Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: presiune ulei.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
slaiciprian
am luat azi de la cineva o dacie. cunostinta. zice ca e motorul schimbat cu totul si facut acum patru luni. nu e reglata aprinderea cum trebuie, dar altfel merge frumos.
in schimb la ceasul de la ulei am observat ceva.
pun contact, presiunea e 2 mm sub 2. pornesc motor, creste putin peste 2. ambalez, se zbate in aceeasi zona, vibreaza acul destul de tare. nu am observat la mers, ci cand am oprit acasa, in parcare.
ce inseamna asta? sa fie ceasul cu probleme?
hordeagabriel
Am avut si eu o problema asemanatoare dar in cazul meu firul care mergea la senzorul sau sonda care masoara presiunea de ulei nu era bine prins..In cazul meu indicatorul oscila destul de mult..Ai putea sa verifici firul..Bafta
slaiciprian
eu de altceva ma tem.
e posibil sa fie bun ceasul si rau motorul?
ce risc daca o pastrez?
adostar
Posibil sa fie sonda nasoala sau chiar ceasul, daca masina nu consuma ulei atunci motorul e bun.
slaiciprian
am facut o tura cu ea.
e sprintena in treptele inferioare de viteza, dar e lenesa mai departe. motorul nu are forta, poti apasa pedala la fund ca nu mai vrea. poate sunt eu invatat cu cea veche, care se infingea de nu avea aer.
in mers, indicatorul de presiune sta la 2 si foarte putin, sta stabil.
cred ca la mers subturat, in trepte inferioare, licaresc si becurile rosii din bord. la un moment dat, stateau aprinse destul de bine. am uitat sa ma uit sa vad uleiul cam ce proprietati mai are.


am schimbat bujiile, cele vechi erau foarte, foarte jale. trei negre si una imbibata in ulei. pornisem inainte motorul sa zicem 30 de secunde. cand am scos bujia dinspre parbriz, a iesit fum, abur, nu stiu ce era. la celelalte, nu. uleiul era pe la juma din semnul de pe joja. iar imi pare rau ca nu m-am uitat cand era motorul rece.
neajiji
1. daca nu s-a mers demult cu masina e normal sa nu prea aiba presiune la ulei, daca nu se rezolva treaba dupa vro 20-50Km de mers cu ea, te sfatuiesc sa verifici pompa ulei + pinion delco
2. si la mine sta la 2 si nu are nici pe dracu, sau sa se aprinda becurile
3. regleaza amestecul, distanta la bujii si vezi daca pute a ulei bujia, daca da e cam nasol
slaiciprian
tura facuta a fost de vre-o 40 de km. si faza cu aprinsul becurilor am observat-o cand sa intru pe straduta mea, cand mergeam incet.
astept ziua de maine sa vad bujiile. nu le-am desfacut cand am ajuns, ca era fierbiunte motorul.
ceasul la apa sta frumos la 85.

19 Apr 2008, 19:37:
si, care va fi comportamentul daciei in viitor? ce o sa se intample daca o iau asa?
mihai0070
presiunea uleiului (daca ai in motor cantitatea corespunzatoare) nu are treaba cu bujia sau cu faptul ca motorul mananca ulei wink.gif
neajiji
Ce ulei are masina? Cat e de vechi? Chiar e facut de 4 luni motorul sau... ? Un schimb de ulei ar fi indicat, temperatura la apa nu are absolut nicio legatura cu presiunea. Referitor la indicatorul de presiune e ala separat, sau CN? Oricum ar fi mi se pare ca becurile se aprind independent de ceas (sa ma corecteze cineva daca gresesc)
mihai0070
neajiji temperatura de la apa este si ea raspunzatoare pentru presiunea uleiului si invers , termperatura de la ulei este si ea raspunzatoare de temperatura apei , si da becurile se aprind independent de ceas , dar ideal ar fi sa se aprinda cand ceasul este in zona rosie , asta pentru un bord calibrat corespunzator.
slaiciprian
presiunea eu o supravegheam pe ceas. pe bord are becurile rosii. se aprindeau amandoua, nu numai ala de ulei. deci si cel de apa. ca o fi un scurt... nu stiu ce sa zic. nu prea dadeam prin gropi in momentul acela. io zic ce zice proprietarul, ca e facut de 4 luni. tind sa il cred, eu zic ca e cinstit.
mihai0070
in momentrul in care ai probleme cu presiunea uleiului se aprind 3 becuri in bord biggrin.gif presiune ulei , temperatura apa , si becul cu semnul ( ! ) asa este facuta masina nu este nici un scurt .

Schimba uleiul , schimba filtrul , si daca este nevoie pune-i un aditiv miere ceva , daca si asa si probleme cu presiunea , trebuie sa schimbi pompa , de ulei ca degeaba a facut motorul daca la sistemul de ungere nu s-a uitat nimeni wink.gif
EUROPE_
QUOTE(mihai0070 @ 19 Apr 2008, 20:48)
neajiji  temperatura de la apa este si ea raspunzatoare pentru presiunea uleiului si invers , termperatura de la ulei este si ea raspunzatoare de temperatura apei

Hai ca temperatura apei are influente asupra presiunii uleiului, dar invers? Postul tau e cam de Bula. Ai 5 min. sa explici, daca nu, iti vei vedea postarea la loc de onoare in Topicul " Bula daciotului" icon_mrgreen.gif .
mad toz
Pai daca ulei e prea subtire,adica are vascozitate mare,nu se mai asigura o buna lubrifiere a motorului si cresc frecarile in motor de unde rezulta caldura mai mare.
Cred ca la asta sa referit mihai0070.
EUROPE_
Esti sigur ca asta se intampla?
Eu stiu ca lipsa uleiului provoaca surpaincalzirea sau griparea. Intreaba-l ce ulei baga in Nova lui.

LE. Mai uita-te cu atentie la ce a scris.
mad toz
A scris ca temperatura uleiului influenteaza temperatura apei.
Hai sa iti zic asa : daca un ulei este prost sau uzat si se subtiaza prea mult ,nu se mai asigura o ungere suficienta => cresc frecarile in motor=> creste temperatura apei.
E mai bine asa?
EUROPE_
Ma prefac ca nu inteleg si il rog pe domnu` mihai sa-mi explice ceea ce a vrut sa spuna.
SebyAvrig
sa nu mai fac alt topic:are ceva daca nu am termostat???sau am dar cred ca este pe deschis tot timpul.daca merge bine ceasul:iarna am mediu ~50...70 grade si vara ~70...80 rar trece de 80.are ceva?
mad toz
Punei termostat,mai ales iarna, pentru ca nu functioneaza motorul la temperatura optima.
EUROPE_
Inafara de o uzura mai rapida a motorului si consum mai mare n-are nimic.
Eu zic sa-ti pui cat mai repede un termostat nou, faci aerisirea cum trebuie si nu ar trebui sa ai probleme.
Hacker
Pai cam are, temperatura optima de functionare a motorului este pe la 86 grade. Ce e sub nu prea face bine. Punei un termostat.

19 Apr 2008, 19:20:
Uleiul care a pierdut din proprietati va suprasolicita motorul prin frecare " fier pe fier ". Tot acest ulei va da o presiune mai proasta motorului. Ce am observat eu si am discutat pe forum, un ulei uzat mai pune si urmatoare problema : in momentul franari mai violenta se pot aprinde becurile de ulei si apa. Daca gresesc in ultima parte sper sa fiu corectat de cineva care sa imi demonstreze ca nu am dreptate.
Succes
slaiciprian
concluzia mea. motorul poate fi bun (merge foarte frumos, dar nu se'nfinge. probabil ca proprietara masinii nu prea l-a solicitat), dar sa fie dus uleiul (o sa pun castrol, asta foloseam inainte) sau pompa de ulei. cat poate costa reparatia/inlocuirea pompei de ulei? cat de urgenta e?
merita pastrata masina? mie imi trebuie la carat marfa, va merge mult cu 300-400kg incarcatura.
mihai0070
Simplu :

ungere necorespunzatoare (apa un ulei , ulei prost supraincalzit , benzina in ulei ), temperatura apa mare , (uleiul pe langa asigurarea ungerii are si rolul de racire interna a camasii si disipare a caldurii spre exterior ) acolo unde camasile cilindrilor se scalda in apa biggrin.gif vrei sa explic si invers.


demostreaza-mi tu ca temperatura uleiului nu influenteaza temperatura apei si invers , si ca aceste doua lucruri nu sunt direct proportionale , ca mi-e ca ajungi la " BULA "


pentru slaiciprian : pompa de ulei costa max 40 ron si daca ai indemanare o schimbi si tu in fata blocului , cu masina suspendata ca sa scoti baia de ulei tongue.gif
slaiciprian
PACE!!!!
Ce fac cu masina mea? E buna sau nu?
Lasati contrele.
mihai0070
Eu cred ca este buna , doar ca ai o problema la sistemul de ungere:

problema electrica , si indicatoarele dau eroare
mecanica si se rezolva extrem de usor , banuiesc ca nu ai tacanti la pornire sau in mers ca sa incepem sa banuim cuzineti si alte chetii pe acolo.

eu am schimbat pompa acum 2 luni din acelasi motiv , presiune joasa si nu trecea de 3 nici la rece , si a fost pompa de vina , si am mers asa cu ea 2 ani de zile sad.gif ca tot am incercat ba un ulei mai bun ba un aditiv , ba era iarna si nu ma bagam la desfacut baie de ulei , ai incet incet motorul a incepu sa consume din ulei , din lipsa de ungere ,
slaiciprian
nu mai cred o problema electrica. totusi sunt doua surse diferite.
mai nasol e ca bordul e de audi 80 si pana o sa pricep ce e in spatele lui mai dureaza.
inseamna ca o iau asa, o sa fac un schimb cu ulei bun, si o sa mai vad. daca nu-si revine, schimb pompa de ulei. cat o sa coste o pompa?
mihai0070
Eu in februarie am schimbat pompa ulei , verificat cuzineti si schimb ulei , fix 150 ron cu totul PIESE + MANOPERA .

pompa 35 ron ulei 50 ron 10 ron silicon 5 ron suruburi baie restul manopera wink.gif merita crede-ma
EUROPE_
Si cu ce ajung la bula?>
Ce pompa de ulei ai cumparat tu cu 35 roni? Era s-o patesc cu pompa de ulei de import, nu facea presiune deloc, bine ca n-am porbat motorul cu ea.
Alea romanesti sunt mult mai scumpe, dublu fata de cat ai dat tu pe ea, asa ca iti spun sa nu te bazezi prea mult pe ea. Ai grija.
mihai0070
Stiu , ori cum motorul meu s-a dat la ulei blush.gif si eu m-am dat la ea , asa ca macar un an daca faca presiune este bine , cand o sa ii fac setul sau ce o mai fi prin ea , o sa ii pun si o pompa mai de calitate. Deocamdata asta isi face treaba foarte bine , consumul este un limite normale si am presiune chiar daca am un nivel putin mai scazut blush.gif de vre-o 2.5 litri

slaiciprian
azi sunt multumit. presiunea dimineatza e cam 4, scade la doi cand se incalzeste uleiul. plus ca am gasit si un bidon de ulei. un 20-40 din cel superieftineala, dupa bidon cred ca nici 5 ron nu a costat. asta e problema, uleiul prost. vede ea zilele astea un castrol bun.
masina merge super. am schimbat bujii, platina, umblat pe la carburator, facut reglaje. a devenit mult mai fortoasa, trage si la deal bine.
la cati bani am dat, radea si mecanicul.
SHERRYF
blush.gif uita-te la sonda de ulei pentru ceas. Aceea care ser conecteaza la instalatia electrica a masinii printr-un ''papuc'' cilindric si la modelele de pina prin '98 se afla sub sonda pentru bec, insurubata intr-o piesa sub forma de ''T'', piesa asta se gaseste cam sub alternator, in stinga filtrului de ulei. aceeasi sonda (pentru ceas) la modelele de dupa 2000 se afla insurubata pe blocul motor in stinga pompei de benzina(se vede mult mai usor) , iar daca exista pe ea ulei sau daca pica PRIN ea ulei cind motorul merge (chiar si numai o picatura) este posibil sa fi cedat si trebuie schimbata.
slaiciprian
sonda e buna. nu e pic de ulei acolo. azi m-am uitat. e uleiul foarte prost calitativ.
mad toz
Cineva care se pricepe sa imi explice si mie cum imi dau seama daca presiunea joasa la ulei este din cauza cuzinetilor sau a pompei.(vreau sa schimb pompa si poate o schimb degeaba).
La rece am presiune 6,dupa 100 de kilometrii de mers am presiune 1,nu mi se aprind becurile sau alte prosti,si dupa aia 100 de km trebuie sa o turez pe la 3000 sa ajung la 3 ,si pe la 4000 ajunge la 4-5.
Acul de la indicatorul de presiune are uneori svacnituri mici.
neajiji
daca nu se aprind becurile de ce sa schimbi ceva? Ceasu ala de indica presiunea e mai mult orientativ.
mad toz
Pai nu stiu cat de sanantos e pentru motor,am vazut presiune pe la altii de 3-4 la relantii.
Hacker
Uleiul l-ai schimbat? Daca da, pompa de ulei sau pinionul de delcou.
Mananca ulei motorul ?
mihai0070
Cand scoti baia , dai jos pompa , si verifici jocul axului , daca are joc atunci o schimbi si ai gasit cauza, si daca tot ai dat baia jos , incepi pe rans si desfaci capacele de biela si palier si te uiti la cuzineti sa vezi daca au urme de uzura .
ab05mlw
am si eu o problema asemanatoare... am facut motoru(segmenti, bilele.. etc) de cand am schimbat seg. am facut 500 si cva de km.. si a stat ceva timp 2 luni .. si cand am pornit`o
am mers vre`o 10 km
dupa care la relantiu se aprindeau becurile in bord.. la ulei... inainte sa`i segmentez motoru a avut acceaas problema... ca sa ajunga la 4 - 5 trebuia sa o turez in balana.... iar cand circulam se ridica abea la 2...

Care este problema? Uleiul sau pompa ? ulei folosit.. prista m20-w40

dupa 1000 de km o sa ii pun Mobil sau castrol...
mi frica sa mai circul asa cu ea.. deoarece nu mai vreau sa bag multi bani daca se strica ceva!. ...
neajiji
QUOTE(ab05mlw @ 20 Apr 2008, 20:47)
am si eu o problema asemanatoare... am facut motoru(segmenti, bilele.. etc) de cand am schimbat seg. am facut 500 si cva de km.. si a stat ceva timp 2 luni .. si cand am pornit`o
am mers vre`o 10 km
dupa care la relantiu se aprindeau becurile in bord.. la ulei... inainte sa`i segmentez motoru a avut acceaas problema... ca sa ajunga la 4 -  5 trebuia sa o turez in balana.... iar cand circulam se ridica abea la 2...

Care este problema? Uleiul sau pompa ? ulei folosit.. prista m20-w40

dupa 1000 de km o sa ii pun Mobil sau castrol...
mi frica sa mai circul asa cu ea.. deoarece nu mai vreau sa bag multi bani daca se strica ceva!. ...
*



Problema nu e. Trebuie motorul sa-si faca un mini-rodaj.Uite fa un drum mai lung cu ea, da nu-i da in blana, mergi linistit mai ales ca ai motorul facut recent. Daca nu ai ce face cu banii poti sa-i schimbi si uleiul cu unul mai de "fite".
ab05mlw
inainte sa ii fac motoru tot acceas problema! cand a dat pompa jos a verificat`o si a zis ca`i buna... cred ca o fost beat, un pr de-a meu tot cu dacie o bagat ulei la 5 de mi pentru 100 de km din lipsa de bani si facea presiune perfect ! eu zic ca`i pompa.
astept pareri.
adyss
am si eu o problema cu presiunea la ulei:
pana se incalzeste motorul ceasul indica pe undeva pe la 5,cand s-a incalzit motorul scade sub linia de la 2.nu se aprind becurile.
specific ca motorul e facut de 3 luni(reparatie capitala),inainte de reparatie nu am avut probleme,nu mananca ulei,am schimbat iarasi sonda,pinion de la delco,pompa ulei,ulei(de 2 ori),filtru,ceas si nu stiu ce sa-i mai fac.
daca mai are cineva vreo idee cu ce as putea sa mai fac sa-mi spuna si mie.
multumesc. sad.gif
neajiji
QUOTE(adyss @ 29 May 2008, 19:24)
am si eu o problema cu presiunea la ulei:
pana se incalzeste motorul ceasul indica  pe undeva pe la 5,cand s-a incalzit motorul scade sub linia de la 2.nu se aprind becurile.
*



Deci care e problema? Ar trebui sa se aprinda becurile sau ce? E normal sa stea sub 2, ai vrea sa ai la relanti 5 la presiune? Daca se aprind becurile, rezulta ca ai o problema daca nu, nu.
djasu82
QUOTE(adyss @ 29 May 2008, 20:24)
am si eu o problema cu presiunea la ulei:
pana se incalzeste motorul ceasul indica  pe undeva pe la 5,cand s-a incalzit motorul scade sub linia de la 2.nu se aprind becurile.
specific ca motorul e facut de 3 luni(reparatie capitala),inainte de reparatie nu am avut probleme,nu mananca ulei,am schimbat iarasi sonda,pinion de la delco,pompa ulei,ulei(de 2 ori),filtru,ceas si nu stiu ce sa-i mai fac.
daca mai are cineva vreo idee cu ce as putea sa mai fac sa-mi spuna si mie.
multumesc. sad.gif
*


Schimba ceasul care iti indica presiunea la ulei dar inaintedetoate daca rulei cu motorul in sarcina si urca la 4 -5 la 2000 -3000 de ture e perfect.
CriSTI68
deci... ceas suplimentar pentru ulei... are 3 fire cum le cuplez ? blink.gif
Minel
QUOTE(CriSTI68 @ 29 May 2008, 21:14)
deci... ceas suplimentar pentru ulei... are 3 fire cum le cuplez ?  blink.gif
*



Ai un + pe contact , un - , si semnalul de la sonda

Semnalul la ceasul suplimentar sa nu fie legat unde este legat inca un indicator ,indicatorul din bord , semnalul se va injumatati
Fiecare ceas cu sonda sa
djasu82
Se poate face sa si iti masoare temperatura la ulei direct prin schimbarea busonului cu un senzor de temperatura tip apa si tras un fir spre un comutator care sa comute cand pentru vizualizare temperaturi cand pe apa cand pe ulei. Sau se poate monta aditional inca un ceas cu gradatiile de la apa pentru ulei.
ab05mlw
QUOTE(adyss @ 29 May 2008, 19:24)
am si eu o problema cu presiunea la ulei:
pana se incalzeste motorul ceasul indica  pe undeva pe la 5,cand s-a incalzit motorul scade sub linia de la 2.nu se aprind becurile.
specific ca motorul e facut de 3 luni(reparatie capitala),inainte de reparatie nu am avut probleme,nu mananca ulei,am schimbat iarasi sonda,pinion de la delco,pompa ulei,ulei(de 2 ori),filtru,ceas si nu stiu ce sa-i mai fac.
daca mai are cineva vreo idee cu ce as putea sa mai fac sa-mi spuna si mie.
multumesc. sad.gif
*


si eu mi-am facut motorul (mai putin vibrochenul X( tre sa il fac zilele astea.. si am auzit ceva de un 20w50 cica ar face presine mai mare... orcum imi fac vibrochenu..) tu ti-ai reparat vibrochenul ? ce ulei folosesti ?
adyss
nu urca nici in sarcina mai sus de doi(dupa ce s-a incalzit motorul),presiunea sta la relanti in jur de 4-5(imediat dupa ce il pornesti si inca vreo 10min daca sta numai la relanti),ceasul l-am schimbat si restul(ulei,filtru,pompa,etc.)asta dupa ce le schimbasem la reparatia capitala de acum cateva luni.
si pt informatia unora nu cred ca este normal sa ai presiunea la 2,astfel nu-ti mai puneau astia(de la dacia)ceas care sa-ti indice pana la 6. dry.gif
djasu82
Ori ai uleiul vechi ori defectiuni la pompa de ulei .
adyss
uleiul e schimbat a treia oara de la RK si pompa am schimbato (initial i-am pus pompa noua romaneasca,apoi i-am puso pe aia veche,iar acum am una de la un prieten care este tot noua)si problema era aceiasi cu oricare.
cred ca pana la urma il demontez iara. sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.