Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probreme aprindere sau carburator ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Tasian
am o problema sau mai multe biggrin.gif acu cateva saptamani a inceput sa nu mai stea masina in relanti blush.gif Am hotarat sa dau carburatorul jos i-am facut o "cosmetizare " + set jigloare schimbat + filtre benzina, aer + cui poantou+ reglare nivel. A pornit fff bine sta si in relanti dar daca accelerez brusc "da sa moara " daca accelerez treptat merge fff bine. Un vecin "mecanic" de garaj in fata blocului zicea ca e ceva de la avans si ca din cauza aceasta nu merge bine la accelarari bruste . M-am apucat am schimbat bujii , fise capac delcou, platina reglat avans si tot aceliasi simptome . La acceleratii bruste parca ar vrea "moara " ...nu mai stiu ce sa ii fac poate are careva vre-o idee
georgecpr
Salut. Incearca sa reglezi amestecul, s-ar putea sa fie prea sarac si cand accelerezi brusc intra mai mult aer la inceput. Am patit-o, si pana m-am dat seama... wacko.gif

Numai bine!
Minel
QUOTE(Tasian @ 17 Apr 2008, 11:31)
A pornit fff bine sta si in relanti dar daca accelerez brusc "da sa moara " daca accelerez treptat merge fff bine
*



1) amestec prea bogat (ai grija ce fel de plutitor ai; daca e de alama, atunci e mai greu si nu prea se mai potriveste reglajul cu 6-7mm, la mine e de 9.5mm cu astfel de plutitor!; verifica si functionarea cuiului poantou si libertatea miscarii plutitorului pe ax si cand pui capacul carbului sa nu atinga de peretii laterali ai CNC; ce culoare are ciocul izolatorului bujiilor?)
2) pompa de reprize defecta (jetul sa fie orientat spre "buza" clapetei)
3) filtrul de aer colmatat (scoate-l si verifica-l)
4) unghiul de inchidere al camei delcou dereglat (regleaza platina la 0.35-0.4)
5) avans initial dereglat (s-a mai discutat pe forum; dupa ce aduci volanta la semn si inainte de a roti delcoul, scoate-i capacul si roteste de "pipa" in sens antiorar ca sa elimini eventualul joc)
6) avansul centrifugal si vacuumatic dereglate (verifica integritatea membranei capsulei si jocul normal al parghiei tragand aerul prin tubul de plastic si tinand astupat orificiul de sub stutul de la capsula, daca are, apoi verifica jocul normal al mecanismului centriufgal, daca nu a sarit vreun arc, siguranta, etc)
7) bujii defecte (pune contactul, scoate cate o bujie si pune-o la fisa centrala, apoi deschide platina repetat si observa daca scanteia apare normal intre electrozii ei sau se "scurge" pe la izolator)
8) carburator dereglat sau jicloare decalibrate (pune 135 cu 170 pt 1300 si 145 cu 145 pt 1400, lasa combinatiile; verifica executia jicloarelor, si corespondenta intre diametrul gaurii jicloarelor si valoarea poansonata introducand o sobitoare de bambus si rotind-o in gaura apoi masurand cu subler sau micrometru diametrul amprentei pe scobitoare)
9) membrana de la pompa de sprit fisurata ,se verifica si dupa caz inlocuieste
brigada_diverse
sau avans dereglat.....mie mi-o regleaza mecanicul cu metoda turatiei si verifica si daca face probleme la accelerari bruste
ArtVandelay
QUOTE(cristitranca @ 17 Apr 2008, 16:59)
sau avans dereglat.....mie mi-o regleaza mecanicul cu metoda turatiei si verifica si daca face probleme la accelerari bruste
*



mai exact.. ?
Tasian
QUOTE(Minel @ 17 Apr 2008, 13:35)
1) amestec prea bogat (ai grija ce fel de plutitor ai; daca e de alama, atunci e mai greu si nu prea se mai potriveste reglajul cu 6-7mm, la mine e de 9.5mm cu astfel de plutitor!; verifica si functionarea cuiului poantou si libertatea miscarii plutitorului pe ax si cand pui capacul carbului sa nu atinga de peretii laterali ai CNC; ce culoare are ciocul izolatorului bujiilor?)
2) pompa de reprize defecta (jetul sa fie orientat spre "buza" clapetei)
3) filtrul de aer colmatat (scoate-l si verifica-l)
4) unghiul de inchidere al camei delcou dereglat (regleaza platina la 0.35-0.4)
5) avans initial dereglat (s-a mai discutat pe forum; dupa ce aduci volanta la semn si inainte de a roti delcoul, scoate-i capacul si roteste de "pipa" in sens antiorar ca sa elimini eventualul joc)
6) avansul centrifugal si vacuumatic dereglate (verifica integritatea membranei capsulei si jocul normal al parghiei tragand aerul prin tubul de plastic si tinand astupat orificiul de sub stutul de la capsula, daca are, apoi verifica jocul normal al mecanismului centriufgal, daca nu a sarit vreun arc, siguranta, etc)
7) bujii defecte (pune contactul, scoate cate o bujie si pune-o la fisa centrala, apoi deschide platina repetat si observa daca scanteia apare normal intre electrozii ei sau se "scurge" pe la izolator)
8) carburator dereglat sau jicloare decalibrate (pune 135 cu 170 pt 1300 si 145 cu 145 pt 1400, lasa combinatiile; verifica executia jicloarelor, si corespondenta intre diametrul gaurii jicloarelor si valoarea poansonata introducand o sobitoare de bambus si rotind-o in gaura apoi masurand cu subler sau micrometru diametrul amprentei pe scobitoare)
9) membrana de la pompa de sprit fisurata ,se verifica si dupa caz inlocuieste
*





1- plutitor de alamau reglat la 7 mm, cui poantou schimbat. A functionat aprox 1 an de zile fara nici o problema inainte de a apare problema de a nu mai sta in relanti
2- pompa de reprize da jetul unde trebuie +membrana pompa sprit schimbata
3 - filtru de aer schimbat
4- platina reglata la 0,4 + aprindere electronica
5 - avans initial reglat
6 - avans vacumatic functioneaza
7 - bujii schimbate reglate la 0,6 mm+ fise + capac delcou schimbat
8 -set de jicloare schimbat corespunzator 1300

mentionez la relanti si in acceleratie treptata "usoara" masina se comporta fff bine, porneste usor la rece la cald nu trepideaza. Singura problema e daca accelerez brusc sau daca la semafor trebuie sa ma grabesc sa nu fac coada dupa mine , atunci are tendinta sa moara motoru

argon
dry.gif de ce jiclere de 1300 daca ai motor de 1400?!
Tasian
QUOTE(argon @ 18 Apr 2008, 08:46)
dry.gif  de ce jiclere de 1300 daca ai motor de 1400?!
*



am motor de 1.3 .... e recarostata dacia mea in '99 motorul a ramas 1.3 blink.gif
Minel
QUOTE(Tasian @ 18 Apr 2008, 07:35)

4- platina reglata la 0,4  + aprindere electronica
5 - avans initial reglat
*



Din cate stiu eu ,cand ai aprindere electronica ar trebui micsorata distanta intre platini 0.35-0.3 parca si marita distanta la bujii 08-0.9
Kinetix
Nu are rost sa creasca distanta la electrozii bujiilor. Acest parametru trebuie intotdeauna corelat cu puterea aprinderii (bobina, capac delcou, rotor delcou, cabluri, fise, izolator bujii). Ar trebui sa mearga bine cu 0.6-0.7, abia apoi sa incerce marirea jocului.
Tasian, verifica:
- nivelul benzinei in CNC: dupa ce merge cateva zeci de secunde la ralanti, demontezi capacul carburatorului si urmaresti daca nivelul benzinei este la baza planului inclinat +1mm;
- aer fals (metoda spray);
- directia si grosimea jetului de benzina aruncat de pompa de accelerare (ajutajul ei de descarcare, "ciocul de papagal"), cum spunea si Minel;
- supapa de refulare a pompei de accelerare (e in CNC, langa jiclorul principal): cand apesi clapeta brusc, prin supapa aia nu ar trebui sa mai iasa benzina, decat daca are un mic orificiu la baza ei, iar pe acolo iese foarte putin.
- izolatia sistemului de aprindere: pe intuneric verifici scapari de curent la ralanti; bobina o verifici prin metoda "lungimea scanteii la masa" (sa ai cel putin 13-15mm).
Succes!
Tasian
QUOTE(Kinetix @ 18 Apr 2008, 10:55)
Nu are rost sa creasca distanta la electrozii bujiilor. Acest parametru trebuie intotdeauna corelat cu puterea aprinderii (bobina, capac delcou, rotor delcou, cabluri, fise, izolator bujii). Ar trebui sa mearga bine cu 0.6-0.7, abia apoi sa incerce marirea jocului.
Tasian, verifica:
- nivelul benzinei in CNC: dupa ce merge cateva zeci de secunde la ralanti, demontezi capacul carburatorului si urmaresti daca nivelul benzinei este la baza planului inclinat +1mm;
- aer fals (metoda spray);
- directia si grosimea jetului de benzina aruncat de pompa de accelerare (ajutajul ei de descarcare, "ciocul de papagal"), cum spunea si Minel;
- supapa de refulare a pompei de accelerare (e in CNC, langa jiclorul principal): cand apesi clapeta brusc, prin supapa aia nu ar trebui sa mai iasa benzina, decat daca are un mic orificiu la baza ei, iar pe acolo iese foarte putin.
- izolatia sistemului de aprindere: pe intuneric verifici scapari de curent la ralanti; bobina o verifici prin metoda "lungimea scanteii la masa" (sa ai cel putin 13-15mm).
Succes!
*




o sa verific carburatorul si avansul vaccumatic
ce am mai descoperit in + wacko.gif acu vin de la masina ...daca scot furtunul dintre carburator si vaccum nu se intampla nimic ...din cate stiu eu ar trebui sa cresca turatia ...(jur ca asa se intampla acu cateva zile dupa ce am curatat respectiv inlocuit toate "consumabilele") acu insa turatia ramane aceiasi chiar daca scot acel furtun
argon
QUOTE(Tasian @ 18 Apr 2008, 10:24)
o sa verific iar carburatorul...
daca scot furtunul dintre carburator si  vaccum nu se intampla nimic ...din cate stiu eu ar trebui sa cresca turatia
*




stii gresit, trebuie sa scada cand il scoti, si trebuie sa si astupi cu degetul furtunul ce-l scoti , spre carburator.
Tasian
QUOTE(argon @ 18 Apr 2008, 11:26)
stii gresit, trebuie sa scada cand il scoti, si trebuie sa si astupi cu degetul furtunul ce-s scoti , spre carburator.
*



inseamna ca ceva nu e in ordine blink.gif La mine cand scoteam crestea turatia, acu ramane constanta nu creste nu scade chiar daca scot furtunul. Daca pun mana pe capatul lui se simte aspiratia... sad.gif jur ca nu mai inteleg nimic sad.gif
argon
posibil avans initial prea mare(sau prea mic).
Kinetix
Nu e nevoie sa juri asa de des...
Daca crestea turatia cand scoteai furtunasul se prea poate sa fi avut reglajul prea bogat la ralanti. Adaugand aer prin furtunasul scos se corecta amestecul si crestea turatia.
Trebuie verificat si delcoul (distanta platine, capsula avans vacuumatic, mecanism centrifugal).
Succes!
Minel
QUOTE(Kinetix @ 18 Apr 2008, 10:35)
Daca crestea turatia cand scoteai furtunasul se prea poate sa fi avut reglajul prea bogat la ralanti. Adaugand aer prin furtunasul scos se corecta amestecul si crestea turatia.
*



Imi permit sa mai completez smile.gif

Daca il obturezi si se rotunjeste, avans mare; daca se rotunjeste cu el neobturat, aer putin-adica ceva jicloare aer infundate(cel din carb sau duza ) posibil si canalul din carburator de la furtunul care face legatura cu capsula vaccumatica .

Bafta !
SB04AKI
Am si eu o nelamurire, am vrut sa fac si eu ceva bun pt masina mea si asa ma-m apucat sa ii curat carburatorul, am schimbat bujiile (sinterom), am pus pompa de benzina noua, am schimbat fisele, schimbat filtru aer, schimbat ulei + filtru. Problema mea este ca acuma nu imi mai sta masina la relanti, am umblat la avans dejeaba, masina are undeva la 2000 de ture momentan la relanti, dar in momentul in care ma opresc la semafor,stop etc imi moare automat motorul, masina si in mers is da in nas, parca nu primeste benzina, poate ma puteti ajuta ca nu mai stiu ce sa fac la ea mad.gif .

mersi mult
ArtVandelay
pai pare simptom clar de jiclor relanti infundat
am patit si eu, sub ~2400 de ture nu mergea deloc, apasam tare acceleratie si apoi se ducea prea tare etc
deci,desfa jiclorul de relanti si sufla-l
Minel
QUOTE(ArtVandelay @ 9 Jun 2008, 01:17)
pai pare simptom clar de jiclor relanti infundat
am patit si eu, sub ~2400 de ture nu mergea deloc, apasam tare acceleratie si apoi se ducea prea tare etc
deci,desfa jiclorul de relanti si sufla-l
*




Nu neaparat jiclorul poate sa fie infundat cat si traseul de ralanti si gaurile de progresiune ,in special prima gaura , depinde de cum este reglata clapeta de acceleratie ..
Spala si sufla carburatorul imediat ce l-ai spalat si ar trebui sa functioneze mult mai bine !
djasu82
Sau a strans complet surubul (orizontal) de dozaj amestec si e pacalit .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.