SSilent
19 Apr 2008, 20:01
salutare
zilele trecute in mers m-am trezit deodata orb, farul din dreapta s-a stins subit, am schimbat mai multe becuri si nenumarate sigurante si tot acelasi efect obtin: pe faza scurta farul din dreapta e aproape stins (parca ar fi o bricheta care nu mai are gaz sau o lumanare ieftina), mentionez ca pe faza lunga se aprind toate 4 la intensitate maxima, si ar mai fi o chestie, am becul de pozitie din partea dreapta ars... are vreo treaba unu cu altu? (ca bec de pozitie nu am avut de schimb ca sa verific), eu suspectez un scurt, dar nu stiu de unde sa incep cautarile, repet ca totul s-a intamplat deodata, s-a stins, iar s-a aprins si pe urma stins a ramas
ma scuzati pt postu lung
QUOTE(SSilent @ 19 Apr 2008, 20:01)
salutare
zilele trecute in mers m-am trezit deodata orb, farul din dreapta s-a stins subit, am schimbat mai multe becuri si nenumarate sigurante si tot acelasi efect obtin: pe faza scurta farul din dreapta e aproape stins (parca ar fi o bricheta care nu mai are gaz sau o lumanare ieftina), mentionez ca pe faza lunga se aprind toate 4 la intensitate maxima, si ar mai fi o chestie, am becul de pozitie din partea dreapta ars... are vreo treaba unu cu altu? (ca bec de pozitie nu am avut de schimb ca sa verific), eu suspectez un scurt, dar nu stiu de unde sa incep cautarile, repet ca totul s-a intamplat deodata, s-a stins, iar s-a aprins si pe urma stins a ramas
ma scuzati pt postu lung
Poti sa incepi sa suspectezi firele care trec pe sub radiator si posibil sa il fi ciupit si sa dea la masa
SSilent
19 Apr 2008, 20:09
acum deja e intuneric... o s-o iau maine la puricat, am 2 fire care atarna sub spoiler dar nu stiu daca au tensiune pe ele sau care e scopu lor in viata, dar alea atarna acolo de mult, m-am uitat la ele si nu ating nimic, si in + au plastic protector pe ele deci nu prea au cum sa faca vreun contact nedorit.... mi-e frica sa nu fie ceva din blocu de lumini, e posibil?
uita-te daca ai masa buna la farul acela sau daca is puse bine firele la becul de far
19 Apr 2008, 21:11:
daca ai fi avut vre-un scurt atunci ti se ardea siguranta
SSilent
19 Apr 2008, 20:14
m-am gandit si la varianta cu firele puse aiurea, asa ca am desfacut farul din stanga m-am uitat sa vad cum sunt puse, si le-am pus la fel si in dreapta. rezultatu: tot situatie de criza
cat despre masa (firul negru parca) este comuna si pe faza scurta si pe lunga, din moment ce lunga merge ar trebuii sa mearga si scurta, deci se elimina si asta
....cred
normal da ar trebui sa faca la fel si lunga. vezi ca la bec firul de masa e in partea stanga cum te uiti din fata la far, daca l-ai pus in dreapta atunci filamentul de faza scurta face masa prin cel de faza lunga si atunci arde mai slab
deconectat
19 Apr 2008, 20:50
Hai sa o luam logic:
1. nu e blocul de lumini, pentru ca ar lumina slab si farul din stanga.
2. nu e chiar scurt, pentru ca s-ar arde siguranta
ce poate fi:
1. nu iti face contact bine un fir pe undeva; papucii aia au prostul obicei sa se oxideze in timp. Deasemenea firele imbatranesc si uneori se rup. asta e cea mai probabila cauza. Eu am patit asa la un proiector; cu aparatul de masura imi dadea rezistenta ok, dar nu ducea destul curent prin el.
2. In functie de tipul de releu de pe faza scurta ar putea fi si de la el (un contact prajit...nu stiu cum sa-ti explic...e ca atunci cand se perleaza platina. mai putin probabil decat 1, dar daca vrei sa verifici, schimba releul cu cel de pe faza lunga.
SSilent
20 Apr 2008, 19:32
azi am fost plecat toata ziua si nu am avut timp, o sa curat toate contactele maine dupa ore, daca nici asta nu da rezultate
AR-18-MOS
20 Apr 2008, 19:35
Probabil e de la vreun minus ...
SSilent
23 Apr 2008, 19:09
mdea, am tot insistat si nici un rezultat, masa am, nu am tensiune pe firul galben (+-ul de la faza scurta) l-am slefuit pana am ramas fara piele pe degete si tot degeaba, e firul impuscat pe undeva mai mult ca sigur, dar nu prea pot sa-l schimb din cauza ca se amesteca cu toate matele de sub capota intr-un cablu foarte gros care ajunge sub bord...
ma gandeam sa trag alt fir in locu lui, dar nu stiu de unde...
daca aveti vreo sugestie as fi recunoscator
uita-te daca tie buna siguranta de pe partea aceea de faza scurta, sau daca face bine contact. un alt fir poti trage chiar din spate de la panoul de siguranta. firele de culoare galbena sunt pt faza scurta.
nambanidealtceva
23 Apr 2008, 19:20
Nu face contact cu masa cum trebuie.. dacia lui are mai bine de 20 de ani, ma mir ca de abia acum a patit-o. Sfatul meu ar fi sa ia masa direct de la un surub sanatos care se prinde la caroserie, intr-o zona care sa nu fie ruginita, asta ca sa nu mai traga fir de sub bord, tot aia e.
SSilent
23 Apr 2008, 19:22
siguranta e buna , multam, o sa mai trag un fir si gata
masa e comuna cu aia de pe faza lunga, si am tras un fir de pe caroserie si l-am pus pe un bec si am facut contact cu +ul de la faza scurta ...si nimic...
si faza lunga...merge
nambanidealtceva
23 Apr 2008, 19:35
Prima mea dacie a fost tot cu 4 benoacle, si tot la fel, aprindeam faza lunga ca sa vad ceva, pentru ca becul de faza scurta nu avea de gand sa se faca util.
Totul e sa o iei pe incercate.. iei masa din alta parte, iei plus din alta parte, si vezi in ce situatii merge si in care nu. Astfel o sa detectezi intreruperea, si tragi un fir nou (e bine ca e doar un far, pentru ca in cazul asta nu poate fi de vina comutatorul de la volan).
Spor!
A, am uitat sa iti spun: vezi, firul pe care il vei trage sa fie gros, eventual sa fie dublu, farurile sunt consumatori destul de mari si incing cablurile mai firave
SSilent
23 Apr 2008, 22:35
inca o chestie, de la care borna a sigurantei trag fir? aia din stanga sau din dreapta? ca sa nu sar peste siguranta...
am cutie cu 10 sigurante amplasate in stanga-jos a volanului
deconectat
23 Apr 2008, 22:47
Cel mai sigur e sa scoti siguranta si sa vezi pe care capat al ei ai curent, apoi legi firul de capatul celalalt. Fiind o masina veche, e posibil sa mai fi umblat si altii pe acolo...
nambanidealtceva
23 Apr 2008, 23:31
Vezi ca mai ai si niste relee pe acolo pe sub capota, din cate imi amintesc... nu cred ca trebuie sa tragi chiar de la siguranta cablul. Identifica circuitul vechi si refa-l. Si verifica a 500-a oara masa. Si daca mai ai si vreun tovaras care a mai facut asta, cu atat mai bine
SSilent
24 Apr 2008, 13:07
bai nene m-ai inebunit cu masa ta
am masa... nu am curent
SSilent
24 Apr 2008, 13:20
am scris si mai sus, am luat +-ul si am facut io masa in caroserie ...si nu s-a aprins
si masa e comuna si pe lunga si pe scurta
L.E. gata
am tras alt fir prin siguranta si merge, deci dupa cum am spus masa era buna
BeciAcustic
24 Apr 2008, 20:58
eu am problema inversa... merge scurta si nu merge lunga.... sugestii?
la lunga, nu-ti merg toate sau doar cele din interior?
SSilent
24 Apr 2008, 23:04
nu-i merg cele din interior
daca nu-ti merg cele din interior atunci ferifica sigurantele sa nu fie arse sau sa faca bine contact.verifica si releul sa fie bun. vezi ca farurile din mijloc sunt alimentate prin a treia sau a patra siguranta de sus. nu mai stiu exact.
BeciAcustic
28 Apr 2008, 16:19
Vreau sa va zic ca sigurantele releul le-am bibilit o zi intreaga .... schimbat sigurante smilgheruit contacte tot.... si nimic.... cele de scurta merg si cand dau lunga se intensifica cele de pe scurta dar cele de pe interior sunt moarte.... deci.....
P.S. Becurile nu sunt arse am incercat le-am schimbat si la fel!
AR-18-MOS
28 Apr 2008, 20:17
Dar curent vine pana la faruri? Apropo, la avatar ai toate 4 farurile aprinse ...
BeciAcustic
28 Apr 2008, 21:44
vine curent .... erau vremuri bune in poza de la avatar mergeau toate
) acum ...... nu mai merg.....
QUOTE(BeciAcustic @ 28 Apr 2008, 16:19)
cele de scurta merg si cand dau lunga se intensifica cele de pe scurta dar cele de pe interior sunt moarte.... deci.....
P.S. Becurile nu sunt arse am incercat le-am schimbat si la fel!
Ai verificat mufa de la blocul de lumini ??
Ai incercat cu alt bloc de lumini ??
blocul de lumini nu are nici o vina de vreme ce-i merg cele de pe laterala. io zic sa deschizi capota la motor si sa pui pe cineva sa dea pe faza lunga. atunci ar trebui sa se auda cum cupleaza releul. daca se aude ca cupleaza atunci cu o lampa de control verifica firele albastre care intra in releu. ar trebui sa ti se aprinda lampa pe fiecare fir albastru. daca releul nu face nici un sunet, atunci cu lampa tre sa verifici firul verde care intra in releu. daca lampa se aprinde atunci incearca sa legi un fir de firul negru care intra in releu, si sa-l pui la masa. daca nici asa nu merge atunci e defectreleul sau ceva picioruse oxidate la el.
BeciAcustic
29 Apr 2008, 21:37
Releul se uade cum cupleaza... am incercat asta de prima data.... am curatat contacte tot..... si nimic.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.