Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: frana!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SebyAvrig
de curand mi-am facut franele la service:schimbat etrierii fata, schimbat cablu de frana mana,si pe spate a fost curatat pistonasul de pe dreapta iar pe stanga pistonasul era blocat(nu prindea deloc frana pe roata aia).am schibat si aerisitorul...in fine a fost deblocat,pus la loc si aerisit tot!dupa 2 zile m-am dus in parcare si m-am uitat sub roata stanga spate,clar ca piede lichid(pe tambur se vedeau picaturi si pe interiorul jantei ud si la fel si pe cauciuc pe dinauntru...)NU au fost schibate garniturile la pitonas!nu curge foarte mult,dar ma deranjeaza ca poate prinde aer in sistem(si mi se inmoaie pedala)!mentionez ca am dublu circuit si servo.ce trebuie facut?poate un amator ca mine sa schimbe garnituri sa stiu io ce pe acolo?sau nu tine... huh.gif trebuie schibat pistonasul cu totul?
Merced
In principiu ar trebui sa te deranjeze. Ca poate patesti ca mine, care dupa ce am pus garnituri noi, ca-mi crapasera alea de 10 ani, m-am trezit ca iesind din parcare nu ma mai puteam opri. Deci da, tre sa te deranjeze.
Ar cam trebui schimbate si garniturile, dar cand ma gandesc ce jeguri se gasesc acum pe piata, ma apuca sila. Eu si dupa ce am remediat prima problema, m-am trezit ca iar pierdeam lichid, destul de putin ce-i drept, si cu greu am procurat o un set de garnituri de cilindru Rolast si de atunci n-am mai avut probleme.
Pistonasul cu totul il schimbi doar daca e facut zob rau, sau n-ai ce face cu banii.
Minel
QUOTE(Merced @ 8 Apr 2008, 10:27)

Pistonasul cu totul il schimbi doar daca e facut zob rau, sau n-ai ce face cu banii.
*



Cilindrul receptor este chiar recomandat sa il schimbi daca prezinta uzuri mari

unii prefera sa curete(printre care si eu mad.gif ) cu smirghel interiorul cilindrului cat si pistonasul ,monteaza garnituri noi si gata ) a tinut o luna si apoi era sa pup Mertanu' unuia datorita acelui cilindru

Avand punte de break pe spate ,am schimbat ambii cilindrii receptori de pe spate cu unii noi de Nova , am dat 80 ron pe 2 bucati de uzina dar a meritat
Tineti cont ca nu este de jucat cu franele si directia ,nu improvizati sau incercati sa reparati ceva cu uzura mare ,eu unul era sa o patesc si va recomand sa va ganditi de mai multe ori cand reparati la cele 2 sisteme
Merced
Pistonasele noi nu stiu cat de bune sunt, decat sa dau 50 de lei pe unu' si sa pice, mai bine dau 3 lei pe garnituri...
renotgo
Minel, chestia cu ...smirghel in interiorul cilindrului e geniala !Cum ai putut sa faci asta ?Ce rol mai au garniturile,dupa? NU schimbati doar garniturile ! Asta in cazul in care tineti la viata voastra sau a celorlalti .
Minel
QUOTE(Merced @ 8 Apr 2008, 11:06)
Pistonasele noi nu stiu cat de bune sunt, decat sa dau 50 de lei pe unu' si sa pice, mai bine dau 3 lei pe garnituri...
*




Nu pistonas ,tot amsamblul, ma refer la cilindrul receptor alcatuit din :cilindru ,2 pistonase , garnituri interioare ,exterioare ,si arcul din interior
Pretul este pt cele de Nova nu de 1300 care sunt diferite intre ele prin pozitia aerisitorului, cat si prin dimensiuni ,incusiv diametru interior ,pistonase si garnituri interioare
Cele de 1300 ar trebui sa fie maxim 20-25 ron smile.gif


@renotgo

Eram la inceputuri si am ascultat de mari "meseriasi" in ale daciei , si m-am lecuit cand am vazut la juma' de metru imensitatea de Mertan' si eu ma tot rugam sa se opreasca ... a scapat.gif

Apoi m-am dus la ala inapoi ,i-am spus ce i-am spus post-336-1110552439.gif 251.gif si de atunci cu ajutorul acestui forum indiferent de probleme aparute mi le-am remediat singur ... rolleyes.gif
renotgo
Seby,o piesa uzata se inlocuieste cu una noua (mai ales la frana) nu se curata ,spala,smirgheluieste sau ...

8 Apr 2008, 12:43:
Bine, Minel ! salut.gif
SebyAvrig
eu incerc sa rezolv doar schimband garniturile.am zis ca nu ma bag io ca ce stii ce fac...asa ca o sa sun pe un prieten mecanic sa vad daca ma poate ajuta sa o fac in spatele blocului.nu cred ca o sa ii ia prea mult timp...nu cred ca pistonasul este chiar asa de varza incat sa trebeasca schimbat...daca va face la fel dupa ce le schimb(garnituri) atunci va trebui schibat cu totul...
za_kristake
Daca stai in sibiu te ajut eu seby
ydaniel
sfatu meu:ia cilindrii de uzina:) NOI
Minel
QUOTE(ydaniel @ 8 Apr 2008, 21:51)
sfatu meu:ia cilindrii de uzina:) NOI
*



Daca aveti punte de break pe spate ,va recomand cilindrii receptori de Nova , de uzina ,net superiori (ii am de un an si functioneaza perfect )
ydaniel
pai care e diferenta intre cilindri de break si cei de nova? wacko.gif
Minel
QUOTE(ydaniel @ 9 Apr 2008, 08:09)
pai care e diferenta intre cilindri de break si cei de nova? wacko.gif
*



Cea ma sesizabila este etansarea pistonaselor din cilindru receptor care se face prin garnitura "O"-ring (parerea mea ca asigura o etansare mai buna si pe mai lunga durata in copmaratie cu cele clasice ) si cu garniturile trunchi de con ca la cele vechi

Apoi se observa clar modul de fabricatie intre cle de Nova (sunt mult mai bine lucrate in comparatie cu cele clasice )
SebyAvrig
revin cu o intrebare:daca in caz ca rezolv cu pistonasul spate,trebuie facuta aerisirea la toate rotile sau doar la cea cu pricina?am dublu circuit si servo!se simite ca mi s-a mai slabit pedala...
ydaniel
se face aerisirea la toate rotile+pompa de frana.
SebyAvrig
QUOTE(ydaniel @ 9 Apr 2008, 21:45)
se face aerisirea la toate rotile+pompa de frana.
*



cum adica + pompa de frana?ce trebe facut la aia?
CriSTI68
spre uimirea mea am pus discurile de pe un R18 in 3 prezoane cu tot cu etrieri + placute ferodo premier si franele tin altfel, tin mai bine decat la dacia din 2003 a sefului meu blink.gif

9 Apr 2008, 21:52:
QUOTE(SebyAvrig @ 9 Apr 2008, 21:48)
cum adica + pompa de frana?ce trebe facut la aia?
*



trebuie sa umblii pe la conducte
tzepesch
cum se aeriseste pompa de frana????

am cu circuit dublu si aerisitor pe ea
za_kristake
Pe la aerisitorul care e pe pompa nu prea faci mare lucru. incepe sa aerisesti de la cea mai departata roata de pompa spate dreapta apoi spate stanga si apoi pe fata. la dublu circuit spatele e independent de fata dar frana tine mai prost ca la 1 cu simplu
Ionescu
Eu zic sa te duci la mecanic. Daca nu stii ce ai de facut, avand in vedere ca frinele sunt vitale, du-te la mecanic! Trebuie sa fie in SB ala cineva care sa stie ce si cum... huh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.