Cu toate ca mai am si in alta parte un jurnal de bord mai vechi, m-am gandit ca ar fi frumos sa-i fac si aici unul
"Inculpatul" este un Clio III Exception, motorul 1.6 16v, culoare Noir Nocturne (ma rog, numai negru nu e ). Din echiparea standard ce merita mentionat:
-radio CD (mp3)
-tempomat + limitator de viteza
-tapiterie mixta piele-textil
-6 air-bag-uri
-computer de bord multi-functional
-jante aluminiu 15"
iar fata de acestea am mai adaugat eu:
-senzori de ploaie + lumina
-trapa panoramica
-aer conditionat automat (clima)
-torpedo cu racire
-garantie extinsa 2 ani
-alarma viper
-jante Wolfrace 16" + cauciucuri Goodyear Eagle F1 205/50/R16
Cateva date din fisa tehnica:
-acceleratie 0-100km/h 10,2s
-viteza maxima 190km/h
-consum urban 9l %
-consum extraurban 5,4l %
Am ajuns la alegerea asta dupa ce am vazut/condus mai multe modele, din clasa mica si compacta, eliminand din start ceva second. suma de bani disponibila imi dadea posibilitatea sa iau cam orice compacta mai slab dotata si cu motor acceptabil sau ceva din clasa mica dotat spre "full" si cu un motor bunicel pentru masa pe care trebuie s-o care.
Pe scurt, am trecut de golf, megane, focus, corsa, 207 si alte cateva, oprindu-ma la clio, unde am gasit unul dintre cele mai calitative interioare (mai ales in dotarea Exception) si motorul de 1,6 16v care se poate preta cat de cat si la un condus sportiv. De fapt motorul acesta mi-a usurat in mare parte decizia, mai ales ca fosta masina era un clio 2 bicorp 1,4 16v, o masina foarte sprintena.
Cel mai mare noroc, odata hotarat ce masina sa iau, am avut cu cei de la autocobalcescu, datorita carora am primit masina in mai putin de 2 luni, in perioada in care citeam ingrozit pe forum cum unii au depasit 3 luni de asteptare. Deasemenea, am primit cadou de la dealer alarma, presurile de exception, presuri de plastic si mai ales un breloc reno .
2 lucruri m-au suparat oarecum la alegerea masinii: lipsa motorului de 2.0l 140cp, care la noi nu se aduce, si pachetul de drumuri grele (bagat cu sila pe gat de reno romania), care pentru mine inseamna doar stabilitate scazuta la un mers mai "in forta" . acest neajuns a fost cat de cat inlaturat cu schimbarea rotilor standard.
Am ajuns la aproape 10mii de km si pot adauga urmatoarele plusuri:
-calitate de clasa superioara in interior (materialele mi s-au parut cele mai bune din clasa mica)
-spatiul s-a marit destul fata de versiunea anterioara, fiind foarte apropiat de megane/golf/focus
-motorul trage bine de la turatie mica, insa de-abia dupa 3000rpm se simte bine (si-mi place sa-l fac sa se simta bine )
-pozitia la volan (chiar daca e mai inalta, iti ofera o vizibilitate f buna)
-se conduce mult mai usor in oras decat bicorp-ul anterior sau decat megane (chiar daca directia asistate e injurata de multi)
-trapa panoramica este superba
-culoarea este deosebita (aici am avut cele mai multe emotii pt ca atunci cand am ales-o nu stiam cum arata "pe viu")
-consum decent pt 110cp la un mers normal
-stabilitatea net superioara vechiului bicorp la viteza mare
si cateva minusuri:
-pachetul de drumuri grele (chiar daca pentru multi reprezinta un plus, macar sa nu ti-l bage pe gat)
-masina vine standard cu roti de bicicleta 175/65/R15 (cu toate ca e mai mare si mai grea decat vechiul model, care oricum venea cu 185/55/r15 standard)
-alarma se poate monta doar la ei si la vremea achizitionarii masinii era un singur model
Cam multa vorbaraie, asa ca pun si niste poze cu masina