gogosaru19
15 Apr 2008, 09:49
am o problema cum fac sa o rezolv?
imi scoate prea mult fum negru pe teava de esapament sunt constient ca motorul e cam uzat , cineva mi-a spus ca schimb setu motor dar nu prea se merita ,ce ma sfatuiti ? ce sa cumpar in afara de setul motor intreg?
QUOTE(gogosaru19 @ 15 Apr 2008, 09:49)
am o problema cum fac sa o rezolv?
imi scoate prea mult fum negru pe teava de esapament sunt constient ca motorul e cam uzat , cineva mi-a spus ca schimb setu motor dar nu prea se merita ,ce ma sfatuiti ? ce sa cumpar in afara de setul motor intreg?
Pe langa faptul ca ii motorul uzat si iti manca si ulei ,acel fum negru se datoreaza si unui amestec bogat in benzina
gogosaru19
15 Apr 2008, 10:16
solutia care ar fi in afara de schimbarea setului motor ? cineva mi-a spus sa-l segmentez
tzepesch
15 Apr 2008, 10:49
si o mai duci 10-15k.
si tot la set ajungi
mai desfa sau insurubeaza la carb. amestecul
gogosaru19
15 Apr 2008, 11:30
o sa incerc
nu mai pot sa dorm noaptea asa ma oftica
QUOTE(gogosaru19 @ 15 Apr 2008, 11:30)
o sa incerc
nu mai pot sa dorm noaptea asa ma oftica
In afara de fum ,se mai manifesta cumva ,motorul merge bine in relanti ? in ture ?? cam cat ulei iti manca la un schimb si ce ulei bagi ??
cati km reali are motoru ? fumul negru apare la benzina nearsa,se simte si in miros...trebuie sa reglezi amestecul.
gogosaru19
15 Apr 2008, 13:50
masina sta la relanti
o sa-i bag elf sporti maine , ca abia a intrat la mine pe mana
, i-am pus bujii NGK,i-am schimbat filtru aer, cureaua si cam atat
are km cam multi nici cred ca vreo 150 de mii
geopsi
15 Apr 2008, 19:58
incearca un aditiv cu teflon si un ulei mai gros, poate mai faci ceva... dar sa sti ca fumul negru e mai mult de la amestec, daca era albastrui-gri atunci era mai mult de la set.
Merced
15 Apr 2008, 20:04
Nu baga niciun aditiv, doar un ulei bun.
C a t a l i n
15 Apr 2008, 20:06
Fă-i parastasu'!
Nu mai merită să bagi bani în așa ceva... Eventual te procopsești cu vreo amendă...
ArtVandelay
15 Apr 2008, 20:08
daca fumul e negru nu e motorul uzat neaparat,inseamna ca ai amestec foarte bogat si/sau aprinderea in stare proasta,benzina prea multa,scanteie slaba => nu se aprinde => fum negru
daca fumul tau e albastru sau albastru spre nergru atunci iti consuma ulei si motorul e uzat..
ia fa testul asta..
pe un drum in panta (cobori, sa nu se creeze confuzii
) du-o in 4-5 mi rpm cu treapta a 2-a apoi ia piciorul de pe acceleratie pana ajunge singura pe la 2000 rpm, in momentul ala accelereaza brusc
daca in spate vezi nori de fum albastru,e clar consum de ulei
gogosaru19
15 Apr 2008, 20:10
QUOTE(MAERSK @ 15 Apr 2008, 21:06)
Fă-i parastasu'!
Nu mai merită să bagi bani în așa ceva... Eventual te procopsești cu vreo amendă...
tin prea mult la ea nu am cum sa o eutanasiez cand vad cum se uita la mine in starea cum e acum
mihai0070
15 Apr 2008, 20:36
Nu ii faci nici un parastas sau pomana
incearca un carbotest sau un reglaj fin al carburatorului , si apropo de ulei si daca mananca ce ? poate setul nu este uzat nu are guler , si scapi doar cu o segmentare , si te mai duce vre-o 60.000 , si apropo din nou un motor pe carburator te costa ~2000 ron cu tot cu manopera si piese noi sa il faci
brigada_diverse
15 Apr 2008, 20:40
fa-i si un test de compresie...sa verifici starea motorului
cat ulei consuma?
gogosaru19
15 Apr 2008, 21:23
si segmentarea cam cat costa?
ulei nu stiu cat consuma abia a intrat la mine pe mana
brigada_diverse
15 Apr 2008, 21:50
segmentii sunt 100 RON...manopera 200 RON
setu motor 300 RON...manopera tot 200RON....
ce se merita....tu hotarasti..manopera e aceeasi...dai afara pistoanele....etc...
djasu82
15 Apr 2008, 22:00
Parerea mea e sa verifici culbutori sa intervi asupra carburatorului si a avansului , daca mai ai compresie cu bujiile scoase cand incerci sa invarti de elice si abia clintesti pistoanele din loc e ok daca nu refaci motorul. La fel daca pe varful de la bujii pe eletrozi e ulei .... segmenti rupti ... La pornire motorul rece toate motoarele scot fum negru .
geopsi
15 Apr 2008, 22:01
de fapt depinde, ca hotaraste mai bine dupa ce desface motorul, poate e nevoie si de altceva... oricum nuprea vad rostul segmentilor!
ArtVandelay
15 Apr 2008, 22:03
mai scriu odata... fum negru NU inseamna consum de ulei, uleiul nu scoate fum negru cand e ars ci ALBASTRU
djasu82
15 Apr 2008, 22:05
Pe timp rece la daci cel putin scot fum alb ... reprezentand un reglaj foarte bun la aprindere carburatie consum mic. Fum albastru da indica probleme la segmenti in special segmenti care ung cilindri.
mihai0070
15 Apr 2008, 22:11
QUOTE(cristitranca @ 15 Apr 2008, 22:50)
segmentii sunt 100 RON...manopera 200 RON
setu motor 300 RON...manopera tot 200RON....
ce se merita....tu hotarasti..manopera e aceeasi...dai afara pistoanele....etc...
bre revino-ti , cand schimbi setrul , schimbi si biele si cuzineti si mai rectifici si arborele , numai 300 nu te costa si apropo un set bun este ~500 ron
thedragon
15 Apr 2008, 22:14
pentru ce sa rectifice arborele daca nu este nevoie? ori sa cumpere biele noi? mecanicul o sa ii spuna ce sa cumpere dupa ce desface motorul
gogosaru19
15 Apr 2008, 23:16
cred ca o iau la ciocane asta manaca mai multi bani ca o femeie
Merced
16 Apr 2008, 00:15
Cred ca exista si "scoruri" d-astea mici la manopera, dar probabil treaba se va face foarte urat. Am vazut cam cum se lucreaza in ziua de azi la motoare, cat dai, atata face.
gogosaru19
16 Apr 2008, 07:25
mai il am pe unu la mine in zona care a uitat de unde a plecat, acum nici nu se mai uita la dacie ca se murdareste pe maini cica
Merced
16 Apr 2008, 08:25
Intr-un fel ii dau dreptate, dupa ce o sa "trec" la altceva nici eu n-as mai pune mana sa mesteresc la o Dacie...
are dreptate omu...sunt de aceeasi parere...omul e facut sa evolueze nu ? motoarele de dacie is pacatoase si e greu sa faci treaba buna cand nu pui pasiune...asa ca multi se axeaza pe straineze.
Cum sa fie pacatoase?
e cel mai simplu de reparat, dar unii mecanici nici de atat nu-s in stare. La alea straine nu trebuie sa umble in motor
tzepesch
16 Apr 2008, 11:04
am eu mecanic, f bun. il am de 10 ani.
si oltcitu si dacia tot la el mi le fac.
mecanica o face brici, preturi mai mult decat ok.
iti zice ce piese sa iei, iti arata ce a schimbat, poti sa stai cu el cand face reparatia.
f bun.
sta la podul fundeni, are elevator propriu.
a lucrat in service-ul petrom.
pm. daca va intereseaza
argoane ma refeream la faptul ca e manopera prea ieftina si unora nu le convine,sunt f multe service-uri in iasi in care nu se repara dacii...de ce oare ?pt ca nu e o inginerie si nu scoti bani din asa ceva.scuze de offtopic
Tiberiu-Andrei
20 May 2008, 11:53
Mda,a aparut si la mine dar numai la pornire.Deci la rece porneste la sfert de cheie,dar daca merg putin mai mult cu ea si opresc cand dau la automat tre sa dau mai mult si apare fum negru pe teava.Dupa ce-a pornit sta perfect la relanti(nici nu clinteste acu de turometru) si o pot tura oricum ca nu scoate nimica.Doar in primele secunde.
Idei ceva?Suspectez aprinderea,bobina mai degraba.
Astept pareri.
C a t a l i n
20 May 2008, 11:55
Ulei prost coroborat cu segmenți terminați?
Tiberiu-Andrei
20 May 2008, 12:04
Hmm,folosesc Elf Sporti,mereu cu asta a mers.Presiunea uleiului e buna.Fum albastru n-am remarcat niciodata,ulei nu papa.O sa dau o fuga dupa masa la un service unde cunosc si fac acolo pe loc testu compresiei.....mai elimin o posibila cauza,desi fumul negru atesta prezenta unui amestec bogat\ardere insuficienta a amestecului.
Merced
20 May 2008, 12:08
Eu zic ca-i mai degraba o problema de amestec. Si mie imi scoate o pala de fum cand pornesc la rece, dar dupa pornire, in sarcina sau la relanti nu iese pic de fum. N-am stat niciodata sa-mi fac griji pentru chestia asta, zic sa nu-ti bati nici tu prea mult capul.
Si mie imi porneste mai greu la cald. Am bobina de rezerva insa mi-e lene momentan s-o pun sa vad daca ea e de vina.
brigada_diverse
20 May 2008, 14:09
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 20 May 2008, 11:53)
Mda,a aparut si la mine dar numai la pornire.Deci la rece porneste la sfert de cheie,dar daca merg putin mai mult cu ea si opresc cand dau la automat tre sa dau mai mult si apare fum negru pe teava.Dupa ce-a pornit sta perfect la relanti(nici nu clinteste acu de turometru) si o pot tura oricum ca nu scoate nimica.Doar in primele secunde.
Idei ceva?Suspectez aprinderea,bobina mai degraba.
Astept pareri.
las-o in pace, nu are nimic. cand o pornesti la rece trage mai multa benzina, mai arunca si eventualele particule(pulbere) de pe esapament care se mai desprind .....
mie imi scoate pe ca capacul de la tacheti.....dar nu ma omor cu asta...e veche masina desi mtooru are doar 33150km.....are si ea niste limite in care i se permit mici defectiuni, deci nu va mai faceti probleme.
Hacker
20 May 2008, 14:11
Mie 33000 km mi se pare un motor nou ( nicidecum batran ). Si eu am probleme la pornire cu un fum negru scos ( dar asta e doar la pornire ) Ce am remarcat e un miros mai puternic de benzina. Asta ma face sa ma gandesc ca am nivelul in cnc mare.
brigada_diverse
20 May 2008, 14:41
e imbatranit de vreme si de forjarile date iarna de fostul utilizator...la 2000-2500 rpm. ca mai scoate un fir de fum albastru..e altceva....
nivelul in cnc mare, sau avans mare. la mine scotea apa pe la esapament. de cand am pus avansul la punct, nu mai pute a benzina in spatele masinii si nici pe la esapament nu mai scoate apa.
posibil si nivel mare in cnc
Hacker
20 May 2008, 14:44
si la mine scoate apa pe esapament. Nu i-am dat importanta. Asta arata a problema?
brigada_diverse
20 May 2008, 14:47
daca nu iti ia apa din borcan, dar scoate pe esapament tot timpul, eu as suspecta avansul dereglat(am avut problema, deci vbesc din experienta)
Tiberiu-Andrei
20 May 2008, 15:51
Iarna apa provine din condensul care se formeaza pe evacuare.Gazele fierbinti in contact cu evacuarea rece formeaza condensul,zici ca dai cu solutie pe carosabil
.Vara la mine niciodata n-am pomenit.
PS:baieti invatati-ma si pe mine cum naiba pun/dau quote?Ca n-am idee.....
brigada_diverse
20 May 2008, 15:54
nu de iarna vorbesc, ci de vremea asta.
djasu82
20 May 2008, 16:05
Amestec saraca rezulta gaze fiebinti si uite asa toba fiind rece se creeaza condens rezultand apa. In legatura cu fumul scos la pornire se manifesta daca sunt culbutori dereglati si daca aprinderea amestecului nu se face instant ci e eliminat pe toba ca rezultat amestec ne ars. Cu avansul e alta poveste o poveste care depinde de benzina adica de cifra octanica. Si uite asa avansul in loc sa respecte caracteristicile motorului se v-a modificat din cauza benzenului.
Merced
20 May 2008, 20:00
Bun, deci eu am rezolvat-o cu fumul la pornire, e cu siguranta de la culbutori, ca-mi tacane putin. In fine, am gasit un mecanic foarte bun intr-un sat de langa oras, la care o sa ma duc dupa ce iau salariu sa mi-o puna la punct si din privinta asta, asa poate mai fac si eu anu' asta cu ea fara inconveniente.
djasu82
21 May 2008, 17:09
De parca pe tine te-ar durea mana sa ti faci singur , iei un patent o cheie de 10 o tubulara tot de 10 un set de lere 015 si 0.20 si schema desenata pe hartie cu evacuare deschisa. Dupa aceea sa nu te plangi nene mi ia reglat dar tot nu toarce frumos. Vezi ca se observa pe turometru si tacanit .... la motor.
Merced
21 May 2008, 19:47
Eu nu ma priciep sa reglez, sincer iti spun. Si sa invat sa fac culbutorii nici nu ma pasioneaza, la fel nu ma pasioneaza sa ma murdaresc de ulei pe maini. Cand o fac de nevoie, o fac, altfel nu. Oricum eu am si alte probleme de rezolvat, pe la distributie. Eu mereu de cand merg cu masina am observat un zgomot cam mare la motorul meu, in afara de tacanitul de la culbutori, mai ales la acceleratii si reveniri la relanti bruste, dar nu le-am dat atentie. Cica ar aringe lantu' in carcasa. Ceva de genu' zgomotului pe care-l descria
tzepesch in topicul sau. Eu am mers asa 12.000km. Am distributii vreo doua prin casa, d-alea de pe vremuri, sper sa fie bune de ceva ca bani pe piese n-am de gand sa mai dau. Mai stau pana la inceputul lu' iunie cu ea asa, oricum nu mai fac drumuri decat prin oras, daca e sa ma lasa taman acu, asta e, o trag la sufa pana acolo si-o fac... E o "covata de rugina" cum bine spunea
driverx pe care din nefericire(sincer
) nu l-am mai vazut activ.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.