Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sa aprinde becul la ulei cand e cald motorul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Hacker
Am tot discutat cu voi de incins motorul. Acum am alta problema.
Mi-am dat seama ca termostatul la mine e defect. Si asta era principalul motiv pentru care mi se ridica temperatura.


Ieri tot asa, mi-a sarit apa pe la 90 grade, mi sa parut o temperatura ok. Dar tot mergand cu temperatura asta masina se comporta ciudat. Dupa ce plecam de pe loc in mers totul era ok, dar cand puneam frana incepea sa trepideze ( si se aprindea si becul la ulei) apoi isi revenea brusc. Asta a facut pana a mai scazut temperatura pe la 86 grade. Ce poate fi? Masina nu consuma gram de ulei, si dupa 5000km eu tot aceeasi cantitate de ulei o am. Poate fi calitatea slaba a uleiului? Sa il schimb?
argon
de care ai?
renotgo
Ce poate sa fie ...? Supraincalzirea motorului !Consecinte ?Iti termini segmentii ,garnitura de chiulasa la fel ...Temperatura de 90 grade nu este deloc OK pentru motorul de Dacie (ma repet) .Nu da vina pe ulei ,nu are nicio vina !
argon
da' care e o temperatura OK pentru motorul de Dacie? dry.gif
Hacker
Uleiul este unu romanesc ( mi-a bubuit filtru de ulei la Sinaia si a trebuit sa bag unu in functie de bani) si are cam 700km de cand e pus. El e curat in motor nu e negru, si e 20W40.
renotgo temperatura din cate stiu nu e critica, e in parametri normali, de la 95 in sus e critic. Totusi si la 95 de grade nu are voie sa faca asemenea trepidatii. Ma gandesc sa nu fie totusi de la ulei, sa isi fi pierut proprietatile?
Argon, in tine am incredere cu uleiul, recomanda unu, si astept parerile voastre, De la ce poate fi?
argon
20w50 in cazul tau, trepidatiile nu veneau cumva de la scaderea turatiei de ralanti? Daca scade de exemplu la 4-500 trepideaza, si e posibil sa se aprinda si becul, normal ar fi sa nu scada sub 850-900 rpm.
bogdangl
romanesc, 20-40, smile.gif Nu cumva e din ala romanesc la 5 lei litru? Sau mai este prista 20-40 la 17 lei 3 litri, ca in rest stiu ca nu se mai gaseste nici un ulei bun 20-40, cel putin la mine in GL, ca am cautat la toate magazinele
Hacker
QUOTE
trepidatiile nu veneau cumva de la scaderea turatiei de ralanti? Daca scade de exemplu la 4-500 trepideaza, si e posibil sa se aprinda si becul, normal ar fi sa nu scada sub 850-900 rpm.






Din pacate nu am cum sa stiu turatia. Nu am turometru. dar cred ca ai dreptate, pentru ca se simtea ca scade turatia. Sa fie carburatorul? Daca da atunci cand e la temperatura data de termostat 86 de ce nu mai face nimica si merge bine ?

28 Mar 2008, 12:19:
Sau chiar bobina. Poate se incalzeste mai tare cand e cald la motor, si atunci sa nu mai dea tensiunea corecta?
argon
o fi fost coincidenta, ralantiul merge bine si la 100 de grade, in sensul ca nu scade, verifica carburatorul, tureaza si pune palma ca se mai curata, aprinderea...

Daca ti-a scazut turatia e clar de ce s-a aprins becul, la 500 rpm nu mai e presiune suficienta..cand ai turat putin, presupun ca s-a stins..
mitu2002
eu am pus prista 20w40 si e ok ; poate ai pompa partial infundata
daca banui termostatul scoate-l din circuit si vezi daca tot asa face daca nu-ti mai creste temperatura fara termostat ai gasit vinovatul a si temperatura poate sa creasca si de la nivel mic de ulei si ungere insuficienta
Hacker
Asta ma inpinge la schimbarea uleiului, motor flesh - > si ulei bun, 20W50?

20W50 - 20W40 care e diferenta?
argon
e mai gros primul.
Hacker
Valvoline e bun? Eu cu asta mergeam cu Alta Dacie

28 Mar 2008, 12:26:
Nu dauneaza motorului? mentionez ca nu papa ulei deloc.
argon
bun e, de daunat nu dauneaza, mai ales ca vine vara.
neajiji
e bun nene si eu am d-ala si chiar pe valvoline raman de acum inainte, da acu vine intrebarea PRESIUNEA de la ulei la ce valoare sta?
romanvs
Eu as zice ca este uleiul de proasta calitate.
Fratele meu a bagat in Oltcit o data ulei Metabond(laudat de toata lumea) si cand se incingea motorul se aprindeau becurilela ulei la relanti(dupa o 1000km).Dupa ce l-a schimbat si a bagat Castrol a disparut problema(s-a dus cu uleiul pana la 10000 km).
pcostica
la supraincalzirea motorului uleiul isi pierde din proprietati deci trebuie schimbat.Trepidatiile la franari bruste pot fi de la un nivel redus al benzinei in carburator.
Bafta.
Hacker
QUOTE
e bun nene si eu am d-ala si chiar pe valvoline raman de acum inainte, da acu vine intrebarea PRESIUNEA de la ulei la ce valoare sta?




Presiune cand e rece sta in 6. Cand ajunge la 86 grade in 3, cand e pe la 92 in 2,5. Ea creste odata cu turatia pana la 6.
O sa ii fac schimb de ulei zilele astea. Sa vad urmarile.
mar10may
incearca totusi sa schimbi uleiul.e posibil sa nu mai se aprinda becul.parerea mea despre un ulei de calitate este ca nu numai nr de km cu care mergi cu el este mai mare,ci si ungerea o face mai bine.cineva spunea ca daca face cu masina 5000 de km pe an si uleiul trebuie schimbat la an indiferent de km parcursi de ce sa dea banii pe un ulei mai scump cu care se merge 10 000? eu nu cred ca un ulei care costa 10 ron isi face treaba la fel de bine ca unul de 20 ron in primii 5000 de km.
brigada_diverse
eu am patit cand am pus frana sa trepideze rau de tot motoru...si sa se si opreasca....si dupaia a trebuit sa apas zdravan in pedala...asta de la ce e?
ralantiu e stabil la 900rpm aprox
pcostica
verifica servofrana.
Bafta.
Grasu-1300
Am patit si eu la fel, sa se aprinda, putin, becul la ulei cand motorul e la relanti si la peste 85 grade. Am montat un manometru in locul sondei de ulei si am constatat ca presiunea este cam mica.Am scimbat uleiul si a crescut putin presiunea. In urma verificarilor am ajuns la concluzia ca pompa de ulei nu pre isi mai face treaba in parametri.Acum vin cu intrebarea se merita sa schimb doar pinionul conducator(cel cu ax)sau sa iau o pompa noua??
mihai0070
pai nu poti schimba pinionul si sa rezolvi problema daca dintii nu sunt uzati , atunci rezulta pompa uzata , daca pinionul este uzat atunci , poate pompa scapa ne schimbata.

ce valori ai citit pe manometru ala ? de ai ajuns la concluzia asta ?
Grasu-1300
la relantiu cam 0,75-0,8kgf/cm2 si la 3-4mii de ture la 4kgf/cm2. Este cum scrie si in instructiunidar daca se uzeaza axul pompei scapa pe acolo ulei, iar cu un ax neuzat ar trebui sa se ridice presiunea.Bine mentionez si faptul ca folosesc ulei 20w40 ca din totdeauna,dar simptomul asta a aparut de o luna si ceva si de atunci merg cu un termostat pt tari caldesi cu relantiul la 850-900ture.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.