tzepesch
1 May 2008, 23:33
am avut 175/70. cu jante d-alea tip canada-3 spite profilate.
am pus de la oltcit 145/80 cu jantele clasice de oltcit.
schimb de la o masina la alta.
treaba e ca se incing discurile pe fata acum. de ce? ca jantele nu ating pe interior de etrieri.
cat de grav e? cum se poate remedia
C a t a l i n
1 May 2008, 23:42
Nu au legătură... Îți rămâne pompa de frână atacată...
dani_devito
1 May 2008, 23:42
noh asta da..... ne-ai dat de gandit acum
. Dar apropo nu cumva t-i se incingeau si inainte ??? ( Probabil ca nu ai sesizat cu jatele de 175 .
Sincer nu vad nimic ce poate sa influenteze jantele de 145 , cred ca numa stabilitatea si aderenta ......
1 May 2008, 23:43:OFF TOPIC :
ca si eu si MAERSK am postat in acelasi timp .....
tzepesch
2 May 2008, 00:22
am verificat si cand aveam 175 si jante de dacie si schimbasem placutele, verificam des, nu, nu se incalzeau. chiar daca dreapta era usor infranata din cauza pistonului etrier, dar nu se incalzea. acu poti sa faci ochiuri pe ele.
am pus apa pe aia din dreapta, ziceai ca a luat foc roata la cum scotea abur
2 May 2008, 00:25:
tot azi, inainte sa pun jantele cu 145 am reparat si conducta de fr. din stg. fata ca nu se strangea bine pe furtunul de la etrier.
nu cred ca are insa vreo legatura.
sa pui apa si pe cea din stanga cand e incinsa, macar sa schimbi amandoua discurile,
Nu mai da cu apa pe discuri cand rotile sunt incinse
ceribros
2 May 2008, 08:48
asta cu apa e chiar tare, in cazul in care nu se sparg discurile reusesti sa le deformezi sa nu mai pui apa, oricum vezi sa nu frece discul de ceva sau sa nu ramana frana de mana blocata (cablu de frana sa nu fie gripat).
dani_devito
2 May 2008, 09:42
da apropo tu ce dacie ai de ai frana de mana pe rotile din fata ????
Dacia sendero ?
tzepesch
2 May 2008, 10:29
hahhaha, frana de mana pe fata, hahahha, bai, nu-i nush ce model de oltcit
2 May 2008, 10:34:
placutele au cumva niste arcuri care le departeaza de pe disc?
am fazut ca existe niste arcuri in partea din fata a lor, pe latura mai scurta, aia concava dar alea le impinge de la stg->dreapta. spre margine discului
dani_devito
2 May 2008, 13:17
Ce arcuri ai vazut tu ? poate ai confundat sigurantele cu arcuri ...... nu sunt 100% sigur , dar nu cred ca vreo dacie are arcuri pentru revenire placutelor ?!
ArtVandelay
2 May 2008, 13:19
stai ca nu inteleg ceva, cum ai montat jante clasice de oltcit pe dacie? pentru ca au alta distanta intre prezoane !
tzepesch
2 May 2008, 13:42
nu, au fix aceeasi distanta, intra fix. ca si cele de dacie.
ArtVandelay
2 May 2008, 13:50
ba nu au fix aceeasi distanta,au distanta mult mai mica
probabil ai jante de oltcit RM/RT alea de au venit cu roti de dacie din fabrica, jante de oltcit club NU ai cum sa pui pe dacie
- diametrul de dispunere prezoane Oltcit: D 115 mm
- diamterul de dispunere prezone dacie: D 150 mm.
crede-ma, ai jante de dacie pe masina
dani_devito
2 May 2008, 13:57
ok ok .... si pana la urma is jante de dacie sau de oltcit ...... pe jantele de dacie nu poti pune cauciuc de 145 ?!?! sau ? .... mai ales la a mea ca are de 165 din fabrica , nu cred ca ar merge cu 145 .....
ArtVandelay
2 May 2008, 14:12
pe jantele alea de dacie mai vechi cred ca poti pune de 145
pe astea noi mai late nu cred ca merge
Mihai Simon
2 May 2008, 14:15
QUOTE(dani_devito @ 2 May 2008, 14:57)
...... pe jantele de dacie nu poti pune cauciuc de 145 ?!?! sau ? .... mai ales la a mea ca are de 165 din fabrica , nu cred ca ar merge cu 145 .....
merg si de 145 si de 165 ca am avut eu. acum am pus de 155 ca era sa-mi ia politia talonul din cauza cauciucurilor (in acte e trecut 155)
@ tzepesch: niciodata sa nu arunci apa pe rotile incinse!
sigur din cauza franelor ti se incing...
iti blocheaza rotile. mai aeriseste o data franele si o sa vezi ca nu mai ai treaba
si eu am mai patit de-astea... bafta!
tzepesch
2 May 2008, 16:21
aha, multumesc.
deci poate reusesc cu aerisire sa rezolv.
am club11 rm. da, cred ca sunt model mai nou. oltcitul e din 89 sau 90.
oricum, profilul jantei e mai rotunjit catre interior decat cel al daciei. ca diametre sunt la fel. nu stiu daca pe cele de dacie pot pune 155 sau cauciucurile astea de 145.
in prima poza e janta si cauciucul de dacie. 175/70
in a doua e janta cu cauciucul de la oltcit. 145/80 (scz de calitate, era f departe masina fata de bloc)
<span class='edit'>2 May 2008, 16:22:</span>
de vreo 2 ori am pus apa. sper ca nu am facut-o!!! am inteles, nu se da pe incins.
djasu82
2 May 2008, 16:53
Arata bine masina
.
tzepesch
2 May 2008, 22:30
in primu rand, prima e facuta dupa ce am spalat-o si ceruit-o, foto pe manual, a doua e facuta cu zoom 24x, ploua, fara trepied, automat.
deci, nu se compara.
pana una alata, fratilor, devine sf problema pt mine.
am aerisit ca la carte. de la spate, spre fata.
pe spate cu aerisitoarele, furtun in vas cu lichid.
pe fata, scotand furtunele din etriere, etrierele pline, cand era pedala la fund infiletam furtunul, last pedala libere, desfaceam furtunul, etc.
am consumat juma de kil de lichid
concluzia, am pierdut 2 ore degeaba. se incing la fel, cel putin dreapta... nu poti sa tii mana pe roata, nu mai vb de disc.
stg e calduta, dar discul frige.
am verificat si placutele, sunt in regula, au cam 500km.
treba e ca, cu motoru oprit e tare frana, frumos, cu motorul pornit e bleaga, prinde dincolo de jumate.
blocheaza totusi.
deci, ce e de facut, de ce se incing?
pistoanele etrierior retrag. crd, cand am dat etrierii jos nu erau lipite placutele de discuri. dar se vedea pe ele ca erau frecate.
C a t a l i n
2 May 2008, 22:32
QUOTE(MAERSK @ 2 May 2008, 00:42)
Nu au legătură...
Îți rămâne pompa de frână atacată...
Tu n-ai servo cumva?
Vezi ca si placutele alea noi au nevoie de ceva timp sa se aseze.
ydaniel
2 May 2008, 22:50
la reglajul pompei ai umblat/s-a umblat?
tzepesch
2 May 2008, 23:11
nu, ce sa reglez la pompa?
da, am servo.
Pai si daca ai servo te ma intrebi de ce cu motoru' oprit pedala e teapana si cu el pornit se lasa?
tzepesch
3 May 2008, 09:57
da mai lasa ca asta stiam. dar stiu cand aveam probleme cu franele, si cand era oprit era mai moale. acu se betoneaza imadiat si se flescaieste cand pornesc. prinde, dar, ma rog.
e
aerisirea cum se face, cu motorul oprit sau pornit?????
ps: mi-a zis un coleg forumist ca e posibil si de la faptul ca roata dreapta sta usor inclinata asta ar fi pozitia \. si stg e f putin asa, dar nu se vede f bine. aia din dr. e vizibil usor in clinata. din bara antiruliu.
3 May 2008, 22:16:
ar merge sa desfac toate piulitele de pe acolo, sa le slabesc si sa asez rotile la vertical cu firul cu plumb?
sa=l orientez dupa axul marcat al cauciucului?
4 May 2008, 10:34:
cum pot vedea daca ramane pompa de frana atacata?
trebuie sa mai umblu si repartitorul de pe spate? e reglat in asa fel incat sa fie putin apasat de parghia aceea...
almarian
8 May 2008, 11:45
Oare cand ai schimbat placutele de frana nu le-ai pus invers??cu partea de fier sa frece pe disc??
SGM.MYKE
8 May 2008, 11:57
Aerisirea se face cu motorul oprit. Reglajul se face din tija care impinge pistonasul pompei. Incearca sa te dumiresti cu poza.
Nu cred ca le-a pus invers ca l-ar fi dat afara din masina zgomotul din timpul franarii.
QUOTE(SGM.MYKE @ 8 May 2008, 11:57)
Aerisirea se face cu motorul oprit.
Asa stim cu totii
Dar cand am fost ieri sa imi fac ITP-ul ,era un mecanic care a ridicat o masina pe elevator (era a unei doamne care se uita masca la aia cum o jecmanesc ), cu motorul pornit si aerisea ala de zor o pompa cu 4 tevi cu Icp si tot nu frana cum trebuie ,se stie de ce
L-am intrebat de ce nu opreste motorul si ,mai ales de ce nu desface acel manocontact ???
Mai sa ma bata si nu alta
, si il citez :
"Bai nenica tu mie imi spui cum sa aerisesc franele ?? hah, lucrez de 20 de ani ca mecanic si de cand ma stiu tot asa am aerisit " am citat
M-am resemnat si mi-am propus ca atat timp cat mai am dacie (muuuulti ani o sa mai treaca
) nu o sa mai calc in service !!!
SGM.MYKE
8 May 2008, 12:43
QUOTE(tzepesch @ 3 May 2008, 09:57)
....
aerisirea cum se face, cu motorul oprit sau pornit?????
...
Pentru asta era raspunsul.
tzepesch
8 May 2008, 21:56
merci, nemaifacand pana acu figura chiar aveam o dilema. deci musai scot sonda icp.
auziti, dar nu e posibil sa fie si din pompa, sa nu aiba putere de subsuctie a lichidului si sa nu traga pistonul inapoi? intreb si eu, nah...
QUOTE(tzepesch @ 8 May 2008, 21:56)
auziti, dar nu e posibil sa fie si din pompa, sa nu aiba putere de subsuctie a lichidului si sa nu traga pistonul inapoi? intreb si eu, nah...
Primul cilindru din pompa actioneaza asupra franelor spate ,iar cel de-al doilea (cel de langa servo ) actioneaza asupra rotilor fata .
Gandeste-te ca daca ar fi din pompa ,ar fi doar roata din dreapta ??
sau si stanga
Problema la tine ,ii mai mult ca sigur de la roata din dreapta , parerea mea ca pompa nici nu ar trebui luata in considerare
tzepesch
9 May 2008, 07:55
k, deci elimin din discutie.
bun, pai in cazul asta ramane doar cilindrul etrierului.
asta, trebuie sa intre usor la mana sau trebuie muzai fortat? ca la mine intra numai cu muschiu, nu cu capu.
Cu Dacia asta care merge infranata vrei sa obtii tu consumul de 5%?
tzepesch
9 May 2008, 12:16
rezolv toate problemele inainte si dupa aceea o scot la drum.
tre sa rezolv franele si distributia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.