Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme pornire dimineata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
xyz
neatza baieti!...vineri seara mi'am procurat o aprindere electronica GOTRONIC AT01 (fara senzor in loc d platina).am montat'o,am reglat distanta la bujii la 1.0 am schimbat platina ca era cam impuscata cu una noua, mergea brici(nu mai dadea in nas cum facea pana sa montez aprinderea)..toate bune si frumoase pana acu de dimineata..am pus contactu,2 sprituri,am tras socu pana se aprinde becu(asa porneste a mea),invart cheia da nu vrea sa porneasca,si nu a dat nici un semn sa porneasca.am lasat'o vreo 45 d minute si m'am dus iar la ea.am desfacut fiecare bujie,am curatat'o si cu greu a pornit.mentionez ca porneste mai greu cu aprindere fata de cum pornea inainte(asta iarna pornea la sfert cu aprinderea clasica si taman acuma cand e 10 grade dimineata nu porneste mad.gif ),dar in mers face diferenta aprinderea electronica..
d dimineata acuma am observat ca s aude si un fluierat care nu se auzea nici inainte sa montez aprinderea nici dupa(adik de vineri pana ieri) din zona bobinei da nush ce o fi ori bobina ori aprinderea..
1.Posibil sa se fi stricat aprinderea deja??(becu ala p ea s aprinde)...
2.Ce simptome are cand se strica??
Va rog dati'mi si mie niste sfaturi,idei...merci frumos si toata stima!
vi_escu
Verifica avansul. Daca ai avansul prea mare porneste greu.
xyz
hmm nu ar fi mare ca daca il dau mai mic da in nas(e cam uzat motoru..scot bujiile cu filetu plin de ulei)..
dar de fluieratu ala din zona bobinei ce parere ai/aveti??
mihai0070
Eu zic sa iti pui platina la distanta corecta de 0.4 , si bujiile sa le reglezi undeva la 0.8 max 0.9 , si avansul da-l mai spre radiator , cauta-i punctul unde incepe sa ii scada turatia rau, si incepi sa dai spre baterie putin , pana se stabilizeaza turatia.
Hacker
Eu zuc, eu zic smile.gif

La tine problema vine de la bobina. E dusa. Cand e cald porneste la sfert sau dureaza pana o ia ? DAca dureaza pana o ia asteaptate la o bobina noua. Daca nu inseamna ca nu ai facut reglajul conform indicatiilor date de producatorul aprinderii tale.

Aprinderea electronica se evidentiaza prin stabilitate la pornire indiferent de temperatura, un relantiu stabil, si o putere ceva mai mare a motorului. In schimb are obiceiul urat ca unele bobine ( nu generalizat) sa le arda.

Eu am montat o aprindere electronica, si inafara de platina care am pus-o noua si la distanta mica ( intre cele doua platina am bagat o bucata din cartonul de la ambalajul platinei ) si vreau sa zic ca merge struna.

Succes
argon
cine te-a invatat prostia sa pui 1 la bujii? maxim o,8 , o,7 e ideeal.
Minel
QUOTE(argon @ 21 Apr 2008, 06:27)
cine te-a invatat prostia sa pui 1 la bujii?  maxim o,8 , o,7 e ideeal.
*



Daca la 0,7 ii ideal ,ii clar ca aceea este distanta pe care o ai la bujii pt. aprinderea AT 011 , ma insel ?? tongue.gif
argon
cum le scot din cutie le montez, nu am umblat niciodata la distatanta de cand am renuntat la Sinterom, bujiile rasarite sunt reglate corect, momentan am 0.6 cred.
Minel
Eu am Brisk-uri care au vreo 4000 km si functioneaza bine , am incercat diferite distante la aceste bujii si cel mai bine functiona cu 0,8 la cat sunt si acum .
Erau reglate la 0.7 cand le-am cumparat de curiozitate le-am verificat ,deoarece la Sinterom erau diferente mari ,una avea 0,6 alta 0,8 ... wacko.gif
argon
problema este ca, daca iei niste bujii gandite si reglate pentru 0,6 sau 0,7, cand le faci la 1, se modifica paralelismul dintre electrozi, si scanteia se va da aiurea, in "fundul curtii", cum se zice tongue.gif
Kinetix
Asa caaa... treceti la "side-gapping", baieti! blush.gif
xyz, cine te opreste sa scoti un pic aprinderea si sa verifici daca se mentine si pe clasic aceeasi problema?
Pe de alta parte, pentru a vedea ce diferenta face aprinderea, e bine sa lasi reglajele de pe clasic. Verifici, si daca vezi o imbunatatire mai poti tatona dupa aceea, facand cate o modificare odata. Daca nu iese, refaci cum era.
Poate sa fie aprinderea cat de buna, daca bobina e slaba, nu va putea sustine acea distanta de 1mm la bujii. Desi e doar 0.3mm in plus, sa zicem, asta inseamna cateva mii de volti in plus pe bobina in mod constant.
Deci: pune bujiile la 0.6-0.7 (cum au zis si colegii), platina la 0.4 si avansul static la semn. Testeaza si vezi cum merge.
Toate cele bune.

P.S: incearca sa ii pui si etajul adaptor pentru a-ti proteja platina
djasu82
Regleaza platina la 0.4 mm bujiile la 0.7-0.8 maxim pentru acest gen de aprindere inductiva . Doar la aprinderile CDI se mareste distanta la eletrozi pana la 1.2mm din cauza puteri la scantee generata de aprindere. Cu avansul marit risti sa nu iti porneasca mai de loc , la cald te pacaleste cand dai de delco spre dreapta pana cand turatia creste dar la rece vei simti ca nu porneste sau se chinuie sa porneasca. Bobina de inductie daca e fierbinte cand e montata pe clasic nici nu mai stai la discutie cumpara alta noua.
mihai0070
Platina se regleaza cu carton din pachetul de tigari care are 0.4 mm wink.gif si la aprinderea "cutiuta rosie" parca si scrie in instructiuni ca bujiile se regleaza la p distanta de max 0.9 mm sau mai simplu si mai bine 0.8 o bucata din cartonul de la tigari indoita in 2 biggrin.gif daca nici asa nu merge , atunci cauta beleaua la capac , bobina , fise , sau dece nu chiar la sistemul de alimentare...
ramses86
mihai m-ai spart cu cartonul de la tigari.... tongue.gif da ai dreptate! chiar au 0,4 mm deci este o idee excelenta!


daca ai probleme cauta la sectiunea""aprinderea electronica" un dom pe nume gotronic si trimite-i un PM...te va ajuta! si mie mi-a dat sfaturi bune...si mi-a recomandat si mie AT011 dar din lipsa de jetoane maine o sa-mi iau si eu un AT01...
Mult succes ! PS: ianinte de asta fa cu ti-a spus Kinetix !!! E cea mai rapida si simpla solutie!

xyz
o sa plec cu masina p la 12..sa vedem cum porneste..problema e ca a pus tata benzina de la un peco "d'ala dintre blocuri" care contina jumate benzina,un sfert gazolina si un sfert apa da ma duc direct la petrom si pun fara plumb 95 ca, cu d'asta e invatata...o sa reglez bujiile la 0.8 cu pachetu de tigari sa vedem cum s prezinta...mc pentru sfaturi..numai bine!!

<span class='edit'>22 Apr 2008, 11:05:</span>
am pus benzina d la petrom cum am zis da tot degeaba..tot intrerupe/da in nas in sarcina..am reglat si bujiile la 0.8 cu pachetu de tigari...m'am uitat si la platina care am schimbat'o vineri si deja este impuscata..am curatat'o da tot degeaba..si la relanti nu merge rotund oricum as regla avansu(merge cam ca atunci cand dai avansu la max,adica neregulat, da la turatie mai mica normal..)..am mai observat ca daca o las 5-10 minute si dkt ii arat cheia fara sa accelerez nu mai porneste la sfert(trebe sa stea vro 2-3 secunde ca sa invarta si abia apoi sa porneasca);inainte pornea si daca o lasam chiar si 2-3 ore fara sa accelerez.
posibil sa traga aer fals p undeva??da p unde???si cum imi dau seama daca sigur trage aer fals...
Minel
QUOTE(xyz @ 22 Apr 2008, 09:50)

posibil sa traga aer fals p undeva??da p unde???si cum imi dau seama daca sigur trage aer fals...
*




Verificarea etanseitatii admisiei :

-cumperi un "spray de pornire" (in magazine de piese auto, benzinarii), sau un banal spray de curatat carburatoare, sau chiar un WD40
- incalzesti bine motorul
- la ralanti strangi un pic de surubul de amestec pana mersul devine neregulat
- dai cu spray cate putin, analitic, prin orice loc pe unde suspectezi neetanseitatea; dai cu spray si astepti un pic sa vezi daca motorul reactioneaza, apoi dai in alt loc, s.a.m.d.
- daca motorul accelereaza un pic dupa o pulverizare inseamna ca pe acolo intra aer fals si necesita masuri de etansare in acel loc, schimbarea acelei garnituri, etc.
- dupa ce ai descoperit si remediat neetanseitatea, reglezi din nou ralantiul la cald;
- atentie la pericolul de incendiu/explozie; nu uita ca lucrezi cu motor cald, galerie de evacuare incinsa!
argon
o singura problema...cum ar trebui sa reactioneze motorul daca trage pe undeva aer si dai cu spray? de accelerat nu stiu daca accelereaza...cel putin cu spray de curatat carburatorul scade turatia, nu creste.. Sau se porneste de la ideea ca sprayul astupa pe moment neetanseitatea?
Minel
QUOTE(argon @ 22 Apr 2008, 11:32)
o singura problema...cum ar trebui sa reactioneze motorul daca trage pe undeva aer si dai cu spray?  de accelerat nu stiu daca accelereaza...cel putin cu spray de curatat carburatorul scade turatia, nu creste..   Sau se porneste de la ideea ca sprayul astupa pe moment neetanseitatea?
*



Se porneste de la ideea ca in locul unde se pulverizeaza acel "spray de pornire " si exista o neetanseitate motorul va reactiona in scurt timp printr-o accelerare simtitoare rezultand astfel ca s-a descoperit unul dintre locuri pe unde trage aer fals
Apoi se trece la remedierea acelei neetanseitati prin schimbarea garniturii aferente ,etc.
Se porneste din nou motorul si se procedeaza la fel pana nu se mai depisteaza nici o sursa de aer fals ,trecandu-se apoi la reglarea ralantiului odata eliminata problema etanseitatii admisiei .
Bafta !!!
argon
de unde accelerare? ia da cu un spray de curatat carburator, sau gen WD40 in carburator , si la ralanti si turat, cum vrei tu, sa vezi ca turatia scade, chiar da sa moara daca nu accelerezi.
ionut.tanase
xyz, cand ai monat aprinderea electronica ai scos condensatorul de la delcou din circuit sau l-ai lasat in continuare asa cum era adica pus??
Daca nu l-ai dat jos este posibil ca aceasta sa fie cauza problemelor tale pentru ca din posturile tale nu rezulta ideea ca ai fi renuntat la condensator smile.gif
Minel
QUOTE(argon @ 22 Apr 2008, 12:11)
de unde accelerare? ia da cu un spray de curatat carburator
*



Argon am specificat clar si am bolduit ce fel de spray se foloseste ,nu spray de curatat ,ci "spray de pornire " ,am incercat si la mine si s-a simtit cand imi tragea aer pe la talpa carburatorului .
argon
QUOTE(Minel @ 22 Apr 2008, 11:19)
Verificarea etanseitatii admisiei :

-cumperi un "spray de pornire" (in magazine de piese auto, benzinarii), sau un banal spray de curatat carburatoare, sau chiar un WD40

*


Minel
Corect , blush.gif

Am precizat cu ce anume se mai poate face in ultima instanta ,(neincercandu-le personal )in caz ca nu se gaseste spray de pornire ,eu unul am incercat cu acest tip de spray si chiar recomand pt verificarea etanseitatii un astfel de spray !
Kinetix
argon, nu se pune problema de a da cu spray IN carburator ci pe LANGA el.
Ideea e foarte simpla:
- spray-ul este combustibil (chiar si cel pentru curatat carburatoare, de tipul "2+2", de ex)
- cand strangi la ralanti surubul de amestec urmaresti sa scada turatia si motorul sa mearga mai neregulat
- cand dai cu spray pe langa o zona de neetanseitate, motorul va absorbi spray pe acolo (pana acum tragea aer fals), amestecul se va imbogati cu acea cantitate mica de spray combustibil si turatia va creste ca si cum ai desuruba un pic surubul de amestec.
E complicat? blush.gif
Pentru a nu ne pacali, inainte de a pulveriza, ne asiguram ca motorul va trage aer prin filtru, altfel vaporii de spray vor fi absorbiti prin carburator si turatia va creste..., dar asta e neconcludent. Deci carburatorul trebuie sa fie racordat etans la carcasa filtrului de aer.
Succes!
djasu82
Eu stiu ca exista spray aerosol care se da in carburator din cauza formari de vapori din benzina iar dimineata multe motoare pe carburatie pornesc foarte greu . Daca aprinderea e slaba cu greu v-a aprinde acei vapori de benzina.
xyz
am desfacut papucu condensatorului stai linistit:)..l'am si izolat..o fi si de la platina aia ca sunt numai panarame pe piata(am schimbat'o vineri si azi era impuscata deja)...o platina buna trebuie sa lucreze pe toata suprafata ei nu??adica sa nu se vada urma de impuscatura...am mai strans si suriburile alea d und umbli la nivel da nimic..sa incerc si cu spray d'ala..cam cat costa??
cand reglez avansu trebuie ca becul de pe aprindere sau nu mai licare(adica ochiul uman sa nu mai perceapa intreruperile lui)??
din ploiesti nu e nimeni de p'aici??poate se pricepe mai bine ca mine..
djasu82
Ca platina sa lucreze pe toata suprafata trebuie sa iei usor la pila opritorul care actioneaza platina . Daca nu iti lucreaza avansul vacumatic si aici apar probleme si esti fentat de avansul centrifugal. Verifica capsula vacumatica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.