Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se simt toate denivelarile! telescoapele?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cormoran
Va salut pe toti.
Problema mea ar fi ca de la un timp simt foarte tare fiecare pietricica peste care trec, de parca in loc de amortizoare as avea bare rigide de otel! Cum prind o pietricica, cum topaie masina, in special spatele! Nu stiu ce sa cred, am presiune 2 fata, 2,2 pe spate. Nu bate nimic, nu trosneste, na, cam asta ar fi. astept si eu o parere. Mercic anticipat
Sorin_18
verifica amortizoarele poate au ramas blocate
baranga
vin si eu cu o intrebare:scartaitul unui telescop inseamna sfarsitul lui???el prezinta proprietatile lui cat de cat dar nu mai o duce mult nu??
romanvs
Nu-i cam mult 2,2 pe spate?La gol ar fi probleme,dar la incarcat s-ar putea sa mearga presiunea.
Poti sa verifici suspensia spate prin apasare ca sa vezi daca lucreaza telescoapele.
Exista posibilitatea sa se fi blocat unul din telescoape,dar cred ca totusi problema este presiunea din roti.
Sorin_18
QUOTE(baranga @ 4 Apr 2008, 10:20)
vin si eu cu o intrebare:scartaitul unui telescop inseamna sfarsitul lui???el prezinta proprietatile lui cat de cat dar nu mai o duce mult nu??
*


pei scartaitul poate fi cauzat de lipsa uleiului din el.....deci cum zici si tu....nu cred ca o so mai duca mult
cormoran
QUOTE(romanvs @ 4 Apr 2008, 11:22)
Nu-i cam mult 2,2 pe spate?La gol ar fi probleme,dar la incarcat s-ar putea sa mearga presiunea.
Poti sa verifici suspensia spate prin apasare ca sa vezi daca lucreaza telescoapele.
Exista posibilitatea sa se fi blocat unul din telescoape,dar cred ca totusi problema este presiunea din roti.
*



Da, se poate. trebuie sa verific chiar azi. o sa las 1,9 pe toate cred. ca am niste drumuri mai lungi singur in masina.
Alta problema ar fi ca nu stiu cum ar trebui sa verific telescoapele. ok, apas pe spate. Logica mea imi spune ca ele ar trebui sa opuna o reziztenta destul de mare si sa revina apoi la pozitia initiala, fara sa mai joace.
Si, apropo, scartaitul de pe stg spate am crezut ca o fi de la saboti, o fi de la telescop? nu scrtaie ci mai degraba se aude ca un "uuuu" lung si gros. In fine, poate va puteti reprezenta sunetul dry.gif
mitu2002
in cartea daciei se recomanda 1,7 1,8 parca 2,2 e cam mult si de aia simti orice pietricica iar scirtul cum il descrii tu pare sa fiie de la un rulment sau sabot de frina decit de la telescop :nonobad:nu se incalzeste roata?
argon
mai uita-te odata in cartea aia..e 2.0 spate si 1,8 fata tongue.gif

2.2 nu e exagerat, nu cred ca asta e cauza problemei din topic.
tzepesch
asta la 165/70.

eu merg cu 2.5-2.8 la 175-70

n-am probleme la directie, amortizoare, planetare, etc, de 2 ani incoace... merg soft pe unde-s cratere ca altfel sar plombele
romanvs
QUOTE(cormoran @ 4 Apr 2008, 10:28)
Da, se poate. trebuie sa verific chiar azi. o sa las 1,9 pe toate cred. ca am niste drumuri mai lungi singur in masina.
Alta problema ar fi ca nu stiu cum ar trebui sa verific telescoapele. ok, apas pe spate. Logica mea imi spune ca ele ar trebui sa opuna o reziztenta destul de mare si sa revina apoi la pozitia initiala, fara sa mai joace.
Si, apropo, scartaitul de pe stg spate am crezut ca o fi de la saboti, o fi de la telescop? nu scrtaie ci mai degraba se aude ca un "uuuu" lung si gros. In fine, poate va puteti reprezenta sunetul dry.gif
*



Ca sa verifici telescoapele daca sunt blocate, mai iei un prieten ca sa fie greutatea mai mare si apasati pe portbagaj(mai este nevoie de inca o persoana pt ca daca sunt aproape noi telescoapele sunt mai rigide si poate nu iti dai seama).Daca nu culiseaza inseamna ca este blocat.
Cand telescoapele sunt uzate acestea culiseaza foarte usor in sus si in jos(in mers masina se comporta ca o barca).
Cand se apasa pe masina (pt a se vedea daca telescoapele sunt bune)aceasta trebuie sa revina in pozitia normala fara sa mai oscileze.
Minel
Revin cu o problema care de-a dreptul ma enerveaza la culme .
In timp ce circul pe drumuri cu denivelari, gropi sau piatra cubica in special se aude un sunet gen "pac-pac" ca si cum ai da cu o subelnita in tabla 251.gif
pe partea dreapta spate .
Pana acum am schimbat bratul lateral (tendonul ) pe partea dreapta ,bucsele de la bascula cat si mosorelul ,am schimbat bucsele de prindere ale amortizorului pe caroserie ,am restrans si verificat tot ceea ce tine de spate inclusiv traseul evacuarii
Amortizorul nu parea a fi defect , l-am testat la mana si parea ok (este cel original montat din fabrica ) arcul este ok , in port-bagaj nu am nimic care sa bata ,verificat de n-spe mii de ori
Sincer o sa ma apuc sa schimb si amortizorul si daca tot asa face ,o sa ma resemnez sad.gif
Ar fi bine sa le schimb ambele amortizoare sau doar pe partea pe care se aude bataia ?? huh.gif
ydaniel
eu ams chimbat pe spate:
-amortizoare
-arcuri
-bucse bascula
-mosorel bascula
-tendoane
toate noi si de firme cu mari numa si tot asa face laugh.gif
Muttley
Ia uimeste-ne si ne spune ce nume mari au arcurile, mosorelu' si restu' fiarelor de le-ai pus tu pe bolid... asteapta nervos.gif
Minel
QUOTE(Minel @ 10 Jun 2008, 09:30)
Ar fi bine sa le schimb ambele amortizoare sau doar pe partea pe care se aude bataia ?? huh.gif
*



Precizez ca la apasare , partea stanga opune mai mare rezistenta si revine mult mai repede si stabil decat partea dreapta care revine mai usor si la apasare opune o rezistenta mai mica .... dry.gif
alinushy
QUOTE(Muttley @ 10 Jun 2008, 14:25)
Ia uimeste-ne si ne spune ce nume mari au arcurile, mosorelu' si restu' fiarelor de le-ai pus tu pe bolid... asteapta nervos.gif
*




VMComp, Connex... radmasa.gif
Minel
QUOTE(alinushy @ 11 Jun 2008, 09:11)
VMComp, Connex...  radmasa.gif
*




Sincer m-as indoi ,dar cine stie .... dry.gif
Lunaticul
QUOTE(Minel @ 10 Jun 2008, 09:30)
Revin cu o problema care de-a dreptul ma enerveaza la culme .
In timp ce circul pe drumuri cu denivelari, gropi sau piatra cubica in special se aude un sunet gen "pac-pac"  ca si cum ai da cu o subelnita in tabla  251.gif
pe partea dreapta spate .
Pana acum am schimbat bratul lateral (tendonul ) pe partea dreapta ,bucsele de la bascula cat si mosorelul ,am schimbat bucsele de prindere ale amortizorului pe caroserie ,am restrans si verificat tot ceea ce tine de spate inclusiv traseul evacuarii
Amortizorul nu parea a fi defect , l-am testat la mana si parea ok (este cel original montat din fabrica ) arcul este ok , in port-bagaj nu am nimic care sa bata ,verificat de n-spe mii de ori
Sincer o sa ma apuc sa schimb si amortizorul si daca tot asa face ,o sa ma resemnez  sad.gif
Ar fi bine sa le schimb ambele amortizoare sau doar pe partea pe care se aude bataia ?? huh.gif
*



Minel, o problema similara am avut si eu. Am promis o lada de bere celui care imi gaseste sursa tacanelii din stanga spate. Problema mea era cauzata de faptul ca aveam arcuri duble (sau intarituri de arcuri nu stiu exact cum se numesc). La orice denivelare loveau in plasticul de la amortizor si se auzea o zdranganeala foarte enervanta. Daca ai si tu arcuri suplimentare poate fi asta problema. Acum am scos arcurile alea suplimentare si nu se mai aude nimic. Dar am dat din lac in put: cu 3 persoane in spate si circa 50 kg in portbagaj tarai presurile pe jos. Ce ma sfatuiti sa fac ? Ideea de a pune inapoi arcurile suplimentare nu ma incanta (chiar daca nu se lasa masina ma zgaraie pe creier tacaneala aia). Rezolv problema daca pun arcuri de fata ? Precizez ca nu folosesc masina la carat, dar as vrea sa pot merge cu 4 persoane in masina fara frica pe un drum de tara (in momentul de fata tarai presurile pe jos in aceasta situatie). Multumesc mult !
nelu_1985
cu arcuri de spate de origine si amortizoare bune, faceam in facultate naveta in fiecare saptamana 200 km dus intors 5 persoane dintre care 2 fete + bagaju aferent...(cca 80 kg), nu atingeau aparatorile pe jos, intr-adevar se lasa bine, dar dupa 4 ani de astfel de tratament n-are nici pe dracu, sta la fel de bine ca in ziua cand i-a fost inlocuita suspensia. Astea fiind zise, eu cred ca ai arcurile foarte moi, din cate vad masina e mai noua si stiu ca astea aveau arcuri foarte slabe, deci propunerea mea e sa pui arcuri noi de spate de Sibiu, si amortizoare deasemenea noi Billstein....o sa-ti placa.
Lunaticul
Multumesc mult Nelu. Asta va fi urmatoarea investitie in Daciuta mea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.