Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Electromotorul si bateria
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
HellRaiser
Probleme si nelamuriri.
Nelamurirea ar fi ca cineva imi zice ca am bateria moarta. A tinut'o pe redresor 2 zile dupa care tot moarta e. Il intreb cum ma tot moarta? Raspunde da ma, are 11,50 volti nu 12. I: Pai si nu merge la 11.50 ? R: Nu ma ca nu iti invarte.
Eu stiu ca nu ma pricep la toate da las'o doamne iarta'ma. blink.gif

Si problema. Aveam o problema cu electromotorul. Nu stiu de ce, dar cand dadeam la automat invartea dar nu cupla rotorul. Dupa ce luam contactul ramanea invartind inca 10 secunde. Am intrebat pe un "specialist" (mecanicul care mi'a schimbat piesele cand am facut accident - mecanic de spatele blocului) si mi'a raspuns: starteru' domne. Bine domne, am cumparat starter nou 60 RON si l'am montat. Oha, nu mergea. L'a refacut el (dupa mine) mi'a schimbat carbunii, alea alea si tot nu cupleaza. Acum tin sa precizez ca m'am certat cu el din urmatorul motiv.
Cand am cumparat starterul, evident era montat. Gata sa'l atajezi de electromotor. Dupa ce mecanicu' a umblat la el dupa mine, ia intors 180 de grade (adica invers) urechea aceea de plastic. Piese aia care arata ca o furca si pleaca de la starter si se prinde in electromotor. Motivul era ca e pusa invers. Mi'e greu sa cred ca au asa au pus'o "aia", gresit.
argon
O baterie e incarcata 100% la 12,85V , la 12,4V e sub 25 %, si la 12 e moarta. La 11,5 dupa ce ai tinut-o pe redresor, fa-i vant .
SGM.MYKE
La electromotor nu imi dau cu parerea, dar la baterie sigur e moarta. Masoara o baterie buna si ai sa ai surpriza sa iti indice in jur de 13,5 - 14V cand e incarcata. Oricum poate nu e dusa definitiv, verifica sa nu ai pasta cazuta de pe elementi, daca e OK verifica nivelul electrolitului, daca mai trebuie, mai completezi cu apa distilata sau cu electrolit, se gaseste la piese auto si dupa aceea o pui pe redresor.
argon
13,5-14V cu motorul pornit, ca daca e oprit nici vorba.
HellRaiser
Multumesc pentru sfaturi in ceea ce priveste bateria.

QUOTE(argon @ 10 Apr 2008, 10:17)
O baterie e incarcata 100% la 12,85V , la 12,4V e sub 25 %, si la 12 e moarta.  La 11,5 dupa ce ai tinut-o pe redresor, fa-i vant .
*



@argon habar nu aveam ca asa sa treaba. Dar deh, am invatat ceva nou azi. Multumesc.

Ceva sfaturi si cu starteru / electromotorul imi dati ?
argon
am gasit si un tabel..nivelul l-ai verificat sa fie la 1 cm peste placi?

user posted image
ciush
dupa ce a asamblat electromotorul "mecanicul" tau nu a testat electromotorul in gol, atasandul la o baterie, sa vada daca functioneaza corect?
se invarte si iti impinge bendixul in afara?

"Dupa ce luam contactul ramanea invartind inca 10 secunde" - de aici inteleg ca invarte in gol fara sa actioneze bendixul (se aude ca un bazait probabil, bendixul nu actioneaza pe coroana, deci mai dureaza cateva secunde pana se opreste dupa ce iei contactul pt ca invarte in gol)
Electromotorul mai are si o frana (un arc cu o saiba si o garnitura - la capacul din spate)

mai intai testeaza electromotorul in gol si apoi mai vedem care e buba!
HellRaiser
Electromotorul a fost testat atasat unei baterii. Aceleasi rezultate. Invarte, nu cupleaza. Parca nu ar avea forta. Daca il ajuti putin cu mana cat e in sarcina, iti cupleaza imediat. Dar numai cu ajutor.

@ argon Nu, nu am verificat sa fie cu 1 cm peste. O sa verific. Intrebare: densitatea cu ce o verific ? rolleyes.gif
ciush
si cum il ajuti cu mana?
impingi de surubul din capat ca sa scoata bendixul in afara? altfel nu impinge bendixul?
Eu am luat un bendix nou pe care l-am montat si se bloca, nu mergea usor pe ax, se bloca cand il impingeam capatul dinspre pozitia initiala!
Da jos starterul de pe elecrtomotor, apoi prin usoara invartire a bendixului cu mana trebuie sa se miste usor dintr-un capat in celelalt al cursei!
Nu are voie sa mearga greu, sunt diferiti producatori de bendix-uri si unii fac altfel dintii de angrenare pe ax (sunt putin mai grosi si se blocheaza in ax la capat)
PS. bendixul care mi-a facut probleme era "de pitesti"

10 Apr 2008, 12:22:
a... si inca ceva dupa ce remediezi cu electromotorul si pornesti masina sa-ti verifici si incarcarea la baterie
Tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit trebuie sa fie intre 13.70V si 14.40V si cu farurile aprinse si cu ele stinse tensiunea trebuie da fie in parametrii astia (nu de alta dar pote iti pui baterie noua si se buleste)
HellRaiser
QUOTE(ciush @ 10 Apr 2008, 11:16)
si cum il ajuti cu mana?
impingi de surubul din capat ca sa scoata bendixul in afara? altfel nu impinge bendixul?
Eu am luat un bendix nou pe care l-am montat si se bloca, nu mergea usor pe ax, se bloca cand il impingeam capatul dinspre pozitia initiala!
*


Exact. Il ajuti imingand surubul din capat cu mana. Altfel nu impinge bendixul. Bendixul este nou nout si nu am avut probleme cu el. Inainte de problema cu starterul functiona perfect bendixul. Tocmai am primit telefon de la respectivul, care mi'a spus ca plusul de la baterie nu face masa pe surubul de la starter. E posibil ?

QUOTE(ciush @ 10 Apr 2008, 11:16)
<span class='edit'>10 Apr 2008, 12:22:</span>
a... si inca ceva dupa ce remediezi cu electromotorul si pornesti masina sa-ti verifici si incarcarea la baterie
Tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit trebuie sa fie intre 13.70V si 14.40V si cu farurile aprinse si cu ele stinse tensiunea trebuie da fie in parametrii astia (nu de alta dar pote iti pui baterie noua si se buleste)
*


O sa vad ce fac cu bateria. Pana atunci am vorbit cu batranu' sa imi doneze una icon_mrgreen.gif Planuiesc o plecare la munte de pasti si nu as vrea sa ma lase pe acolo. wacko.gif
ciush
nu prea inteleg faza cu " plusul de la baterie nu face masa pe surubul de la starter"
Spune-i respectivului sa verifice ca bendixul sa merga usor (cand e scoasa parhia de la starter de pe el)
Eu sunt convins ca tocmai bendixul nou ti-a bulit starterul blocandu-l!
HellRaiser
O sa verific personal. In afara de asta, alt motiv ?
corbex
Incearca din nou pe baterie, dar numai starterul,nu si electromotorul. Adica il alimentezi numai pe asta. Daca nu-si trage rapid si cu zgomot inauntru tija furcii, e ceva in neregula cu el.
ciush
alta kestie nu vad, trebuie ca sa se bendixul miste lejer de tot dintr-un capat in celalalt si sa nu mearga mai greu spre capatul cursei, si daca e bendixul de vina (dupa ce il schimbi cu unul care merge usor) sa verifici si starterul vechi! s-ar putea sa ai o surpriza (placuta)
mar85mar
mai daca nu itzi inpnge bendixul poate nu e reglat de la bobina acolo ai in surub lung care itzi tzine furca aia de plastin eui o cheie de 8 si srangi surubul si ar trebui sa inpinga bendixul si itzi mai si caraie cate o data nu???
bygy007
poate te ajuta asta
ca idee starterul se monteaza intr-un anumit fel daca nu se monteaza corect nu merge

cum trebuie , are 2 bobine (L1 si L2) legate ca in poza daca se leaga invers nu mai are forta sa atraga (impinga ) bendixul
HellRaiser
Bygy multumesc, dar cunosc topicul. L'am citit de mult pe tot. E foarte ok si foarte bun.
Acum ce observ eu este ca, dupa parerea mea, exact fotografia aceea atasata de tine este complet aberanta. Ti se specifica in ea care parte vine spre baterie si care spre electromotor. ohmy.gif Invers nu ai cum sa il montezi in orice caz. Se poate monta intr'un singur fel, acel corect, astfel incat urechile acelea de plastic, in forma de U sa vina unde trebuie.
Daca gresesc, corectati'ma.
Multumesc inca odata.
bygy007
daca ai sa maresti poza ai sa vezi ca pe poza am desenat 2 bobine (ale starterului) care are rolul de a cupla bendixul daca acea bobina se roteste cu 180 grade nu se mai atrage bendixul , prima bobina se alimenteaza de la contact la masa iar cea de-a doua se alimemteaza intre contact iar masa o ia prin bobinajul electromotorului , daca ceva nu e bine nu cupleaza cea de a doua bobina in momentul in care a a cuplat si a primit alimentare electromotorul are pe ambele capete + si nu mai lucreaza

daca ai pus bobina invers atunci ai +permanent si acea bobina nu mai lucreaza
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.