Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: porneste ffff greu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
emilperijoc
In primul rand va dorest tuturor un Paste fericit alaturi de cei dragi si multa sanatate.
Am un break din 96 cu gpl si aprindere Gotronic cu senzor ..... treaba e ca imi porneste fff greu ( aproape raman fara baterie ) atat pe benzina cat si pe gaz si asta se intampla numai la prima cheie ........ de fapt ca sa o pornesc o trec pe benzina.... ea porneste usor in general .... sa fie de la bujii ... multumesc anticipat

27 Apr 2008, 14:45:
bujiile sunt din decembrie pe masina ...
ghitza
este pe injectie ?
MECCA
daca e din `96 si are aprindere el + senzor cum sa fie pe injectie????
Problema pote fi de la bujii, capac delcou, fise sau chiar bobina.O intrebare: seara cand opresti masina o lasi pe gaz sau pe benzina, deorece chiar daca a 2 zi o pornesti pe benzina pana se umple carburatorul cu benzina dai la cheie la greu.
emilperijoc
mecca ( stiu la ce te referi dar nu e cazu ).............
chiar daca o las pe benzina sau gaz tot greu porneste
de aia ma gandesc ca ar fi bujiile ...
si de exemplu am fost plecat pe un drum de tara si dupa o ora de mers mi s-a oprit motorul si ffff greu l-am pornit si abia dupa ce am trecut-o pe benzina si aproape am ramas fara baterie de dat la automat ( chiar si pe benzina).......
Multumesc pt orice sfat.........

27 Apr 2008, 19:18:
mai am un rand de bujii in porbagaj si daca maine face figuri le pun pe alea sa vad cum face .... ca idee generala cam cat tin un rand de bujii sinterom pe gpl

27 Apr 2008, 19:20:
oricum din decembrie pana acum am facut cam 5000km
MECCA
pe gpl nu stiu.dar la benzina duc lejer 15000.De ce nu-ti pui bujii cu filet lung la care sa le faci o bucsa, distantier, si iti iei ceva mai de firma?? eu merg pe bosch cu 2 electrozi si din noiembrie pana acum merg ceas, saptamana trecuta le-am scos ptr prima oara de atunci sa vad cum sunt (culoarea era caramizie) si le-am bagat la loc.Merg si acum perfect, si porneste la prima cheie fara ezitare.
ghitza
si totusi este pe injectie masina?N-amn inteles mai sus ce e aia Gotronic
M.I
Invarte usor electromotorul? Problema poate fi si de la electromotor daca fura curent pe undeva, carbuni, scurt circuit spire rotor sau stator, rotorul atinge de stator, etc.
slaiciprian
@ghitza
Aprinderea Tranzistorizată AT01 gotronic, completează sistemul clasic de aprindere prin scânteie (cu platină) al motoarelor pe benzină, scopul urmărit fiind îmbunătățirea performanțelor acestora

fa o cautare pe forum cu "gotronic" si o sa ai rezultate gramada.
gino73
QUOTE(M.I @ 4 May 2008, 12:51)
Invarte usor electromotorul? Problema poate fi si de la electromotor daca fura curent pe undeva, carbuni, scurt circuit spire rotor sau stator, rotorul atinge de stator, etc.
*



Am patit si eu asta mai demult si intradevar electromotorul a fost de vina , de fapt carbunii lui care erau obositi.
emilperijoc
carbunii i-am schimbat asta iarna ..... nush ce sa zic ....
Acum vin de la masina si nu a pornit nici pe GPL si nici pe benzina (aproape ca am ramas fara baterie).... a sa incerc sa pun aprinderea clasica sa vad ce face ....
Iar referitor la electromotor cum verific daca fura curent ( ca de invartit nu mi se pare ca invarte usor)
bygy007
mai intii incearca daca ai scinteie iar scinteia sa fie buna , ca daca ai bobina defecta adio poti incerca pina miine ca nu reusesti ca sa vetifici iti trebuie 2 oameni , unul da la cheie iar celelale se uita la scinteie , cum procedezi , scoti fisa centrala din capacul delco si apropii de lasa cam la 4 cm de masa si ii spui da ii dea cheie , trebuie sa apara scinteie , ea trebuie sa fie de culoare albastra si ferma nu rosie sau deloc cam asa arata o scinteie corecta http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1155641
brigada_diverse
QUOTE(bygy007 @ 9 May 2008, 16:43)
mai intii incearca daca ai scinteie iar scinteia sa fie buna , ca daca ai bobina defecta adio poti incerca pina miine ca nu reusesti ca sa vetifici iti trebuie 2 oameni , unul da la cheie iar celelale se uita la scinteie , cum procedezi , scoti fisa centrala din capacul delco si apropii de lasa cam la 4 cm de masa si ii spui da ii dea cheie , trebuie sa apara scinteie , ea trebuie sa fie de culoare albastra si ferma nu rosie sau deloc
*



cam exagerezi la aia 4 cm.......1 cm sa dea scantee si trebe sa porneasca.....
bygy007
QUOTE(cristitranca @ 9 May 2008, 18:08)
cam exagerezi la aia 4 cm.......1 cm sa dea scantee si trebe sa porneasca.....
*


atunci pierderile si capacul de la delco + rezistenta fiselor? sigur nu iti porneste repede
emilperijoc
am verificat am scanteie .... si am reusit sa o pornes pe benzina ce e ciudat ca a pornit la a doua cheie ceea ce ma face sa cred ca e o problema electrica sau ceva legat de un cablu ....
dupa ce am reusit sa o pornesc am lasat motorul sa mearga cam 20-30 de minute si am observat ca in timpul asta bobina s-a incalzit destul de tare ( puteam tine mana pe ea dar era destul de firbinte)... si cand am scos fisa de pe bujia cilindrului 2 mersul motorului nu s-a schimbat ... am scos bujia era neagra ( cred ca era ulei) si am inlocuit-o cu alta bujie (care era caramizie) de pe alt cilindru si si tot la fel nici un efect cand scotea fisa ... intrebarea mea este ... ce problema ar putea avea acest cilindru?? ... i-am reglat culbutorii zilele trecute e vreo problema daca i-am lasat mai liberi ....
Multumesc tuturor celor care au avut rabdarea sa citeasca si sa imi raspunda .....




Cu respect Emil Perijoc
cristi74
Verifica platina (chiar daca ai aprindere tranzistorizata) si distanta. Apoi bujiile si distanta, capac delcou, fisa centrala, bobina. Scoate aprinderea si pune fara ea. Daca tot nu merge cum trebuie de vina poate fi carburatorul sau din amestec prea sarac. Bujia neagra (umeda) poate sa fi fost inecata sau din cauza amestecului. Distanta este f importanta la platina si bujii. Daca e prea mare porneste greu. Si cu bobina pot fi probleme de genul acum da scanteie, acum nu mai da scanteie -patit chiar cu bobina nou nouta. Daca suspectezi bobina incearca cu una de proba de la cineva.
emilperijoc
bujia era neagra dupa ce motorul a merg 20-30 minute pe GPL iar la bujii am 0.8mm pe lera ..... daca face si maine dimineata figuri am sa pun aprinderea clasica sa vad cum se comporta
Multumesc de sfaturi am sa vad maine ...
djasu82
Ardere proasta implicit GPL mult dozat.
emilperijoc
treaba e ca doar o bujie era neagra iar restul erau caramizii ... am sa mai umblu la relatiul oe gaz ...
Multumesc
pcostica
daca se incalzeste bobina asa repede nu este in regula incearca cu alta,verifica jocul la culbutori,verifica sa nu ai supapa gripata in ghid,un test de compresie nu ar stica.
Bafta!
emilperijoc
azi dupa inca un reglaj al culbutorilor a inceput sa se simta cad scot fisa de pe cilindrul cu problema ... treaba e ca mototul nu isi schimba mersul la fel de mult ca atunci cand scot alta fisa ... aveti idee unde ar putea fii problema????
Multumesc anticipat
djasu82
verifica bujia sa nu-ti arunce scanteea la masa .
emilperijoc
am schimbat bujia cu o alta de pe alt cilindru si cam tot la fel ... am sa o desfac sa vad cu arata acum ... acum nush cat de normal dar dupa un drum constanta bucuresti bobina era fierbinte puteam tine mana pe ea dar era la limita de a ma frige....

Cu respect Emil Perijoc
Minel
QUOTE(emilperijoc @ 10 May 2008, 23:12)
azi dupa inca un reglaj al culbutorilor a inceput sa se simta cad scot fisa de pe cilindrul cu problema ... treaba e ca mototul nu isi schimba mersul la fel de mult ca atunci cand scot alta fisa ... aveti idee unde ar putea fii problema????
Multumesc anticipat
*




Poti sa ii faci si un test de compresie si atunci sti o treaba !!!
djasu82
Verifica si bobina de inductie vezi daca e legata cum trebuie , Daca se incinge excesiv la relanti in primele 10 minute de functionare o poti schimba cu alta bobina.
emilperijoc
multumesc tuturor pentru sfaturi ... va tin la curent
aalinte
Verifica bobina de inductie, regleaza aprinderea si daca totul este ok, verifica sa nu iti fure curent demarorul sau chiar contactul cu cheie.
SGM.MYKE
Verifica si cu alta bobina dar verifica sa ai si distanta corecta intre senzor si cama axului delcoului. Eu am gasit asta la mine zilele trecute, pornea greu mai am si motorul strans si omoram bateria. Dupa ce am reglat din nou distanta la senzor e alta viata. Spor la treaba. 053.gif

Apropo, mai verifica si fisa de la bujia aia, nu se stie niciodata.
emilperijoc
imi pare rau ca nu am scris pana acum .. (deh se apropie sesiune, licenta)
azi am reusit sa imi fac timp pentru masina .... asa ca am luat un set de bujii synterom si le-am schimbat , reglat 0.8 shimbat si capacul de la delcou ... bobina actuala de la masina are intre bornele + si - 4,6 ohm cand aparatul de masura e pe scala de 200 ohm si 7 cand e dat pe 2000 ohm, iar intre borna + si fisa 7,4 ohm .... urmeaza sa schimb bobina ....
Am obesrvat ca atunci cand incerc sa astup gaura prin care intra aerul in filtru de aer motorul se tureaza si asta se intampla numai pe gpl.... nush de ce se intampla asta ....
Si inca o chestie mersul motorului se schimba atunci cand strangulez furtunul de la servofrana .... dar pedala se apasa la fel de usor.... scap doar cu o garnitura sau trebuie schimbata toata tulumba????
Multumesc anticipat


Cu respect Emil Perijoc
brigada_diverse
sa nu fie chiar furtunul pe undeva.

o garnitura e 4 ron(tot setul).

si o supapa 2 ron
emilperijoc
supapa e buna .. cum se schimba garniturile ???/
emilperijoc
numai are nimeni nici o idee????
pot sa incerc sa astup o parte din admisia de aer astfel incat turatie sa fie maxima ... (ca o masura partiala pana reusesc sa schimb servofrana, probleme cu $$$$).. intreb pentru ca am impresia ca mai am 30 CP in motor......
repet atunci cand incerc sa astup gaura prin care intra aerul in filtrul de aer motorul se tureaza.....
orice sfat e bine venit ......multumesc anticipat
djasu82
Schimba garniturile de sub talpica carburatorului si talpica preincalzitoare dupa aceea planeaza talpica carburatorului pe o pila lata si fina in asa fel in cat suprafata sa fie plata. Daca iar se tureaza dupa ce astupi admisia de la carburator nu de la filtru atunci treci la reglajele carburatorului si dupa aceea daca nu obtureaza furtunul de la servofrana si daca pica turatia se opreste motorul sti cu siguranta ca supapa de la servo nu mai e buna.
emilperijoc
la mine se tureaza cand astup admisia de la filtru .....
djasu82 mersi de sfat si am sa ma apuc de treaba:)



24 May 2008, 23:45:
azi am reusit sa merg cu cine la masina care a oprito in timp ce eu eram cu urechea la servofrana si dupa ce motorul s-a oprit servofrana fasaia...
emilperijoc
in consecinta pentru cei care se confrunta cu o problema asemanatoare , in cazul meu era vorba de o suma de factori: (pe urmatorii i-am indentificat pana acum)
- motorul trage aer fals de la servofrana
- bobina pe duca
masina pornea bine pe benzina in schimb pe gpl ffff greu uneori deloc.
Pana acum am schimbat bujiile si supapa de la servofrana, si urmeaza sa schimb bobina si servofrana....
Acum intampin urmatoarea problema .... am schimbat supapa de pe servofrana si trebuie sa aplic o forta mai mare pedalei pentru a obtine acelasi forta de franare, cu vechea supapa se apasa ff usor numai ca se auzea un fasait dupa ce opream motorul ..... si revin cu intreabarea, nevoie sa schimb toata servofrana sau doar garniturile ( am gasit servofrana la 107ron mult putin?)

Multumesc anticipat
djasu82
Garniturile...
emilperijoc
se pot schimba sau trebuie sa iau alta servofrana
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.