Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: e nehalita, bea benzina ca o vaca
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
brigada_diverse
dragi tovarasi
am urmatoarea problema:
pun 4 l de benzina fara plumb de la petrom....
cred ca mai aveam un pic in rezervor
am facut aprox 25 km...i-a halit toti....mi s-a orpit motoru inainte sa il opresc eu....asta da noroc....
sa spun ca mai statea la ralanti in trafic...nu mult
stil de mers....puturos subturat(schimbat la 2000) cu unele momente cand o duceam la 3000)

deci..cam 5 litri(sa zicem ca ar fi ramas ceva pe fund..desi nu a ramas....ma rog..+ evaporari, etc)


am verificat asa: returu: suflu, se aude in rezervor, se creaza presiune daca il tin astupat capacu de la rezervor
tachetii au fost reglati la 0,2 toti cu lera
jiglorul principal de 135 a fost inlocuit cu unul de 132(se vede clar ca e mai mic)
pornita dimineata cu soc, tinut un pic..30sec , apoi impins si tinuta inca 30 sec turata la 2000 , apoi cam 1 min la ralanti(pana sterg geamuri, etc)
am facut cateva drumuri scurte..de 3km(vreo 4 dastea), cateva mai lungi, de 6 km
o roata merge infranata(stanga spate) dar merge miscata cu mana, mai greu dar merge
la vale cu frana de motor rar..mai mult cu ambreiajul apasat...
ralantiul il avea la 1400....deh..greseala mea, ca il pusesem la 900 la rece(asta doar pt ultimii 15 km)
avansul un pic mai mare decat il avea....pt o pornire mai usoara....si inainte pornea bine..dar acum parca un pic mai bine
vacumaticul...merge cu motorul oprit.....trag, misca platina....in funcitonare, la ralanti, daca scot furtunul si astup gaura la carb merge la fel
in mers turat, daca scot furtunul sia sup gaura, la fel...nicio schimabre vizibila
termostat de 89 grade
furtunul de benzina trece pe langa furtunul de apa calda gros..benzina e un pic calduta...f putin
servofrana cam praf.....ca daca apas pedala incepe si merge neregulat
in carb supapele cu bila lucreaza bine
are o aprindere electronica(s-a prezentat schema acum scurt timp de un membru de forum)...parca merge mai frumos cu aprindere, mai ales la rece
bujii caramiziu deschis la electrozi

ce sa ii mai fac? niste sfaturi va rog, ca e al naibii de scumpa benzina...si alocatiile mici sad.gif


3 Apr 2008, 20:19:
apropo..tzava de esapament de dinaintea tobei finala are o gaura groasa cat degetul mic
ydaniel
sigur nu ai vreo pierdere?vreun furtun fisurat,rezervor spart...
brigada_diverse
nu e nicaieri benzina pe jos..furtunele sunt ok.....
sa bag sticla la motor prinsa de cablul de la ambreiaj?(sa ii verific consumu..cat merg cu o sticla de 2 litri)

sugestii ceva?

3 Apr 2008, 20:50:
nu ma ajuta si pe mine nimeni? sad.gif
C a t a l i n
Nu mi se pare un consum exagerat, în condițiile descrise...
brigada_diverse
5l in 25 km? la un mers bosorogesc?
sa punem altfel problema..cum sa scad consumul?
C a t a l i n
1. Repari roata.
2. Eviți drumurile scurte, cu motorul rece. Un drum de 6 km nu e un drum lung.
3. Nu mai mergi "puturos", subturat, că nu e deloc economic.
4. Reglezi ralantiul.
brigada_diverse
mersul subturat nu e economic? la 1000 turatii in a 4-a la 30 la ora nu e economic?
ms pt informatie biggrin.gif..acu stiu sa nu mai umblu asa

rtalantiu il reglez
drumurile scurte sunt necesare..mtooru il incalzesc pana ajunge la prima linie la caldura
roata blocata influenteaza mult?
ydaniel
la oltcit iarna dac amergi 1-2km ai consum de petrolier biggrin.gif
GARFIELD 87
numai merge bosorogeste si vezi dupa aia cum sta treaba smile.gif
Alexu7
cristi ai rezolvat ceva?
si la mine papa cam mult dry.gif
o fi posedata, cei drept, trebuie sa umblu putin la rotile fata..dar sa se incalzeasca parca merg infranate putin rolleyes.gif




ps: si eu m-am gandit sa merg cu bidonu de 2 litri sub capota sa vad cat ma duce laugh.gif


ps: fac drumuri scurte si dese in fiecare zi unsure.gif
GARFIELD 87
este cam periculos sa mergi asa , parerea mea
Alexu7
merge ma cu un bidon e 2 litri, pe jumate, ar trebui sa mergi 10 km pe putin icon_mrgreen.gif
GARFIELD 87
ar trebui! radmasa.gif
vallyyy
hmmmm da de ce folosesti fara plumb cand din cate stiu eu se foloseste numai cu plumb.......consumul de benzina din cate stiu depinde de cat de bine reglat e carburatorul.....cat despre incercatul cu bidonul iti zic pe pielea mea ca mai repede ti-o papa din bidon decat din rezervor am mers la bidon in jur de 1000 de km si imi papa peste 10 la suta apoi la rezervor imi lua 7-8 la suta .......si am mai patit o data ceva am mers cred ca 10 km cu 3L, o benzina proasta de la un peco mai de la tara ...mai e si benzina de vina la consum cateodata ......ce pot sa-ti zic umbla pe la carburator fa-i un carbotest sa fi mai sigur..bafta
GARFIELD 87
pai da ce mai este benzina cu plumb??
argon
QUOTE(vallyyy @ 3 Apr 2008, 22:53)
hmmmm da de ce folosesti fara plumb cand din cate stiu eu se foloseste numai cu plumb......
*



consuma mai putin daca ii bagi FP decat eco premium, am probabt eu chestia asta. Cu plumb oricum nu mai gasesti niciunde.
mitu2002
argon are dreptate la mine consumul este pe undeva pe la 6,7 cu benzina fp cu eco premium cam 7,5 Poti sa verifici returul la pompa de benzina garnitura si membrana pompei si nivelul uleiului Pe linga jigleru cu cioc sa nu picure benzina sau la rece daca picura de undeva (filtru carbului pompa de repriza )in tavita de sub carb ; eventual schimba jigleru principal ala cu bila din cnc si verifica deschidera clapetei de soc Frutunele de legatura intre rezervor si conducte pot fii fisurate fara sa curga benzina pe loc dar poate sa picure in timpul rularii de la hopuri sau trepidatii patit (ma rog la mine era invers tragea aer si se oprea masina in citeva minute dupa un hop wacko.gif )
Verifica avansul vacumatic pate nu lucra cum trebuie unsure.gif in rest spor la 053.gif
vallyyy
o fi asa nu pot sa va contrazic ,da mie imi place mai mult cum merge pe premium si mi l-au recomandat mai multi ca fiind pentru carburatie
Sorin_18
stie cineva daca avansul influenteaza consumul ?
argon
da, stie.
Sorin_18
da?pei poate este amabil si imi spune si mie cateva informatii
baranga
2litrii=10km rezulta un consum de 20%!!! deci NU ar trebui!!!
pui o sticla de un litru si ar trebiu sa mergi la drum intins cam 13-14 km!
asta ar trebui sa fie consumul unei dacii! si cum a zis cineva mai sus evita drumurile scurte gen 2-3 km cu motorul rece.si vin si eu cu un argument la treba cu diferenta de consum dintre benzine.asa e am mers cu o benzina nu stiu de care era ,era incolora(am primit-o de la un prieten) 5 litrii=50km drum intins,mers batraneste(80-90kmh).cu alta benzina iar nu stiu de care 2,5 litrii=22km pe ORAS!!!deci e adevarat treaba cu benzina.mai multe despre benzina nu pot sa va zic pentru ca merg 99% pe gpl tongue.gif
si inca ceva:imi consuma inainte gaz pe oras 16-18% 022.gif ,mi-a reglat culbutorii,ia lasat mai largi(intradevar tacane)dar consumul pe oras a scazut la 10-11%:parerea mea e ca conteaza si culbutorii la consumul masinii.
Hacker
QUOTE
e linga jigleru cu cioc sa nu picure benzina sau la rece daca picura de undeva (filtru carbului pompa de repriza )in tavita de sub carb


Mie imi pica ceva benzina pe acolo, dar asta la rece.

Ce trebuie schimbat??
Alexu7
QUOTE(baranga @ 4 Apr 2008, 10:16)
2litrii=10km rezulta un consum de 20%!!! deci NU ar trebui!!!

*


bidonu ala de 2 litri pe jumate sa fie, am zis, deci 10% n-ar fi chiar un dezastru total, avand in vedere, porniri la rece, aglomeratie cacalau, drumuri scurte si desee wink.gif
mitu2002
la jiglerul cu cioc se schimba saibele de sub el sau se mai pune una daca are numai una la pompita de repriza schimba membrana cu arc ca aia are si rol de garnitura de etansare la mine unul din suruburi mergea in gol si picura la rece o picatura la 3-4 secunde inlocuit cu unul mai subtire si o piulita pe partea cealalta...deci solutii se gasesc la mai la toate problemele Spor 053.gif
10% iarna e absolut normal in oras pt o dacie un 8,5-9 vara iar e normal parerea mea ,deci ......... sofer2.gif
Alexu7
pai iarna a cam trecut unsure.gif
insa frig tot este, iar cu vremea asta de 2 bani nu prea iti vine sa bijuterestila masina happy.gif
ovidius max
mitu 2002:
la mine unul din suruburi mergea in gol si picura la rece o picatura la 3-4 secunde inlocuit cu unul mai subtire si o piulita pe partea cealalta

mitu imi dai si mie cateva amanunte despre operatiunea asta? Am si eu aceeasi problema si nu stiu cum sa o rezolv (am si pus o intrebare pe aici in sensul asta). Ai dat gaura cu bormasina? Sau cum? Multumesc.

Ma scuzati de off-topic smile.gif
Hacker
Mitu2002 mie imi picura cand motorul nu e pornit si accelerez.Cand motorul e pornit, indiferent daca e rece sau nu, nu picura.
Pica nu mai cand accelerez cu motorul oprit.
baranga
scuze ca am inteles gresit faza cu sticla.era prea dimineata wink.gif
mitu2002
nu am dat gaura pt ca este iar surubul pus este mai subtire decit originalul si mai lung cred 090.gif ca originalul era metric 10 iar cel pus de mine metric 12+piulita aferenta nu am cum sa pun o poza dar incerc o schema in paint in 5 min
Sper sa intelegeti ce am incercat sa desenez (nu le am cu desenul tehnic sint ing de sistem blush.gif )
brigada_diverse
nu e picatura de benzina pe nicaieri
posibil sa fie fisurat rezerv si sa se prelinga fara sa pice pe jos?(sa se evapore)
Hacker
Pai daca ai zis ca ai facut presiune in rezervor si nu a picat benzina pe jos atunci nu are cum sa fie fisurat smile.gif
mitu2002
daca era fisurat rezervorul se vedea imediat pe asfalt iar acu nu e asa de cald sa se evapore ,la tine Cristinica e alta problema jiger de relantii (ala tre sa fiie strins la maxim )si jigler de amestec ala se regleaza si posibil avans cam mare (asta nu am de unde sa stiu) sau poate o conducta de tur sau retur fisurata din care curge cind e motorul pornit dar iar sar vedea (de scazut consum :elica aprindere electronica jiglere de 1300 reglat culbutori )or mai fii si altele dar atit imi vine in cap acu
brigada_diverse
jigl de ralanti e curat, strans la maxim, jigl de amestec e reglat....
avans e posibil sa fie cam mare
am motor de 1300...si jigl sunt pe masura
culbutori la 0,2 toti....
doar cu motoru pornit se vede daca e spart cva? oprit nu se poate?
dani_devito
Cand aud ceva de genu ca mersu bosoregesc mareste consumu vine sa imi dau cu cheia de roti in cap ..... pai ganditi logic fac un exemplu :

La jiglor cu gaura de 1 mm ( este exemplu ) sa presupunem ca motoru cosuma 1 l la 1 km la turatia de 3000 rot/m, pai cum dracu la 1000 de rota sa consume mai mult ???? Ca gaura la jiglor nu se schimba ( pompa de benzina lucreaza mai incet , aspiratia din carburator e mai mica............ce va mareste voua consumu la mersu bosoregesc, poate daca aveti pe cineva sub capota si va scoate returu si pierdeti benzina


DECI mersul bosoregesc nu influenteaza consumu

MERSUL la rece cu drumuri scurte DA!!!
viorel 77
Consuma cu putin mai mult, deoarece motorul merge subturat.
Deci are nevoie de mai multa benzina sa intretina arderea.
dani_devito
Cred ca diferenta e de 2 mg la 100 de km....desi nu e cazu deorece daca te gandeti logic nu are cum sa creasca consumu
viorel 77
Nu creste foarte mult cosumul. Cateva sute in plus cred, nu stiu pt. ca nu am incercat.
C a t a l i n
QUOTE(dani_devito @ 4 Apr 2008, 17:15)
Cand aud ceva de genu ca mersu bosoregesc mareste consumu vine sa imi dau cu cheia de roti in cap .....
*



Dă-ți! radmasa.gif

S-a discutat în alte topicuri, deci când faci pauză din mutilare, caută cu încredere...
dani_devito
.......stii cum e aia : "Sunt al-dracu de multi * si n-au nici o boala "

(* n.r - prosti , nu fac referire acum la nici un membru al acestui forum , deci nu va agitati )
argon
sarind peste consum la mersul subturat, credeti ca e sanatos pentru motor sa mearga asa? de curiozitate, ati vazut cum arata bujiile dupa un mers subturat?
PaulT
Ptr initiatorul topicului--La felul in care s-a deplasat masina cand ai avut consumul acela..poti fi multumit de consum .Nu are nimic masina.
Ptr cine sustine ca mersul subturat e benefic si cu un consum redus.... radmasa.gif .Vorba lui Argon,aruncati un ochi la niste bujii care au functionat in regim subturat.Si dupa aceea mai vorbim.
brigada_diverse
dragi tovarasi.....
mi s-a oprit exact in parcare ....
si am sesfacut bujiile dupa ce am dat al demaror...(pana mi-a trecut prin caps a scot laba de urs..sa vad ca nu da ciocu de papagal benzina si tot as apana la rezervor)
bujiile sunt la electrod caramiziu deschis
pe filen negru de la jecu de pe filet din chiuloasa

am delco de dacie sport pe dacie cu motor de 1289....poate sa fie asta cauza consumului nehalit al rablei?
PaulT
Nu.Repet,nu e anormal consumul acela raportat la conditiile date.Daca vrei sa te lamuresti ca e ok,baga 5-6 litri in rezervorul gol(ia la tine un bidon cu cativa litri de rezerva)si mergi continuu pana consumi tot.Te vei convinge ca nu are nimic masina.
ovidius max
nu am dat gaura pt ca este iar surubul pus este mai subtire decit originalul si mai lung cred ca originalul era metric 10 iar cel pus de mine metric 12+piulita aferenta nu am cum sa pun o poza dar incerc o schema in paint in 5 min
Sper sa intelegeti ce am incercat sa desenez (nu le am cu desenul tehnic sint ing de sistem )


mitu 2002 multumesc mult pentru efortul depus. La mine surubul nu trece dintr-o parte in alata si pentru ca unul merge in gol ma gandesc serios sa dau o gaura in corpul carburatorului pentru a putea aplica metoda ta.
brigada_diverse
iar...intre bare
e buna metoda cu sticla de 1 litru...sau de mai multi prinsa de cablu de ambreiaj cu turu si returu bagate in ea?
Alexu7
eu zic, da.
umpli sticla pe jumate, adica 1 litru si vezi cat te duce dihania.
ideal ar fi mai mult de 10 kilometri, dar daca e mai putin..Houston we have a problem !
argon
sa bagi si returul in sticla, ca am mai intalnit pe unii care baga doar turul si zic ca el consuma 30 %.
Alexu7
QUOTE(cristitranca @ 5 Apr 2008, 18:31)
cu turu si returu bagate in ea?
*



a zis bine laugh.gif
brigada_diverse
daca folosesc direct sticla de 1 litru? si o umplu toata?(cu un dop improvizat, sa nu poa sa dea pe dinafara)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.