Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Filetul la bufii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Smailey
Salutare am si eu o mica mare problema nu stiu de ce dar ieri cand am pornit masina una din bujii a fost aruncata afara iar acum nu mai prinde decat in 2 filete si asta fara saiba aia daca ii pun saiba aia nu mai prinde deloc. As vrea sa stiu si eu daca mai pot merge asa cu ea sau trebuie facuta urgent? si daca trebuie facuta urgent cum ? ms anticipat
argon
schimbi chiulasa, sau mergi la un meserias sa-ti monteze reductii. Pe viitor bujiile se scot/pun doar la rece pentru a evita situatia de fata.
Smailey
Argon ms de idei dar poti sami spui daca mai pot merge asa cu ea o vreme sau trebuie neaparat sa o fac acum ?
argon
poti merge pana iti zboara de tot, nu cred ca ti-ar place in mijlocul intersectiei..
Smailey
m...da asta asa este nu as vrea asta problema este ca in perioada asta marea mecanicilor pe care ii stiu nu am timp(chef) de asta am intrebat daca mai pot merge asa cu ea o vreme
einstein1984
Mergi in service sa-ti repare filetul cu un Helicoil. Nu trebuie sa-ti dea chiulasa jos, si e mai elegant decat cu reductia. In plus, e mai rezistent decat filetul original.
Smailey
einstein zimi si mie cam cat mar ajunge aceasta operatiune asta daca stii cumva si un service pe undeva prin BC cine stie ?
einstein1984
Nush cat poate sa coste, vreo 30-40 de lei. Eu sunt in Bucuresti, asa ca nu stiu unde ai putea sa faci operatiunea. In general, orice service mai mare ar trebui sa aiba trusa Helicoil.
mihai0070
Si ce face aceasta trusa blink.gif
argon
E un fel de arc ce se baga intre chiulasa si bujie, cum nu am vazut live asa ceva montat nu prea as avea incredere.
einstein1984
E o spira de filet practic. Se taie cu un tarod special gaura bujiei vechi si se introduce cu o scula la fel de speciala o spira noua de filet. Filetul creat astfel va avea acelasi diametru si pas ca cel vechi, fara sa slabeasca rezistenta chiulaseiprin indepartarea de material, cum ar face-o bucsarea.
Argon, e normal sa nu fi vazut asa ceva. E o tehnologie destul de noua si nu e folosita prea des in service-uri care se ocupa de estate-uri. Asta nu inseamna ca nu e foarte buna.
mihai0070
STIU , mi-a pus asa ceva la cutia mea la prinderea surubului care tine cablul de kilometraj , a largit gaura si am pus un arc pe filet largit , si surubul s-a infiletat ca nou intr-o gaura perfect finistat , prima data nu am stiu ce este dar acum inteleg ideea, apropo acel arculet "impropiu spus" este consumabil in acea trusa biggrin.gif dar totusi nu cred ca se numeste HELICOIL ca as fi stiut ca doar eu le cumpar tongue.gif
Smailey
Am inteles ca orice service mare ar trebui sa aiba asa ceva dar stie cineva daca exista sigur asa ceva pe la noi pt. ca nu prea as vrea sa dau bani pe alta chiulasa . din cate am auzit eu nu stiu sigur pt. ca nu mam interesat dar este destul de scumpa una noua + manopera .......
mihai0070
Nu stiu ce service poate avea dar la mine au (desi denumirea nu imi este cunoscuta deloc ) , si este extrem de usor de folosit , dar mentionez , spanul care rezulta se cam duce in capul pistonului,
pcostica
tehnologia 'elicoid' este folosita de multa vreme in reparareea filetelor in constructia de masini(nu neaparat auto)aprox. anii'80.
Ideea este ok dar cred ca trebuie data jos chiuloasa.
Bafta.
einstein1984
In service-ul Volvo din Otopeni exista,doar ca e cam departe de tine.
Uite ca helicoil se cheama: http://www.bollhoff.ro/web/germany/en/web...._varianten.html
Smailey
m...da am cautat si eu pe net si am gasit cam despre ce este vorba din cate am inteles eu se gasesc si pe piata numai ca singura treaba este ca trebuie sa largesti putin locul in care vrei sal pul la mine chiuloasa si nu cred ca se poate face aceasta operatiune fara sa o dai jos . stie cineva cam cat ar costa una noua + manopera niste preturi aproximative miar fi de folos nu e neaparat sa stiu pretul exact
$$ilvviu
Gasesti la dezmembrari cate vrei.
ZTV
70 ron am gasit la dezmembrari in stare buna, pt o dacie din 1982 aici in Timisoara
nambanidealtceva
Du-te si fa-ti reductie, te complici altfel... nu e mare lucru, nu iti demonteaza masina si nici nu iti crapa chiuloasa in urma acestei operatiuni. Daca zici ca de abia se mai tine intr-o spira - doua, nu mai are mult pana va trebui sa mergi in 3 cilindri cu extinctorul langa tine.
mike1410
Sau lipeste bujia cu poxipol smile.gif), glumeam, dute si fa-ti o reductie la un service mai mare ca ei stiu sigur cum e cel mai bine,in bucuresti la dacoserv se face cu chiulasa pe motor si baga o carpa cu un adeziv si cand trage carpa iese si tot spanu care a rezultat.Am vazut live pe o masina.

Numai bine
dobre
mai bine baga-i tu o bujie cu filet lung ( de oltcit ) cu 2 saibe pe ea....daca nu merge ii faci reductie...eu am pe a mea reductie de 3 ani si e ok...am dat 40 roni....
Smailey
salutare pana acum am tot cautat sa vad unde pot gasi helicoil si nu am avut prea mare noroc pana ieri cand a venit acasa un prieten si mia zis ca are el asa ceva si ca in 15 minute o face numai ca tre sa astept pana vineri
ce ziceti am sanse sa merg cu ea asa pana vineri pana acum am mers si ....... nu prea am avut probleme din fericire
didosdoru
Mai este o solutie. Majorezi gaura si faci un filet nou, inainte cumperi niste bujii de ford sierra motor 1.6, filetul este mai mare decat cel de dacie.
mihai0070
esti varza , pune-o cu o carpa pe filet ca tine dry.gif
didosdoru
Carpa pe filetul bujieie este o improvizatie de moment (cat sa te duca pana la destinatie), dar nu rezista in timp. Poate oricand ceda.
mike1410
Cu carpa nu tine ca se arde pe langa bujie scapand gaze fierbinti,(esti varza , pune-o cu o carpa pe filet ca tine ),incearca cu tabla de la o cutie de bere sau suc pusa ca un manson pe filetul bujiei sau in cel mai rau caz pune poxipol si tine ceva timp si nu dauneaza la nimic.

Astea tin de o masura provizorie nu duc la repararea bujiei si incearca in cel mai scurt timp sa remediezi gaura bujiei poentru ca mergi cu presiuni diferite n camerele de ardere ducand la o uzura prematura a pistonului si a cuzinetului superior.

Salutare
Smailey
Salutare pana la urma am fost la un meserias si am bucsat locul respectiv acum merge f bine nu mai am probleme ms de idei oricum acum nu pot rezolva problema cu siguranta aia . bafta
Gheorghedracu
Helicoil e de fapt o firma care face dispozitivele cu pricina. Ca si Xerox. Dar tehnologia se foloseste de mult. Pe blocul de R12G (R17, etc) gasiti o gaura jos, unde monteaza baia de ulei care vine din fabrica (motorul meu e din 1976) cu o spira gen helicoil bagata acolo (si am mai gasit si pe motoare de R16, acelasi bloc). N-as putea sa spun de ce au facut francezii asa dar filetul helicoil e mult mai tare, pentru ca spira respectiva e de otel de arc, nu aluminiu moale cum e chiulasa. Eu i-am reparat asa chiulasa unui amic la un Daihatsu cind a patit-o. Aicea se gasesc seturi de reparatie pentru motoare cu cite spire helicoil ai nevoie (patru pentru motoare mici, sase sau opt pentru cele mai mari, (6cilindri, sau V8)) si ti-o faci singur acasa. In set vine si tarodul necesar largirii filetului la noul diametru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.