Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Patinare ambreiaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
payty
salut,

Am desfacut recent motorul de pe masina mea si pana atunci aveam problema ca ambreiajul patina rau de tot.

Dupa ce am dat jos placa de presiune, am constatat ca discul nu este atat de uzat pe cat credeam eu (ma gandeam ca se uzase pana la nituri). Pe de alta parte am constatat o mare uzura la volanta. Din cate stiu eu, suprafara pe care lucreaza discul e mai proeminenta decat restul volantei. La mine e la acelasi nivel cu restul, ba as putea spune ca este chiar mai jos un pic.

Trebuie sa imi schimb volanta? Sau patinarea poate fi din alte cauze?

Daca e sa schimb volanta, se mai gasesc de cumparat volante de 200, fara cititor? Daca nu, cum verific o volanta veche ca este in stare buna? cat de inalta trebuie sa fie proeminenta pe care lucreaza discul?
mike1410
Salut, in primul rand schimba volanta,in al doilea rand sigur o sa mai gasesti volanta noua iar daca alegi varianta sh ar trebuii sa fii foarte atent sa nu fie descentrata sau sa nu i se fi largit(excentrizat)gaurile de prindere.

iar ca grosime nu stiu dar cel putin 3mm de carne pe zona de contact a discului sa aiba.
Sfatul meu cumpara una noua nu cred sa fie mai mult de 200Ron.

Numai bine.
payty
merci de sfaturi. intrebam de volanta noua, pentru ca auzisem tot aici pe forum ca nu se prea gasesc de 200, sau daca se gasesc sunt doar cele de dacie cu injectie care costa mai mult.


LE. Am cautat volanta noua si nu am gasit decat din cea de dacie pe injectie. Se potriveste in locul celei normale? Are si semn pe ea pentru reglat avansul initial?
Tiberiu-Andrei
Volanta se poate rectifica in anumite limite.Dupa trebuie echilibrata dinamic.
marcel8989
Salut. Sunt nou pe aici. Spunetimi si mie, va rog, cand iti dai seama ca patineaza ambreiajul? De exemplu, vroiam sa urc cateva borduri (bordura peste bordura, la mine in parcare, sunt suprapuse) si nu vroia sa urce. Adica, ambreiajul era cuplat complet, dar rotile nu se invarteau. Am duso la mecanic, si mia confirmat ca patineaza, dar mai merge nitel, aproximativ 4000 km fara probleme majore. Am plecat la "test drive", si a accelerato cu treapta 3 pana la vreo 70 km/h, unde avea 3800 rpm. Este normal ca la un ambreiaj care patineaza sa aiba aceasta turatie la aceea viteza, in treapta 3? Initial vroiam sa schimb doar ferodourile, dar mia zis ca mai bine strang bani si schimb tot chitul, deoarece va vibra la plecarea de pe loc daca schimb doar ferodourile. Am facut o socoteala, vine cam 260 RON = disc ambreiaj (fi 200) +placa de presiune + rulment. Numai bine si astept raspunsul dvs
badboy_marius
si eu am o problema asemanatoare, numai ca in marsalier imi face figura, mai ales cand o bag in parcare, parcarea fiind umpic in rampa, si o bag cu spatele. ce-i drept, ma cam chinui.
o alta inamplare a fost sa urca 100m de rampa foarte abrupta, cu treapta 1, am reusit intr-un final sa o urc, cu avant, foarte turata, si iesea fum din ambreaj....la mine sigur a patinat... 022.gif
marcel8989
La mine tot cu spatele a facut figuri. Si cand vreau sa dau scart la semafor, nu mai scartaie, deci cred ca patineaza. La mine este si confirmata, deci este clar ambreiaj pe duca. Oricum, vreau piese de origine, asa am fost sfatuit si asa am cumparat si pana acum (nu sunt poate cele mai bune, dar stiu pe cine sa trag la raspundere in caz de ceva). Numai bine
badboy_marius
pai din cate stiu si eu, um ambreaj pe duca se manifesta astfel, prinde sus, nu scart, putere ioc, dapai sa urci o bordura mai nesimtita...si eu trebuie sa ma apuc de el, dar parca as schiba si placa, si disc, si rulment...daca tot umblu pe acolo...
marcel, tu ai cumparat tot kitul?
marcel8989
Pai cam astea sunt simptomele si la a mea: demaraj cand e grea cam ioc, scart cam deloc, la rampe nu mia facut probleme pana acum, retrogradez pana ajung la a 2, niciodata nu am dat 1. Dar la mine patieneaza cand dau cu spatele la o rampa mai mare. Mecanicul care sia dat verdictul, a luato la o tura pe drum drept, si cu a 3 zicea ca trebuie sa ajunga cam in 100km/h cu aproximativ 4000 rpm. La mine cu a 3 la 4000 rpm, este abia la 70 km/h. Vreau sa cumpar chitul, nu am fost la magazin sa intreb, ci am facut un calcul de pe o lista de preturi de la un service. Daca vrei, iti trimit si tie lista sa vezi pretul la care te incadrezi. La mine este cam 250 RON, placa de presiune cu fi 200 + discul de ambreiaj + rulment. Toate de origine. Numai bine
baranga
QUOTE(badboy_marius @ 18 Jun 2008, 08:55)
pai din cate stiu si eu, um ambreaj pe duca se manifesta astfel, prinde sus....
*



esti sigur ca prinde sus un ambreiaj dus???
badboy_marius
baranga, eu spun din propriile experiente, si din spusele multor posesori de dacia. acum depinde...la mine cel putin, prinde cam la jumate, spre sus, si sunt sigur ca patineaza pentru ca simptomele le vad zilnic.

<span class='edit'>18 Jun 2008, 21:11:</span>
marcel, si eu as vrea sa schimb tot kitul, dar...mi-a spus cineva ca nu ar fi cazul, daca placa de presiune e buna, eventual rulmentul, dar nici ala...
eu vreau cumva sa ies cat mai ieftin, si asta cumparand numai ferodourile, si plus mana de lucru.
preturile cred ca sunt la fel si pentru kitul de cutie in 5, cum cred ca ai tu, si pentru cutiile in 4, cum am eu, diferentele de pret fiind nesemnificative.
deci in principiu, tot in jurul la 2,5-3 mil, tot.
aaaa, si eu am facut testul intr-a 3-a, si am prins 90 km/h, si la cum urla motorul, sigur aveam peste 4000 ture lejer...
Hacker
Tu ai cutie in 4 el are cutie in 5, deci testul in a 3 -a nu e valabil la amandoua masini.
badboy_marius
pai...de ce? cutia in 5 viteze are doar a 5-ea viteza in plus, nu? adica...la fel ca aia in 4, si plus a 5-ea....
nu e asa??
Ionescu
Nu. Exista si alte diferente.
marcel8989
Am cutie in 5 trepte. Din cate am inteles, sunt diferite rapoartele. Nu cu mult dar sunt diferite. Legat de kitul de ambreiaj, eu vreau sal schimb pe tot. Masina are 76.000 km, si pana acum nu sa schimbat ambreiajul, deci uzura este destul de mare. Acuma sa nu te superi pe mine, badboy_marius, dar daca aia din avatar este masina ta, te inteleg de ce vrei sa iesi cat mai ieftin. Eu vreau lucruri bune, si noi, si Dacia daca vrei este o masina buna, dar trebuie sa si investeti. Eu o tin din scurt, ce pica pun piese noi. Miam luat detector, si mai toti din parcare cu Audi, VW, etc faceau: ce tiai luat detector la Dacie? Ziceau de parca Dacia nu ar fi masina, eu zic ca merita, amenda iei si la 60 km/h. Imi venea sai strang de gat cand ii auzeam (mai mult ma ofticam ca zicea numai soferi daia cu barile zgariate, busite, vai mama lor), de parca detectorul este numai pentru maisni care prind 200 km/h. Chiar daca imi voi lua masina mai scumpa, Dacia asta tot nu o dau. Din mai multe motive: este prima masina si tin la ea (stiti si voi cum este prima masina de la 18 ani), si in al doilea rand (sincer) mie imi plac masinile mai clasice, sunt si pasionat de mecanica. De exemplu, saptamana trecuta, unu cu audi A4 din parcare (unul din aia care zicea ca de ce pun detector pe Dacie), nu a putut pleca cu masina, ca nu stiu ce eroare ii dadea calculatorul de la masina. Si nu a putut sa plece, pana nu a venit platforma sa o ia, sa o duca la service. Cand a ajuns acasa, lam intrebat ce a avut masina. Si imi zice ca sa dus calc de citire injectie (sau ceva de genul asta) si la costat 2400 RON rescrierea lui. Deci, mai bine reglez eu avansul, reglez culbutorii, schimb bujiile, stau un pic iarna in parcare sa o incalzesc, etc, decat sa dau 2400 RON pe calculatorul de injectie. Numai bine si parerea mea: Dacia mai este inca la putere
badboy_marius
marcel, ce sa spun...eu unul, nu prea as vrea sa investesc prea multi bani in masina...mai ales intr-o masina la care schimb ambreajul si ma lasa cutia sau altceva, oricum, sunt de acord cu tine, masina o ai cum o intretii. intr-adevar, dar oricati bani as baga in dacia," vara tot mor de cald si iarna tot mor de frig".
da, eu am masina sa ma deplasez, ii fac strictul si minimul necesar. si pe tine te respect ca ai grija de masina ta, sincer, dar eu nu am posibilitati sa o intretin precum as vrea si precum faci tu.
tocmai de asta, la ambreaj, ii scumb ferodourile, ci nu tot discul, nu ii schimb placa si rulmentul daca nu-s uzate...desi as vrea, dar..vezi, nu prea se poate...

poza e foarte veche...nu circul cu ea asa:)) blush.gif
Hacker
QUOTE
Chiar daca imi voi lua masina mai scumpa, Dacia asta tot nu o dau.


Imi vine sa te pup. Acceasi decizie am luat-o si eu.
@badboy_marius problema calduri in Dacie o rezolvi relativ usor. Aeroterma suplimetara ( eu am si iarna stau in tricou in masina ). Pentru caldura iti pui la punct aeroterma masini + cea suplimetara si vei avea un surplus de aer rece venit de afara. Daca mai deschizi si geamul e parfum. Aerul conditionat te poate imbolnavi. Eu la Opel si la Snova nu le folosesc ( am avut probleme cu rinichi, spatele )

21 Jun 2008, 05:50:
"Pentru caldura " ( zilele calduroase )
marcel8989
badboy_marius, am inteles, si de aceea am zis ca tu faci strictul necesar la ea. Mie mecanicul mia zis ca daca schimb doar ferodourile, in 80 % din cazuri tremura la plecarea de pe loc. Masina mea a fost luata de la cineva care stiu ca a avut grija de ea, chiar foarte mult si de aceea stiu ce vreau pentru ea. Adica numai piese noi. Nu am bani garla, ma ajuta si tata. Sa iti mai zic ceva legat de aer conditionat si caldura. Dacia poti sa o faci o masina cat de cat buna, adica iarna cu o aeroterma sau o instalatie de incalzire bine pusa la punct te coci in ea. Eu am bord CN, si spatiul de aeroterma din fata (de la grila) izolat cu scartietoare. Asta iarna am stat in tricou cu maneca lunga. Mai erau unele momente cand se abureau geamurile, dar asta e. Iar vara, este greu in oras, deoarece se incalzeste repede in masina, dar la drum lung, eu merg cu geamurile inchise (pe cuvantul meu de onoare), cu trapa deschisa si gurile din extremitatile bordului deschise (prin acelea vine aer de afara). Si nu am nici un fel de problema. Asta vara, am avut o nunta, si nuntasul avea o Skoda Octavia, 1.9 TDI, model Elegance (full option), cu climatronic. Si ma rugat daca nam ce face sa ma duc cu masina lui la Valeni de Munte sa ii aduc pe socrii lui. Mia dat masina, si la dus am fost singur in ea. Cum era de asteptat, vara fiind cu 35 grade, am dat drumul la aer calumea. Si se facuse in masina cam 16 grade. Bun. Seara aveam masele umflate, si a doua zi eram la doctor. Deci mam lasat de sportul asta cu aerul la maxim, este bun ca te racoreste, dar nici chiar asa. Si mama este sensibila la frig, deci chiar daca mias lua masina cu aer conditionat, nu prea o sai dau drumul. Asta a fost experienta mea, si nu vreau sa o repet. Iar masina cu siguranta nu o dau, dupa cum vam mai spus este prima mea masina de la 18 ani, si este plina de amintiri (prima prietena, primul sarut, prima . . .). Numai bine si sper ca nu vam plicitisit cu discursul meu, si daca vreti, mai am o poveste cu o cearta de proportii la ARDAF, cu tipul de acolo in momentul cand a fost sa aleg unde sami repar masina (am fost lovit usurel de un sofer prost ca sa nu zic altfel; noroc ca era masina nitel lovita si intr-un loc unde era un pic de rugina, ca altfel muream cu ala de gat)
badboy_marius
ai putea sa.mi trimiti un PM cu id-ul tau de messenger. mai vorbim pe acolo detalii, ca am si au o groaza de patanii cu dacia mea. de altfel suna interesant cu cearta pe la ardaf...am auzit multe, si n-ar strica so aud si pe asta. deci astept pm-ul tau.

ce-i drept, am un prieten care si-a schimbat discul cu totul, dar ii tremura la plecare doar in primele 2 sapt...dupa nu au mai fost probleme.
marcel8989
Astazi am fost in oras sa ma interesez de kitul de ambreiaj (placa de presiune, rulment, disc de ambreiaj). De origine sunt asa: placa de presiune: 190 RON, Rulmentul: 20 RON, discul de ambreiaj: 145 RON. De import sunt asa: placa de presiune 171 RON, rulmentul 20 RON, discul de ambreiaj 75 RON. Preturile la cele de uzina vi se par mari? Voi leati cumparat mai ieftin? sau asa sunt peste tot? Astept preturi sa le compar, poate ies si eu masi ieftin cu lucruri bune. Discul e fi200. Numai bine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.