Smailey
19 Apr 2008, 15:04
Salutare am si eu o mica mare problema nu stiu de ce dar ieri cand am pornit masina una din bujii a fost aruncata afara iar acum nu mai prinde decat in 2 filete si asta fara saiba aia daca ii pun saiba aia nu mai prinde deloc. As vrea sa stiu si eu daca mai pot merge asa cu ea sau trebuie facuta urgent? si daca trebuie facuta urgent cum ? ms anticipat
schimbi chiulasa, sau mergi la un meserias sa-ti monteze reductii. Pe viitor bujiile se scot/pun doar la rece pentru a evita situatia de fata.
Smailey
19 Apr 2008, 15:10
Argon ms de idei dar poti sami spui daca mai pot merge asa cu ea o vreme sau trebuie neaparat sa o fac acum ?
poti merge pana iti zboara de tot, nu cred ca ti-ar place in mijlocul intersectiei..
Smailey
19 Apr 2008, 15:17
m...da asta asa este nu as vrea asta problema este ca in perioada asta marea mecanicilor pe care ii stiu nu am timp(chef) de asta am intrebat daca mai pot merge asa cu ea o vreme
einstein1984
19 Apr 2008, 16:10
Mergi in service sa-ti repare filetul cu un Helicoil. Nu trebuie sa-ti dea chiulasa jos, si e mai elegant decat cu reductia. In plus, e mai rezistent decat filetul original.
Smailey
19 Apr 2008, 17:05
einstein zimi si mie cam cat mar ajunge aceasta operatiune asta daca stii cumva si un service pe undeva prin BC cine stie ?
einstein1984
19 Apr 2008, 19:13
Nush cat poate sa coste, vreo 30-40 de lei. Eu sunt in Bucuresti, asa ca nu stiu unde ai putea sa faci operatiunea. In general, orice service mai mare ar trebui sa aiba trusa Helicoil.
mihai0070
19 Apr 2008, 19:40
Si ce face aceasta trusa
E un fel de arc ce se baga intre chiulasa si bujie, cum nu am vazut live asa ceva montat nu prea as avea incredere.
einstein1984
19 Apr 2008, 20:53
E o spira de filet practic. Se taie cu un tarod special gaura bujiei vechi si se introduce cu o scula la fel de speciala o spira noua de filet. Filetul creat astfel va avea acelasi diametru si pas ca cel vechi, fara sa slabeasca rezistenta chiulaseiprin indepartarea de material, cum ar face-o bucsarea.
Argon, e normal sa nu fi vazut asa ceva. E o tehnologie destul de noua si nu e folosita prea des in service-uri care se ocupa de estate-uri. Asta nu inseamna ca nu e foarte buna.
mihai0070
19 Apr 2008, 22:36
STIU , mi-a pus asa ceva la cutia mea la prinderea surubului care tine cablul de kilometraj , a largit gaura si am pus un arc pe filet largit , si surubul s-a infiletat ca nou intr-o gaura perfect finistat , prima data nu am stiu ce este dar acum inteleg ideea, apropo acel arculet "impropiu spus" este consumabil in acea trusa
dar totusi nu cred ca se numeste HELICOIL ca as fi stiut ca doar eu le cumpar
Smailey
19 Apr 2008, 22:37
Am inteles ca orice service mare ar trebui sa aiba asa ceva dar stie cineva daca exista sigur asa ceva pe la noi pt. ca nu prea as vrea sa dau bani pe alta chiulasa . din cate am auzit eu nu stiu sigur pt. ca nu mam interesat dar este destul de scumpa una noua + manopera .......
mihai0070
19 Apr 2008, 22:49
Nu stiu ce service poate avea dar la mine au (desi denumirea nu imi este cunoscuta deloc ) , si este extrem de usor de folosit , dar mentionez , spanul care rezulta se cam duce in capul pistonului,
pcostica
19 Apr 2008, 23:02
tehnologia 'elicoid' este folosita de multa vreme in reparareea filetelor in constructia de masini(nu neaparat auto)aprox. anii'80.
Ideea este ok dar cred ca trebuie data jos chiuloasa.
Bafta.
einstein1984
19 Apr 2008, 23:14
In service-ul Volvo din Otopeni exista,doar ca e cam departe de tine.
Uite ca helicoil se cheama:
http://www.bollhoff.ro/web/germany/en/web...._varianten.html
Smailey
20 Apr 2008, 08:57
m...da am cautat si eu pe net si am gasit cam despre ce este vorba din cate am inteles eu se gasesc si pe piata numai ca singura treaba este ca trebuie sa largesti putin locul in care vrei sal pul la mine chiuloasa si nu cred ca se poate face aceasta operatiune fara sa o dai jos . stie cineva cam cat ar costa una noua + manopera niste preturi aproximative miar fi de folos nu e neaparat sa stiu pretul exact
$$ilvviu
20 Apr 2008, 10:14
Gasesti la dezmembrari cate vrei.
70 ron am gasit la dezmembrari in stare buna, pt o dacie din 1982 aici in Timisoara
nambanidealtceva
20 Apr 2008, 10:41
Du-te si fa-ti reductie, te complici altfel... nu e mare lucru, nu iti demonteaza masina si nici nu iti crapa chiuloasa in urma acestei operatiuni. Daca zici ca de abia se mai tine intr-o spira - doua, nu mai are mult pana va trebui sa mergi in 3 cilindri cu extinctorul langa tine.
mike1410
20 Apr 2008, 17:13
Sau lipeste bujia cu poxipol
), glumeam, dute si fa-ti o reductie la un service mai mare ca ei stiu sigur cum e cel mai bine,in bucuresti la dacoserv se face cu chiulasa pe motor si baga o carpa cu un adeziv si cand trage carpa iese si tot spanu care a rezultat.Am vazut live pe o masina.
Numai bine
mai bine baga-i tu o bujie cu filet lung ( de oltcit ) cu 2 saibe pe ea....daca nu merge ii faci reductie...eu am pe a mea reductie de 3 ani si e ok...am dat 40 roni....
Smailey
23 Apr 2008, 07:38
salutare pana acum am tot cautat sa vad unde pot gasi helicoil si nu am avut prea mare noroc pana ieri cand a venit acasa un prieten si mia zis ca are el asa ceva si ca in 15 minute o face numai ca tre sa astept pana vineri
ce ziceti am sanse sa merg cu ea asa pana vineri pana acum am mers si ....... nu prea am avut probleme din fericire
didosdoru
23 Apr 2008, 07:58
Mai este o solutie. Majorezi gaura si faci un filet nou, inainte cumperi niste bujii de ford sierra motor 1.6, filetul este mai mare decat cel de dacie.
mihai0070
23 Apr 2008, 22:07
esti varza , pune-o cu o carpa pe filet ca tine
didosdoru
24 Apr 2008, 15:54
Carpa pe filetul bujieie este o improvizatie de moment (cat sa te duca pana la destinatie), dar nu rezista in timp. Poate oricand ceda.
mike1410
24 Apr 2008, 17:17
Cu carpa nu tine ca se arde pe langa bujie scapand gaze fierbinti,(esti varza , pune-o cu o carpa pe filet ca tine ),incearca cu tabla de la o cutie de bere sau suc pusa ca un manson pe filetul bujiei sau in cel mai rau caz pune poxipol si tine ceva timp si nu dauneaza la nimic.
Astea tin de o masura provizorie nu duc la repararea bujiei si incearca in cel mai scurt timp sa remediezi gaura bujiei poentru ca mergi cu presiuni diferite n camerele de ardere ducand la o uzura prematura a pistonului si a cuzinetului superior.
Salutare
Smailey
26 Apr 2008, 08:42
Salutare pana la urma am fost la un meserias si am bucsat locul respectiv acum merge f bine nu mai am probleme ms de idei oricum acum nu pot rezolva problema cu siguranta aia . bafta
Gheorghedracu
26 Apr 2008, 15:06
Helicoil e de fapt o firma care face dispozitivele cu pricina. Ca si Xerox. Dar tehnologia se foloseste de mult. Pe blocul de R12G (R17, etc) gasiti o gaura jos, unde monteaza baia de ulei care vine din fabrica (motorul meu e din 1976) cu o spira gen helicoil bagata acolo (si am mai gasit si pe motoare de R16, acelasi bloc). N-as putea sa spun de ce au facut francezii asa dar filetul helicoil e mult mai tare, pentru ca spira respectiva e de otel de arc, nu aluminiu moale cum e chiulasa. Eu i-am reparat asa chiulasa unui amic la un Daihatsu cind a patit-o. Aicea se gasesc seturi de reparatie pentru motoare cu cite spire helicoil ai nevoie (patru pentru motoare mici, sase sau opt pentru cele mai mari, (6cilindri, sau V8)) si ti-o faci singur acasa. In set vine si tarodul necesar largirii filetului la noul diametru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.