine.

Omul daca stia despre ce surub este vorba nu cred ca mai intreba pe forum.
geopsi
e simplu, nu trebuie sa ai neaparat groapa sau rampa, ideea e sa fie pamant sub masina sau un lighean si desfaci surubul ala care iese prin scut. dupa aia o lasi sa curga tot. filtrul de ulei nu am reusit sa il schimb decat cu o cheie pe lant, in rest nu am reusit niic cu cheia franceza si nici cu forta proprie insa trebuie avuta grija si o carpa ca exista riscul sa se insire ulei cand scoti filtrul. dupa ce se scurge tot bagi surubul ala de sub scut la loc, pui alt filtru(uns cu putin ulei pe partea care se lipeste de motor) si torni pana ajunge uleiul cam la mijlocul marcajului jojei. io asa fac si am zis sa postez pentru ca si eu sunt incepator, dacia a fost prima masina pe care am mers si am intampinat si eu dificultati in a schimba uleiul prima data din 2 motive: 1 nu nimeream surubul ala de sub scut ca e intuneric sub masina(am rezilvat cu o lanterna) si 2 nu reuseam sa scot filtrul de ulei, si nu am reusit pana nu am luat o cheie cum am spus mai sus!
ilgo
E mai curat daca n-ai acces la o rampa/groapa si e mai sigur pentru protejarea busonului de golire pe care unii (ca mine) risca sa-l stranga cu ranga radmasa.gif
Cat despre vacuum vs. gravitatie exista pareri si pareri. Cel putin in cazul meu cu un aspirator de 1500W si un sistem perfect etans cu furtunul care sunt sigur ca a ajuns perfect pe fundul baii, sunt sigur ca am tras si ultima picatura de ulei. Plus ca n-am gasit inca cheia speciala pentru Logan.

LE:
"Mai sigur nu vad de ce ar fi, ca nu am auzit sa moara nimeni schimband uleiul."
Au mai fost cazuri de masini cazute de pe cric...

"Asa ca pana nu inventeaza cineva o masina fara buson de golire..."
SMART Fortwo wink.gif
CriSTI68
faci asa:

Unelte icon_mrgreen.gif

1. Faci rost de una bucata lighean
2. Una bucata cheie de baie ulei
3. Una bucata cheie de filtru
4. Filtru ulei si Ulei (cam 3.5 L
Cum procedezi....

Desfaci surubul de la baia de ulei, pozitionand ligheanul in dreptul lui cand faci operatia... scoti surubul astepti sa se scurga tot uleiul, dupa ce sa scurs tot pui la loc dopul la baie.
Desfaci filtrul de ulei pe care il arunci, dupa ce sa scurs tot uleiul umplii noul filtru cu ulei si ii ungi garnitura cu nitel ulei.... il strangi la loc, apoi prin capacul de la cublutori pui 3L de ulei... nu este complicat o operatie banala care pe mine din comoditate ma costat 50 ron la service
argon
QUOTE(CriSTI68 @ 28 Mar 2008, 19:51)
4. Filtru ulei si Ulei (cam 3.5 L

*



nu mai invata lumea la prostiI tongue.gif , se pune 3 litri fix in total. 2.75 daca nu se schimba filtrul.
ydaniel
si mai zic un lucru:predati uleiul uzat unei benzinarii pt valorificare si NU-l aruncati la tomberon sau in alte locuri.
romanvs
Pasi:
1.incalzesti motorul dar nu foarte rau(ca sa se subtieze uleiul)
2.iei un lighean si il pozitionezi sub baia de ulei
3.desfaci busonul de golire de la baia de ulei(cu atentie sa nu te arzi)
4.desfaci busonul de umplere (aflat pe capacul de la culbutori)
5.desfaci filtrul de ulei
6.o lasi aprox 10-15 minute sa se scurga tot uleiul
7.pui la loc busonul de golire si il strangi
8.cureti locul din jurul busonului si busonul.
9.ungi garnitura la filtrul de ulei si pui aprox 200 g de ulei in filtru dupa care il montezi si il strangi cu mana
10. pui in motor restul de ulei pana la 3l
11 pornesti motorul si il lasi sa mearga vreo 5 minute
12.a doua zi inainte sa pornesti motorul verifici nivelul de ulei cu joja,verifici sa nu ai pierderi pe la busonul de golire sau pe la filtru.
geopsi
ydaniel, sincer sa fiu nu m-am gandist la asta niciodata dar oricum eu am groapa si las uleiul sa curga pe pamant deci nu vad rostul in a sta sa il adun si sa il duc mai stiu io unde!
dany_daci1300
biggrin.gif si filtru il strang doar cu mana??? sau si cu cheia ?
romanvs
De preferat sa-l strangi doar cu mana,insa daca da pe lanaga el ulei il mai strangi si cu cheia dar nu rau.
geopsi
strangel putin cu cheia, dar nu mult ca dupa aia nu il mai desfaci. oricum el nu se poate strange foarte tare!
dany_daci1300
smile.gif
ilgo
Ce bine ar fi sa facem toti ca tine, geopsi... am trai intr-o lume mai curata.
brigada_diverse
QUOTE(ilgo @ 28 Mar 2008, 19:46)
Plus ca n-am gasit inca cheia speciala pentru Logan.


*



continua pe metoda aspiratiei la logan...ca o sa strangi surubu si auzi un scartz sau poc....daca auzi asta, pui un pic de ulei si admiri baia proaspat crapata...... radmasa.gif ...si dupaia blestemi tot ce se poate..ca pana gasesti o baie de logan si la cat mai costa......

sobolan
lasati aspiratia deoparte....personal,inca nu am vazut vreo masina cu uleiul aspirat,fara sa mai aiba ceva din uleiul vechi.....
metoda clasica sta in picioare,bucsonul baii desfacut... cool.gif
djasu82
Trebuie o spalare a motorului cu solutia respectiva.... motor flus, multi pun petrol pornesc motorul si lasa 3 minute si golesc tot continutul ulei + petrol.
pcostica
groapa o folosesti doar ptr. 'colectare' de ulei sau.....in rest toate bune.
Bafta.
brigada_diverse
apropo...la mine cand am desfacut capacu de la tacheti la mecanic era o mizerie solida acolo...credeam ca sunt groase suruburile..de fapt era mizerie....daca pun motor flush o curata pe aia?(o dizolva total fara sa ajunga la pompa de ulei?...asta mai lipseste)
ydaniel
motor flush-u nu curata;) poti sa pui si 10.



29 Mar 2008, 14:53:
QUOTE(geopsi @ 28 Mar 2008, 22:54)
ydaniel, sincer sa fiu nu m-am gandist la asta niciodata dar oricum eu am groapa si las uleiul sa curga pe pamant deci nu vad rostul in a sta sa il adun si sa il duc mai stiu io unde!
*


ohmy.gif vorbesti serios? wacko.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.