Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: aerisire instalatie racire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mar85mar
Salut! Sunetim si mie cum se face aerisire la instalatzia de racire k am o problema.
cand pornesc motorul cate o data imi da bule de aer in vasul de expansiune dar nu mi sa aprins niciodata becul si nu imi dispare apa din vas daca poate sa imi spuna cinava de la ce o fi eu unul zic sa dau termostatul jos si sa fac o aerisire voi ce zicetzi???
mitu2002
da o cautare(search topic)dupa aerisire sint o groaza de topicuri in care se discuta despre acest subiect
roland
si, daca se poate, putin respect pentru co-forumisti si limba romana. E greu de citit fara virgule, puncte si alte semne d-astea "inutile"...
Minel
QUOTE(mar85mar @ 11 Apr 2008, 08:21)
.
cand pornesc motorul cate o data imi da bule de aer in vasul de expansiune dar nu mi sa aprins niciodata becul si nu imi dispare apa din vas
*



Ai pierderi de lichid si nu le-ai depistat ??? blink.gif

Daca ii asa ai scapat ieftin ,dar daca nu..

Mai bine dute pe la magazine si intreba cat costa o garnitura de chiuloasa .
Sunt simptome clare de garnitura ciupita/arsa ,
-bule in vasul de expansiune
-dispare apa din vas

Apropo verifica si nivelul de ulei din baie si mai ales apa in vasul de expansiune ,ma rog cat mai este are pete de ulei ???? huh.gif

mar85mar
dubios nu sunt pete de ulei in vas si nici apa nu imi dispare eu pornesc masina foarte rar si cred ca sa blocat termostatul nu e pozibil???
Minel
QUOTE(mar85mar @ 11 Apr 2008, 09:16)
dubios nu sunt pete de ulei in vas si nici apa nu imi dispare eu pornesc masina foarte rar si cred ca sa blocat termostatul nu e pozibil???
*




Ok ,atunci da jos termostatul si pune-l intr-o oala cu apa , o pui pe foc si cu ajutorul unui termometru vezi temperatura de deschidere ,asta daca deschide
Sorin_18
daca era garnitura de chiuloasa parca fierbea si apa,nu ?
Hacker
Se poate sa mai ai aer pe instalatie. Porneste motorul, lasal sa se incalzeasca pana la 85-86 grade, (sa fi sigur ca sa deschis termostatul) apoi da drumu la teul care vine de la calorifer ( e un surub care se deschide cu mana iti dai tu seama)( e in partea dreapta aproape de partea cu parbizul dar asta in compartimentul motor) , desfa surubul de tot, ridica vasul de expansiune peste radiator, iar in momentul cand pe teul ala va iesi apa constant si fara bule atunci pune surubul inapoi si strangel. Ai grija sa nu ramai fara apa in vasul de expansiune. Completeaza cu apa distilata ( 1 leu /l ) si antigel.
Daca tot faci operatiunea asta e bine sa ii schimbi si termostatul, eventual cu unu care sa deschida pe la 75-80 grade pentru ca vine vara. Nu are rost sa stai sa il mai fierbi sa vezi daca deschide. Il schimbi si sti ca e nou, pentru a evita sa mai umbli o perioada buna la sistemul de racire.
Succes.
Minel
QUOTE(Hacker @ 11 Apr 2008, 11:28)
. Nu are rost sa stai sa il mai fierbi sa vezi daca deschide. Il schimbi si sti ca e nou,
*




Piesele noi au prostul obicei de a fi mai defectuoase si mai putin fiabile ca o piesa veche ..
Tocmai de aceea am si recomandat sa se verifice functionalitatea termostatului .
mar85mar
eu zic sa il scot pe perioada veri termostatul si sa il pun la toamna o data cu antigelu voi ce ziceti cu ocazia asta recirea este mai buna nu??
Hacker
Sunt o groaza de discutii pe tema asta. Faci ce crezi.
Oricum in nici un caz sa nu bagi apa( distila obligatoriu ) fara antigel. Antigelul are rol de a unge pompa de apa si pe langa ca nu ingheata(ceea ce nu mai e valabil acum) dar fierbe si la o temperatura umpic mai mare decat apa simpla. Succes
perfinox
QUOTE(mar85mar @ 11 Apr 2008, 15:33)
eu zic sa il scot pe perioada veri termostatul si sa il pun la toamna o data cu antigelu voi ce ziceti cu ocazia asta recirea este mai buna  nu??
*



Gresit mar85mar niciodata sa nu mergi fara termostat, daca chiar ai probleme cu racirea vara (radiator mic, depuneri in instalatie) poti pune un termostat care deschide la temperaturi mai mici. Termostatul are rolul lui in instalatia de racire si mentine motorul in regim optim de functionare, daca mergi fara termostat in primul rand iti creste consumul pentru ca motorul se va incalzi foarte greu.In instalatie trebuie sa fie antigel toata durata anului, nu numai iarna, deoarece vara antigelul din instalatie asigura o racire mult mai buna decat apa ,avand un punct de fierbere mai inalt. Deci antigel+apa distilata toata perioada anului, indiferent de sezon
nikuniku
perfinox tu stii sa te uiti la data ultimei postari?
in dreapta numelui colegului de forum este si data ultimei postari(pusa automat de serverul unde este forumul)Hacker-11 Apr 2008, 17:11
perfinox-Today, 09:38
nu crezi ca colegu poate a si vandut(dat la remat)masina???
Surf_Dude
Daca tot a fost redeschis topicu' dupa 50 de ani, vin si eu cu o intrebare, oarecum legata de ce s-a discutat.
Se da o dacie 1310, cu care nu se mai circula. Sta pe bara de cam o luna si va sta toata iarna. Cineva mi-a recomandat sa scot lichidul de racire din radiator si motor. Acesta a fost schimbat anul asta. Sa scot, sau sa nu scot lichidul, ce imi recomandati?
Si daca il scot, sa scot doar din radiator, sau si din motor? Stiu ca e destul de greu accesibil busonul ala si mai e si posibil sa se desfaca foarte greu si sa-l rup.
maho
"Cineva-ul" ala cred ca nu-ti vrea binele. Presupunand ca in instalatie ai amestec antigel-apa distilata (asa cum ar trebui) si nu doar apa, eventual te poti duce la cineva care are densimetru pt. antigel, sa vezi la ce temperatura negativa rezista, si actionezi in consecinta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.