Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme mari carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Minel
Cred ca am citit vreo 20 de topicuri referitor la carburatoare si nu am gasit ceva care sa coincida cu problema mea


Problema consta in mers neregulat al motorului la relanti soldat si cu rateuri in evacuare (parca ar functiona gatuit ) 251.gif

Pe masura ce desurubez jiclorul de relanti (maxim jumatate de tura ca apoi da sa moara ) turatia creste simtitor ,(dispar si rateurile ), se observa si la turometru si apoi il insurubez la loc functioneaza cateva secunde bine si apoi la fel , tremura masina si rateuri in evacuare
Am incercat sa il desfund si cu palma ,functioneaza cateva secunde si apoi la fel face ,apoi am incercat si pornire fara jiclor cateva pedale si apoi l-am montat la loc tot asa face, mad.gif

Cu ocazia asta am verificat si toata aprinderea (a pornit la sfert ca de obicei ), inclusiv culbutorii totul este ok ,aer fals nu trage
L-am fiert dupa metoda lui Dodo , suflat cu aer comprimat , suflat jicloare , montat la loc , garnituri noi , tot asa face .... post-336-1110552439.gif

In ture nu am treaba ,manca pamantul , la accelerare nu ezita o clipa se duce ca din tun ,doar in relanti face figura asta

1. O sa schimb si jicloarele , daca in accelerare si in mers normal functioneaza bine are rost sa schimb tot setul sau doar cele care fac parte din circuitul de relanti ??? blink.gif

2. Si corpurile inferioare ale carburatoarelor 32IRM 2AM si 32IRMA difera intre ele in afara de jicloarele corespunzatoare fiecarui tip ??? unsure.gif

3. Ca am un corp de 32irma de la tatal meu si as vrea sa incerc si cu asta ,ca deja raman fara idei in afara de o baie de vreo 3 zile in Carburol chiar nu mai stiu ce sa ii fac ...

djasu82
Sa nu ai avansul mai mare dacat trebuie eu unu nu cred ca e de la carburaor dupa ce lai spalat si montat la loc ,joacate putin cu delcoul modificandu-i pozitia pentru a reduce avansul in sens orar.
Minel
QUOTE(djasu82 @ 4 Apr 2008, 06:44)
Sa nu ai avansul mai mare dacat trebuie eu unu nu cred ca e de la carburaor dupa ce lai spalat si montat la loc ,joacate putin cu delcoul modificandu-i pozitia pentru a reduce avansul in sens orar.
*




Am scris mai sus , ca pe masura ce desurubez jiclorul de relanti turatia creste ,dispar rateurile si turatia se stabilizeaza si merge bine
Asa face si cu aprinderea si pe clasic ,momentan sunt pe clasic cu avansul reglat la scanteie , deci avansul iese din discutie ...
mitu2002
si eu am cite un rateu la relanti dar se intimpla rar adica 1 rateu la 20-30 de secunde
dar presupun ca la mine este de la reglajul culbutorilor care nu a mai fost facut din iunie 2007 iar motorul e cel original nu sa umblat la el (cel putin asa stiu io ca tatal meu nu a schimbat nimic la motor)
initial aveam rateuri f dese cam 3-4 in 10 sec iar motorul nu vroia sa traga dadea in nas si la cald se poticnea in accelerare si am desfacut carburatoru am gasit jiglerul principal infundat cu o atza ...pus la loc si inceput sa fac reglaje dat avans la minim si cautat din jigleru de amestec turatia max iara dat avans la minin iara cautat turatia maxima pina nu am mai putut creste turatia de loc am lasat asa si delcou si surubul de amestec si am marit turatia din surubul clapetei de aceleratie dupa reglaju asta mai da cite un rateu dar rar si slab probabil de la culbutori care se cer reglati
argon
Minel, ai incercat sa schimbi doar jiclerul de ralanti?
renotgo
Carburatorul 32IRMA2AM este pentru motor 1400 cmc celalalt pentru motor 1300 cmc asa ca sint diferente...ar fi fost simplu sa schimbi doar jicloarele...Dupa parerea mea...problema ta este datorata amestecului sarac.Imbogateste-l ! biggrin.gif
Minel
QUOTE(argon @ 4 Apr 2008, 08:49)
Minel, ai incercat sa schimbi doar jiclerul de ralanti?
*




L-am schimbat, dar tot asa , din cate stiu jiclorul de relanti la 32IRM-2AM este de 50 iar la 32IRMA este de 52 .
Am schimbat cu unul de 50 logic si tot asa face , wacko.gif
vallyyy
o intrebare ce rateuri iti da gen petarda?? daca iti da gen petarda e ori din culbutori sau din ruptorul de la delcou(dai delcoul jos si vezi daca are joc la arculetul ala ,daca are d-aia iti da rateuri ,am patit si eu asta si am schimbat tot delcoul ) bafta
argon
sunt 2 arculete.
Minel
QUOTE(vallyyy @ 4 Apr 2008, 09:46)
o intrebare ce rateuri iti da gen petarda?? daca iti da gen petarda e ori din culbutori sau din ruptorul de la delcou(dai delcoul jos si vezi daca are joc la arculetul ala ,daca are d-aia iti da rateuri ,am patit si eu asta si am schimbat tot delcoul ) bafta
*




Nu,Nu , da rateuri de genu ca ar merge gatuita ,inecata asa ceva; si pe clasic si pe aprindere electronica la fel face

Aprinderea iese din discutie pt ca cum am scris mai sus daca desurubez un pic jiclorul de relanti creste turatia , nu mai da rateuri dar si cred ca PAPA mai multa benzina .
argon
si in benzina aia in plus consumata la ralanti stai? Totusi jiclerul de ralanti nu se desurubeaza, trebuie lasat strans, ce se desurubeaza este surubul de amestec, ai incercat sa umbli la el?
Kinetix
Minel, tu numesti asta "problema mare"?...
Nu ai precizat daca "problema" asta a aparut brusc (si in ce conditii) sau face asa de la inceput.
Toate cele bune.
Freelancer
Verifiva cuiul poatou sa nu aiba uzura la varful ala ascutit.
Minel
QUOTE(argon @ 4 Apr 2008, 09:52)
si in benzina aia in plus consumata la ralanti stai? Totusi jiclerul de ralanti nu se desurubeaza, trebuie lasat strans, ce se desurubeaza este surubul de amestec, ai incercat sa umbli la el?
*



Nu stau in acea benzina dar nu imi place cum merge motorul ,parca ar fi sugrumat in relanti ,
Jiclorul de relanti ii normal si clar ca trebuie sa fie complet strans dar daca il tin asa merge ca toti dracii
Iar la amestec da am dat pana sa moara motoru ,apoi i-am obtinut turatia cea mai mare si am mai redus de la surubul de la clapeta de acceleratie , si mare lucru nu s-a simtit .... mad.gif


QUOTE(Kinetix @ 4 Apr 2008, 10:00)
Minel, tu numesti asta "problema mare"?...
Nu ai precizat daca "problema" asta a aparut brusc (si in ce conditii) sau face asa de la inceput.
Toate cele bune.
*



Am mai incercat cu desurubarea jiclorului si cand motorul functiona bine si nu crestea in turatie si se stabiliza ,din contra dadea sa moara imediat , asa si trebe ...

Problema a aparut treptat , avea unele rateuri mici aproape isesizabile in evacuare ,si apoi a inceput cu variatii de turatie si apoi cu rateuri in evacuare , si apoi desfacand jiclorul de relanti un pic turatia crestea si cu 100 de ture , motorul nu mai tremura , nu mai dadea rateuri ,mergea ca uns ...

Si dupa curatare tot asa face ,deja ma dispera .... wacko.gif
renotgo
Motorul iti trage aer fals!Prin jiclorul de ralanti trece o anumita cantitate de benzina necesara mersului in ralanti a motorului.Jiclorul de amestec (de unde reglam ralantiul ) combina benzina primita de la jiclorul de ralanti cu aer .Daca motorul trage aer in exces (aer fals ) e nevoie de mai multa benzina si desfiletam jiclorul de ralanti .Benzina va trece pe langa jiclor ,nu va mai fi dozata de orificiul jiclorului va cobori spre jiclorul de amestec ...acesta va trebui sa-l infiletam pentru ca avem destul aer tras de motor pe unde nu trebuie .Consecinte...consum mare si poluare pe masura .Renunta la improvizatie (saiba) schimba garniturile dintre carburator si galerie si garnitura dintre galeria de admisie si motor .

4 Apr 2008, 11:48:
Chestia ,am mai scris-o ...sper sa dati importanta la ce spun !
ionut.tanase
Pune o saiba subtire la jiclerul de ralanti dupa care strange-l bine!
Sa imi spui dupa daca mai face figuri la relanti. wink.gif

PS: Daca ai deja saiba, scoate-o sau mai pune una, dupa caz.
Minel
QUOTE(renotgo @ 4 Apr 2008, 10:47)
.Renunta la improvizatie (saiba) schimba garniturile dintre carburator si galerie si garnitura dintre galeria de admisie si motor .

<span class='edit'>4 Apr 2008, 11:48:</span>
Chestia ,am mai scris-o ...sper sa dati importanta la ce spun !
*



Tocmai de asta imi bat capul ca nu am si nici nu vreau sa pun saibi si alte improvizatii ,
ionut.tanase
Pai cu ce te deranjeaza ca-i pui o saiba?
Am vazut "n" dacii care au asa ceva ...
renotgo
Alta rezolvare nu este !Elimina aerul fals sau improvizeaza ...!

4 Apr 2008, 12:03:
Daca-i pui saiba o sa te cam rupa la consum !

4 Apr 2008, 12:05:
Acei "N" detinatori de Dacii fac si ei ce pot in necunostinta de cauza.Dupa ceva ani de "studiu" nu-mi dau doar cu parerea ...!
argon
QUOTE(ionut.tanase @ 4 Apr 2008, 11:00)
Pai cu ce te deranjeaza ca-i pui o saiba?
Am vazut "n" dacii care au asa ceva ...
*




Inafara ca se duce naibii tot sistemul, nu ma deranjeaza. Capul jiclerului trebuie sa calce strans intr-un locas, ca benzina sa treaca doar prin gaura calibrata, daca nu mai calca nu e bine. Ce dai tu desi stiu ca nu esti, sunt solutii de mecanic carpaci pus pe jecmaneala, scuza-ma ca-ti spun.
ionut.tanase
QUOTE
Inafara ca se duce naibii tot sistemul, nu ma deranjeaza. Capul jiclerului trebuie sa calce strans intr-un locas, ca benzina sa treaca doar prin gaura calibrata, daca nu mai calca nu e bine. Ce dai tu desi stiu ca nu esti, sunt solutii de mecanic carpaci pus pe jecmaneala, scuza-ma ca-ti spun.



In fine ... eu am dat doar o posibilitate! Cine vrea sa aplice este liber si daca vrea si are timp de teste sa ne spun si noua cat i-a consumat cu saiba si fara saiba.
PS1: Chiar sunt mecanic auto dar nu profesez.
PS2: Nu are rost sa ne contram pe acest detaliu; chiar sunt curios cu cat consuma in plus daca-i pui saiba aia.

renotgo
Fa o proba in oras, unde stai mult cu motorul la ralanti . smile.gif
ionut.tanase
Ceva mai sus ne spuneai de ceva ani de "studiu" asa ca astept o parere de la un avizat asa ca daca stii, te rog sa-mi spui cu cat sau cat consuma in plus (in ml, in procent etc).
Minel
QUOTE(ionut.tanase @ 4 Apr 2008, 11:00)
Pai cu ce te deranjeaza ca-i pui o saiba?
Am vazut "n" dacii care au asa ceva ...
*




Carburatorul a fost prevazut fara saiba , si deci asa o sa ramana si de acum inainte ,ma repet nu am de gand sa pun nici o saiba , mai bine imi dau drumul la vale cu ea laugh.gif decat sa pun saibi si alte improvizatii ,
O sa ma axez mai mult pe inca o curatare eventual cu Decarburol sau alti derivati ,se pare ca la mine nu a dat roade metoda lui Dodo .... din pacate

Abia astept sa ma apuc de surubareala dupa ora 15 ca atunci termin serviciul ... pe saptamana asta ... tongue.gif
renotgo
Ionut,printre altele ,cand am spus "studiu" m-am referit si la multele Dacii pe care le-am reparat ...eu postez aici pentru ca am axperienta in domeniu si vreau sa-i ajut pe cei ce au nevoie.Ar fi culmea sa -ti spun cat iti consuma masina cu improvizatii facute ...
mitu2002
nici eu nu am saiba acolo de fapt aveam una dar am dat-o jos ca nu isi avea rostul acolo pentru ca jigleru nu stringea pe ia de fapt fara saiba intre capul jiglerului si corpul carbului ramine loc cam de 1 mm (jigler strins la maxim carburator si jigler originale)daca desfiletez si numai un sfert de tura creste turatia motorului f mult iar fumul la esapament devine negru dar de mers merge super bine se infige de zici ca-i nou motorul (pot sa plec cu scirtieli de roti daca vreau)dar probabil si consumul este pe masura big_wheel.gif
ionut.tanase
QUOTE(renotgo @ 4 Apr 2008, 12:48)
...ar fi culmea sa -ti spun cat iti consuma masina cu improvizatii facute ...
*



Eu cred ca ar fi interesant si util de stiut pentru ca, in cazul in care este gresita aceasta metoda, sa nu se repete.
Deci, eu stiu un caz in care orice remediu nu a dat rezultate si pana la urma doar acea saiba si-a facut efectul... si cand spun remediu ma refer la curatat, suflat + reglat carburatorul si schimbat jiglere si tot nu i-s-a dat de cap. I-a schimbat pana si garniturile de sub carburator fara nici un rezultat. Ei bine, singurul rezultat a fost schimbarea carburatorului pentru eliminarea acestei defectiuni (nici pana in ziua de azi nu am inteles ce-a avut). Acel carburator statea la relanti doar daca avea acea saiba.



hans112
verifica si planeitatea talpii carboratorului! Planeaza-l !
renotgo
Da ,Ionut , ai dreptate ,acel carburator avea nevoie de mai multa benzina pentru a mentine ralantiul . Prin jiclorul de ralanti trece o anumita cantitate de benzina ,jiclorul de amestec combina benzina primita cu aer (reglat de tine) dar...clapeta centrala daca are uzura ,diuza cu orificiul prea mare ,talpa carburatorului "cocosata" toate astea duc la imprivizatii sau cumpararea unui carburator nou .
Kinetix
renotgo, nu contest defel ca ai experienta in repararea/reglarea dispozitivelor tehnice de pe Dacie, numai ca trebuie sa fii atent cum explici.
Jiclorul de ralanti este de fapt un jiclor combinat: are un orificiu calibrat pentru benzina (in varful lui) si doua orificii calibrate (in corpul lui, transversal) pentru aer. Ceea ce trece de acest "sistem" si intra in circuitul de ralanti si progresiune este deja amestec, nu doar benzina.
La ralanti, cantitatea de amestec (realizat cum am spus mai sus) este dozata prin intermediul surubului de amestec ralanti (cel cu varful conic). In regimul de tranzitie (pana la amorsarea circuitului principal, prin centrator/difuzor mic), pe langa aceasta cantitate se mai adauga (progresiv) si cea livrata prin gaurile de progresiune.
Daca apare necesitatea unei saibe, inseamna, probabil, ca motorul trage prea putina emulsie/amestec la ralanti.
Asta ma duce cu gandul la obturarea partiala a jiclorului de amestec ralanti (mica bucsa de bronz in care intra varful surubului de reglaj amestec), sau la depuneri pe varful surubului.
O alta posibilitate ar fi sa se fi infundat partial canalul din peretele carburatorului situat in dreptul jiclorului de amestec si/sau gaurilor de progresiune.
Pentru a verifica asta, e bine de scos carburatorul, demontat capacul si jiclorul de ralanti si se sufla cu putere pe acolo, verificandu-se daca iese aer si prin jiclorul de amestec si prin gaurile de progresiune. Se scoate si surubul de reglaj amestec si se inspecteaza cu o sursa de lumina proiectata convenabil starea de curatenie a jiclorului, privit dinspre locul surubului de reglaj.
Succes!
renotgo
Kinetix ,tot respectul... worship.gif
djasu82
Cate spirite incinse pentru un micul traseu de relanti infundat , doar e logic ca daca se deschide jiclorul de amestec se stabilizeaza turatia. Nu mai improvizati cu saibe , daca nu aveti sprey pentru a sufla toate orifiiciile puneti mana si spalati carburatorul asa cum se face in decarburor. A si sa aveti la indemana o siringa si compresor de aer comprimat pentru a sufla toate canalele. Canalul de relantii da multe batai de cap ,fiindca multi deschid mai mult clapeta de acceleratie si primul orificiu de progresiune ramine descoperit si de aceea esti tentat sa deschizi jiclorul de relantii fiindca orificul de la surubul de amestec e infundat si nu mai se creeaza acel amestec fin chiar daca desurubezi la maxim surubul de amestec.
Minel
Se pare ca erau mai multe probleme combinate :

1.Talpa carburatorului a necesitat o planare serioasa (a fost destul de deformata )
2.Dupa prima curatare a carburatorului ,l-am mai spalat o data dar de data asta doar cu benzina injectand cu o seringa benzina in toate gaurile in special insistand pe traseul de relanti
3.Jiclorul a ramas acelasi si nu a necesitat saibi sau alte improvizatii
4.Am schimbat clapeta de acceleratie (cea veche era intr-o stare deplorabila si nu etansa aproape deloc si saracea amestecul ) si bucsile de teflon de la axul clapetei
Dupa o sulfare violenta cu aer comprimat a tuturor componentelor carburatorului am trecut apoi la conductele de benzina ,inclusiv pompa de benzina , bagat cu pompa pe tur si retur ,curatat si suflat filtrul decantor .

Apoi am trecut la reglaje pe care le-am facut cu aprinderea clasica (sa scot din ecuatie problema aprinderii electronice ) ,mergea aproape perfect , apoi mi-am montat la loc aprinderea electronica si senzorul si acum am reglat relantiul undeva la 850-900 unde de-a dreptul toarce ,nu da rateu nici in 5 minute de functionare


Daca as da relantiul mai mare din surubul de la clapeta de acceleratie ar fi situatia descrisa de Djasu mai sus si anume :

"deschid mai mult clapeta de acceleratie si primul orificiu de progresiune ramine descoperit si de aceea esti tentat sa deschizi jiclorul de relantii fiindca orificul de la surubul de amestec e infundat si nu mai se creeaza acel amestec fin chiar daca desurubezi la maxim surubul de amestec" am citat

Motorul merge perfect acum rolleyes.gif , nu ezita nici in accelerare , se duce ca din pusca , e de-a dreptul o placere sa il asculti in relanti.... mandru.gif

Problema fiind rezolvata tin sa multumesc tuturor pt sfaturi , se poate inchide d.p.d.v. al meu !!

O seara buna tuturor ! smile.gif
djasu82
Felicitari !
Ionescu
Bravo, forumul si-a atins tinta. Mai multe idei, au dat rezultat. BRavo, bravo, de inca trei ori bravo! respekt.gif
CriSTI68
am motorul 102*13 1.4L si un carb criminal de ma tot face sa schimb cate ceva pe la el, are ceva daca ii pun un carb de 1.3 de pe o dacie 1300 ?
djasu82
Nu o sa te mai dai tu cu tupeu pe mihai bravu .
Minel
QUOTE(CriSTI68 @ 9 Apr 2008, 22:11)
am motorul 102*13 1.4L si un carb criminal de ma tot face sa schimb cate ceva pe la el, are ceva daca ii pun un carb de 1.3 de pe o dacie 1300 ?
*




Ce anume tot schimbi tu pe la el ???? asteapta nervos.gif

Al meu m-a incaruntit pana i-am dat de cap .... a scapat.gif
argon
QUOTE(Minel @ 4 Apr 2008, 21:44)
,nu da rateu nici in 5 minute de functionare 

*




daca nu da la 10 secunde nu-ti da nici la 5 minute biggrin.gif

ma bucur ca ti-ai rezolvat-o.
Ionescu
@ Cristi 68: Ce te face sa tot skimbi la el? Care sunt motivele, consum, mers aiurea?... Io am carburator de 1.3 pe ea... si nu are nimic si ma dau si cu tupeu, desi numa asta lipseste in Bucuresti tongue.gif Pune-i un carburator bun, care nu iti da probleme. Ca intre tupeu si sanatate, ce alegi? mellow.gif
Minel
QUOTE(Ionescu @ 10 Apr 2008, 07:30)
Io am carburator de 1.3 pe ea...
*




Daca masina este cea din semnatura ,normal ca ai carburator de 1.3 pe ea mai exact 32IRMA ,dar el are motor de 1.4 si carburatorul ii 32IRM-2AM ...


Cum ii pe la noi faci una ,dai de alta , am observat ca mai nou imi porneste mai greu la cald blink.gif ,la rece nu ezita o data ,tot timpul la sfert indiferent de temperatura ,si la -15 grade o lua la sfert fara probleme
Am schimbat 3 bobine si tot asa face , dupa 25-30 minute porneste mai greu invarte de vreo 2 ori motorul pana o ia ) , inainte chiar si dupa 2 ore o porneam la sfert fara pedala de acceleratie ,fara sprituri ,cheie si gata...
Deocamdata studiez problema ,eliminand cauzele pe rand ... dry.gif
Alex_84
Salut baieti am si eu o problema cu carburatorul..am Gpl pe masina si o data pe saptamana mai mergeam cu ea si pe benzina ultima data cand am dat-o nu a mai vrut sa stea la relanti am curatat jglorul de relanti am spalat carburatorul cu dicarbosol nimica nu vrea si cand o aclelerez in gol merge dar daca o tin pe la 1300 de ture accelerata are niste intreruperi merge in (suturi) daca o calc mai tare dispar dar nu vrea sa stea la relanti ce pot sa ii fac?
renotgo
Daca nu ai alte "minuni" ,verifica furtunul cu diuza ...sa nu fie infundata diuza sau stutul ce pleaca din galerie (cel in care este infipt furtunul) sa nu fie infundat.

11 Apr 2008, 18:24:
Da,vad ca masina ta este din 1998 ...cred ca ai "pata calda" cu tot cu "diuza"...verifica sa nu fie infundata .
Kinetix
Alex_84, desi este posibil ca problema sa fie din alta parte, daca e din carburator atunci e vorba de circuitul de ralanti si progresiune. Circuitul principal (care iti permite sa accelerezi si sa turezi motorul de pe la 2000-2500rot/min in sus) functioneaza, dar canalizatia celui de ralanti si progresiune ar putea fi infundata.
Verifica locuri de neetanseitate (metoda spray de pornire sau de curatare carburator).
Incearca de cateva ori metoda "populara" de desfundare a gaurilor de progresiune prin accelerare serioasa apoi (sau in timpul ei) astuparea cu mana a carburatorului.
Spune-ne ce ai rezolvat si mai incercam alte sfaturi.
Succes!
ArtVandelay
Minel cum incerci sa pornesti la cald ?
Minel
QUOTE(ArtVandelay @ 11 Apr 2008, 18:02)
Minel cum incerci sa pornesti la cald ?
*




Fara pedala de acceleratie , dau cheie ,invarte de maxim de ori motorul si porneste , cand simt ca vrea sa o ia ,apas un pic pedala si o ia fara probleme .

Pai ??? blink.gif
CriSTI68
QUOTE(djasu82 @ 9 Apr 2008, 22:50)
Nu o sa te mai dai tu cu tupeu pe mihai bravu .
*


eu? rolleyes.gif

QUOTE(Minel @ 10 Apr 2008, 06:44)
Ce anume tot schimbi tu pe la el ???? asteapta nervos.gif     

Al meu m-a incaruntit pana i-am dat de cap .... a scapat.gif
*




QUOTE(Ionescu @ 10 Apr 2008, 07:30)
@ Cristi 68: Ce te face sa tot skimbi la el? Care sunt motivele, consum, mers aiurea?... Io am carburator de 1.3 pe ea... si nu are nimic si ma dau si cu tupeu, desi numa asta lipseste in Bucuresti  tongue.gif Pune-i un carburator bun, care nu iti da probleme. Ca intre tupeu si sanatate, ce alegi? mellow.gif
*



ma seaca cuiul ponton ca nu inchide, am schimbat vreo 5 cuiuri pana acum... jigloarele la fel toate sunt de foarte foarte proasta calitate
djasu82
QUOTE(Minel @ 10 Apr 2008, 08:37)
Daca masina este cea din semnatura ,normal ca ai carburator de 1.3 pe ea mai exact  32IRMA ,dar el are motor de 1.4 si carburatorul ii 32IRM-2AM ...
Cum ii pe la noi faci una ,dai de alta , am observat ca mai nou imi porneste mai greu la cald  blink.gif  ,la rece nu ezita o data ,tot timpul la sfert indiferent de temperatura ,si la -15 grade o lua la sfert fara probleme
Am schimbat 3 bobine si tot asa face , dupa 25-30 minute porneste mai greu invarte de vreo 2 ori motorul pana o ia ) , inainte chiar si dupa 2 ore o porneam la sfert fara pedala de acceleratie ,fara sprituri ,cheie si gata...
Deocamdata studiez problema ,eliminand cauzele  pe rand ... dry.gif
*


De aprinderea ..... dar nu vreau sa ma mai cert cu gelu pe temea aceasta asa pateam eu si pe malvina si asa am patit in toamna anu trecut cu at011 la cald nu o loa la sfert de aceea am facut CDI sila rece si la cald o ia la sfert.
Cristi revino la jicoarele originale....
Alex_84
kinetix am incercat cu tot felul de spraiuri de curatat carburatorele l-am spalat... am suflat pe toate orificiile cu pompa nu stiu am sa mai incerc maine cu mana la carburator.. nu ma prea pricep la mecanica de ce sa mint
Kinetix
Pentru curatire faci asa:
- desurubezi si scoti jiclorul de ralanti
- prin gaura aia filetata bagi suficient spray de curatat carburatorul (atentie: orientezi jetul in asa fel sa curga in jos, in canalul de ralanti si progresiune, care trece prin proieminenta cilindrica ce coboara pe peretele lateral al carbului din directia jiclorului de ralanti)
- pui jiclorul la loc
- lasi 2-3 minute
- pornesti cumva motorul (sau te ajuta cineva)
- dupa ce il incalzesti un pic, dai fuga la carburator si accelerezi serios cu mana de levierul clapetei in timp ce cu cealalta astupi intermitent carburatorul pana aproape se opreste; faci asta de cateva ori.
- il lasi apoi sa vezi cum sta la ralanti.

Daca tot nu vrea, cauti locuri de intrare a aerului fals:
- strangi cam o tura surubul de amestec
- lasi motorul la ralanti, oricat de urat ar merge
- dai cate putin cu spray de curatat carburatorul pe rand, pe ici - pe colo (pe la talpa lui, si de o parte si de alta, pe la axul clapetei de acceleratie, pe la flansa calda, pe la capatul dinspre galerie al furtunului cu duza, pe la capetele furtunului servofranei, pe la locul de prindere a galeriei de admisie de motor) apoi asculti motorul urmarind daca se accelereaza de la sine. Daca da, atunci pe acolo (unde tocmai ai dat cu spray) avea neetanseitate (intra aer fals).
Urmareste cu atentie ce am scris si procedeaza intocmai, analitic.
Esti baiat istet. Te vei descurca. cu ochiul.gif
Succes!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.