Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tambur de dacie cu poze!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SebyAvrig
salutare baieti!pe tamburul asta am avut scurgeri de lichid de frana pe la pistonas si cu ajutorul unui coleg de pe forum(kristake) am reusit sa schimbam garniturile si pentru asta ii sunt foarte recunoscator.acum nu sunt sigur daca mai pica sau nu... huh.gif ca am vazut roata putin umeda pe interior insa inauntru la mecanisme nu se vede sa pice pe la garnituri(probabil ca s-a scurs ce a mai ramas pe mecanisme sau...nu stiu..)...in fine...de aceea arata asa "unsuros" biggrin.gif .astazi am dat roata jos si am facut niste poze si am mai degresat si sters interiorul tamburului si sabotii.cablul de frana a fost schimbat cam acum o luna...atunci tinea frana pe ambele roti foarte bine,dar acum tine mai mult pe roata cealalta.cablul s-a mai lasat,asa ca mam "varat" sub masina si lam mai strans putin(cat sa mearga pana la 8-9 dinti).
INTREBRI:la ce trebe sa umblu din mecanism ca sa prinda bine si pe roata asta????sabotii au un joc din cauza arcurilor care nu tin ficsi sabotii.cum pot sa le tensionez?
Minel
Din cate se vede ai punte de break cu mecanism de autoreglare

Poti sa faci asa pt autoreglarea cu clicheti a sabotilor :
tragi frana de mana,dupa care apesi pedala cam la 10 secunde(in timpul asta se destind arcurile din cilindri)si ar trebui sa fie teapana (in cazul in care mecanismul functioneaza )

Iar acele arcuri sunt pt asigurarea sabotilor pe flansa , si se monteaza si de monteaza prin rasucire la 90 de grade (urechea arcului se supra pune peste flansa astfel asigurand sabotul )

Bafta !
SebyAvrig
punte de break???nu am stiut...se poate...
si daca fac ce ai zis tu mai sus se regleaza frana de mana pe roata asta?de cate ori apas pedala?
deci cand o fost schimbat cablul tinea foarte bine dar cred ca s-a dereglat ceva de acum tine mai putin...
pai arcurile alea nu stau fixe,joca,si de aia am zis sa fac cumva sa le tensionez...
cum trebuie sa stea piciorusul ala?ca in poza?sau se autoregleaza?
renotgo
Te sfatuiesc sa schimbi sabotii ,pentru ca acestia ,daca se "ung" ,degeaba ii cureti sau ii degresezi ,nu vor mai fi eficienti niciodata.Reglaj automat ...? Apropie sabotii cat mai mult de tambur (manual) si vei avea un reglaj garantat .Numai bine!
ct_71_ccl
seby avrig:
in primul rind ca sa tina frina sabotii si tamburul trebuie sa fie uscate.dai cu smirghel pina se curata(adica nu mai are unsoare).suflii sa nu mai fie praful ala(poate sa scirtiie la frinare-vezi sa cureti bine gaurile unde sint niturile)la reglarea sabotilor ,frina de mina sa fie slabita(din suruburi-o reglezi dupa).pui tamburul provizoriu(il tii cu mina),cineva apasa pe pedala pina se simte ca s-a reglat pirghia aia(de vreo 2-3 ori),invirti de tambur(sa aiba si rulmentul ca sa fie centrat),daca se simte o frecare usoara e ok,daca nu dai jos din nou si mai dai 1 -2 dinti pina ,dupa ce ai pus tamburul, se simte frecarea aia(aici poti sa fie defect autoreglajul-din cauza arcurilor,sau tamburii mai uzati)!pui tamburul,stringi piulita maxim (nu te lasi cu toata forta)si slabesti un sfert de tura(dupa ce ai strins max ,cind dai inapoi o sa simti ca "scapa"ceva;lasi acolo).dupa ce ai facut treaba asta si la roata cealalta,faci aerisirea la toate rotile(daca aia pp cu icp ,scoti icp ala,incepi cu roata spate stg,dr,completezi lichid,fata dr,stg,pp de frina,pui icp.acum te duci la frina de mina si :tragi(numeri scaturile pina aj la 7,te bagi sub masina si stringi (pina crezi tu ca ar fi deajuns),misti masina:daca nu se misca deloc-mai slabesti pina se misca f.greu;daca se misca ,dar nu f.greu mai stringi.si gata!e bine sa schimbi arcurile alea care tin sabotii (se gasesc si urechile din spate),ptr ca daca sabotii se misca la frinare se aseaza strimb si sse uzeaza neuniform+ ca pot sa si faca zgomot(ca la camioane ,autobuze)
spor la treaba !
KTC
Urechea aia cand sta libera are voie sa joace. Si arculete alea mici la fel ... nu e neaparat nevoie sa stea tensionate la maxim.

Daca ferodourile s-au imbibat cu vaselina sau lichid de frana raman ude mereu si nu mai sunt bune de nimic, aluneca. Cel mai ieftin set de ferodouri e 25 ron.

Cele doua chestii cu zimti sunt pentru reglarea sabotilor. ii reglezi in asa fel incat sa-ti stea cat mai apropiati de tambur ... sa-ti tina frana de picior mult mai bine si mai sus. Reglezi ... bagi tamburul si vezi daca atinge, iar reglezi si daca atinge prea rau si se invarte greu tamburul mai dai inapoi un dinte.
SebyAvrig
aha,am inteles in mare!mersi mult!
am incercat ce a spus minel dar nu se simte nici o diferenta!tot putin tine frana pe roata aceea!
sabotii si interiorul tamburului le-am sters foarte bine cu diluant si cu o carpa uscata.cand pun frana se aude cum freaca.nu mai sunt unsurosi.

QUOTE
daca nu dai jos din nou si mai dai 1 -2 dinti pina ,dupa ce ai pus tamburul, se simte frecarea aia


in care parte...in stanga sau dreapta???
ct_71_ccl
ii dai spre dreapta!pirghia aia mare sa se miste spre inapoia masinii!dar nu da mai mult de 2 dinti deodata ptr ca inapoi nu merge-sau merge dar mai greu si tre'sa o iei de la cap!
spaor la treaba si sa ne spui daca si ce ai rezolvat!
MECCA
punte nu e de break in nici un caz.e normala cu saboti autoreglabili.
renotgo
Ce-o fi avand in plus puntea de break... ?nedumerire.gif
argon
tamburi mai mari. Mai exact de 228 mm fata de 180 cat are berlina.
Adrian_Boy
Iata cum am facut eu dupa ce mi s-a dus cilindrul care fiind vechi l-am schimbat cu totul.

Sa dus tot lichidul din vas pe acolo, era balta, dar nu am cumparat altii (sabotii), i-am dat cu benzina si pe urma cu hartie abraziva wink.gif

Nu trebuie sa cumperi altii ca imediat s-au udat smile.gif

Iar reglarea lor am facut asa:
- frana de mana lasata jos
- pusa oala sa se invarta, se invarte mult prea usor, se da jos
- se regleaza dinte cu dinte, pana cand oala merge usor infranta (sa nu mearga mai mult de 1 tura singura)

Am si eu tot cu autoreglare, dar esti mai sigur ca tine atunci cand ii reglezi tu wink.gif

Si tine brici la mine.
Asta e poza in cre faci reglajul manual cu o surubelnita apesti pe tija de jos cu zimti.

Spor la treaba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.