Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu mai porneste!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
masalko
de 2 zile ma tot rog de masina sa porneasca dar nici vorba!Daca cumva se intampla sa o ia nu vrea sa stea nicicum la relanti iar cand accelerez vibreaza toata masina!
am curatat si reglat buji -0.6(apropo pe bujiile 2 si 3 am ulei)
platina reglata la cilindru 1 - 0.4
la pompa de benzina am obs ca are tija care calca pe cama din motor mai scurta decat vechea mea pompa(ca am schimbat-o intre timp) asa ca nu i-am mai pus si garnitura acea de plastic ci 3 garn de panza sau ce material o fi ala-dar am benzina in carburator caci dupa ce imi moare masina se aduna pe fundul carburatorului cca 20ml benzina
cand e fierbinte motorul mai porneste doar daca ii scot furtunul cae iasa din capacul culbutorilor si intra in teul carburatorului
nu ma furtune crapate,filtru aer nou
imi consuma apa(desi nu am scurgeri nicaeri-ce e drept nici nu stiu daca e aerisita ca lumea)
yo9hrb
QUOTE(masalko @ 16 Apr 2008, 08:46)
...dupa ce imi moare masina se aduna pe fundul carburatorului cca 20ml benzina...
*


Mai precis unde? In CNC? Carburatorul cand a fost curatat ultima data? Supapele cand au fost reglate? Mai pune oaresce detalii.
ciush
tremura toata (ca si cum nu ar lucra una sau 2 bujii?) Te-ai uitat la carburator (cu gatul de lebada de la filtrul de aer dat jos) cand e pornita? nu-ti arunca benzina?
Daca porneste si apoi se ineaca poate sa fie spart plutitorul de la carburici!
Mai da-ne amanunte sa te ajutam!
masalko
deci am avut un carb care a incepur sa traga aer fals l-am schimbat cu altul care din pacate scapa benzina
acum pe masina am un carburator luat de pe o dacie de la fier vechi.
acei 20 ml ii vad pe acel banut legat de clapeta de acceleratiedeci dupa ce se opreste masina se aduna acolo cca 20 ml si cred ca atunci cand o pornesc imi cade acea cantitate si imi ineaca motorul!
da cam asa tremura doar ca eu am scos pe rind fiecare fisa si se vedea scanteia si in acelasi timp se simtea si scaderea turatiei!iar benzina nu imi curge pe langa carburator
acum am surubul de relanti reglat la maximum si tot nu imi sta larelanti!
yo9hrb
Verifica nivelul, e prea mare si merge inecat. Nu numai la pornire. Ar trebui sa scoata fum negru.
masalko
am uitat sa va spun ca acel surub de amestec la mine nu are nici o actiune!
ori e strans la maxim ori aproape sa cada e tot la fel!
acu o sa cobor sa-l aduc in casa!sa ved cum e cu nivelul si o sa pun niste poze
Paca
nu cred sa fie problema de alimentare cu benzina.de la aprindere zic eu ca e,ai reglat bine platina ?regleaza avansul.stii...daca platina nu lucreaza normal iti da impresia ca mergi in 3 sau 2 pistoane.ai putea sa reglezi si amestecul,sa schimbi fisele cu unele noi...nici nu iti imaginezi ce importante sunt aspectele astea...la mine de exemplu dupa ce-am pus fise tesla,platina noua,bujii noi,am reglat avans,amestec,curatat filtru de aer si am pus curea noua,merge motorul cum nu mi'a mers niciodata.de asta zic,ia'le pe rand...un lucru marunt poate avea un impact imens asupra motorului.cu socul tras porneste?verifica duza din furtunasul ce intra in Teu,verifica supapa de la servo.aerisirea poti sa o faci si tu...nu e greu...citeste pe forum.

16 Apr 2008, 08:51:
nu e normal sa nu lucreze surubul de amestec.cu el infiletat la maxim iti porneste ?ai probleme la carb din cate se vede.
yo9hrb
Daca debordeaza (a zis ca gaseste benzina pe clapeta), banuiesc nivel prea mare. Sau nu mai tine cuiul.
masalko
platina nou cond nou fise bosch noi bobina noua ce dracu!
am reglat platina asa:am invartit motorul pana mia aparut semnul de pe volanta,am reglat delcoul pana am obt cea mai mare deschizatura intre platina fixa si cea mobila si am reglat aceasta dist la 0.4mm!e bine?
Paca
ai reglat bine platina...te mai intreb : cu socul tras porneste ?cu surubul de amestec infiletat la maxim porneste ?
masalko
nu nici cu socul iar daca porneste asa cum am mai zis cu acel furtun de la capacul culbutorilor scos din teul carburatorului atunci cand trag socul moare instantaneu!
yo9hrb
QUOTE(masalko @ 16 Apr 2008, 09:54)
am reglat platina asa:am invartit motorul pana mia aparut semnul de pe volanta,am reglat delcoul pana am obt cea mai mare deschizatura intre platina fixa si cea mobila si am reglat aceasta dist la 0.4mm!e bine?
*


Nu e bine. Se invarte motorul pana cand pintenul de la platina ajunge pe varful platinei. In acel moment verifici daca ai 0,4mm. Daca nu slabesti surubelul care fixeaza contactul fix de platou si reglezi. Chestia cu semnul de pe volanta este pentru avans. Adica aduci semnul intre repere si misti de delco pana iti da scanteie la bujia cilindrului nr. 1 (sau 3, daca luleaua este pe cil.3 biggrin.gif ). In acel moment platina incepe sa se deschida, nu trebuie sa aiba deschiderea maxima.
Ordinea: intai se regleaza 0,4 la platina, dupa aia avansul.
Spor la munca.
Hacker
Wow, asta da pornire. Vezi pe la furtunul cu duza daca e infundata duza, sau daca trage aer fals. Desfa carburatorul si bagal in benzina sau decarborl, tinel acolo o seara, curatal cu o peiuta de dinti cat poti tu de bine, sufla fiecare jigler si canal al carburatorului cu pompa sau aer presiune, verifica etansarea socului si al clapetei de acceleratie, nivelul CNC sa fie cat sa traca o tigare ( momentan pana faci sa mearga relantiul cat de cat ) Daca tot umbli pe acolo schimba si jiglerul de amestec aer-benzina.

Scoate filtru de aer si curatal ( poate nu are suficient aer pentru ardere).

Minel
excl.gif
QUOTE(masalko @ 16 Apr 2008, 08:22)
acei 20 ml ii vad pe acel banut legat de clapeta de acceleratie deci dupa ce se opreste masina se aduna acolo cca 20 ml si cred ca atunci cand o pornesc imi cade acea cantitate si imi ineaca motorul!

acum am surubul de relanti reglat la maximum si tot nu imi sta larelanti!
*



Probabil ,daca nu sigur ar trebui verificat si daca este necesar ,inlocuit supapele cu bila )si mai exact :
-Supapa de aspiratie cu bila ,-se afla in CNC (daca etanseaza perfect inclusiv pe la filet in special cea de aspiratie,daca nu poate sa traga benzina si pe acolo nu numai prin acea supapa
-Supapa de refulare cu bila ,cea de la ciocul de papagal- care are si 2 saibi de Cu

QUOTE(masalko @ 16 Apr 2008, 08:46)
am uitat sa va spun ca acel surub de amestec la mine nu are nici o actiune!
ori e strans la maxim ori aproape sa cada e tot la fel!
*



Tu ai probleme serioase cu carburatorul acela excl.gif

Spala-l ,sufla-l cu aer comprimat si schimba-i garniturile inclusiv si cele de teflon de la clapeta de acceleratie ,planeaza-i talpa ,
Din moment ce ai scos fiecare fisa si s-a simtit ,inseamnca ca iti functioneaza bujiile, scanteie ai
Rezolva cu carburatorul si apoi revino cu detalii ???


Apropo ,ai si rateuri in evacuare ,daca DA ,nu strica sa verifici si sa reglezi dupa caz culbutorii .

Bafta !!!
masalko
reverificare carb conform manualului de reparatii dacia dar masina desi acu porneste nu vrea sa stea la relanti eu imi cunosc limitele iar acu chiar nu mai dtiu ce sa ii fac asa ca mam dus la un batranel care mia pus-o la punct si in iarna
la 14 merg cu masinuta si o sa va spun ce ia facut!
in leg cu jocul culbutorilor o sal rog sa verifice si tachetii ca masina are un sunet ciudat carese aude de sub capacul culbutorilor!
bygy007
parca am citit ca ti dispare apa din vas , si eu am avut o asemenea problema si s-a dovedit a fi garnitura scotea pe evacuare si culmea nu se incalzea motorul , mai poate fi de la delco sa aibe joc lateral , aceleasi sintome le aveam si eu
Ionescu
Iertati-ma ca intervin. Masalko, nu m-ai lamurit cu pompa aia de benzina...Parerea mea e sa cauti una cu cama pentru masina ta...ai verificat debitul pe care il da pompa? este bun?
In plus, sunt de acord cu ceilalti, carburatorul tau trebui reparat serios! huh.gif
baranga
o fi tarziu sau nu sa postez,da vezi sa nu ai capacul la delcou fisurat sau putin crapat;asta e prima chestie de care tii cont cand masina a mers bine si dupa aia nu wink.gif
mai ales daca ai zis ca mergea cam in 2 sau 3
djasu82
Chiar daca ai capacul de la delco fisurat si ploturile stau la locul lor nu e mare problema . Problema mare la capac ar fi sa se destinda sa fie crapat pe din doua in rest nu are probleme . Problemele sunt de la platina, bobina, bujii ,fise avans si carburatie.
brigada_diverse
curata bujiile sau schimba-le....
daca merge inecat ar trebui sa porneasca....
o pornesti cu laba de urs scoasa de pe carb

o turezi un pic...si vezi daca merge innecat..se vede daca e multa benzina..si daca o turezi destul, o sa iasa prin garnitura de la capacul de la carb benzina....

16 Apr 2008, 20:18:
var 2 de verificare...
scoti capacu de la carb(dai suruburile afara) si il tii cu mana cat timp o turezi(sa mai fii cu cineva sa dea la cheie). il pui dupa o runda de turare sa opreasca persoana aia motoru si scoti capacul de pe carb...daca e prea multa benzina, atunci sunt probleme la nivel

cuiul poantou trebuie sa inchida perfect..il verifici sufland in stutu unde vine benzina, tinand capacul de la carb cu fundu in sus, ca si cand plutitorul ar inchide cuiul pontou
baranga
???Chiar daca ai capacul de la delco fisurat si ploturile stau la locul lor nu e mare problema . Problema mare la capac ar fi sa se destinda sa fie crapat pe din doua in rest nu are probleme .???


Iti arat eu un capac de delco putin de tot fisurat,abia porneste dacia cu el,si cand porneste merge zici ca-i locomotiva
Minel
QUOTE(baranga @ 17 Apr 2008, 10:10)
  Iti arat eu un capac de delco putin de tot fisurat,abia porneste dacia cu el,si cand porneste merge zici ca-i locomotiva
*



Iti arat si eu daca doresti capac delco Doduco (cica de firma ) cu plotul de la bujia 3 ars si crapat si merge motorul ca nou ,deci ??? blink.gif
masalko
bai fratilor am fost la mecanicul de care vam spus
-a verificat platia-ok,bujii ok,carburator ok,si cand am iesit din curte de la el masina mergea brici doar ca mia zis ca acea pompa fara garniturile prevazute de constructor e cam naspa
Am plecat de la el si in oras(dupa 5 km)asa turat singura,a inceput sa mearga in suturi dupa care sa oprit si nu a mai vrut sa porneasca!
Am chemat un alt mecanic(cu atelier-om serios)s-a uitat vreo jumatate de ora si mia zis ca BENZINESTE,SCANTEIESTE,DAR NU PORNESTE!!!!!!!
Intrun final ma intrebat ce modificari iam facut si iam zis platina,cond,bobina,carburator-la care el ma intrebat daca mai am bobina veche,iam dat-o a montat-o si surpriza a plecat la cheie!
Problema e ca tot asa face se ineaca des(daca apas mai tare acceleratia imi da in nas),pleaca la cheie dar moare de vreo 5 ori si actualmente relantiul imi sta pe la 2000 de ture!,iar surubul de amestec tot nu are nici o actiune!
E cineva din sibiu care poa sa imi dea o mana de ajutor doar sa-mi zica ce ar trebui sa schimb ce nu e la locul lui pe la motor?
p.s. la pompa de benzina actuala spritul e puternic caci daca dau la automat un sprit are cca 50 ml benzina plus ca daca tin furtunul indreptat in sus arubnca benzina la40-50cm
si inca ceva nu pot invarti motorul nici cu schimbatorul la liber si bujiile scoase decat foarte foarte greu!???
brigada_diverse
daca de pornit porneste la prima cheie si merge bine la ralanti, dar dupa ce e turata da in nas, atunci se ineacta--> 3 variante
1. nu inchide cuiul poantou
2. ai plutitorul spart(desi ar trebui sa faca si la ralanti la fel)
3. nivel in cnc reglat aiurea

la turatia aia...ce efect sa mai aiba surubul de amestec?

daca lasi ralantiul mai jos nu merge?

mers in suturi pare a fi din aprindere...dar poate fi ca s-au innecat bujiile..pana se curata
tzepesch
sau apa in pompa de sprit.

merge bine la relanti ca apa din cnc se depune, dar aia din pompa de sprit e trasa la accelerare, si in loc sa se aprinda... ghici
masalko
dar de faptul ca nu pot invarti motorul nici cu bujiile scoase?o fi depunere in baia de ulei?ca banuiesc ca si asta conteaza si impune o rezistenta motorului determinandu-l sa stea la relanti doar intr-o turatie mai mare???
brigada_diverse
tu cand incerci sa misti motorul, o scoti din viteza? te asiguri de asta?
djasu82
QUOTE(masalko @ 17 Apr 2008, 20:36)
bai fratilor am fost la mecanicul de care vam spus
-a verificat platia-ok,bujii ok,carburator ok,si cand am iesit din curte de la el masina mergea brici doar ca mia zis ca acea pompa fara garniturile prevazute de constructor e cam naspa
Am plecat de la el si in oras(dupa 5 km)asa turat singura,a inceput sa mearga in suturi dupa care sa oprit si nu a mai vrut sa porneasca!
Am chemat un alt mecanic(cu atelier-om serios)s-a uitat vreo jumatate de ora si mia zis ca BENZINESTE,SCANTEIESTE,DAR NU PORNESTE!!!!!!!
Intrun final ma intrebat ce modificari iam facut si iam zis platina,cond,bobina,carburator-la care el ma intrebat daca mai am bobina veche,iam dat-o a montat-o si surpriza a plecat la cheie!
Problema e ca tot asa face se ineaca des(daca apas mai tare acceleratia imi da in nas),pleaca la cheie dar moare de vreo 5 ori si actualmente relantiul imi sta pe la 2000 de ture!,iar surubul de amestec tot nu are nici o  actiune!
E cineva din sibiu care poa sa imi dea o mana de ajutor doar sa-mi zica ce ar trebui sa schimb ce nu e la locul lui pe la motor?
p.s. la pompa de benzina actuala spritul e puternic caci daca dau la automat un sprit are cca 50 ml benzina plus ca daca tin furtunul indreptat in sus arubnca benzina la40-50cm
si inca ceva nu pot invarti motorul nici cu schimbatorul la liber si bujiile scoase decat foarte foarte greu!???
*


Ia cauta tu pe forum cum se da jos carburatorul de pe masina , cum se curata -spala , cum se regleaza, cum pui avansul la punct si ai sa vezi surpriza wink.gif. Daca lasi pe alti nu ai sa inveti chiar daca o sa ai si masina peinjectie... . Redu relantiul cu motorul la cald la turatia 750 - 800 de ture dupa aceea vei putea regla si surubul de amestec . Tu s-ar putea sa ai orificiile de progresiune infundate , ele fac trecerea de la regimul de relanti la regimul normal economic de mers al motorului... Avansul te poate pacali daca e foarte mic se da de delco spre dreapta pana ce simti ca turatia creste si nu iti tremura motorul daca iti apar tremurari dai usor spre stanga delcoul pana ce dispar acele tremurari . Acele tremurari reprezinta rateurile care se aud in toba oscileaza acul la turometru implicit turatia instabila , ele mai apar si daca e dereglat carburatorul supapele de admise evacuare si bujiile afumate care in loc sa dea scantee lucreaza in scurt adica scanteea se scurge la masa ci nu apare in capul eletrozilor de la bujii.
masalko
am pus pompa ei originala cu garniturilesi cala aferenta dar masina are aceeasi problema merge doar cu socul tras!
am fost la 2 la un atelier mecanic si mi-a curatat carburatorul si cu un aparat pe care l-a montat intre furtunul care face legatura intre capacul culbutorilor si carburator si mi-a dat verdictul:motor aproape terminat,gaze f multe care intra in carburator,benzina in ulei m-a costat 20 de lei.Solutia de moment unfurtun lungtras pana sub masina pe unde sa iasa gazele din motor si astuparea gaurii ramasa libera in teul de la carburator-intradevar merge masina acum!credeti ca la motor sunt dusi segmentii?am segmenti de prima reparatie-e greu de inlocuit?mai am sanse sa repun motorul pe picioare singur?

19 Apr 2008, 22:03:
???
Ionescu
Eu cand am avut probleme la Fiat similare oarecum cu ale tale...am fost pus sa scot furtunul epurator, caci acesta baga gaze de ulei nears si altele fix in carburator. Acum la dacie stiu ca e ala micu cu diuza.
Deci s-ar putea ca mecanicul tau sa aiba dreptate. Succes!
masalko
imi poate spune cineva unde as putea gasi o imagine 3d a motorului de dacie?daca tot il desfac macar sa am habar cam ce e prin el ca nu prea am eu imaginatie sa imi dau seama din hasurile prezentate in manualul de reparatii
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.