alix_0_2
24 Apr 2008, 20:56
Salutare ! am si eu o mare problema cu Dacia mea...care s-a nascut in '90, iar eu o am de vreun an si ceva. Daca merg cu ea mai mult de juma de ora incepe sa nu mai traga motorul , troncane foarte tare de parca i-ar functiona doar o bujie cand vreau sa plec de pe loc . daca stau pe loc relantiul e destul de bun, cu mici exceptii de variatie al turatiei. i-am schimbat platina, fisele,delcoul,bujii si tot degeaba. mai tre sa adaug ca bujiile se umezesc si se depun pe ele un strat destul de gros de funingine. daca e careva pe aici care s-a confruntat cu o asemenea problema i-as fi recunoscator daca m-ar ajuta. multumesc
arderea nu e ok daca zici ca ti se inegresc bujiile...merge inecata...verifica avansul si regleaza amestecul...platina ai reglat'o bine ?
dupa ce o opresti porneste usor sau greu? daca porneste greu atunci cred ca nu e buna bobina de inductie. incearca cu una de pe alta dacie si vezi cum e atunci
Kinetix
25 Apr 2008, 10:58
Paca, daca e inecata nu mai merge. Probabil ca amestecul e prea bogat.
alix_0_2, tu ai desfacut vreodata carburatorul sa vezi ce nivel are benzina in CNC?
Variatia turatiei la ralanti are legatura cu (ti-au dat si baietii sugestii):
- aer fals
- nivel prea mare in CNC (asta se coreleaza cu "afumarea" lor, plutitor neetans/spart)
- distanta platini dereglata
- avans initial reglat defectuos
- bujii stranse slab in chiulasa
- etc. (pentru colegi)
Documenteaza-te bine inainte (carti, arhiva forum), apoi treci si verifica analitic.
Succes!
ai dreptate kinetix..scuze ca am indus omul in eroare...insa ma gandeam la faptul ca daca porneste greu...si el o ineaca...automat se depunde funingine pe bujii...ar putea veni si de aici cauza bujiilor afumate.
alix_0_2
27 Apr 2008, 22:39
[QUOTE]
-habar nu am care e faza cu ''aerul fals'' pt ca snut cam paralel cu mecanica
-acum ceva luni mi-a curatat un prieten carburatorul si mi-a zis k nu ar avea nimic suspect, bineinteles in afar de impuritati
-platina mi-am schimbat-o de vreo 2-3 sapt, si am reglat-o cu lera la 0,40
-la avans am mai umblat si l-am pus la un punct unde parca merge motoru cat de cat rotund
o alta problema ar fi ca se cam incalzeste bobina de inductie. e normal?
multumesc pt ajutor tuturor
27 Apr 2008, 22:44:QUOTE(ceaki @ 24 Apr 2008, 21:54)
dupa ce o opresti porneste usor sau greu? daca porneste greu atunci cred ca nu e buna bobina de inductie. incearca cu una de pe alta dacie si vezi cum e atunci
porneste usor , si la relanti sta bine, dar daca acclerez pe loc parca nu se aude normal ar da semne de inecare, iar daca plec de pe loc se zguduie ca o caruta...tre sa calculez cand sa-i schimb vitezele ca sa nu se dezintegreze
ramses86
29 Apr 2008, 14:12
=)) tare...dar cam asa functioneaza si a mea...
Siconi
29 Apr 2008, 22:04
Verifica amestecul aer/carburant si starea bobinei de inductie. Tremuratul poate fi si de la descentrarea discului de ambreiaj, mai ales daca s-a lucrat relativ recent la capitolul asta.
Hacker
30 Apr 2008, 09:28
Masina ta e cea din semnatura? Daca da
atunci e de inteles.
Manaca ulei?
Schimba bujiile,
Daca porneste greu cand motorul e cald si bobina e incinsa, clar trebuie schimbata ( dar sa nu dai bani pe ea, incearca cu una de la un prieten si vezi daca se modifica ceva )
Schimba si fisele cu unele Tesla ( sunt foarte bune )Avansul vacumatic verifical daca mai functioneaza ( cu motorul cald scoate furtunul de la vacum, iar daca turatia motorului scade atunci e ok ).
Succes...
alix_0_2
1 May 2008, 21:10
QUOTE(Hacker @ 30 Apr 2008, 09:28)
Masina ta e cea din semnatura? Daca da
atunci e de inteles.
Manaca ulei?
Schimba bujiile,
Daca porneste greu cand motorul e cald si bobina e incinsa, clar trebuie schimbata ( dar sa nu dai bani pe ea, incearca cu una de la un prieten si vezi daca se modifica ceva )
Schimba si fisele cu unele Tesla ( sunt foarte bune )Avansul vacumatic verifical daca mai functioneaza ( cu motorul cald scoate furtunul de la vacum, iar daca turatia motorului scade atunci e ok ).
Succes...
seamana un pic cu aia din semnatura
.bujiile le-am schimbat acum 2 sapt cu unele Champion RN9YC (ceva mai lungi decat cele normale), fisele sunt schimbate.cand scot vacum-ul moare imediat motorul,iar jiglerul de la aer l-am reglat (strans maxim si inapoi 3 ture si jumate). acum in leg cu uleiul...daca ar manca nu ar trebui sa scuipe fum destul de vizibil !?la mine nu iese pic de fum de nicio culoare. Zilele trecute am vazut ca joja imi indica, ca am ulei cu mult sub minim si de abia il schimbasem (mentionez ca nu-i curge ulei pe nicaieri ).m-am speriat si i-am mai bagat un litru sper sa ajunga. si inca o chestie ....i-am schimbat din nou platinile...a mers ok vreo 2 zile si dupa a reinceput nenorocirea.
MS...
djasu82
2 May 2008, 00:21
Asta e daca iti place sa te carpesti cumparand mereu platini si nu-i dai putina importanta la aprindere carburatie .... Multi care au platini se plang de ce sunt impuscate ... vine u si va spun fiindca cursa de la avansul vacumatic e mica si proasta practic 1 mm se deplaseaza contactul de pe platina mobila pe platina fixa . Ar trebui sase deplaseze din marginea contactului de la platina spre cealata margine . Acest lucru se poate realiza plind opritorul care e in legatura cu angrenajul platini .
alix_0_2
4 May 2008, 21:28
Salutare lume ! Eu cred (si sper....) ca toata problema este de la delcou (cu toate ca este relativ nou). M-am gandit sa-mi pun o apridere electronica...credeti ca s-ar imbunatati situatia? acum pana se incalzeste are simptomele alea proaste, isi revine , dar daca merg mai mult de juma de ora iarasi ma chinuie
, si am mai observat ca atunci cand se incalzeste odata cu mersul prost creste si temp. apei cam pana la 90'C
[SIZE=7]djasu82 te-as ruga sa-mi explici mai pe intelesul unui om mai nemecanic (cazul meu) sfaturile din postarea ta
multumesc
5 May 2008, 21:21:e mort motorul.......nu mai vrea mai mult de 40/h......cand scot joja cand e motorul pornit si cald arunca ulei intr-o veselie.
alix_0_2
11 May 2008, 23:18
gata problema ....cu o mica segmentare s-a rezolvat !
geopsi
15 May 2008, 14:29
si la mine arunca ceva ulei motorul pe la joja dar in rest merge binisor...e posibil sa am ceva?
Siconi
16 May 2008, 13:10
E foarte posibil.
Referitor la aprindere electronica, cititi topicul cu numele APRINDERE ELECTRONICA sau macar rasfoiti-l. Sigur veti intelege importanta unei astfel de "jucarii". Si, DA, imbunatateste substantial mersul motorului, pornirile devin foarte usoare indiferent de vreme sau anotimp. Incercati si voi. Eu stiu cum e,... si ca mine multi altii.
QUOTE(alix_0_2 @ 11 May 2008, 23:18)
gata problema ....cu o mica segmentare s-a rezolvat !
sa vezi ce o sa rezolvi tu chiulasa cand o sa scoti bujiile alea putin mai lungi
Ionescu
17 May 2008, 09:01
QUOTE(Siconi @ 16 May 2008, 13:10)
DA, imbunatateste substantial mersul motorului, pornirile devin foarte usoare indiferent de vreme sau anotimp. Incercati si voi. Eu stiu cum e,... si ca mine multi altii.
Nu m-au convins nici topicul si nici asa-zisele performante. Am vazut ca sunt multe probleme cu dansele, tocmai pentru ca sunt electronice, deci foarte sensibile.
Aprinderea clasica
ramine de baza, dupa mine.
e..nu e chiar de baza, o aprindere electronica se pune la o aprindere clasica perfecta, si nu se va schimba prea mult mersul motorului, dar daca pui o aprindere electronica la o aprindere clasica varza, o sa mearga mai bine. De aici si parerile multora ca imbunatateste. Avantajul major la o aprindere electronica este ca nu se mai uzeaza platina. Iar la cea cu senzor, o pui, si uiti ca ai delco pe masina.
djasu82
17 May 2008, 16:36
Si daca elimini delcoul si montezi o bobina jumostatica (dubla) uiti ca mai ai dacie 1310 sau 1300.
adrianne
18 May 2008, 07:43
adica? pls detalii
geopsi
18 May 2008, 17:24
adica djasu? zine ca tot urmaresc topicul!
alix_0_2
19 May 2008, 08:56
QUOTE(argon @ 16 May 2008, 13:21)
sa vezi ce o sa rezolvi tu chiulasa cand o sa scoti bujiile alea putin mai lungi
cam asa urma sa se intample, dar cand a trebuit sa recticfic chiulasa nenea meserias mi-a zis sa le schimb ca s-ar putea ca atunci cand tre sa le dau afara ar fi posibil sa dau si chiulasa jos....asa ca sarac si curat (am revenit la cele standard )
Siconi
19 May 2008, 09:44
Mai copii, judecati si voi un pic, macar cei care mai aveti habar de electrica/electronica/mecanica chiar la nivel de incepator.
Sistemul clasic de aprindere oricat de perfect ar fi el, nu-ti va putea ajuta motorul la un mers perfect rotund iar cand e motorul rece si nu tragi macar un pic de soc nu va impiedica motorul sa isi dea in nas.
Hai sa calculam putin cat de repede credeti voi ca se desfac contactele de la platina (din start plecam cu premisa ca sistemul e pus la punct) astfel incat sa obtii o rupere cat mai abrupta? Oricat de repede s-a produce deschiderea contactului, nu va putea face o rupere asa rapida cum o face un tranzistor. Pus si simplu consultati fisa tehnica a tranzistorului respectiv. Iar daca alegi si un tranzistor de comutatie, obtii performante de nu le poate ajunge nici cea mai grozava platinna din lume. Din acesta cauza, scanteia generata la capatul lantului de aprindere este mai mare, pentru ca, ruperea contactului fiind mult mai rapida si fara pierderi asa mari de energie (cum e in cazul clasic) bobina de inductie genereaza o tensiune mai mare in secundarul ei si, implicit creste puterea scanteii la bujii, generand o ardere mai buna si... foarte important COMPLETA!
Asta e treaba cu aprinderile electronice, de orice tip... in linii mari. Acuma eu nu vreau sa le laud, dar meritul lor e ca stabilizeaza mult mai bine turatia motorului si il ajuta sa urce mai usor in ture.
Conteaza foarte mult ca motorul sa fie bine pus la punct, aprinderea clasica sa functioneze in parametrii ei stas, iar carburatorul sa fie bine reglat. Fara aceste lucruri puse la punct, NU veti observa, si ma repet: NU veti observa o imbunatatire notabila in mersul motorului si, implicit, al masinii la capitolul asta. Ca sa nu mai spun ca o aprindere electronica ajuta foarte mult la porniri usoare ale motorului in conditii de temperaturi scazute (de ordinul -10 ~ -30grC).
Oare de ce la masinile noi si, la mai toate de dupa '97 s-a renuntat la platina?! Ca era prea buna? In nici un caz.
Iar daca tintesti mai sus si iti faci sau procuri o aprindere cu descarcare capacitiva, ridicator de tensiune pe secundar si multiscanteie la pornire (adica CDI) vei constata mult mai multe avantaje. Totul e ca executia sa fie exemplara si cu componente de calitate.
As vrea sa va mai spun doar atat: daca nu stiti cum functioneaza o aprindere clasica, electronica, cu ridicare de tensiune sau de care vreti voi, nu dati vina pe ea ca nu e buna. Informati-va, intrebati scotociti si aflati ce e cel mai recomandat sa folositi pentru a prelungi viata motorului si a nervilor vostri, mai ales.
Sper ca ati inteles ce am vrut eu sa spun. Daca nu, trimiteti un PM si va explic mai pe indelete tot ce vreti sa stiti la acest capitol.
P.S.: Apropo, eu am aprindere electronica si am renuntat la platina montand in locul ei un senzor care citeste forma camei. Si merge de minune motorul... e doar 1300 standard, fara imbunatatiri, dar va dau fum la toti cei care aveti motoare la fel ca al meu... insa fara aprindere. trage motorul ala de manca pamantul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.