fotman80
9 Apr 2008, 06:36
O mica intrebare am si eu......
placa de presiune se schimba greu??? Adica o pot schimba eu fara sa apelez la un mecanic?? Si daca e vreun meserias care sa imi raspunda......sa imi dea si ceva indicatii plsssss
mitu2002
9 Apr 2008, 07:09
placa discul si rulmentul se schimba destul de greu pentru ca trebuie dat ori motorul ori cutia jos cum iti vine tie mai usor
eu unu am facut-o la servis si ma costat cam 130ron manopera dar intr-o ora a fost gata
ca sa faci tu singur treaba iti trebuie macar inca o persoana sa te ajute si ceva cunostinte de mecanica auto (centrare disc prindere placa si rulment reglaj al cursei ambreiajului repozitionare motor sau cutie depinde ce dai jos)
in general se schimba tot kitul pentru ca nu umbli toata ziua acolo...sa nu te trezesti dupa citeva mii de km ca tre sa schimbi discul sau rulmentul de presiune
ydaniel
9 Apr 2008, 08:07
e greu de facut singur si din prima oara.stiu eu pe cineva care a facut asa...
cam 100-150lei e tarifu corect pt o schimbare de ambreiaj.
fotman80
9 Apr 2008, 10:25
ok ok .......ma asteptam sa fie dificil dar......in mintea mea mi-am zis asa......adica ce poate face mecanicul meu nu pot face si eu??? si de asta ma ambitionasem eu putintel......dar se pare ca imi cam trece...
Deci mai bine stau cuminte nu?
dap, stai cuminte, mai scoti in plus 150 RON, o duci la service si gata.
la a mea care are 31 de ani, o singura data am schimbat in service pt ca ma grabeam...si mi-a ajuns. mie in mod normal imi lua 5-6 ore sa fac singur (cu un amic in garaj) toata treaba si nu aveam timp, asa ca am ales DACIA SERVICE.
a carait din prima zi si jumatate de an mai tarziu am aflat ca mecanicul a pus discul INVERS. asa ca mergi undeva unde ai incredere. sau vezi prin vecinii tai un nene in varsta care stie ceva mecanica si roaga-l sa iti arate cum.
Daca tot umbli pe acolo, nu uita sa schimbi si bucsa aia din arbore, in care intra priza de putere.
fotman80
9 Apr 2008, 17:07
aha aha .....multam pt toate sfaturile la toti!!!
va raman dator cu o tura dupa ce imi schimb placa de presiune!!!
ydaniel
9 Apr 2008, 17:17
ia NUMAI piese de calitate.de uzina sau straineze
schimba:placa,rulment de presiune,disc ambreiaj,bucsa de la priza si suruburile care tin placa de presiune.
as fi aici de acord cu ydaniel....dupa ce e totul pus chiar nu vrei sa desfaci iar....ca e pacat.
pune tot odata si n-o sa iti para rau. nu e o operatiune complicata, dimpotriva.
si fotman, poate ne vedem in weekend, ca imi fac rodaju pana la iasi
Gheorghedracu
10 Apr 2008, 07:44
Da, de fapt schimbarea schimbarea componenteluor ambreiajului pe bucatele se face numai daca esti sarac lipit si n-ai incotro, desi in termen lung e mai costisitor sa desfaci masina de fiecare data cind mai schimbi cite ceva.
Mai sus a pus cineva o lista de lucruri care trebuie neaparat schimbate. Eu mai schimb doua. Simeringul arborelui cotit si simeringul de la priza din cutie. Asta e doar o metoda de asigurare ca n-o sa trebuiasca sa dau totul jos mai tirziu ca sa schimb vreunul din ele care incepe sa faca pe nebunul si imi murdareste de ulei bunatate de ambreiaj nou.
De asemenea foarte important pentru functionarea ambreiajului dupa ce l-ai schimbat este sa rectifici volanta. Asta e obligatoriu, altminteri noul disc nu va avea o durata de viata prea lunga. O sa se "rodeze" pe vechile caneluri (intimpul asta n-o sa tina ca lumea), dupa care se va uza prematur pentru ca nu tine pe toata suprafata, ci numai pe "crestele" de uzura si pe punctele mai inalte, care fac contact primele la debreiere.
mitu2002
10 Apr 2008, 08:20
volanta ????? nu am auzit sa se rectifice !!!! plus ca nu vad cum sar putea uza poate coroana sa se uzeze dar volanta? si daca o rectifici nu risti sa o dezechilibrezi si /sau sa o usurezi?plus ca discul transmite miscarea la placa de presiune nu la volanta deci cuplarea se face pe o portiune circulara de 3-4 cm a placii de presiune care oricum este lustruita (aproape oglinda)
iar treaba cu semereingul .... mai bine nu daca nu sint urme de ulei pe discul vechi nu il schimba pentru ca s-ar putea sa curga dupa schimbare din cauza de montaj gresit sau mecanic prost
HellRaiser
10 Apr 2008, 11:05
Mitule ....
1. Volanta nu stiu daca se rectifica dar cu siguranta se uzeaza. Cel mai simplu mod de uzare este atunci cand iti papa dintii de pe ea bendixul.
2. Este foarte indicat sa schimbe semeringul. In caz de montaj gresit sau mecanic prost, ii va remedia problema fara nici un ban in plus. Daca nu il schimba acum de frica montajului si/sau al mecanicului, s'ar putea ca mai tarziu sa mai scoata niste bani pentru inca o tura, cand semeringul va ceda.
Parerea mea
Dar eu sunt mai incepator asa ca cel mai sigur e sa va luati dupa ceilalti colegi de forum.
bleunightdanger
10 Apr 2008, 11:21
eu la ultima operatiune de acest gen am profitat de situatie si am mai remediat si prin cutie ce mai era de facut: inlocuit pignonul pentru treapta 1 si cel pentru treapta 2 (se uzeaza cel mai mult) si tot fiind aici am "dezlipit" coroana si am intors-o invers. Nu vad de ce ati rectifica volanta.......
mitu2002
10 Apr 2008, 12:45
ok am inteles dar te rog explicami si mie ce se uzeaza la volanta (inafara de coroana=dinti ...cum le zici tu ) si mai ales cum se rectifica volanta
si te rog sa precizezi eventual si cartea in care este descris procedeul de rectificare a volantei (eu sint si mai incepator
)
corbex
10 Apr 2008, 14:58
Exact ce se uzeaza si la discurile de frina. Suprafata pe care calca discul de ambreiaj.
Poate sa aibe santuri de la mizeriile intrate acolo de-a lungul timpului sau poate fi ovalizata (uzura normala, dar inegala). Nici eu n-am auzit ca cineva sa faca operatia asta, dar probabil ca de vina e pretul lucrarii.
Gheorghedracu
10 Apr 2008, 15:17
Nu dantura coroanei e problema (desi poate fi).
Ca orice piesa a masinii, volanta se uzeaza si ea. Se uzeaza in acelasi fel ca si discurile de frina. De la caldura, de la frecare cu tot felul de mizerii, samd. Sau pur si simplu, material prost. Sincer vorbind, eu as verifica si una noua, ca stim cu totii care e calitatea pieselor romanesti. Si rectificarea ei e cam ca rectificarea arborelui cotit. Cam tot atita se ia, asa ca n-o sa simti nici o diferenta de greutate. Pe de alta parte o reducere a greutatii usoara (cam 500g-1kg, nu i-ar strica). Dar sigur ca nu asta discutam aicea. Fapt e ca fata de frictiune a volantei trebuie sa fie perfect plata si fara asperitati.
Da cu unghia pe volanta (fata unde calca discul de ambreiaj) si vezi singur. Daca simti ca unghia "agata" trebuie sa o rectifici. Daca nu, nu.
Sau mergi la noroc si fa si tu ce face toata lumea prin romania, cind cade, o vinzi si te faci niznai. Stai asa, pai asta poti sa faci si acuma!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.