Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motor dacia
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ab05mlw
ce modificari ar trebui sa ii aduc daciei mele ca sa ii fac motoru "aspirat(nush dak am scris bine)"? adica "turbo" se poate ? si care ar fii puterea adusa ?
C a t a l i n
Aspirat e din fabrică.
AR-18-MOS
Pai daca vrei sa il faci "turbo" ... adauga o turbina.
geopsi
vazi ca sunt topicuri pe tema asta....
ab05mlw
un link ceva ? pls
AR-18-MOS
Iti dau un link ... sunt mai multe, dar cauta tu.
1. http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=37372
djasu82
Montezi o fulie dubla la alternator si de ea antrenezi un compresor pentru turbo.
dani_devito
As vrea sa vad cate seturi bagi in ea cu turbo .... si de la 10 l / urban ajungi la 16 l ..... Buna afacere ............



...... Oricum e tot Dacie si daca ii turbo, vine unu cu Cielo si trece ca rapidu prin halta pe langa tine ....... desi sunt posesor Dacia , nu m-as baga la turbo-uri pe motor UAP ..... dar in fine e numa o idee , bani sunt ai tai ......
djasu82
vine ala cu cielo iar daca tu ai doua carburatoare webar sincron iti spun eu ca il lasi in urma plus consumul scade fata de un monocorp care il chinui accelerand aiurea fiindca cilindri nu se alimenteaza cu cantitatea ceruta. Din cate stim uni motoarele 1.3-1.4-1.6 parca erau facute sa lucreze cu 4 carburatoare , dar s-a renuntat din alte cauze nu de consum. Eu sunt multumit si la 90 la ora.
SSilent
QUOTE
vine unu cu Cielo si trece ca rapidu prin halta pe langa tine


cielo nu e cine stie ce 'iute' cand e vorba de acceleratie... asta vara cazanu meu a facut 13 secunde pan' la suta.....
dani_devito
La vreme imi spui ca tu cu rosia ta faci un Cielo ? =)) si eu cu fiatu cu motor de 1.1 am facut un Bmw 523 ( parcat ) .....

..... tu nu scoti cu rosia cu motor de 1293 cmc nici 13 sec, eu pun mana in foc ......

2 May 2008, 09:47:
QUOTE(djasu82 @ 2 May 2008, 00:15)
vine ala cu cielo iar daca tu ai doua carburatoare webar sincron iti spun eu ca il lasi in urma plus consumul scade fata de un monocorp care il chinui accelerand aiurea fiindca cilindri nu se alimenteaza cu cantitatea ceruta. Din cate stim uni motoarele 1.3-1.4-1.6 parca erau facute sa lucreze cu 4 carburatoare , dar s-a renuntat din alte cauze nu de consum. Eu sunt multumit si la 90 la ora.
*




eu cand m-am referit ca ala trece ca rapidu , nu m-am referit la sprint .... dar in fine ...... eu zic ca desi suntem posesori Dacia trebuie sa recunoastem ca nu sunt masini de turbo si nici de performata ...... sunt oricum mandru de injectoarea mea , dar inca nu mi-a trecut prin cap sa ii masor performantele .... mi-e frica sa nu adorm cu cronometru in mana .....
djasu82
Dani daca i-ai infige doua perfuzi biggrin.gif cu cat te-ai duce ... si cred ca ai scoate sub 13 asa e si la carburatie . SGM prima data si-a montat dublu carbu dupa aceea 4 carburi .... turbina si tot asa pana cand a schimbat motorul . Si in final s-a ales praful de masina .... fiindca a picat pe mana unui pusti ...
fiderzen
"... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun."
dani_devito laugh.gif asta scrie la semnatura ta.......
apoi ai scris in postul de mai sus :
"sunt oricum mandru de injectoarea mea , dar inca nu mi-a trecut prin cap sa ii masor performantele .... mi-e frica sa nu adorm cu cronometru in mana ....."


eu zic ca aveai dreptate cu semnatura smile.gif))
dani_devito
pai da , nici nu mi-a trecut prin cap sa ma iau cu cronometru si sa rup cutia + motor sa vad cat duce pana la 100 . blink.gif

..... pai 70 % din problemele masinii se datoreaza soferului ... zi ca nu e corect ?


...poate nu ai inteles bine ce am vrut sa spun in strofa de mai sus..... cand am spus injectoarea mea , ma refeream la Berlina mea din 2003
SSilent
acum nu mai face 13 seunde datorita faptului ca am fost io 'telligent si am scapat-o mai de mult fara ulei si am motoru facut prashtie... dar dupa o segmentare... trust me
p.s. am motor de 1185cm3 (cel putin asa zice talonu unsure.gif )

si in + cielo e mai greu decat dacia cu 100 de kile... daca mai ai si gauri de rugine pe dacie=mai usoara... deci sa zicem 100+ kile radmasa.gif ....si greutatea e unul dintre cei mai importanti factori cand vine vb de acceleratie... sa nu uitam si de cuplu si alte alea....chiar ce cuplu are dacia? cielo are 122 nm....
dani_devito
SSilent nu ma refer la tine direct .......

....vedeti si in cazul acesta soferul foloseste masina fara ulei in motor , a cui vina e ?? 70% soferu si 30 %masina ca o pune draq sa scape ulei.

Ce motor a tu pe masina , e motoru original ? Nu ii cumva 1293 cmc , esti sigur ca e 1185 cmc ?
SSilent
nu stiu sigur... urmeaza sa-l desfac pt o revizie... dar pe talon asa scrie...
C a t a l i n
Cel de "1293" cmc are defapt 1289 din fabrică.

Înainte de 1990, pe Berlină au fost montate 3 motoare:

103.00 (1185 cmc)
810.99 (1289 cmc)
102.00 / 102.03 / 102.08 (1397 cmc)
dani_devito
QUOTE(MAERSK @ 2 May 2008, 13:18)
Cel de "1293" cmc are defapt 1289 din fabrică.
*



Stiu , dar tata asa avea pe talon 1293 cmc ...... stiu ca era o diferenta intre talon si masina dar nu stiam cat......
SSilent
asa.... benoclati-va tongue.gif
C a t a l i n
E corect, am scris mai sus.
SSilent
bine...io nu prea inteleg cum are cilindreea mai mica... pt ca blocul pare de aceeasi demensiuni ca si celelalte... pistoane mai miici? camasi ingrosate? sau cum?
aa da...si de curand vreau sa ma apuc sa-i fac motoru' ce set motor sa cer la piese auto? ca daca zic de 1210 se uita alea la mine ca la saddam blink.gif ...de motor tip 103.00?
dani_devito
blink.gif m-am convins ........ serios desi am lucrat in peco si faceam rovinete toata ziua dupa talon , asa ceva nu am mai vazut ........
viorel 77
[quote=SSilent,2 May 2008, 13:45]

aa da...si de curand vreau sa ma apuc sa-i fac motoru' ce set motor sa cer la piese auto? ca daca zic de 1210 se uita alea la mine ca la saddam blink.gif ...de motor tip 103.00?


Este posibil sa se potriveasca ala de 1300.
dani_devito
pai da ca la toate marcile auto ( cred ca numa la dacia nu se aplica ) ar trebui sa ne dea piese dupa seria sasiu a masinii........... numa la noi tre sa te faci mecanic sa poti cere piesa care ai nevoie.......
Merced
Cum Doamne iarta-ma sa egalezi cu Dacia un Cielo? radmasa.gif Tu scoteai 13 secunde pana la suta de kilometri dupa kilometraju' tau, ca probabil erau 80km/h de fapt.
Am si Dacie am si Cielo OHC de 75 de cai, si diferenta este enorma ca si acceleratie, in favoare Cielo-ului bineinteles. Sunt si vreo 20 de cai in plus, care compenseaza destul suta de kile pe care o are Cielo-ul in plus fata de D[r]acie. In plus injectia e injectie, nu tu dat in nas, nu tu mers in suturi, etc. Si daca avea Cielo-ul numar de cai egal cu Dacia, tot matura cu ea pe jos.
Nu vorbi prin prisma unor timpi pe care-i masori tu empiric cu masina ta, da-i doua ture cu un Cielo si apoi baga una cu Dacia, si convinge-te singur. laugh.gif
SSilent
QUOTE
Este posibil sa se potriveasca ala de 1300.

pei pe 1300 nu aveau 1289cm3??

QUOTE
In plus injectia e injectie, nu tu dat in nas, nu tu mers in suturi, etc.

aici pot sa ma laud... a mea nu da in nas, nici nu merge in suturi etc. tongue.gif
ArtVandelay
visati in continuare cu 13 secunde la dacie..mai bagati vreo 5 asa...
nelu_1985
SSilent, vezi ca nu o sa mai gasesti piese pentru motorul tau de 1200, setul motor de 1300 nu se potriveste, va trebui sa duci blocul motor sa mareasca cilindrii astfel incat sa poti monta un set motor de 1300 sau 1400; aceasta modificare implica inlocuirea chiulasei, asta daca vrei sa iasa un motor stock.
dobre
eu nu stiu ce va copilariti ca are sau nu motorul cu 100 cc in plus sau minus...dacia sa aiba 2000 cc si tot nu face cielo...tunerii astia... charge.gif
PaulT
Dacia cu motor de 1289 cm3 face 0-100 km/h in 16,5 secunde.Cu motorul de 1185 faci acelasi lucru in cel putin 18 secunde.In 13 secunde ajunge la 100km/h Loganul cu motor de 1,4 pe benzina sau cu dci-ul de 85 de caluti...

L.E.--Dobre---O dacie cu motor de 1,6 l face Cielo-ul.
SSilent
atunci ma scuzati pentru ce am sustinut mai devreme... nu credeam ca am vitezometrul decalibrat in halul asta... inca o data imi cer scuze blush.gif

si in legatura cu motorul meu.... NU vreau sa-i pun set de 1289... chiar vreau foarte mult sa-l pastrez cat mai original pt ca de 1210 nu prea a auzit lumea (io habar nu aveam ca exista asa ceva pana cand mi-am luat masina....mai mult din cauza asta am luat-o)
o sa ma duc la reprezentanta Dacia din Constanta sa vad ce zice lumea p-acolo... daca nu se mai fabrica... si nu mai sunt prin tara.... well...urati-mi succes blush.gif
dani_devito
QUOTE(dobre @ 3 May 2008, 08:50)
eu nu stiu ce va copilariti ca are sau nu motorul cu 100 cc in plus sau minus...dacia sa aiba 2000 cc si tot nu face cielo...tunerii astia... charge.gif
*




... mare dreptate ai ....... oricum si daca are motor de 2l , Dacia nu e construita in asa fel ca sa scoate performante + sa nu vorbim de cutie ca treapta 1 si 2 sunt lungi ca o zi de post . Si apropo de faza cu dacia cu motor de 1,6 ca face cielo .... nu cred ....... nici loganu nu il face. Stiu ca multi o sa ma injurati acum ... dar Loganu e una din cele mai proaste masini construite in romania. Solenza e de 1000 de ori mai buna ... parerea mea. Sunt solenze 1,9 D pe taxi in Medias care au 300.000 KM si inca nu i-au desfacut motoru , dar logan cu 100.000 fara sa ii desfaca motoru de min 2 ori nu am vazut......


.... scuze de postu lung
mihai0070
o fi solnita mai buna dar nici ca tine , eu zic si si loganul tine daca este ingrijit tot vre-o 300k , si sa ii desfaci motorul de 2 ori la 100k , cred ca este inventia ta .
CriSTI68
daca stii ce trebuie sa faci setul de dacie poate face minuni, dar asta consta in ceea ce faci daca stii sa faci si in modul de a conduce, majoritatea daciilor dau in nas pentru ca au un conducator care nu prea stie cum se da talpa la dacie, eu nu stiu cum va da voua in nas daciile, nici cu supapa rupta nu imi dadea in nas, ce sa mai zic de vremea in care mergeam cu blocul fisurat, sunt mici detalii la motor de care daca se are grija sa se modifice pot face minuni, sa luam de exemplu arcul de la capsula vacuumatica si axa cu came, volanta si arborele pistoanele, daca sunt usurate si echilibrate in greutate poate face multe chestii si cu un carburator monocorp dupa cum spune un prieten "dala de Dacie"... dar asa este romanul vorbeste in lipsa de cunostinte...
marius811
ph34r.gif alea cu 4 carburele erau facute pt "siguranta circulatiei" pt. defuncta securitate si luau cam 28l/100km..ehhee ce vremuri...acu" s-a trecut la forester, imprezza... ph34r.gif
EUROPE_
QUOTE(dani_devito @ 3 May 2008, 12:16)
[...] sa nu vorbim de cutie ca treapta 1 si 2 sunt lungi ca o zi de post .  Si apropo de faza cu dacia cu motor de 1,6 ca face cielo
*


Nu cred ca treapta 1 si 2 e lunga pentru dacie. Dupa parerea mea sunt foarte bine etajate cutiile. Tu cat ai vrea sa ia cu treapta 1? 20 km/h?
SSilent
mie nu prea mi se pare bine etajata...cel putin cutia mea... pana in tr. 3 e bine dar ca sa schimb a 4-a si sa mai aiba vlaga pe urma trebuie sa urc mult cu a 3-a...
ab05mlw
off-topic 2 pagini ! bravo


ce beneficii mi-ar aduce o chiuloasa de reanault alpine?biggrin.gif
dani_devito
1. Sincer ma ca*c pe Logan ca e o masina de 0 bani. Si nu e inventie cu desfacutul motorului ..... majoritatea au avut nevoie de ingrijiri pana in 100K ..... toti posesorii de Logan sa fie sincer si sa imi spuna daca sunt multumiti de masina ..... NU?

2 Pentru NECUNOSCATORI care nu s-au dat jos din alta masina numa Dacie ..... 1 si 2 e foarte lunga la orice dacie...... ( Propunerea mea , fratilor incercati si alte masini )
dobre
L.E.--Dobre---O dacie cu motor de 1,6 l face Cielo-ul.

la ce?
emircea
Am si eu niste propuneri pentru topicul asta, ca din start a inceput cu stangul...

1. Initiatorul sa faca bine sa-si aranjeze masina, sa fie impecabila dpdv tehnic. E cel mai bun lucru, inainte de orice tuning. Recomandat ar fi studierea, in paralel, a sectiunii 'probleme tehnice CLT'.

2. Pct. 1 fiind indeplinit, recomand studierea listei de aici: lista de imbunatatiri. Cu rabdare si documentandu-se bine, va afla raspunsul la toate intrebarile ce le-ar putea avea, si daca vrea sa faca ceva, va putea decide in ce directie sa mearga.

3. Acelasi initiator va apela la un moderator, pe PM, fie sa faca pe aici curatenie, fie sa mute topicul la cafenea.

Sper sa nu fiu inteles ca sunt rautacios, dar este atata informatie tehnica pe forum si atat de diversificata, incat nu poate fi cuprinsa intr-un singur topic. In principiu, forum-ul se adreseaza iubitorilor de dacie, care se incapataneaza sa-si pastreze masinile intr-o stare mai mult decat buna, studiind destul de mult cum sa faca acest lucru...

Daca initiatorul doreste sa studieze niste notiuni de baza despre masini si motoare, recomand calduros site-ul acesta.

Imi pare rau, te ajutam intr-o problema specifica, dar nu-ti putem da mura-n gura, mai ales ca felul in care ai intrebat spune ca nu prea ai habar despre masini, dar vrei sa intervii intr-o chestiune tehnica. De asta te pun sa incepi cu inceputul...
ab05mlw
mersi pentru sprijin

-------
deci in primul rand...
ce inseamna motor aspirat? se poate monta turbo pe el ?

in al 2-lea rand vreau sa ii modific umpic chiuloasa, sa iau putin din ea..

ce piese imi trebuie in puls, tin sa mentionez ca motorul a fost segmentat acum 700 Km
se strica ceva daca ii modific chiuloasa?
din cate am inteles ca daca ii modific chiulasa (sa iau din ea ~1mm, ~1.5mm) o sa aiba o compresie mai mare.. si o sa fuga mai bine biggrin.gif
astept sfaturi biggrin.gif
msanyix
Ma bag si eu putin aici
Stiu Logan care a alergat ca taxi 160000 km i in 2 ani de zile cu vreo 5 soferi si in afara de ulei si benzina nu s-a pus nimic pe el. I-au dus inapoi kilometrajul 40.000 si l-au vandut la prima piata ca pe painea calda si la pret bun.

In legatura cu cutia de dacie berlina eu zic ca treptele de viteza sunt tocmai potrivite pt el, al meu de la 40 pana 80 merge lejer in treapta a patra si de la 65-70 pot sa-l pun lejer in a 5-a. In comparatie cu alte masini intradevar treapta 1-2 este destul de lunga dar eu zic ca este OK daca ai nevoie de demaraj in oras lejer ii poti da in a 2-a pana la 50 km/h
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.