vallyyy
7 Apr 2008, 13:26
ieri am ales sa incerc si eu noul meu motor sa vedem cum trage si cum se comporta la drum lung ......am ales sa plec la sibiu ......am pornit la cheie .....cand ajung in valcea constat ca nu mai porneste nu mai avea bateria putere sa invarta electromotorul ...am ales sa merg mai departe ......la intoarcere cand a venit noaptea nu mai aveam faruri ...se dusese bateria.... am venit precum chiorii acasa .... ma intereseaza si pe mine acum ce poate sa aiba de nu incarca ....releu sau alternator ??? cum le verific??
QUOTE(vallyyy @ 7 Apr 2008, 13:26)
Incearca cu functia Search si sigur vei gasi raspunsuri cat si rezolvari la problema ta , sunt destule topicuri pe care s-a discutat acesta problema.
Spor la cautat si citit ....
vallyyy
7 Apr 2008, 17:08
am gasit undeva pe un forum urmatoare treaba: "Problema a aparut in stationare . dupa 4 zile nepornita,acum in perioada asta cand nu mai e asa frig, a pornit la fix, apoi in drum spre casa s-a aprins becul de la baterie ...cureaua nu se rupsese . Apoi pe rand,pe masura ce scadea curentul din baterie s-au aprins beculetele de drum alunecos,airbaguri,cel cu simbolul unui motor ... in final s-au stins toate,a murit tot bordul , s-a dus servo de la volan desi mergeam cu masina ... de abea am ajuns acasa. Am incarcat bateria cu un redresor si la fel dupa un timp a murit iar, am masurat tensiunea la bornele bateriei ,scade din ce in ce ... deci alternatorul e mort. A Mai intalnit cineva asa ceva ? Ar putea fi alternatorul insa e cam ciudat cum sa se strice asa stand ?? i-am dat si 2 ciocane ca la dacie ....asa de control si nu s-a intamplat nimic ... nu ca as fi sperat sa repar asa defectiunea. LA CE SE REFERA PRIN FAPTUL CA I-A DAT 2 CIOCANE ,CE REZOLVA PRIN ASTA???
kalyyyyyy
7 Apr 2008, 18:14
Pe alte topicuri unde iti recomand sa citesti atent despre rezolvari si cauze vir fi 2 principale cauze,dupa cum ai banuit si tu,alternator sau releu.Cum totusi masina a mers (curent pentru bujii) dar nu aveai faruri eu banuiesc altceva:Pe borna de minus ai un cablu gros care duce la electromotor,daca nu ma insel acelasi cablu este si principala masa a masinii.Am intalnit problema asta la o alta dacie si la matizul mamei mele.Incearca cu motorul pornit si farurile aprinse sa misti de firele care pleaca de la masa,s-ar putea sa ai o surpriza.Daca ai o modalitate de verificare a bateriei(voltmetru) si ai voltaj normal la cabluri este buba.Altfel alternatorul sau releul.In general daca e alternatorul ai variatii foarte mari pe voltmetru(cativa volti).Daca ai releu electronic si alternatorul bulit o sa se arda mai repede.
vallyyy
7 Apr 2008, 18:21
banuiesc releul pentru ca este mecanic si foarte foarte vechi ,cum nu ma pricep sa masor si nu am nici sculele necesare o sa incerc alt alternator si alt releu de la o alta dacie
kalyyyyyy
7 Apr 2008, 20:12
Faci cum vrei dar te sfatuiesc sa mergi la un electrician inainte ,te costa maxim 10 lei sa iti spuna ce are,asta mai ales deoarece cauzele sunt de cele mai multe ori multiple si prin inlocuirea piesei banuita a fi defecta nu rezolvi nimic.Sau poti sa te duci in obor si sa dai intre 5 si 10 lei pe un voltmetru care desi e prost si inexact e bun pentru ce ai tu nevoie;detalii despre cum sa il folosesti gasesti pe forum.
tzepesch
7 Apr 2008, 20:39
vezi carbunii la alternator
la mine s-a desfrins unu de pe fir, mai statea intr-o lita si de aici consuma bateria.
eu zic sa pastrezi rel mecanic, daca e bun, si cu un voltmetru pe bat, pornita, cu toti consumatorii si turata putin reglezi releul sa bage 14.4V.
bygy007
7 Apr 2008, 22:53
ia uite ditamai
topicu , spor la citit dar ca sa rezolvi poate te ajuta si
asta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.