Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: de astazi
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
crystyan24
astazi a venit ziua cea mare!m-am calcat peste mana si am dus masina la mecanic pentru set motor!am cumparat set motor de pitesti :setcar parca-300lei,cuzineti palier-60 lei,cuzineti biela,semeringuri de toate felurile,doua roti dintate+lant banuiesc ca pentru distributie si ulei+ filtru si la treaba!toata manopera vreo 300 lei!sper sa iasa bine si sa nu mai am probleme!

5 Apr 2008, 20:55:
a...uitasem...pompa de ulei 70 lei!marti o iau!

5 Apr 2008, 20:55:
astept sfaturi multe!
mihai0070
pai inainte de sfaturi asteptam noi impresii de cum merge noul motor.
pcostica
daca tot pui nou pe motor poate se ocupa putin si de chiuloasa (planare,scaune supapa,rectificare supape)si de tacheti.
Bafta.
Ionescu
Iarta-ma, nu vreau sa fiu carcotas, dar daca ne ceri sfaturi, la ce mai dai 300 lei pe manopera la mecanic, daca nu ai incredere in el?
Cum se spunea mai sus, asteptam si noi rezultatul. Intr-adevar oleaca de planeizare a chiuloasei si oleaca de verificare dca supapele nu sunt strimbe...
Succes!! AStept cu interes vesti, din RODAJ!. smile.gif
Minel
QUOTE(crystyan24 @ 5 Apr 2008, 20:54)
astazi a venit ziua cea mare!m-am calcat peste mana si am dus masina la mecanic pentru set motor!am cumparat set motor de pitesti  :setcar parca-300lei,cuzineti palier-60 lei,cuzineti biela,semeringuri de toate felurile,doua roti dintate+lant banuiesc ca pentru distributie si ulei+ filtru si la treaba!toata manopera vreo 300 lei!sper sa iasa bine si sa nu mai am probleme!

<span class='edit'>5 Apr 2008, 20:55:</span>
a...uitasem...pompa de ulei 70 lei!marti o iau!

<span class='edit'>5 Apr 2008, 20:55:</span>
astept sfaturi multe!
*




Daca tot il desfaci , poti verifica si uzura arborelui si dupa caz o rectificare , excl.gif
Totul se face cu ajutorul masuratorilor nu dupa parerea unuia si altuia (las' ca-i bun ,merge si asa wacko.gif ....)
crystyan24
mai bine imi bagam un bat in cur si ma astamparam!am fost sa iau masina fericit ca am set motor nou!da sa fiu al draq dak numai nou nu e!am obs eu k acolo a pornit km greu dar am zis k asa e la inceput!eu am gpl dar am mers pe benzina pentru ca am zis k asa e bine!merg vreo 10 km,ioc infipt,zgomot mare si km se ridica apa!opresc la benzinarie sa bag benzina,mai pleak dak mai poti!nu mai pornea!nici pe benzina nici pe gaz!dau la utomat kteva min bune si in sfarsit o ia!merg pana la magazin si cand ridic capota borcanu fierbea in draci!o las sa se raceasca si seara acum knd sa plec ioc sa mai porneasca!electromotoru merge o frctiune de secunda si intra intr-o stare de stand by si se pune in scurt k si cum nu ar putea invarti!astea sa fie simtomele unui motor nou
!eu nu cred!help
brigada_diverse
daca ai facut la service autorizat, trebuie sa ai garantie...daca nu au montat bine setul....atunci.....e posibil sa iei iar altu.....

nu or fi reglat si astia carburatorul...nu au pus chiuloasa bine(deaia fierbe apa)....garnitura proasta...
chiuloasa se monteaza cu garnitura unsa cu ulei..nu se toarna antigel..se ponreste motorul..se lasa sa se incalzeasca(sa se lipeasca garnitura) si dupaia se opreste si se pune antigel.......inainte de a fi montata se rectifica ghidurile la supape, se pun simeringuri noi, se regleaza tachetii, etc....


e normal sa o ia mai greu un pic....dar nu e normal sa faca asa de fiecare data..prima pornire e grea de cele mai multe ori..dar cu restul nu trebuie sa ai probleme.....

am vazut motoare montate...pornesc la prima cheie, dar totusi dureaza caa 5 sec(spritz, reglat avans cat da la demaror....)...
a doua cheie o luau perfect(si daca a doua era la -10 grade....)
sunetu era un f frumos la motorul nou


CriSTI68
sfatul meu daca vrei ceva bun fa cu mana ta... macar mecanicul sa iti alinieze segmentii pe piston si sa le bage pe camasi decat sa iti faca tot motorul... vezi ca ai un tutorial pas cu pas la piese auto, dupa el am facut primul motor singur happy.gif
brigada_diverse
daca nu ai scule potrivite nu poti face....
si nu trebuie neaparat scos motorul daca ai o groapa....

segmentii trebuiesc aliniati frumos....ec...

poate totusi e doar din avans..fa reglajele dupa indicatiile de pe forum sa mai vedem
CriSTI68
ce groapa ma ? eu nici cric nu am pus sub ea cand am schimbat setul la motor, si vreau sa zic ca am suspensia foarte joasa, iti trebuie o tubulara cu crichet si alte chei vezi la tutorialul ala ca iti spune ce scule trebuie... apropos cheia dinamometrica ESTE SFANTA !
brigada_diverse
atunci cum ai facut? ai dat motorul jos? ca sa te bagi sa desfaci bielele de pe arborele cotit trebe sa te bagi sub masina
crystyan24
exista posibilitatea sa fie prb si de la electromotor?imi facea si cu motoru vechi dar isi mai revenise(la motorul rece mai facea prb)?de luat o ia dar foarte greu d park i-ar da in nas!si setul motor mi l-a pus un meknic in kre am cea mai mare incredere(am vazut motoare facute de el si merg excelent)c spuneti?

9 Apr 2008, 21:22:
mentionez k pornirea o fac pe gpl k pe benzina nu o mai ia nici in ruptul kpului,am explikt d c!

9 Apr 2008, 21:24:
ink ceva!am sunat meknicu si a spus k e normal sa fiarba apa pt k e motorul strans si isi da drumul de la rodaj!a spus k mi-a fiert pt k era temperatura mare afara,cca 15 gr park si am mers vreo 20 km cu motoru la drum intins si km cu 90 la ora si de aceea a facut asa
!
CriSTI68
nu

am dat jos tot ruliul scutul baia si bara (bara incurca mult daca nu ai groapa) si am inceput lucrul
ydaniel
excl.gif garnitura de chiulasa nu se unge cu nimica
cum sa pornesti motoru sa se lipeasca garnitura?
bre,ce sfaturi dai? excl.gif
ghidurile la supape se schimba,si culbutorii se regleaza excl.gif
mihai0070
garnitura de chiuloasa se monteaza pe bloc cu marcajul "haut-top in sus" si chiuloasa curatara spalata si uscata se monteaza si se urmareste chidajul, se strang suruburile incer la inceput in ordinea din centru , cin cerc spre margin si se repeta de 3 ori , ultima strangere fiind la moment sau cea mai tare daca nu ai dinamometrica.

se pune ulei in motor ai antigel si se porneste.

CriSTI68
QUOTE(crystyan24 @ 9 Apr 2008, 21:22)
exista posibilitatea sa fie prb si de la electromotor?imi facea si cu motoru vechi dar isi mai revenise(la motorul rece mai facea prb)?de luat o ia dar foarte greu d park i-ar da in nas!si setul motor mi l-a pus un meknic in kre am cea mai mare incredere(am vazut motoare facute de el si merg excelent)c spuneti?

<span class='edit'>9 Apr 2008, 21:22:</span>
mentionez k pornirea o fac pe gpl k pe benzina nu o mai ia nici in ruptul kpului,am explikt d c!

<span class='edit'>9 Apr 2008, 21:24:</span>
ink ceva!am sunat meknicu si a spus k e normal sa fiarba apa pt k e motorul strans si isi da drumul de la rodaj!a spus k mi-a fiert pt k era temperatura mare afara,cca 15 gr park si am mers vreo 20 km cu motoru la drum intins si km cu 90 la ora si de aceea a facut asa
!
*



post-336-1110552475.gif vezi ca folosesti prea mult limbaj IRC regulamentul.gif

QUOTE(ydaniel @ 9 Apr 2008, 21:42)
excl.gif garnitura de chiulasa nu se unge cu nimica
cum sa pornesti motoru sa se lipeasca garnitura?
bre,ce sfaturi dai? excl.gif
ghidurile la supape se schimba,si culbutorii se regleaza excl.gif
*



cea mai mare tampenie sa ungi garnitura,
inainte de montare chiuloasa se curata cu peria de sarma si cu benzina pana este bec
ai un punct de ghidaj la garnitura, pui suruburile ghidezi chiuloasa si o centrezi cum trebuie apoi o strangi cu cheia dinamometrica (ESTE SFANTA!)
Garnitura se lipeste daca o ungi si/sau daca este din material prost, dupa ce pui chiuloasa la loc se regleaza cublutorii ajustand pe rand jocul lor la fiecare piston in parte ( eu am folosit cheia de 10 parca si un patent si o cheie cu care am invartit vibrochenul pana cand practic nu mai au joc si nu mai pacane ca la un motor diesel)...

Sfatul meu din propria experienta daca nu ai cheie dinamometrica nu te apuca de nimic este cel mai sfant lucru costa una cat de cat 30 ron
dani_devito
Poate multi spune-ti ca sunt nebun .... dar la motor, directie si frane eu niciodata nu mai iau dupa forum, iau frumos masina, stiu ca platesc mai mult ma duc la un service autorizat si ii las pe baietzi sa isi faca treaba, macar pe urma nu plang pe forum ca in cloncane masina pe drum. Parerea mea

La "reparatii" unde ai nevoiede max 2-3 chei ma bag si eu dar sa nu fie ceva important ( ex : frane )
ydaniel
QUOTE(CriSTI68 @ 9 Apr 2008, 22:05)
,
inainte de montare chiuloasa se curata cu peria de sarma si cu benzina pana este bec


nu se curata cu nici o perie de sarma cool.gif
Ionescu
Nu trebuie data cu nimic garnitura de chiuloasa...
Ai grija cu motorul nou. motorul nou e ca si copilul in fasa. Porneste mai greu...se incalzeste mult. Fa-i rodaj ca lumea!
Cu cloncanitul insa nu suna bine... Hai, cu grija, Doamne-ajuta!
HellRaiser
@ krystyan
Vbte frte k omnii nu mai vb k mirkustii. Ai inteles ceva ? Exprima'te, "cu cuvintele tale" dar fa'o in asa fel incat sa nu devina o provocare citirea postului tau.

QUOTE(dani_devito @ 9 Apr 2008, 23:11)
Poate multi spune-ti ca sunt nebun .... dar la motor, directie si frane eu niciodata nu mai iau dupa forum, iau frumos masina, stiu ca platesc mai mult ma duc la un service autorizat si ii las pe baietzi sa isi faca treaba, macar pe urma nu plang pe forum ca in cloncane masina pe drum. Parerea mea

La "reparatii" unde ai nevoiede max 2-3 chei ma bag si eu dar sa nu fie ceva important ( ex : frane )
*


Desi 90% din utilizatori dau sfaturi care se contrazic intre ele, exista si cativa baieti care nu merita decat admiratie. Au cunostiinte foarte multe, intarite si cu experienta. Hai sa recunoastem si meritele, altfel nu ar avea rost forumul. Ar trebui sa lasam doar topicurile de la cafenea, stiri etc.
mar85mar
un motor e normal sa mearga mai greu daca ii schimbi tot in el sfatul meu este sa nu mergi cu viteza 700km fai mai lezer e bine pentru motor si nu trage de el si electromotorul itzi ramane blocat din cauza bucselor ai joc si sar putea sa dea la masa rotorul cu statorul sau sa fi dus carbuni din el de ce nu il desfaci k sda itzi ei deo griaj te costa 10-15 lei manopera la un electrician sa til repare
brigada_diverse
QUOTE(Ionescu @ 10 Apr 2008, 07:39)
Nu trebuie data cu nimic garnitura de chiuloasa...
Ai grija cu motorul nou. motorul nou e ca si copilul in fasa. Porneste mai greu...se incalzeste mult. Fa-i rodaj ca lumea!
Cu cloncanitul insa nu suna bine... Hai, cu grija, Doamne-ajuta!
*




eu stiu ca atunci cand terminau un motor la service, nu am vazut decat odata ca au dat pe granitura cu mana de ulei...., dar la toate motoarele le porneau fara antigel pana se incalzea motorul un pic
geopsi
cam la ce pret te-a ajuns cu totul?cat a durat?
PaulT
QUOTE(crystyan24 @ 9 Apr 2008, 22:22)
<span class='edit'>9 Apr 2008, 21:24:</span>
ink ceva!am sunat meknicu si a spus k e normal sa fiarba apa pt k e motorul strans si isi da drumul de la rodaj!a spus k mi-a fiert pt k era temperatura mare afara,cca 15 gr park si am mers vreo 20 km cu motoru la drum intins si km cu 90 la ora si de aceea a facut asa
!
*



Nu e normal deloc sa fiarba lichidul de racire!15 grade e temperatura mare?Eu mi-am facut motorul si l-am pornit la 30 gr,si nu a fiert deloc la mers in oras...O fierbere de motor poate duce la arderea garniturii de chiuloasa,adica nu prea seamana a fenomen normal.De pornit trebuie porneasca la sfert daca e reglata cat de cat aprinderea,si daca i-ai dat manual benzina inainte sa ii dai la cheie.Asta e valabil la prima cheie dupa refacere.Dupa aceea trebuie sa o ia la sfert' si sa se auda f frumos.In rodaj nu trebuie sa depasesti 3000rpm.La 90 km/h in treapta 5 ai intre 2300 - 2700 rpm in functie de cutia de viteze,deci ai mers f ok.Nu din cauza asta a fiert...

L.E. Garnitura de chiuloasa nu se da cu nimic,si doamne fereste sa pui peria de sarma pe chiuloasa...
crystyan24
mersi ptr sfaturi ...sunteti niste domni!mi-a mai venit inima la loc....k merge motorul!am chemat meknicul inapoi si mi-a facut aprinderea k la carte,cu becul la punct!merge brici...porneste la sfert!a fiert un pic k nu era aerisita de ajuns....s-a rezolavat!era de la electromotor...era dus rotorul...de aia nu invartea...l-am reparat,schimbat carbuni si bucse(cu toru omului si cu bucse resp carbuni) 60 leitot el cu 30 lei mi-a facut vitezometrul(era din cutie)si toate becurile la bord!motorul merge brici...sper sa nu il deochi(isi da drumul la mers pe zi ce trece si incep sa cred k merita sa ....AI SET MOTOR NOU K MERITA:))))!OPERATIA IN SINE,SET MOTOR ADIK 7 MIL PIESELE SI 3 MIL MANOPERA IN TOTAL 10 MIL!

10 Apr 2008, 21:31:
a.....uitasem....nu mai papa pic d ulei si la spate nu s vede nik...poate doar putin condens:PP
brigada_diverse
parerea mea....scump.......
sa il folosesti cu placere si sa te tina cat mai mult
Ionescu
Succes cu motorul si nu te panica. Iti mai dau o parere: schimba-i uleiul la maxim 5000. Sa ii faci rodaj cam 1000km cum ti s-a zis mai sus, nu mai mult de 2700rpm si fara greutate. Adica tu singur, eventual cu cineva in dreapta...subtirei, preferabil. Pana se mai lasa motorul o sa se mai incalzeasca un pic, nu iti face griji e normal. El se va lasa foarte bine dupa 10.000km. Ai sa simti diferenta, va merge perfect! smile.gif Spor la Rodaj!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.