Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rulmenti roata spate
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Cevi
martea trecuta am schimbat rulmentii spate la scumpa mea masina. toate bune si frumoase:masina nu mai "urla", in cele din urma ma puteam si eu bucura de condus..... Vineri am fost nevoit sa fac un drum la bucuresti, si la intoarcere masina a inceput din nou sa scoata aceleasi zgomote!!! S`au dus rulmentii, dupa nici 1000 km!!!! de la ce poate sa fie? mentionez ca am folosit piese cu holograma..........si am fost de fata cand mi`au fost schimbati rulmentii , deci nu se pune problema sa ma fi pacalit mecanicul........ De la ce sa fie? Piese de calitate indoielnica? sau mai e ceva?
vet
E greu de crezut ca te lasa rulmentii dupa doar 1000 Km. Cred ca pana si niste rulmenti facuti pe vapor tin mai mult. Alta tre sa fie buba. Poate nu a strans cum trebuie tamburul.
Cevi
deci nenea ala e nemaipomenit de migalos........nu pot crede ca nu a strans bine tamburul........o sa trec maine pe acolo sa`l intreb de sanatate
CIPTUNING
Am auzit pe cineva spunand ca vaselina cu care vine rulmentul este una de conservare ce trebuie curatata si inlocuita cu alta mai groasa, in momentul montarii rulmentului. Asa o fi? Chiar si asa, tot nu huruie dupa 1000 de km..
i96nds
Cevi, inlocuieste si tu numele acestui topic - altfel va fi sters.
corbex
La solenza inca n-am desfacut, dara daca e acelasi sistem ca la nova, atunci lucrurile stau, probabil, cam asa:
Rulmentii pe spate sint dublii, de fapt pseudodublii, pentru ca sint doua jumatati distincte care se imbina perfect si sint mentinute imbinate de o piedica circulara interioara. Ori de cite ori am desfacut tamburii ca sa reglez sabotii, cele doua jumatati s-au separata. Cind le pui la loc, nu se imbina de la sine prin stringerea piulitei. Trebuie imbinate cu tamburul scos, manevrind piedica cu degetul. Se baga tamburul pe fuzeta cu mare grija, pentru a nu provoca iarasi separarea lor. Daca s-au separat (ramine o distanta de 1/2 mm intre cele doua jumatati) tamburul va avea joc pe fuzeta. Daca nu bagi de seama si mergi asa, probabil ca rulmentul nu te va tine mai mult de 1000 km.
Cred ca trebuie sa iei rulment nou si sa stai cu ochii pe mecanic pentru ca el sa stea cu ochii pe rulment la montaj. Dupa stringerea piulitei pe fuzeta, verifica personal daca tamburul are joc. La cea mai mica impresie ca-i asa, se reia operatiunea de montare.
Poate sa scoata, inainte de a-l baga in tambur, simeringul de pe rulment si sa-i puna mai multa vaselina. Din fabrica e doar mizgalit putin.
Si nu mai puneti atita pret pe holograma. E doar o eticheta foarte costisitoare. Un rulment e rulment si atit. Nu holograma-l face sa functioneze.
YR-ZBG
Din ce ai descris tu sistemul de la Nova e similar cu cel de pe SLZ.

Eu zic ca si daca strange cu prea mult zel tot rau e...pt ca aia sunt rulmenti radial-axiali si piulita aia trebuie stransa la moment altfel in scurt timp rulmentul se deterioreaza.
marius80_eugen
1. Incearca sa schimbi numele topicului ca e oribil .
2. Rulmentii trebuie sa te tina mult si bine DACA nu au vre-un defect de fabricatie . Nu are nici o legatura cu vaselina , care abia dupa 10-15.000 se mai strang si se adauga alta .
3. Rulmenti pe spate , daca au fost noi , ar fi trebuit sa nu fie stransi puternic , dar dupa aprozimativ 1000 km ii mai strangeai putin , dupa ce se asezau bine .
4. La strangere , rulmentii se strang cu un fel de presa/cheie cu o anumita putere , apoi se da cam 1/4 de tura inapoi si se pune siguranta .
La tine cum aude zgomotul ? Si mai ales , daca ridici masina/ roata , fara frana de mana trasa , si incerci jocul in plan orizontal si vertical , se simte ceva ??? Pentru a face zgomot trebuie sa aiba ceva joc !
Poate ca zgomotul se aude de la rulajul cauciucurilor sau de pe fata ...
Fancyman
Cevi, cati km aveai de i-ai schimbat ?
metrix4you
eu am schimbat un rulment pe spate pe la vreo 35.000 km.Mie nu mi se parea nimik , dar am mers cu un mecanic in masina si pe la 80-90km/h cica fluiera.Am cumparat unul , cu holograma , circa 60 lei acum 1an jumate si , si l-a schimbat in 10 min.
Merge bine acum , dar ma tot gandesc daca chiar trebuia schimbat , mai ales ca eu nu auzeam nimik.
PS> mecanicul era un prieten al meu , nu era vorba de beneficii
Cevi
s`a rezolvat prin inlocuire! mecanicul a zis ca au fost piese de calitate indoielnica.........sa speram ca astia o sa tina mai mult.........
Offtopic: are cineva idee cum se baga rulmentii in locul unde trebuie sa intre?
corbex
Cu presa. Daca vreun mecanic incearca s-o faca prin ciocanire, trimite-l la muma-sa.
alinbum
stie careva ce cod are rulmentul, adica ce scrie pe el (seria lui) ?????
CRISTI 77
salutare.stie cineva cat costa rulmentii de slz. fata/spate?
augustin87r
QUOTE(corbex @ 9 Apr 2008, 19:14)
Cu presa. Daca vreun mecanic incearca s-o faca prin ciocanire, trimite-l la muma-sa.
*




Si eu am schimbat rulmentul spate dreapta nu pt ca era uzat ci pt ca masina nu a avut capacul de protectie din tabla si la piulita aia a intrat tot felul de mizerie astfel incat cu mare chin a fost scos tamburul pt schimbarea ferodourilor.....Chiar a fost indoita o presa, apoi am incercat cu alta mai groasa....Greu de tot. Bun, am cumparat rulemnt romanesc (sau turces ca parca Alexandria a fost cumparata de turci) si respectivul l-a batut cu ciocanul enorm (intra greu)...Bun, s-a dus , a pus tamburul pe ax si cand a miscat tamburul axial (probabil avea ceva mustrari de constiinta), am constatat ca se misca ca si cum nu ar avea joc....Zice el: nu e strans!....I-am spus sa puna rulmentul vechi la loc. Ala a intrat mai usor si n0a mai dat atat de criminal in el..... Cel pe care il batuse era spart si l-am aruncat (se separau cele doua jumatati, le puteai scoate) . Am fost la alt service si mi-au pus alt rulment, cu presa....Am deja 10 000 cu el si nu se aude nimic

Cred ca si cei romanesti tin si sunt mai ieftini cu 50%. La Dacia veche nu tin minte sa fi inlocuit taica-meo rulmenti in prostie...I-a inlocuit cand a facut o revizie mai generala : daca tot se umbla... biggrin.gif
corbex
cam 70, respectiv 40 lei.
JOHN123
[quote=augustin87r,27 Oct 2009, 12:56]
Bun, am cumparat rulemnt romanesc (sau turces ca parca Alexandria a fost cumparata de turci) si respectivul l-a batut cu ciocanul enorm (intra greu)..

Fabrica din Alexandria a fost cumparata in urma cu 12-13 ani de japonezi (KOYO), aceiasi care utilasera fabrica de la infiintare in'74, iar in ultimii ani a fost complet retehnologizata, ceea ce a dus la micsorarea drastica a nr. de muncitori...(de vreo 5 ori), concomitent cu relocarea unor tineri inginerasi japonezi.
poti crede ce vrei, dar sa bati cu ciocanul intr-un rulment e ca si cum ai verifica cu chibritul scaparile de gaze la butelie; daca n-ai alta varianta si tot trebuie sa bati trebuie sa o faci cu delicatete, prin intermediul unei tevi duble care sa calce pe inele simultan in timp ce bati in teava, sau pe rand pentru radial axiali.
augustin87r
QUOTE(JOHN123 @ 27 Oct 2009, 16:19)
daca n-ai alta varianta si tot trebuie sa bati trebuie sa o faci cu delicatete, prin intermediul unei tevi duble care sa calce pe inele simultan in timp ce bati in teava, sau pe rand pentru radial axiali.
*




Ala la service-ul lui nu avea alta varianta. Stiu si eu ca nu trebuie sa bati, dar un meserias de ce nu stie si procedeaza asa dintotdeauna (ca e vechi in meserie, repara dacii de 20 de ani cel putin.....)? Inseamna ca trebuie ocoliti,mai multe nu putem face....Adica iei service-urile la rand si te convingi care lucreaza bine si care nu....
cata82
Salut ,

Am schimbat ieri saboti frana , pistonasele , rulmentii la ambele roti spate + rectificat tamburii .
Dupa ce am montat tamburi am observat ca cel din stanga are un mic joc dupa strangerea piulitei - rulmentii au fost montati cu presa hidraulica .

Inainte de a schimba rulmentii aveam probleme cu masina - imi trepida roata spate stanga pana-n 60 km la ora ( dansa efectiv 022.gif ) .

Nu am facut inca proba de drum dar sper sa nu am probleme din cauza jocului mic la tamburul stanga .
Ionel 1966
Nu prea ma pricep la mecanica, dar tamburul iese cu tot cu rulment? Vreau sa verific sabotii si nu stiu cum pot face asta. Multumesc.
corbex
Cata82: scoate din nou tamburul, rulmentul e din doua jumatati si a iesit de pe siguranta care tine jumatatile imbinate. Aseaza rulmentul corect si incearca sa nu balangani tamburul cind bagi rulmentul pe fuzeta, va iesi iarasi.
Ionel 1966: da, tamburul iese cu rulment cu tot, uneori cu jumatate din el, vezi ce am scris mai sus.
cosstti
2010 - 2014 Patru ani distanta.
In final Corbex stie ce spune. Rulmentul spate este format din doi rulmenti radiali- axiali conici cu role. Camasile interioare ale celor doi rulmenti se cupleaza, se fixeaza intre ele cu ajutorul unei sigurante din plastic. Camasa exterioara este comuna.
Am schimbat rulmentul la 165ooo Km. cuajutorul unui surub M20, saibe, distantiere din teava si forta. Rulmentul nou l-am montat cu ajutorul rulmentului vechi pe care l-am folosit ca distantier.
dokocr
Schimb rulmenti.

...poate ajuta pe cineva.
dj_sweat
multumesc pt poze
george_scala_2004
QUOTE(corbex @ 31 Mar 2008, 22:10)
La solenza inca n-am desfacut, dara daca e acelasi sistem ca la nova, atunci lucrurile stau, probabil, cam asa:
Rulmentii pe spate sint dublii, de fapt pseudodublii, pentru ca sint doua jumatati distincte care se imbina perfect si sint mentinute imbinate de o piedica circulara interioara. Ori de cite ori am desfacut tamburii ca sa reglez sabotii, cele doua jumatati s-au separata. Cind le pui la loc, nu se imbina de la sine prin stringerea piulitei. Trebuie imbinate cu tamburul scos, manevrind piedica cu degetul. Se baga tamburul pe fuzeta cu mare grija, pentru a nu provoca iarasi separarea lor. Daca s-au separat (ramine o distanta de 1/2 mm intre cele doua jumatati) tamburul va avea joc pe fuzeta. Daca nu bagi de seama si mergi asa, probabil ca rulmentul nu te va tine mai mult de 1000 km.
Cred ca trebuie sa iei rulment nou si sa stai cu ochii pe mecanic pentru ca el sa stea cu ochii pe rulment la montaj. Dupa stringerea piulitei pe fuzeta, verifica personal daca tamburul are joc. La cea mai mica impresie ca-i asa, se reia operatiunea de montare.
Poate sa scoata, inainte de a-l baga in tambur,  simeringul de pe rulment si sa-i puna mai multa vaselina. Din fabrica e doar mizgalit putin.
Si nu mai puneti atita pret pe holograma. E doar o eticheta foarte costisitoare. Un rulment e rulment si atit. Nu holograma-l face sa functioneze.
*



Salut, Corbex,

Sa inteleg ca rulmentii se pot unge si apoi se pot monta la loc? Sau se ung inainte de montaj, vaselina de pe ei, cu care vin din fabrica, fiind asa, o spoiala?

Poti da detalii mai multe?

Stima,

http://www.reno.ro/Cum-sa-schimbi-rulment-...te-t206165.html
george_scala_2004
Salut,

Pina la urma am gasit: in loc de SNR, cum a avut, cred, din fabrica, si cum l-am schimbat, acum mai putin de 2 ani!!!, am luat FAG fabricat in Koreea:

Nu ma lasa sa pun foto...

In cutie se gasesc http://www.ebay.co.uk/itm/FAG-Radlagersatz...0-/121145356863

Iar rulmentul singur are codul 546467 http://www.quma.com.cn/goods/2015-02/36dc3...b1b91b036a.html
george_scala_2004
Zicea cineva aici, pe topic, ca e bine ca vaselina cu care vin rulmentii sa fie oarecum suplimentata...dar nu cu oricare...
Cautind sa ma documentez am dat peste urmatoarele:

http://storage1.colony1.net/12038/docs/mobil_polyrex_EM.pdf
http://storage1.colony1.net/12038/docs/exxon_ronex_MP.pdf
http://www.pfidemexico.com/kyodo.pdf
http://www.lubrifianti.com/documente-up/fi...nica3_52429.pdf

Cu asa ceva vin din fabrica rulmentii unui mare producator...ma gindesc insa ca nu vin cu suficienta iar noi va trebui sa o completam...
danciusergiu84
Orienteaza-te spre vaseline pt. auto fiindca acelea se preteaza, in special cele cu Litiu, MoS2 sau grafit. Cele grafitate ar fi cele mai bune dar sa nu fie varianta pentru planetare ca aceea e mai fluida de obicei si curge.

Nu stiu daca e bine sa amesteci 2 vaseline, cel mai sigur e sa pui doar una, iar daca rulmentul vine cu vaselina trebuie sa existe metoda de aplicare sa iti ajunga.
Iulikk
Sau luati rulmenti care costa mai mult de 40 de lei bucata si nu aveti treaba.
george_scala_2004
Daca-ti spun ca am pus snr, exact ca aia originali, si dupa 1 1/2 ani au inceput sa faca un zgomot inauntru de nu puteai sa stai, ma crezi?
Iulikk
Si eu am patit asa cu unu pe fata, nah... mai sunt si exceptii. Poate era fake (eu il suspectez pe al meu ca ar fi fost fake)...
george_scala_2004
Nu stiu...posibil...avea holograma... wacko.gif
george_scala_2004
Nah, ca dupa aproape 2 ani, iar incep sa fluiere... blink.gif sa merg la mecanic sa ii mai verifice (vaselina, sa ii ma stranga?) sau altii???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.